Tuesday, December 25, 2012

PARTI PAS HANYA SURI POLITIK KEPADA DAP

datuk seri reezal merican
DALAM keadaan umat Islam sedang berhadapan dengan cabaran, keberanian, kesungguhan, istiqamah dan iltizam berterusan, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam mengemukakan semangat 'wasatiyyah' ataupun moderation di dalam pendekatan Islam yang ada amat dialu-alukan

Kepada kita, ini adalah suatu pendekatan yang sangat mendepani zaman; wajar untuk diangkat sebagai 'jalur pemikiran' Islam sejagat dalam masa yang terdekat ini.

Kita harus menyusur kembali permulaan kepada idea 'wasatiyyah' ini yang diungkap oleh Perdana Menteri dalam ucapan di Oxford, yang bertajuk - 'The coalition of the moderates and inter-civilisational understanding'.

Semangat kesederhanaan dan wasatiyyah inilah yang menjadi akar pemikiran Perdana Menteri. Langkah untuk mewujudkan Global Movement of Moderates (GMM) yang diterajui oleh Alumni Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) juga adalah satu langkah yang tepat.

Sebab itulah kita berpendapat adalah wajar usaha bersungguh-sungguh dilakukan untuk menerangkan kepada rakyat bahawa inilah sebenar-benarnya jalan hadapan untuk Islam.

Islam yang lebih mampu mengisi matlamat-matlamat besar 'maqasid al-syariah'; menghadam kepentingan dan kebijaksanaan dalam mengurus fiqh al-taghyir (fiqh perubahan), fiqh al-maqasid, fiqh-awlawiyyat (fiqh keutamaan) dan fiqh al-dawlah (fiqh kenegaraan).

Semua ini, adalah suatu kekuatan yang sememangnya dipunyai oleh UMNO buat sekian lama.

Sikap UMNO yang tepat tentang 'tasawwur' Islam inilah yang mampu meletakkan kita jauh di hadapan daripada parti-parti yang kononnya membawa imej 'Islam' selama ini.

Alangkah molek dan indahnya, sekiranya 'orang UMNO' sendiri turut menguasai sistem nilai wasatiyyah; sebagai perlambangan bahawa kita semua adalah kumpulan ahli politik yang sederhana dan sangat mudah didekati rakyat.

Islam tidak punya banyak masa. Ombak dan gelombang globalisasi sedang menghempas pantai fikir dunia Islam - membentuk arus pemikiran negatif di kalangan umat dunia.

Inilah yang mahu kita hindarkan. Islam mesti cepat menyesuaikan diri dengan trend 'rise of the rest' (Fareed Zakaria; The Post American World) dan Kishore Mahbubani, 'Irresistible of Global Power from West to the East'; apakah model Pas atau UMNO yang lebih mampu mendepani zaman?

Apakah model 'progresif' UMNO atau model regresif Pas yang lebih mampu menarik minat masyarakat dunia. Kita perlu menghargai dan mula yakin dan percaya bahawa model UMNO inilah yang mahu kita kongsikan kepada masyarakat dunia.

Kalau bersandarkan kepada sirah - kita sama sekali tidak boleh menafikan peri pentingnya 'semangat reformis dan visionary' ini sebagai asas kepada peneguhan umat manusia. Perubahan dan transformasi adalah Fitrah kita sebagai manusia.

Sirah juga menggambarkan perkara yang sama. Krisis ekonomi zaman Mesir - menuntut pelaksanaan ekonomi jangka panjang model Nabi Yusuf. Krisis kepimpinan Firaun - memunculkan Nabi Musa a.s sebagai trendsetter perubahan bangsa.

Krisis keselamatan zaman kelompok terroris dan barbarian - telah melahirkan model keselamatan Dzulqarnain. Kesesuaian model Islamiah, yang relevan pada setiap masa dan tempat (likulli zaman wal-makan) inilah yang UMNO selalu perjuangkan.

Tasawwur Islam UMNO dan Pas ini berbeza bagai langit dan bumi. Sementara UMNO konsisten dan istiqamah; Pas sudah menjadi lemah dan semakin kurang ghairah.

Garang Pas tentang Islam sudah tidak seperti dahulu. Pas seakan-akan menjadi 'suri politik' kepada peranan yang didahului DAP. Sedangkan UMNO mempertahan kedudukan Islam dan Raja; Pas jadi parti yang bisu dan serba salah.

Bayangkan dalam soal-soal teras agama pun, Pas tidak berani membuat keputusan yang berani dan mendahulukan parti.

Ternampak jelas, Pas sudah menjadi sebuah parti Islam yang sangat dis-integrate dan kurang penting kepada Pakatan Rakyat.

Sebenarnya, apa yang berlaku kepada Pas pada ketika ini adalah satu dilema yang sangat besar. Pas sudah menyerah kalah dan sanggup menggadai maruah parti - demi untuk mendapatkan manfaat politik.

Kita perlu sama-sama merujuk kepada trend yang diungkap oleh Asef Bayat, 'The Coming of Post-Islamist Society'. Artikel penting ini menyentuh bagaimana parti-parti Islam Timur Tengah - sudah semakin meninggalkan pendirian 'Islamist'; dan mula mengenengahkan pandangan yang lebih liberal dan terbuka.

Siapa dalam Pas yang mampu menafikan mereka menuju arah sama? Hudud kepada Pas, hanyalah 'permainan politik'; berbanding kesucian sebuah perundangan dan hukum.

Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican

Sunday, December 23, 2012

HOT VIDEO: KOR MING MULA PANAS....!!!!!

Ng Kor Ming 

kor ming telah membuat satu kesilapan bila membuat ugutan itu, belum pun reda dan tiada jwapan balas dari pihak kor ming terus membuat serang balas dengan membawa isu skandal YB Ganesan pulak. cepat sungguh mereka membuat fitnah.


Friday, December 21, 2012

KALAU KERUSI MENTERI BESAR HARGANYA 30 JUTA, KERUSI PERDANA MENTERI PULAK BERAPA ?????

aku kesian dengan pencacai pencacai angkat taik DAP bilamana DS Nizar Jamaluddin dijadikan boneka MB Perak oleh DAP dengan syarat Kelantan bagi tanah pada DAP. 

Syarikat yang dianugerahkan tanah tersebut adalah Upayapadu Plantation Sdn Bhd di mana Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming (kedua-duanya sepupu Nizar) merupakan Pengarah Syarikat. hangpa memang gegeh sungguh la.

penyokong penyokong mangkok hayun  ini dapat apa??? ini lah balasannya kalau selalu berbohong di dalam twitter dan buat fitnah,  memang patut lah kereta bekas mb perak ini terbalik rupanya makan duit imbuhan nak jadi menteri besar, nizar weii kemaruk sangat kah nak jadi menteri besar. ahakkkkkkk 

Wednesday, December 19, 2012

LELAKI SIHAT KERANA ADA WANITA CANTIK...!!!

Selama ini, ada mitos mengatakan kehadiran wanita cantik menjadikan lebih lelaki bersemangat. Kini, ia ternyata satu fakta. Ini dibuktikan menerusi kajian oleh University of California. Kajian tersebut mendapati kehadiran wanita cantik meningkatkan hormon testosteron dan kortisol lelaki. 

Hasil kajian itu juga telah diterbitkan di dalam Proceedings of the Royal Society B. Hormon testosteron berfungsi sebagai pembangkit ghairah selain meningkatkan kesihatan dan memberi tenaga. Hormon ini berada pada tahap tertinggi semasa lelaki berumur 20 tahun dan berkurang seiring pertambahan usia dan tempoh hubungan. 

Kortisol pula berfungsi menurunkan ketegangan urat-urat saraf dan meningkatkan kepekaan. Selain itu, hormon ini juga bertindak sebagai anti-stres. Jika tahap kedua-dua hormon ini sama-sama meningkat, anggota badan pun akan terasa lebih sihat. 

Kajian diketuai oleh Dr. James Roney itu melibatkan 149 pelajar lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan tentu sekali yang memikat hati.Selang beberapa minit pertemuan, air liur responden diambil dan diuji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya. 

Di sinilah satu fakta menarik ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14 peratus manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48 peratus.Tetapi berbeza pula apabila responden terlibat bertemu dengan rakan lelaki mereka. Tahap testosteron dan kortisolnya malah menurun sehingga 7 peratus. 

Penjelasan mudahnya, semasa lelaki bertemu wanita cantik dan memikat, otaknya akan menghantar mesej pada kelenjar pituitari untuk mengeluarkan kedua-dua hormon tersebut. Ketika hormon itu tersebar ke dalam badan, sistem metabolisme akan menjadi lancar dan tubuh pun akan terasa lebih bugar. 

Menurut seorang ahli antropologi,Dr Leslie Knapp, menjelaskan meningkatkan kedua-dua hormon ini berkait rapat dengan evolosi manusia dalam memikat lawan sejenis. Ini turut menjelas sejauh mana kedua-dua hormon ini memainkan peranan besar dalam hidupan seksual seorang lelaki itu. Malah, lebih tinggi tahap hormon testosteron, lebih baik tahap seksual lelaki tersebut. 

Bagaimana dengan wanita ?. Menurut sebuah lagi kajian yang dilakukan oleh Radboud University mendapati wanita hampir tidak terjejas dengan kehadiran lelaki kacak. Ini kerana, wanita lebih memandang jauh pada faktor-faktor seperti kewangan, pendidikan, kerjaya yang stabil pada seseorang lelaki tersebut sebelum memilihnya sebagai pasangan hidup. Walaubagaimanpun, definasi cantik bukanlah semata-mata hanya sedap dipandang. Setiap lelaki menandang kecantikan seseorang wanita pada sudut yang berbeza.

sumber: blog kawan.

nak komen: betul dah tu. cuba kita lihat 3 pasangan ini. jelas kita boleh tengok perubahan si suami. nampak cergas lagi muda. seperti datuk khalid mohd jiwa, datuk zainalabidin dan datuk bung mokhtar .. jangan marah datuk nanti kena jual...ahakksss, 





LIDAH RASMI PAS HARAKAH YANG HARAMJADAH..!!!!



begini kah standard lidah rasmi pas harakah membuat fitnah, bila mengangkat cerita fitnah dari bloggers tepi longkang untuk di jadikan isu utama didalam harakah ?.

Agak pelik juga pencacai pakatan yang selama ini memanggil polis sebagai anjing membela seorang anggota polis yang mengaku diugut kerana sokong pakatan 

Di mana wajar dan rasionalnya anggota polis tersebut sebagai Penjawat Awam mendedahkannya di FB berbanding dengan membuat Laporan mengikut prosedur serta melaporkannya kepada Ketua Jabatan/IGP, Suhakam, CUEPACS, SPRM atau agensi2 yang berkaitan 

apa aku nak gambarkan orang seperti ini membuat fitnah yang maha dasyat, apa aku nak panggil manusia seperti ini. patutkah aku panggil saja babi. atau anjing belaan DAP. 

amatlah tidak berhati perut sampai sanggup membuat fitnah bukan kepada orang. tetapi sampai sanggup membohongi rakyat dan terus melemparkan satu persepsi yang buruk kepada PDRM. dulu mereka juga kata polis  babi umno. polis anjing umno. polis barua umno. sekarang mereka pulak nak jadi pembela polis. hanya kerana kononnya polis di ugut. 


puan zakiah wajib kedepan untuk menjawab segala tohmahan ini. jangan hanya berdiam diri.

mana pergi menteri yang bertanggungjawab mengeluarkan lesen kepada lidah rasmi haramjadah. kenapa sampai sekarang masih berdiam. nak bagi amaran lagi. permohonan maaf tidak cukup wahai menteri amaran. pihak menteri tidak boleh terima apa apa alasan lagi. ini adalah lidah rasmi pas. mana mungkin perkara begini boleh di jadikan satu kesalahan tidak di sengajakan. 

utusan malaysia dan tv3 telah di kambing hitamkan oleh puak puak ini sampai menuduh media fitnah umno. sekarang bila harakah buat fitnah dan jelas pun ini satu fitnah syahwat tetapi kita masih berdiam diri. 

kuasa yang ada pada kita....sayangnya kita tak tahu nak menggunakan nya. sayang seribu kali sayang alahaiii pak menteri weii!!!, 

kami di bawah ini dah penat nak menjawab isu begini. bila kita menjawab harakah buat fitnah. puak puak pakatan menjawab mudah saja, kalau tak betul saman je lah. apa susah. !!!! 

dengar tak pak menteri wei..!!!  


PAK ARAB MELAWAK KASAR SUNGGUH LA..!!!



Tuesday, December 18, 2012

PAS MENGAMALKAN FITNAH SYAHWAT MAHU JATUHKAN NEGARA ISLAM..

ORANG ISLAM KENA KEKALKAN KERAJAAN SEKARANG 

Kenapa begitu? Sebabnya UMNO,MCA dan MIC sama-sama memerah otak dan mengeluar keringat berjuang untuk mengurai ikatan penjajahan sehingga kita merdeka pada 31/8/1957. UMNO merupakan tunggak kedaulatan politik Islam dan parti parti lain berdiri tegak sebagai Ahl al Dhimmah yang taat setia dan mematuhi undang-undang negara.

Kerajaan wajib melindungi mereka.Perlembagaam Malaysia mengizinkan mereka menganuti agama masing-masing. Tanpa membuang masa berfitnah, berghibah (mencerita sesuatu yang dibenci) dan bernamimah (mencari-cari aib orangn lain) di dalam dan luar 'selimut'di seantero dunia, 

BN mempersetankan itu semua, malah terus bergiat memajukan negara dengan matlamat mencapai tahap salah sebuah negara maju di dunia menjelang tahun 2020.Apa gunanya kita berhenti ditengah jalan? Rilek duduk dikerusi masing-masing, biar BN terus jadi pemandu kita.Tak betul jalan,atau laju sangat kita serkah dan tegur. Di mana perlu tepuk belakang mereka. 

Kita orang Islam kena tolak DAP. Pertama,falsafah idea sosialisma yang didukung oleh DAP memerlukan kaedah atau manhaj yang terkeluar baris ahli sunah waljamaah .Sejarah revolusi Russia 1913 membuktikan bahawa fahaman ideologi sosialis perlu menghasut kaum pekerja berdemonstrasi dan membuat kacau bilau hatta merosak harta benda awam dan pembunuhan untuk menjatuhkan sistem kapitalisma dan diganti dengan komunisma. 

Kedua, Di Malaysia DAP sebagai orang sosialist bercita-cita untuk menghapuskan hak istimewa orang Melayu iaitu unsur quid pro quo dalam kontrak sosial antara kaum.Dap ingin mentadbir negara atas konsep hak samarata Malaysian Malaysia.Ertinya DAP tidak menghormati sejarah negara ini. 

PKR pembawa obor ideologi demokratik liberalisma yang dicetus oleh John Locke.Liberalsma disokong oleh penganut hedonisma yang mempertahankan konsep LGBT iaitu pergaulan seks luar tabii. Liberalisma juga menyokong konsep Pluralisma Agama . Islam Malaysia yang bertaklid ahli sunnah wa jamaah menolak LGBT dan Pluralisma Agama . 

Islam sahaja yang diiktraf oleh Allah swt untuk dianuti,oleh umatnya. Sila perhatikan firmanNya seperti berikut: 

"Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu dan Aku telah redhakan Islam itu menjadi agama untuk kamu." (Surah Al-Maidah:3) 

 "Sesungguhnya agama (yang diredhai) di sisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya."(Surah Ali Imran:19) 

Mengenai Pas,mereka perlu mansuhkan Amanat Hj Hadi kerana amanat itu memusnahkan kredibilitinya kerana nampak semacam melanggar perentahNya seperti yang difirman dalam surah al Hujurat ayat 11-12. Selebihnya lu fikirlah sendiri!

email dari pembaca blog
pesara polis. 

thanks uncle mat. 


Sunday, December 16, 2012

ORANG MAKAN NASI, ADA BLOGGER MAKAN GADJET,, !!!!!

Hari ini hari minggu yang ada kerja buat kerja, tak ada kerja jom kita rehat kan minda. Orang lain sibuk pi makan kenduri sana sini tetapi ada bloggers sedang berperang di alam maya sibuk menaip satu artikel untuk pembaca blog setia nya.

Siapa peduli ??? Tak ada siapa pun, dia pun tak tanya tulis blog dapat duit ka, aku hari ini saja suka suka tak mo bagi stress sangat, aku ternampak bro ini begitu asyik sampai letak pinggan, nasib baik dia tak tokak, kalau tak nayaaa,, ahakkksss
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, December 15, 2012

DAP MINTA KERUSI...PAS JADI LAGI HAPRAK !!!

Dominan bermakna mempunyai pengaruh, autoriti atau kawalan yang utama keatas sesuatu. Apabila seseorang menyatakan dia adalah dominan, bermakna dia punya pengaruh, autoriti dan kawalan utama dalam menterjemahkan kehendak dan kemahuannya. Apabila sebuah parti politik menyatakan ia adalah parti dominan, bermakna parti itu mempunyai pengaruh, autoriti dan kawalan untuk menterjemah dan melaksanakan falsafah, dasar dan agenda parti itu; dan ia dihormati oleh parti yang duduk dibawah dominasinya! 

Itulah yang berlaku kepada UMNO. Apabila UMNO menjadi parti dominan didalam Barisan Nasional, maka UMNO mempunyai pengaruh, autoriti dan kawalan utama untuk melaksanakan dan menterjemahkan falsafah, dasar dan perjuangan parti UMNO – iaitu membela dan memartbatkan bangsa Melayu dan Islam, disamping menjaga kebajikan dan kepentingan agama dan bangsa lain. Dan ia dihormati komponennya! 

Dan UMNO telah membuktikan status dominannya dalam BN dengan melaksanakan dasar dan agenda perjuangan Melayu-Islam sejak penubuhannya pada 11 Mei 1946 sehingga kini.KLIK SINI

nak kata apa lagi bila DAP mahukan kerusi 3 parlimen dan 7 dun. PAS dan PKR pun mengangguk macam burung belatuk. kononnya sebagai tanda setia kepada parti kawan2. PAS memang hampes satu sen pun tak boleh buat apa. 


KETUA MENTERI DAP PULAU PINANG MASUK PERANGKAP...!!!!!


masih nak kata pemimpin pemimpin pakatan bersih. ketua menteri perangai macam budak budak kecil. sememang nya kehadiran ketua pemuda umno pulau pinang Dr Ir Shaik hussein mahu memalukan ketua menteri. 

lim guan eng begitu bermegah dengan siri dua saman terhadap utusan berpihak kepada nya. lim guan eng juga lupa sepandai pandai tupai melompat satu hari akan jatuh juga ke tanah. umpan yang di beri oleh saudara shaik kali ini memang mengena. baru ini di katakan buku bertemu dengan ruas.

Bagi 'mengalu-alukan' tindakan Lim Guan Eng memfailkan saman terhadapnya, Ketua Pemuda UMNO negeri, Shaik Hussein Mydin hari ini 'menyambut' ketibaan Ketua Menteri Pulau Pinang itu di Kompleks Mahkamah Pulau Pinang, Lebuh Light, di sini hari ini. 
Sebaik sahaja Guan Eng memasuki perkarangan premis tersebut Shaik Hussein dilihat memegang tangan Setiausaha Agung DAP itu untuk bersalaman. Bagaimanapun, Guan Eng seolah-olah menarik semula tangannya sebaik menyedari beliau sedang bersalaman dengan Shaik Hussein. 
Shaik Hussein ketika ditemui berkata, beliau berbuat demikian sebagai bukti bahawa dirinya bersedia untuk dihadapkan ke mahkamah - UM.

JULIA PEREZ MASUK MALAYSIA TAK ADA PERMIT.!!!!!

Sepertimana yang diumumkan beberapa jam tadi bahawa Presiden Seniman, Zed Zaidi bakal mendedahkan sesuatu yang tergempar tentang Julia Perez.

Sebentar tadi, pendedahan yang dibuat oleh Zed Zaidi ialah kemasukkan Julia Perez aka Jupe ke sini bagi menjalani penggambaran filem di  sini sebenarnya tanpa permit.

Di dalam Twitternya Zed menulis;Sejak beberapa hari lalu pelakon seksi itu berada di sini bagi membintangi filem terbaru arahan pengarah Murali berjudul Sumpahan Malam Pertama dan penggambaran dijalankan di Pulau Pinang.

Nama Jupe semakin panas dan menjadi bualan ramai peminat Malaysia ekoran status di Twitternya yang mengkritik kualiti drama Malaysia. Lantas tercetusnya perang di antara dia dan Zed kerana masing-masing saling berbalas dengan kata-kata pedas.

Okay, kalau sudah kemasukan Julia Perez ke sini tanpa permit, seharusnya pihak produksi filem Sumpahan Malam Pertama juga harus bertanggungjawab mengenai hal ini dan mungkin boleh dikenakan tindakan tegas ke atas mereka.

Sebagai pelakon, kalau sudah ditawarkan berlakon apatahlagi boleh jadi ditawarkan pula dengan bayaran lumayan tentunya Jupe tidak menolak. Dan urusan membawanya masuk ke sini seharusnya atas tanggungjawab pihak yang mahu membawannya ke sini, bukan?

Setakat ini Zed tidak pula memberitahu sama ada pihak produksi filem berkenaan akan dikenakan apa-apa tindakan oleh pihak Seniman sendiri. Namun Zed memaklumkan yang pihak pengawai Finas akan datang membuat serbuan di lokasi penggambaran di Padang Kota Lama, Pulau Pinang

Sumber: Malaysiandigest,
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, December 14, 2012

JAHANAM: LELAKI KENA HATI HATI ADA PENCURI AIR MANI..!!!

Tiga perempuan Zimbabwe didakwa di mahkamah atas dakwaan serangan seksual dan merogol lelaki. Bukan setakat rogol saja, perempuan tersebut juga mengumpul air mani lelaki yang dirogol. 

Aktiviti rogol dan kumpul semen itu dilakukan bukanlah sebab perempuan-perempuan tersebut tersangat ketandusan tetapi dipercayai menggunakan air mani yang dikumpul untuk ritual yang tidak diketahui. Kes rogol lelaki ini dilaporkan pertama kalinya seawal dua tahun yang lalu di Zimbabwe. 

perempuan-perempuan kaki seks tersebut selalunya mencari mangsa yang menumpang kereta dan akan menyembur ubat anestetik seterusnya memaksa lelaki tersebut untuk melakukan seks tanpa rela dengan ketiga-tiga perempuan tersebut. 

Dan setelah mereka memperolehi air mani yang dikumpul dari kondom tu, mereka akan meninggalkan lelaki yang dirogol itu tidak sedarkan diri dan berada dalam kesesalan kesengalan. Mangsa rogol mereka itu bukan setakat orang awam biasa, malah askar dan polis yang punya dua "pistol" tu pun pernah menjadi mangsa. 

Perempuan-perempuan ini ditangkap setelah kereta mereka terlibat dalam satu kemalangan dan polis menjumpai 31 kondom yang telah digunakan di dalam bonet kereta. Perh..! banyak betul stok air mani. Mengikut laporan, tiada pula kes rogol lelaki itu disebut terdapat kes pembunuhan. So at least lelaki yang dirogol tu tiadalah kerugian apa-apa kecuali air mani mereka saja.

sumber blog:

lelaki Y takmo pi sana ka...bagi air mani hang kat depa..!!! hang kan pemimpin berjiwa rakyat..hak tuihhhhh!!!!!!

TRANFORMASI BN MENDAPAT SOKONGAN ANAK MUDA.

Tranformasi BN yang di lakukan oleh Najib menampakkan hasilnya bilamana calon calon PRU13 kali ini akan di isi oleh muka baru. sejarah telah membuktikan pada pilihanraya kecil yang lalu di mana saluran 4 dan 5 telah kembali menyokong BN apabila calon nya adalah muka baru. BN pilihan anak muda. 

lagi satu yang harus di beri perhatian oleh pucuk pimpinan atas dengan kesesuaian " WINNABLE CANDIDATE"  watak ini rasanya tidak berapa sesuai dengan cara kita sekarang. apa yang harus di tekankan ialah "WINNABLE PARTY" sebab itu lah Tun M perdana menteri ke empat sarankan agar perjuangan umno dan bn kembali pada asal. 

apabila Najib menggunakan perkataan winnable candidate maka ramai lah yang cuba menonjol di peringkat parlimen dan dun. Bayangkan lah penyelaras parlimen dan dun pun sudah memasang angan angan yang mereka juga winnable candidate. kerana itu lah penampilan pun sudah berubah, masuk kampung dah pakai baju keras* (bahasa orang kampung). 

sepatutnya kita kena dahulukan parti, keputusan calon biar lah perdana menteri yang tentukan. Sikap  begini jika di letakkan didalam setiap orang maka tidak ada lagi  cantas mencantas di dalam parlimen dan dun.  


Barisan Nasional (BN) mungkin menggunakan formula 50 peratus calon muka baharu untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, suntikan muka baharu itu penting memandangkan negara hanya mempunyai tempoh lapan tahun untuk mencapai status negara maju. 
Beliau yang juga Menteri Pertahanan menjelaskan, dalam setiap pilihan raya sebelum ini, BN akan meletakkan sekitar 30 hingga 40 peratus muka baharu kerana mahu memastikan calon-calon yang berada di Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri (DUN) mampu bersaing dengan situasi semasa. 
"Namun, jumlah muka baharu itu perlu diseimbangkan dengan muka-muka lama kerana tidak semua mereka dapat memberi perkhidmatan lebih baik berbanding muka lama," katanya ketika ditemui di pejabatnya di Kementerian Pertahanan, di sini semalam. 
Beliau mengulas ruangan Cuit tulisan Penolong Ketua Pengarang 1 Kumpulan Utusan, Datuk Zaini Hassan Rabu lalu, berhubung formula 80 peratus muka baharu dan 20 peratus muka lama yang akan digunakan BN dalam pilihan raya akan datang. 
Ahmad Zahid menjelaskan, BN tidak akan menjurus ke arah formula 80 peratus dan 20 peratus tersebut kerana melihat keseimbangan antara muka baharu dan lama itu boleh memberi kesinambungan tugas yang cemerlang kepada parti berkenaan. 
Katanya, pembangkang mungkin mahu mengemukakan calon-calon baharu yang lebih berkelayakan tetapi calon-calon tersebut tidak semestinya boleh mendekati rakyat. 
"Kita melihat bukan sekadar muka baharu atau berkelulusan lebih tinggi, tetapi kita juga mahu melihat mereka mendekati akar umbi untuk memberikan perkhidmatan kepada rakyat," katanya. Mengulas dakwaan golongan lama atau 'warlords' dalam UMNO tidak akan memberi ruang kepada muka-muka baharu, Ahmad Zahid menjelaskan, parti-parti pembangkang sebenarnya mempunyai budaya itu yang mana ramai dalam kalangan mereka tidak mampu berkhidmat dengan cara yang sepatutnya. 
Tambah beliau, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Pengerusi BN juga lebih mengetahui melalui maklum balas tentang personaliti bakal calon dan kawasan yang boleh dimenangi atau sebaliknya.  

OH MY ENGLISH...!!!!


saja nak buat entry blog sebelum nak pergi solat jumaat, sesekali blog pun kena ada iklan juga. 

Dr SHAIK: SEE YOU IN COURT !!!!!!

Ketua Menteri, Lim Guan Eng akan meneruskan tindakannya untuk mengheret Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Dr Shaik Hussein Mydin ke mahkamah berikutan kegagalan Shaik memohon maaf seperti yang diminta sebelum ini.

Guan Eng yang diwakili peguamnya, Jagdeep Singh Deo berkata, pihaknya sudah menghantar notis selain memberi tempoh mencukupi bagi membolehkan Shaik membuat permohonan maaf kepada Ketua Menteri, namun beliau enggan.

"Oleh itu, kita akan teruskan dengan tindakan seterusnya, iaitu membawa isu ini ke mahkamah. Saya akan adakan sidang media dalam waktu terdekat. Buat masa ini, itu saja komen saya," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Sementara itu, Shaik pula ketika dihubungi berkata, beliau tiada masalah dengan tindakan itu berikutan mempunyai cukup bukti untuk dibawa ke mahkamah nanti.

"Apa yang saya boleh kata sekarang ini, 'see you in court!'. Saya tidak akan minta maaf sepertimana yang mereka minta. Kalau mereka nak bawa ke mahkamah, silakan.

"Mereka sebenarnya nak tutup mulut saya, itu saja. Tapi saya tidak akan berdiam diri, mereka nak jalan itu (ke mahkamah), saya ikut sahaja. Saya sudah tawarkan dialog, mereka tolak, jadi apa lagi yang saya perlu buat? Tidak mengapalah, kita jumpa di mahkamah nanti, yang penting, rakyat tahu apa tujuan mereka mengheret saya sehingga ke mahkamah," katanya.

Sebelum ini, Shaik diminta meminta maaf dan menarik semula kenyataan yang dianggap fitnah terhadap Guan Eng yang dibuatnya pada Oktober lalu.

Shaik diminta berbuat demikian apabila didapati mengeluarkan kenyataan Guan Eng ada menerima rasuah daripada Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) berhubung isu tanah Taman Manggis pada satu sidang media 5 Oktober lalu.

Pada sidang media berasingan, Shaik kemudiannya mencabar Guan Eng supaya menarik balik notis itu atau beliau akan melaporkannya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Shaik yang enggan memohon maaf turut mencabar Guan Eng untuk berdialog dengannya bagi membincangkan isu itu di hadapan semua media bagi mendapatkan penjelasan yang sebenar.

sumber SH

Masalah rakyat tidak dijawab, tapi nak saman orang, ini lah cara paling celaka ketua menteri selesaikan masalah. Rasanya ketua menteri akan bertemu dengan ruas kali ini, Dr shaik hussein lah orang nya yang tahu dan mahir selok belok pasai tanah manggis.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, December 13, 2012

ANWAR CUBA MEROBEK PDRM..

Kumpulan pembangkang yang didalangi oleh Anwar Ibrahim kini berusaha keras untuk melaga-lagakan kepemimpinan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dengan tujuan untuk melemahkan institusi berusia lebih dua abad itu.

Portal-portal berita yang menerima dana daripada yayasan yang dinaungi oleh oleh penyangak matawang, George Soros, seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini, saban hari menerbitkan artikel yang menjadi gelanggang perbalahan antara pemimpin-pemimpin PDRM masa kini dan lalu.

Contoh jelas ialah kenyataan-kenyataan yang dipetik dari bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan dan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK).

Kedua-dua portal berita tersebut kini giat membongkar cerita-cerita dan dakwa-dakwi lama membabitkan Musa dan Ramli semasa mereka memegang jawatan masing-masing.

Maka keluarlah pelbagai kisah 'dalam kelambu' dan berlakulah berbalas-balas kenyataan serta nafi-menafi semasa sendiri.

Masing-masing cuba menegakkan keadilan bagi diri masing-masing tetapi yang menjadi mangsa ialah institusi PDRM itu sendiri.

Inilah tujuan dan agenda sebenar portal berita yang mendapat dokongan kewangan daripada sumber-sumber Zionis antarabangsa iaitu melemahkan institusi kepolisian yang telah banyak berjasa menjamin keselamatan negara.

Ini terserlah semasa zaman darurat dan kebangkitan gerakan subversif komunis apabila Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Perak gugur menjadi mangsa kekejaman golongan penentang itu.

Ini tidak termasuk beratus-ratus anggota polis yang terbunuh di tangan komunis semasa berjuang dan bertugas menjaga keamanan negara.

Antara institusi yang menjadi sasaran ialah institusi kepolisian kerana tanpa agensi penguatkuasa undang-undang yang kuat dan kredibel, sesebuah negara itu mudah dibolosi oleh musuh negara.

Kini saluran media pembangkang dijadikan landasan bagi mencapai objektif tersebut dan disebabkan itu sokongan dana asing datang mencurah untuk melaksanakan perancangan jahat mereka.

Di belakang semua yang berlaku tidak lain tidak bukan ialah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Anwar tidak peduli jika negara terbakar dan hancur sekali pun asalkan beliau menjadi Perdana Menteri.

Terpahat di dalam dokumen-dokumen mahkamah semasa perbicaraan 1998 bahawa Anwar ketika menjawat posisi Timbalan Perdana Menteri telah menyalahguna kuasanya untuk memaksa pihak polis menukar beberapa butiran penting di dalam affidavit yang mensabitkan beliau dengan perlakuan jenayah liwat ke atas pemandu isterinya dan juga adik angkat beliau.

Apabila mahkamah menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun bagi kesalahan liwat dan salahguna kuasa beliau mendakwa PDRM telah dipergunakan dan pemecatannya adalah satu konspirasi politik.

Dalam minda Anwar, beliau adalah manusia suci yang mencecah status maksum yang tidak pernah meliwat sesiapa, tidak pernah mengambil satu sen rasuah atau satu saham malah satu inci tanah pun.

Hakikatnya seperti yang rakyat sedia maklum adalah sebaliknya.

Siapa tidak tahu betapa rapatnya Anwar dengan Ramli semasa kedua-dua berada dalam kerajaan.

Bukankah Ramli yang didakwa menjadi individu yang menjadi kroni dengan menyalurkan banyakmaklumat rahsia polis dan juga kerajaan kepada sahabatnya itu untuk dijadikan peluru politik oleh Anwar menyerang kerajaan?

Kini Ramli terus digunakan oleh Anwar untuk menyerang Musa yang sememangnya didendami beliau kerana bekas KPN itulah yang menjadi pegawai penyiasat kanan yang bertanggungjawab ke atas kes liwat bekas Menteri Kewangan itu.

Seperti mana yang dijelaskan oleh Musa, diminta hadir ke kediaman Anwar yang mahu tahu mengenai hasil siasatan kes liwat terhadap beliau.

Perbuatan Anwar tersebut tidak boleh dinafikan adalah satu kesalahan yang cuba mengganggu serta mempengaruhi penyiasatan polis.

Bagaimana pun, Musa berkata beliau hanya bertandang sekali sahaja ke rumah Anwar atas arahan orang nombor dua itu dan enggan menurut perintah seterusnya kerana menghidu wujud agenda politik disebalik tindakan itu.

Musa tahu bahawa Anwar akan terus berusaha membalas dendam terhadap kerajaan Barisan Nasional yang menyekat cita-citanya ke Putrajaya.

Oleh kerana itu bekas KPN itu sesakali tidak bersetuju dengan tindakan Anwar merancang siri demonstrasi dan perhimpun haram dengan membidas keras sebarang bentuk demonstrasi jalanan yang diadakan sebagai salah satu cara untuk menjatuhkan kerajaan.

Sumber: TEAM MEDIA MELAKA
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ABBY ADABI ADALAH "DUMMY" PAS. KITA TERPERANGKAP DALAM CYWAR PAS






Straregi PAS berjaya dengan mengalih semua isu kepada ustazah cucuq adabi supaya tentera cybertrooper umno menembak bertubi tubi ke sasaran, 

kalau kita tengok filem "2FAST 2FURIOUS" bagaimana mereka merancang satu rompakan dengan membuat satu diversion untuk mengumpan polis. cara ini lah yang puak puak pas buat terhadap cybertrooper pro umno dan bn .

mereka di belakang abby sedang bertepuk sorak tengok gelagat pro umno macam beruk makyeh terlompat sana sini. Dalam waktu yang sama mereka sedang membuat perancangan untuk mencari kesalahan kita, 

Percaya atau tidak ada isu besar yang sedang mereka susun untuk menyerang UMNO dan BN. lagi sekali kita akan terduduk dan akan berfikir strategi apa nak tembak balik. serangan ini mereka akan buat selepas peluru peluru cybertrooper kita  kehabisan  dok tembak si abby adabi ,

bukannya level kita nak pi layan ustazah bodoh tu,  Tolong lah jangan jadi bodoh sebelum waktunya. 

seorang penganalisa politik saudara Norizan Sharif didalam twitter nya juga mengatakan benda yang sama. 

pas menggunakan abby abadi supaya nampak bodoh di mata kita, ini orang kata buat bodoh untuk perangkap musuh., kita terlalu mahu menjawab komen komen si abby dan secara tak sedar kita telah mengangkat komen komen tepi longkang abby adabi untuk kita perdebatkan. dan tak cukup dengan itu kita mengheret pulak para ulamak untuk menjawab komen2 perempuan gila meroyan itu.

cukup lah kita memberi publisiti murahan kepada betina gila ini. biar lah dia gila seorang diri, jangan kita pulak jadi gila macam dia.

jom kita layan filem

Friday, December 7, 2012

CINA DAP PERMATANG PAUH PUN SOKONG NAJIB..!!!

pendedahan dari blog  PISAU KLIK SINI amat lah cukup baik, ini membuktikan kaum cina sudah sedar dan akan memberi sokongan kepada BN dan perdana menteri datuk najib. sempena lawatan jelajah ditepati yang akan diadakan esok akan memberi suntikan semangat untuk parlimen permatang pauh menguburkan impian anwar ibrahim untuk menjadi perdana menteri. sebab itu lah dengar dah ura ura anwar ibrahim nak lari lawan di parlimen nibong tebal atau bandar tun razak. penakut juga peliwat tegar ini ya.!!!

petikan dari blog PISAU :

Ucapan Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak ketika perhimpunan Agung Umno benar benar memberi kesan besar apatah lagi beliau secara terbuka dengan rendah diri membuat permohonan maaf kepada rakyat .Pemimpin yang begini besar jiwanya berjaya menyentuh hati rakyat apatah lagi saat beliau difitnah siang dan malam oleh haprak pakatan.

Kesannya cukup baik malah mendapat pelbagai reaksi yang baik dari semua kaum. Mereka melihat transformasi yang dibawa oleh Ds Najib benar benar ikhlas.Malah Ucapan beliau turut mendapat liputan media berbahasa cina.


Hari ini mencatat sejarah apabila pengundi Cina di kubu kuat Anwar Ibrahim di Kubang Semang,Permatang Pauh secara terbuka memberi sokongan kepada Ds Najib.Apa yang menariknya kalangan mereka ini adalah ahli DAP dan ada juga ahli PKR.

kita tunggu nanti akan ada kejutan lagi besok. memang masak lah DAP sekarang ini. lim guan eng tak akan boleh tidur lena lagi. 

JELAJAH JANJI DI TEPATI DI PULAU PINANG...


JOM PAKAT PI RAMAI-RAMAI.. 

JELAJAH JANJI DITEPATI..

 TEMPAT: PADANG KAWAD USM 
TARIKH : 8 DISEMBER 2012 (SABTU) 
MASA : 9.00 PAGI HINGGA 1.00 TENGAH HARI 

KEHADIRAN ANDA SEMUA AMAT DIALU-ALUKAN

Thursday, December 6, 2012

KENYATAAN AKHBAR KETUA PEMUDA UMNO PULAU PINANG @NajibRazak @dzainalabidin @Khairykj

KENYATAAN AKHBAR 
KETUA PEMUDA  UMNO PULAU PINANG 
RESPONS KEPADA KENYATAAN LGE YANG ENGGAN BERDIALOG BERDASARKAN KENYATAAN AKHBAR ANDREW YONG, PEGAWAI KHAS LGE 

Seperti biasa LGE telah memutar belit isu dan cuba tukar topik dengan mengaitkan isu2 lain dan juga individu2 lain yang tidak ada kaitan langsung dengan “skandal rasuah taman manggis.” Saya bersama Hng telah mengatakan bahawa LGE telah menerima rasuah bukan “wang rasuah” seperti yang dijelaskan oleh Andrew Yong. 

LGE juga perlu tahu bahawa rasuah juga merangkumi skop “penyalahgunaan kuasa” dan “pecah amanah”. Persoalan Banglo Mewah yang disewa oleh LGE daripada salah seorang pengarah berkepentingan dalam Kumpulan KLIDC masih belum terjawab. 

Kenyataan bahawa KLIDC telah diterima kerana tawaran harga paling tinggi juga adalah bukti bahawa LGE telah menyalahgunakan kuasanya untuk membenarkan pembinaan HOTEL 19 tingkat diatas hospital pakar. Ini adalah kerana tiada kenyataan bahawa penender lain dibenarkan membina HOTEL dalam proses tender. 

Jelas berlaku Penyalahgunaan kuasa dan penipuan dalam proses tender. Kenyataan ini telah berulangkali dikemukakan kepada LGE tetapi dia masih mendiamkan diri. Mengenai kononnya LGE mempunyai komitmen politik untuk menghapuskan rasuah juga adalah retorik politik dan gimik politik LGE untuk PRU13. 

Mengenai Retorik Tender Terbuka pula, saya boleh buktikan dengan fakta dan undang2 bahawa hampir kesemua Tender Terbuka yang dilaksanakan oleh LGE melalui CMI termasuk tender Skandal Taman Manggis tidak memenuhi prasyarat Proses Tender Terbuka berdasarkan undang-undang. 

Gimik untuk menipu rakyat paling hebat kerajaan negeri DAP adalah “PENGISTIHARAN HARTA” LGE dan rakan2 exconya. Ini adalah kerana manusia paling kaya didunia pun dapat mengistiharkan TIADA HARTA jika diberi masa tiga tahun untuk mengistiharkannya dan Tiada pula pengistiharan harta keluarga dan syarikat mereka yang menjadi persoalan utama. 

Kenyataan bahawa saya enggan minta maaf sebelum ini telah saya perjelaskan kerana didapati bahawa video majlis DAP tersebut telah dipalsukan sepertimana video anwar Ibrahim. Jika DAP berkata bahawa video anwar Ibrahim boleh dipalsukan maka sudah pasti DAP mampu memalsukan video lain juga. 

Akhir kata, ternyata dan terbukti bahawa LGE TAKUT dengan bukti dan cabaran dialog yang akan diadili dalam MAHKAMAH RAKYAT oleh MEDIA. Kenyataan LGE bahawa dia akan buktikan di mahkamah juga adalah untuk mengelak daripada rakyat mengadili dia sebelum PRU13. Saya berharap Rakyat Pulau Pinang dapat menghukum LGE dalam PRU13. 

Sekian. 
IR.DR.SHAIK HUSSEIN B. MYDIN

Wednesday, December 5, 2012

PEMBANGKANG MAHU BEKU AMBIL POLIS; NURUL IZZAH YANG BANGANG...!!!!


Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi meminta para pemimpin pembangkang menyemak fakta sebelum mengeluarkan kenyataan mengenai sesuatu isu terutama membabitkan soal keselamatan dan pertahanan.

Beliau berkata perkara itu penting, bagi mengelakkan kenyataan itu menjadi bahan ketawa pihak yang lebih mengetahui.

"Saya fikir sektor keselamatan dan pertahanan ini janganlah disentuh biarlah ahli profesional dalam kalangan tentera dan polis yang jalankan tugas mereka," katanya pada sidang media selepas menghadiri perhimpunan bulanan Kementerian Pertahanan di ibu negara, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar Sabtu lalu yang membuat andaian sekiranya pakatan pembangkang memerintah, mereka akan membekukan pengambilan baharu anggota polis kerana mendakwa nisbah anggota polis dengan penduduk di negara ini melebihi statistik piawaian antarabangsa.

Reaksi daripada kenyataan itu, Pengarah Pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman Datuk Mortadza Nazarene menafikannya dengan menyatakan bahawa nisbah anggota polis kepada penduduk di negara ini adalah seorang untuk 500 dan ini menjadikan beban tanggungjawab polis tinggi.

Ahmad Zahid yang juga naib presiden Umno berkata soal keselamatan dan pertahanan negara tidak harus dipolemikkan kerana soal keselamatan dan pertahanan negara tidak ada sebarang kompromi.

"Kita sebagai rakyat Malaysia harus memberikan sepenuh kepercayaan kepada polis dan tentera untuk mereka jalankan tanggungjawab," katanya-Bernama

si anak tuhan ini memang mangkok hayun dah,  dulu bf dia si tony phua membuat kenyataan kalau pakatan memerintah akan membuang 40% kakitangan kerajaan, sekarang si anak tuhan yang paling gedik ini pulak kata nak bekukan ambil polis baru. pasangan ini juga dulu menyerang kedai satu malaysia, perhhhh satu tag team yang hebat. 

mak jemah nak cakap, kalau nak jadi hero kononnya nak popular antara anggota polis, sebenarnya polis pun tak sabar nak pangkah BN. meluat dah tengok gelagat pakatan haprak ini. 

Tuesday, December 4, 2012

AKHBAR CINA: BN AKAN MENANG BESAR PADA PRU13.

"...jika UMNO dapat perkukuhkan barisan belakang mereka, UMNO akan dapat kekalkan 70 peratus sokongan pengundi dari kalangan orang-orang Melayu, jika dapat 30 peratus lagi sokongan dari kalangan orang-orang Cina dan dari kalangan kaum India, tidak mustahil BN dapat terus mengekalkan pemerintahan lagi...")

Petikan Dari Nanyang Siang Pau 1 Disember 2012 Opinion Yuanlun

Persidangan UMNO kali ke-63 ini memang sudah dijangkakan menjadi manifesto kepada persidangan UMNO sebelum menjelang PRU, perwakilan pusat begitu bersemangat tinggi dan beremosi tinggi, di bawah ucapan semangat motivasi yang tinggi dari pengerusi parti Datuk Seri Najib, kini persediaan semangat UMNO untuk PRU sudah di peringkat yang tertinggi, seluruh perwakilan sedang ambil langkah bersiap sedia, pada PRU ke-13 ini dianggap satu pertarungan antara hidup dan mati oleh UMNO dan BN.

Dalam ucapan Najib, Najib telah mengingatkan ahli-ahli UMNO, disiplin akan menentukan hidup matinya UMNO. Beliau mahu ahli-ahli parti bersikap terbuka dan lapangkan dada menerima keputusan di peringkat pucuk kepimpinan, jika ada yang tidak setuju, gunakanlah saluran yang betul untuk ajukan padangan mereka. Beliau sekali lagi menegaskan disiplin dalam UMNO itu amat penting, kerana ia satu perkara yang amat penting untuk menentukan sama ada sesebuah parti itu akan kalah ataupun menang dalam pilihan raya nanti.

Perdana Menteri menggunakan semangat juang nabi Muhammad untuk memberi motivasi kepada ahli-ahli parti dengan ambil contoh perang Badar dan Perang Uhud pada zaman nabi, dengan nyata tercatat dalam sejarah kerana masalah disiplin peperangan itu Islam kalah, beliau nasihatkan ahli parti berpegang teguh kepada disiplin parti.

Apa yang dimaksudkan “sebelum mencuba di luar perlu perkemas dalaman terlebih dahulu”, walaupun sesuai dengan masanya, sesuai dengan situasi dan lokasinya, yang lebih penting ialah sikap manusianya itu sendiri Bersatu padu untuk kekuatan, ini adalah perkara penting untuk mana-mana organisasi jika mahu bersaing. Tidak kira sama ada organisasi yang besar dan kuat ataupun sebuah pasukan tentera, jika di peringkat dalaman mereka timbul masalah, pasti tidak akan dapat bergerak dengan baik, apabila sesebuah organisasi itu ada masalah, pasti akan kalah sebelum pergi berjuang.

BN dan UMNO hadapi satu masalah besar, setelah memerintah selama lebih 50 tahun, telah mempunyai banyak sumber politik yang besar. Setiap peringkat kepimpinan mempunyai saluran tersendiri yang rasmi dan tidak rasmi, lazimnya pemimpin-pemimpin ini menguasai kuasa dan sumber politik yang kuat. Ditambah pula dengan organisasi UMNO yang begitu besar, yang mempunyai lebih 3.38 juta keahlian dan mempunyai 21,056 cawangan. Sebuah organisasi yang begitu besar pasti ada kelonggaran dan kebocorannya, serta alami maklumat tidak sampai ke peringkat oranganisasi bawahan, maklumat tidak sampai boleh menyebabkan satu halangan yang besar, dan sebarang maklumat yang disampaikan dari atas tidak semestinya sampai ke peringkat bawahan.

Ada sesetengah ahli bilangannya terlalu ramai dan mempunyai organisasi yang amat besar, boleh hidup berdikari dengan sendirinya. Dalam keadaan seperti itu akan berlaku, mereka membuat keputusan sendiri dan menghantar wakil-wakil calon bertanding (PRU) mereka sendiri, jika ahli-ahli parti dan pemimpin-pemimpin parti di peringkat bawahan ini tidak dapat letakan kepentingan parti sebagai keutamaan, pasti akan berlaku keadaan angkat kaki.

Perdana Menteri berkali-kali menegaskan, perpaduan dalam parti dan patuh kepada disiplin parti itu amat penting, dan inilah sebab-sebab sesuatu perkara yang tidak diingini itu boleh berlaku.

Dalam penggulungan ucapan perdana menteri, beliau telah keluarkan satu kenyataan, beliau bagi pihak UMNO dan kerajaan meminta maaf kepada semua rakyat kerana berlaku kesilapan dalam pemerintahan yang dilaksanakan. Beliau menegaskan, PRU kali ini akan menentukan tuju hala rakyat dan negara ini, UMNO dan BN adalah pilihan yang terbaik. Dalam ucapannya beliau juga menghentam Pas kerana telah terkeluar dari landasan ajaran Islam, dan mahu orang-orang Melayu bersatu padu, sokong dan pertahankan orang Melayu itu sendiari dan agama Islam serta kepentingan UMNO untuk kaum.

Dengan jelas dan terang, polisi PRU akan datang ini UMNO akan memegang sepandok “pertahankan agama dan kepentingan kaum”, bersedia bersaing dengan Pas dan PKR untuk mendapatkan sokongan dari kalangan orang-orang Melayu. Sebenarnya polisi perjuangan UMNO seperti ini begitu pragmatik, di landasan yang betul. Jika dilihat dari segi kawasan undi dan struktur kaum, jika UMNO dapat perkukuhkan barisan belakang mereka, UMNO akan dapat kekalkan 70 peratus sokongan pengundi dari kalangan orang-orang Melayu, jika dapat 30 peratus lagi sokongan dari kalangan orang-orang Cina dan dari kalangan kaum India, tidak mustahil BN dapat terus mengekalkan pemerintahan lagi.

Pada hakikatnya persidangan terakhir UMNO sebelum PRU, dari segi peringkat atasan sehingga ke akar umbi, UMNO telah membuat persediaan yang rapi, pada bila-bila masa sahaja akan adakan PRU. Sama ada UMNO dan BN sekali lagi dapat memerintah, ini perlukan sokongan dari semua pengundi. 

Terjemahan: Doreen Ng Abdullah

sumber zamkata. 

SYED AZMI PEMIMPIN UMNO "MENINGGAL DUNIA" TETAPI MANA KUBURNYA..@NajibRazak @dzainalabidin @Khairykj .

nama Syed Azmi ini adalah salah seorang pemimpin yang tidak patut kita lupakan, sejarah "mamu" ini dalam umno pulau pinang seolah olah cuba di padamkan oleh umno bahagian tanjung. kenapa jadi macam itu sekali, ianya seolah olahnya cuba menafikan hak ahli umno yang telah lama berjuang di dalam umno pulau pinang hanya kerana beliau sokong orang yang telah kalah di dalam bahagian. 

jawatan syed azmi di dalam bahagian paling tinggi ialah

  • no ahli umno : 00480240
  • ahli jawatankuasa pemuda bahagian, 
  • setiausaha pemuda umno bahagian,
  • ahli jawatankuasa umno bahagian 
  • dan pernah bertanding sebagai timbalan pengerusi tetap pemuda umno malaysia pada tahun 2008. 

melihat jawatan yang pernah di pegang, mana mungkin nama besar seperti ini boleh di padamkan begitu sahaja. syed azmi menjadi ahli umno pada tahun 13.1.1989. selepas pemutihan tahun 2010 nama dia telah di singkirkan. ini yang telah di cerita kan oleh beliau kepada arab sewaktu berjumpa di PWTC baru baru ini. 

arab sendiri telah membawa dia untuk membuat pengesahan di kaunter membuat kad ahli umno. bilamana dia mengisi borang tersebut dan  di buat semakan, nama syed azmi tidak ada dalam rekod ahli umno membuatkan kami tertanya tanya kenapa jadi macam itu. urusetia di kaunter itu menyarankan kepada kami supaya membuat surat rayuan. ini semua kerja gila, syed azmi bukan di pecat ahli umno tetapi telah di buang namanya sewaktu pemutihan. 

Proses pemutihan ahli UMNO didakwa telah disalahgunakan oleh pihak tertentu adakah ini salah satu sabotaj di dalam umno bahagian tanjung?? kita sibuk memperkukuhkan barisan didalam umno tetapi ada pulak yang sedang membuat perancangan dalam senyap membuang ahli ahli umno yang bakal mengugat kedudukan mereka di dalam umno bahagian. kata syed azmi. 

Majlis Tertinggi (MT) Umno telah  membuat keputusan untuk mengeluarkan seramai 380,000 ahli yang tidak dapat dikesan termasuk meninggal dunia menerusi proses pemutihan senarai keahlian di semua peringkat bahagian, dalam 380 ribu itu adakah nama syed azmi juga ada dalam itu. kalau syed azmi telah meninggal mana kuburnya wahai datuk ketua umno bahagian tanjung.



Saturday, December 1, 2012

USTAZ FATHUL BARI LANCAR KEMPEN 1 MALAYSIA TOLAK FITNAH.

hari ini hari terakhir persidangan agung umno di pwtc. arab berkesempatan mengikuti penuh pembahas ustaz fathul bari. 

pembahas usul agama dan pendidikan  ini menjelaskan dan menjawab isu isu agama yang di mainkan oleh pembangkang terutama pas. lunyai kena lanyak. 

betul apa yang ustaz kata, ada orang bercakap umno hanya menyerang parti pembangkang di dalam perhimpunan kali ini, di dalam muktamar pas pulak mereka banyak bercakap hal dalaman, sememang sekarang umno tidak boleh lagi bersikap lembut dan bertahan apabila di serang perbagai sudut. di tuduh umno rasuah, umno makan duit rakyat, umno zalim. umno kaki fitnah, umno pecah amanah. ini lah antara sebab umno wajib bangun menjawab. tetapi puak pembangkang siang dan malam terus menyerang umno di pentas ceramah dan media mereka. 

bila menyentuh isu doa kehancuran umno, di dalam dewan di perdengarkan sedutan klip video doa pas. mengikut kata seorang yang tahu hal agama seperti ustaz fathul bari, itu bukan doa yang betul. doa ini hanyalah mengikut nafsu semata mata. cukup2 lah dengan budaya kafir mengkafirkan sesama islam dan yang lebih teruk mengatakan umno itu murtad.

sebelum mengakhiri ucapan, ustaz telah melancarkan kempen mulut "1MALAYSIA TOLAK FITNAH" di laungkan 3 kali dan di sambut semua perwakilan. 




Friday, November 30, 2012

BUKU JINGGA DOKUMEN FATAMORGANA HANCURKAN NEGARA

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata sekarang adalah masa untuk seluruh ahli UMNO bersama mengucapkan selamat tinggal kepada puak pembangkang dengan memastikan kejayaan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum akan datang.

“Di sini pada Perhimpunan Agung UMNO terpenting ini, tibalah masanya untuk perwakilan dan seluruh saf kepimpinan UMNO, menyahut seruan Presiden agar bersiapa siaga pada tahap tertinggi untuk PRU-13”, katanya di sini hari ini.

Ini tegasnya boleh dicapai dengan mematuhi disiplin organisasi dengan matlamat yang jelas untuk kemenangan BN demi membela nasib semua rakyat dengan adil.

Jelas beliau lagi PRU-13 bukan bahan ujikaji untuk memperjudikan masa depan Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Tambahnya pembangkang telah terbukti tidak berjaya menunaikan janji pilihanraya di empat negeri di bawah pemerintahan mereka.

“Buku Jingga mereka pula adalah dokumen yang fatamorgana yang bakal membankrapkan negara tercinta ini. Oleh itu, sekarang ini juga mari kita bersama mengucapkan selamat tinggal kepada puak pembangkang.

“Sokonglah Barisan Nasional yang sentiasa menepati janji untuk manafaat rakyat”, ujarnya. -MediaUMNO

ANWAR IBRAHIM PENGKHIANAT BANGSA #PAU2012

Datuk Seri Reezal Merican Wakil Pemuda UMNO. -ehsan utusan


Datuk Seri memulakan usul ucapan dasar presiden semalam dengan mengajak ahli ahli umno membuka minda kenapa Allah memilih Melayu untuk memerintah negara. ini ada lah pilihan Allah. 

Umno telah terbukti sebagai parti yang memperjuangkan islam yang sebenar, tidak masuk akal lah bila ada parti kononnya pejuang islam untuk mendoakan umno dalam kehancuran. adakah cuba melawan takdir yg di pilih oleh Allah. ini bukan musyidul am tetapi ini mudhinul am.

didalam ucapannya beliau menceritakan bagaimana pengkhianat itu wujud sejak zaman rasullulah, zaman abu bakar hanya bertahan selama 29 tahun kerana adanya pengkhianat  seperti abdullah ibnu sabak. di zaman moden ini pengkhianat bangsa ialah Anwar Ibrahim

Datuk Seri Reezal mengakhiri pembahasan dengan menyeru semua pewakilan2 dan ahli ahli umno mari lah kita sama sama merampas kembali mandat dan terus mentadbir negara.


LIVE DARI PWTC: WAKIL PULAU PINANG MEMBONGKAR NIAT JAHAT DAP. #PAU2012

Datuk Abdul Rahim Saibu WAKIL PULAU PINANG
Alhamdulilah hari kedua kita semua dapat bersama sama mengikuti pembahasan ucapan dasar presiden. pagi ini wakil dari pulau pinang di beri peluang untuk membahas.

Datuk Abdul Rahim Sabu Ketua Umno Bahagian Bayan Baru menyelar parti pas dan pkr didalam mainan politik paling kotor supaya dapat memecahkan sokongan orang melayu kepada umno. mengutuk parti pas kerana mendoakan kehancuran parti umno, mengutuk cara pentadbiran kerajaan DAP pulau pinang yang berterusan main isu perkauman dengan meminggirkan orang melayu di pulau pinang. 

kebebasan media juga disekat sehinggakan utusan malaysia dan berita harian tidak dibenarkan untuk membuat liputan dalam dewan undangan negeri. PAS menjadi kuda tungangan pada dap dan pkr untuk memecahkan orang melayu islam dengan mengadakan pilihanraya masjid. 

ini adalah satu rancangan halus untuk menyinkirkan orang melayu bilamana ramai orang melayu telah berpindah ke seberang kerana tidak mampu lagi membeli rumah, DAP tidak pernah membina rumah mampu milik tetapi hanya tahu berjanji.

jom kita tengok photo

pemerhati setia sedang mendengar pembahasan dari wakil pulau pinang

mak2 encik merahnyaaaaaaaaaa






WAKIL NEGERI KELANTAN MEMBONGKAR KISAH NIZ AZIZ....

rupanya nik aziz dan keluarga ada tanah sana sini. macam tu lah punya dok ada perbodoh rakyat kelantan. kalau dah nama pun manusia, nafsu tetap ada, usah bercakap hal orang,

Thursday, November 29, 2012

I LOVE PM. #PAU2012


video

UCAPAN PRESIDEN UMNO ADALAH IBU SEGALA UCAPAN DI #PAU2012

semasa ucapan presiden umno pagi tadi ramai yang berpuas hati. memang masak lah pembangkang kena ganyang umno style. 

Presiden UMNO di hadapan para perwakilan di dewan merdeka  menghentam anwar ibrahim sebagai "SESUMPAH POLITIK" anwar lah orangnya satu ketika dulu sebagai menteri kewangan menggunakan dana maya kewangan antarabangsa IMF. rakyat harus tahu bahawa sahabat karibnya didalam IMF. beliau lah yang menjahanamkan puluhan ribu perniagaan dengan menaikkan kadar faedah. rakyat di dalam sektor perniagaan begitu sengsara dengan tindakan kerajaan walhal itu semua kerja jahat anwar ibrahim. 

Anwar ibrahim bukan pengurus ekonomi yang cekap tetapi menjahanamkan. 

anwar ibrahim sememangnya lidah bercabang, tiada siapa boleh meneka wataknya. di sana dia menyokong israel tetapi di malaysia bila kerajaan membentang usul mengecam israel , anwar menyokong pulak. 

didalam ucapan presiden umno selama sejam lebih, beliau suka mengingatkan masa depan kerajaaan bukan lah di buat bahan uji kaji dengan menyogok rakyat supaya memilih kerajaan pembangkang dalam tempoh percubaan untuk menjadi kerajaan. menukar kerajaan bermakna rakyat memberi tikus membaiki labu. 


jom lihat photo photo yang sempat arab ambil untuk berkongsi dengan pembaca blog. 














LIVE FROM PWTC. RAMAI GILA WEI,

Memang ramai yang luar biasa pada perhimpunan agung umno 2012. Semuanya datang kerana mahu mendengar ucapan presiden umno datuk seri mohd najib.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Related Posts with Thumbnails