Friday, March 2, 2012

PEMIMPIN UMNO DAN BN TAK ADA TELUR ....!!!!!!

Perdana Menteri ke 4 Tun Dr Mahathir Mohamad menyambut baik cadangan untuk mendedahkan isi kandungan surat antara beliau dan pemimpin Israel Ehud Barak kepada pihak media. Beliau sebaliknya berpendapat bahawa pendedahan itu penting untuk menepis segala dakwaan negatif yang dilemparkan kepada beliau mengenai hubungan negara ini dengan Israel.

Bercakap mengenai surat tersebut,  Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dilaporkan bersedia untuk mendedahkan kepada media surat itu untuk keselamatan negara. Beliau khuatir pihak pembangkang akan cuba menimbulkan kekeliruan berhubung surat berkenaan.

Dr Mahathir mengaku pernah menulis surat kepada dua Perdana Menteri Israel Ehud Barak dan Benjamin Netanyahu ketika beliau bergelar Perdana Menteri. surat tersebut adalah sebagai jawapan balas kepada surat yang diutus oleh dua pemimpin Yahudi itu.“Ia benar. Saya terima surat daripada Nentanyahu dan Ehud Barak dan saya jawab balik mengatakan Malaysia tidak ada apa-apa hubungan dengan mereka selagi mereka tidak mengiktiraf kedudukan orang Palestin,” katanya.

menteri menteri kabinet dan bekas menteri kabinet yang pernah berada di zaman Dr Mahadhir kenapa membisu seribu bahasa dan membiarkan bekas boss anda menjawab isu isu ini semua !!!!!!, Kalau Anwar Ibrahim pernah ber "boss" kan Dr Mahadhir boleh memburuk burukkan dan menuduh boss nya satu ketika dahulu dengan bermacam macam isu , KENAPA DIAM ?????

mungkin kah telah di suap...??????? amik ko , atau telah diarahkan tutup mulut, seperti kata p.ramlee dalam filem tiga abdul, " ohh sebut pasai hospital saja,,,,, harta semua kena potong ya "

menteri dan bekas menteri yang ada sekarang tak boleh diharap semuanya. yang ada hanya tahu nak jaga satu kelompok kecil yang menyokong mereka dan penting diri sendiri, tidak membantu langsung bekas boss mereka Tun Dr Mahadhir  dan boss mereka sekarang iaitu Dato Seri Najib.

pemimpin pemimpin UMNO di semua peringkat wajid bersama untuk menjawab segala tohmahan, bukannya berdiam diri, pemimpin umno yang ada jawatan harus merasa malu pada diri sendiri, sebabnya perdana menteri ke 4 seperti Tun Dr Mahadhir masih lagi  menjawab segala tohmahan dari parti pembangkang, sebenarnya di atas kertas Tun Dr Mahadhir sudah meletakkan jawatan tetapi realitinya  beliau masih berkerja.

orang UMNO tidak mempunyai sikap seperti pakatan. apabila ketua mereka di serang kerana ada hubungan dengan israel, mereka cepat saja mencari isu yang seakan sama seperti kapal israel masuk ke pelabuhan malaysia, ini menimbulkan keraguan kepada rakyat.

dan tak cukup dengan isu kapal dagangan israel, mereka beralih pulak ke isu surat perdana menteri ke 4 dengan israel. jelaslah di sini mereka begitu cekal dan kuat untuk memberi maklumat kepada rakyat supaya rakyat didalam keadaan keraguan sepanjang masa.

isu bahawa anwar ibrahim menyokong israel dan mahu menjaga keselamatan israel memang sudah jelas lagi nyata didalam video, Wall Street Journal telah membuktikan bahawa itu lah yang anwar ibrahim ucapkan dalam temuramah, kita telah mendesak dia menyaman WSJ, tetapi rakyat tidak membaca di mana mana pun anwar ibrahim membuat saman atau menafikan, kalau ada pun hanya orang umno dan yang mahu membaca.

serangan balas puak puak pakatan ke atas kerajaan dan perdana menteri telah berjaya meracuni fikiran rakyat dan ini telah membuat rakyat terus didalam mode keraguan sehingga PRU 13.

sampai bila nak jadi begini????,

0 comments:

Related Posts with Thumbnails