Friday, January 6, 2012

UMI HAFILDA AKAN TERUS BONGKARKAN....!!

Ahli perniagaan, Umi Hafilda Ali terus membongkar ‘rahsia dalam selimut’ yang melibatkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan timbalannya, Azmin Ali sekiranya, Pakatan Rakyat (PR) terus melakukan provokasi untuk menghuru-harakan negara ini.

Dakwanya, ia berikutan tindakan mereka yang semakin jelas cuba menghancurkan institusi Raja dan menggesa Raja-raja Melayu menarik balik gelaran Datuk Seri yang diberikan kepada Anwar.

“Sekiranya perancangan itu berjaya, Anwar berjanji akan dilantik dirinya menjadi Presiden dan Min (merujuk panggilan manja Anwar kepada Azmin) sebagai Perdana Menteri. Perkara ini berjaya dilaksanakan sekiranya, Majlis Raja-raja dihapuskan dan mereka akan berbuat demikian atas alasan kehendak rakyat.

“Saya tahu mengenainya dan perancangan pemimpin PR ke arah ini. Malah, Anwar berjanji melantik Min sebagai Menteri Kewangan dan Menteri Dalam Negeri. Untuk itu saya menggesa raja-raja Melayu menarik semula panggilan Datuk Seri yang diberikan kepada Anwar,” katanya.

Pada sidang media itu, beliau berkata, PKR tidak jujur dengan sahabat dalam PR kerana menjadikan Pas dan DAP sebagai ‘kuda tunggangan’ untuk memenuhi hajat ke Putrajaya dan kedua-dua parti itu pula mempergunakan PKR untuk mendapat sokongan rakyat.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails