Wednesday, March 21, 2012

MAHFUZ MAHFIZ NAK AJAR @NajibRazak BILA PRU13


Mahfuz a.k.a mr bean sememangnya bodoh, cuba menjadi hero dengan mengeluarkan kenyataan yang maha gampang ada ya pun. nak jadi hero pejawat awam juga dia juga ya pun, nak jadi hero pilihanraya juga dia ya pun...aduihhhh kenapa lah pas mempunyai pemimpin macam ini ya pun..!!!!! 

jangan kacau kerja orang la wahai mangkok hayun, pi balik tengok rumahtangga sendiri di dalam pakatan rakyat.
Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak perlu mengumumkan tarikh untuk diadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) sekurang-kurangnya tiga hingga enam bulan lebih awal bagi membolehkan rakyat menguruskan jadual masing-masing. 

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata pemberitahuan lebih awal mengenai tarikh pilihan raya menyenangkan rakyat merancang aktiviti tahunan mereka.
jangan sibuk pasai tarikh pilihanraya, anda di nasihatkan pergi tanya ketua pakatan negeri masing2 bila tarikh pilihanraya ???, itu lebih afdal ya pun..
Lim Guan Eng hari ini berkata kepimpinan Pakatan Rakyat secara bersama akan menentukan sama ada Pulau Pinang perlu mengadakan pilihan raya Dewan Undangan Negeri serentak dengan pilihan raya umum nasional, yang dijangka dipanggil dalam waktu terdekat.
Khamis lalu, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengumumkan beliau tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri jika pilihan raya umum Parlimen diadakan sebelum Jun depan.
“Itu keputusan Tan Sri Khalid. Sudah tentu beliau ada prerogatif untuk ambil keputusan itu.
“Tetapi pada masa yang sama, meskipun Menteri Besar atau Ketua Menteri ada prerogatif, saya mengambil pendekatan berbeza, saya mahu berunding dengan rakan-rakan saya dalam Pakatan Rakyat,” kata Ketua Menteri Pulau Pinang ini selepas Persidangan Tahunan DAP Selangor di sini.
Jika mengikut tafsiran Mahfuz Omar PAS yang tidak berapa cerdik itu, negeri-negeri di bawah pakatan pembangkang sudah ada tarikh pilihanraya tersebut kerana menurut firasat beliau, 'tarikh pilihanraya sepatutnya diumumkan 3 - 6 bulan yang lepas'. 

Apakah Mahfuz Omar PAS berani mengumumkan tarikh pilihanraya tersebut? Jika tidak berani atau tidak ada lagi tarikh tersebut, lebih baik Mahfuz Omar PAS diam sahaja dan teruskan kerja kepada rakyat, itu pun kalau ada.
 

1 comments:

Anonymous said...

ok good shoot too.. anda boleh kmbngkn lg bkt anda..

Related Posts with Thumbnails