Thursday, March 22, 2012

PEMIMPIN PAKATAN MENIPU RAKYAT..!!!!!

dengan tertubuhnya  Jawatankuasa Terpilih Parlimen bagi membicarakan perihal Lynas membuktikan ketelusan kerajaan di dalam membangunkan kepentingan negara tanpa mengabaikan keselamatan negara. 

kerajaan perlu berdialog dengan pihak yang menentangnya tetapi ia mesti dilaksanakan berdasarkan bukti saintifik dan bukannya hujah emosi dan politik.

Telah banyak penjelasan dilakukan oleh kerajaan bahkan dibawa juga pakar dari luar negara bagi menerangkan bahawa projek Lynas tidaklah mendatangkan mudarat kepada rakyat seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak tetapi pimpinan Pakatan tetap dengan pegangan politik murah bagi mendatangkan persepsi buruk kepada kerajaan. 

perdana menteri tidak bodoh hendak membunuh rakyatnya sendiri di negeri kelahirannya itu pahang. laungan pimpinan Pakatan bahawa projek Lynas ini mendatangkan kesan yang cukup buruk kepada rakyat sehinggakan mendatangkan kecacatan fizikal kepada rakyat. 

jangan cakap bodoh lah, kalau benar nak memperjuangkan nasib rakyat ini lah masanya untuk membuktikan segala projek berkenaan LYNAS wajib di hentikan dengan hujah hujah saintifik. kerajaan telah membuka ruang dan platform kepada pakatan  untuk berhujah secara ilmiah di dalam Dewan Rakyat.

tetapi malangnya mereka keluar dewan langsung tidak mahu mengambil bahagian, so apa kejadahnya nak bercakap soal memperjuangkan nasib rakyat. ini jelas sekali menggambarkan bahawa dakwaan Lynas mendatangkan keburukan hanya satu mitos yang dibangkitkan oleh mereka seolah-olah merekalah yang memperjuangkan nasib rakyat. haqq tuihhhhhhhhhhhhhhhh!!!!

pemimpin pakatan hanya mahu mengelirukan rakyat dan menanam sikap benci kepada kerajaan. 


0 comments:

Related Posts with Thumbnails