Saturday, August 4, 2012

JOM GEGAR: PERKASA ANTI CINA DAN ANTI INDIA.. !!!!!!

Sah datuk ahmad saad telah meletak jawatan sebagai YDP Perkasa Pulau Pinang. beliau bercakap di sidang akhbar petang tadi di route 69 bandar perda. beliau menjelaskan kenapa dia mengambil keputusan ini adalah kerana perjuangan di dalam perkasa sudah tidak relevan buat masa sekarang.  pemimpin melayu mesti memimpin kaum lain di malaysia. itu yang menjadi tunggak utama dalam falsafah beliau. 

kronologi yang membawa beliau untuk mengambil tindakan ini adalah kerana datuk ahmad saad telah membuat rombakan besar besaran di atas kepimpinan perkasa negeri pulau pinang jesteru itu telah menimbulkan kemarahan beberapa pemimpin termasuk pemimpin pusat.  tindakan pemimpin2 perkasa di negeri terlalu agresif menentang kaum lain amat lah di kesali. 

datuk ahmad saad berpendapat untuk menang piliharaya pada PRU13 kita kena buat baik dengan semua orang. beliau tidak boleh menerima seorang pemimpin yang tidak konsisten dalam tindakan, adakalanya mahu membantu kerajaan dan adakalanya di suruh membangkang kerajaan dan yang lebih teruk di suruh menentang kaum lain. ini lah antara penyebab beliau tidak mahu lagi bersama  dalam perjuangan perkasa. 

pemimpin islam yang baik kena jaga semua kaum seperti mana yang di lakukan oleh perdana menteri datuk seri najib. ini lah pendekatan yang boleh di terima oleh semua kaum.  

beliau sebenarnya mahu mengubah persepsi rakyat untuk mengembalikan sokongan semua kaum untuk bersama sama membantu perdana menteri dengan menyokong barisan nasional pada pru 13.

arab nak komen: arab sudah lama tidak ikut perkasa,  bila pernah satu masa menghadiri mesyuarat perkasa di peringkat daerah. ada ajk perkasa  terang terang kata saya benci dan anti cina dan india. arab terus bangun keluar dari mesyuarat...apa ingat ini perkasa satu pertubuhan samseng ka.  mampus pi kat hangpa laa buat lah apa pun. sampai ke hari ini arab tidak lagi ikut perkasa. 

4 comments:

Anonymous said...

apara hang punya bodoh, perkasa mmg untuk melayu, hang nie sangat bodoh.perkasa membantu melayu bukan nak bantu cina, sapa kata perkasa tak kawan dengan cina? ydp mat saat gila duit join perkasa mana dapat duit.perkasa adalah satu persatuan yang tidak membawa keuntungan dato mat saat dah salah masok persatuan. dato mat saat bukan nak bantu melayu..tapi nak bantu poket dia dengan kaut hasil orang melayu, tindakan cekap ibrahim ali telah melemahkan mat saat dari nak buat duit dengan perkasa. mat saat oi hang pi jaga persatuan HARIMM hang tue untung untung boleh kaut banyak duit..kan banyak gangster cina duduk bawah persatuan tue..barua punya melayu tak sadar di untung!

ADIWIRA DUNIA MELAYU!

Anonymous said...

Adiwira konon bengong mu ni, hak laen tok ada ka. Duit sana duit sini, bagi lah hujah laen. Perkasa bantu org melayu atau perkasa nak jadi samseng melayu????, adiwira mu samseng melayu @ perkasa kooo..

Anonymous said...

aku jga prnah bersama2 dgn perkasa stu ketika dahulu...walaupun asas lndasan perjuangan perkasa adalah untuk mempertahankan hak keistimewaan melayu namun kini aku melihat asas yg dibina ini telah tersasar sehingga ianya melihat perkasa sebuah parti yg rasis dan menentang bangsa lain...tidak lebih sbuah ngo samseng dan ini bleh dilihat dari tindak tanduk beberapa pemimpin wira perkasa negeri p.pinang...bkn ini caranya klu kita nk mmpertahankan bangsa melayu dan islam...gunalah pendekatan berhemah jdikanlah mereka ini kawan yg bleh brsama2 bngsa melayu membangunkan negara dn seterusnya mengekalkan hak keistimewaan bangsa melayu...bla kita brtindak samseng, kita kena ingat ada org yg lebih samseng dari kita....komen tok mat nk makan duit, aku rasa dh bnyk duit tok mat sendiri yg dah dikorbankan untuk perkasa, tok mat pun tak kebuloq duit yg tak seberapa tuuuu....jgn bertindak mngikut hawa nafsu kata hati yg mngkin akan membinasakan bangsa sendiri.......

Anonymous said...

bodoh...kau ingat Gong Zhong, Dap, Hindraf & ngo2 atau parti yg swaktu dgnnya tidak rasis? Org2 Melayu yang rasa Perkasa ini rasis adalah bachol. Aku pun ramai kawan2 cina & india. Dlm hati aku mmg rasis tp bukanlah sampai nak bermusuhan dgn mereka. Rasis Perkasa adalah dlm ertikata memperjuangkan hak2 melayu & ISLAM. Itulah sbbnya org Melayu kita ditindas dlm negara sendir. Org melayu di Penang sepatutnya lebih tegas. Kita tak nak Penang jadi Singapura kedua. Org2 Cina lah yang paling rasis. Sbb itulah tertubuhnya perkasa!!! Ingat tu!

Related Posts with Thumbnails