Wednesday, January 25, 2012

BR1M RM500: PAKATAN MATI AKAL TIDAK BOLEH SABOTAJ..!!!!!!!!

pemimpin pemimpin di semua peringkat bahagian umno iaitu tuan haji aidi roslan, sdr hasbul hazami ketua pemuda membantu dato jahara bt hamid kadun telok ayer tawar bagi program penyerahan bantuan BR1M dan ini lah yang menyakitkan hati puak puak pembangkang,

Idris Ahmad bekas ketua penerangan PAS mempertikaikan tindakan kerajaan apabila mengedarkan BR1M kerana wang RM500 tersebut adalah wang rakyat. 

Bekas ketua penerangan PAS yang sudah tidak releven  sebenarnya cuba memperlihatkan kebolehan beliau berhujah, namun standard hujah pemimpin PAS memang sebegitu kerana mereka begitu mudah meremehkan minda rakyat. Idris mempersoalkan wang BR1M adalah wang rakyat kenapa BN sibuk mengedarkan kepada seluruh rakyat yang berpendapatan rendah. 

mereka nampaknya sudah meroyan, rata rata pemimpin pakatan dan penyokong sudah tidak ketahuan, bilamana di setiap negeri tiap tiap minggu telah ada program agihan duit BR1M RM 500 kepada rakyat yang telah di sempurnakan oleh wakil kerajaan iaitu adun kawasan, ketua umno bahagian, dan ahli parlimen.

puak puak yang mempersoalkan ini semua kerana mereka cemburu tak dapat nak sabotaj BR1M untuk kepentingan mereka.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberi jaminan bahawa pemberian RM500 menerusi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah ikhlas dan tidak mempunyai sebarang maksud terselindung dan Lembaga Hasil Dalam Negeri tidak akan 'mengejar' penerima bantuan.

"... RM500 ini ikhlas. Hendak terima ambil tidak mahu pun tidak apa, tetapi saya yakin rakyat yang memerlukan tentu akan ambil, malah kebetulan ia diberi bersempena dengan Tahun Baru Cina," katanya. 

Seramai 805 orang penerima bagi kumpulan kedua ini di dewan panorama bagan ajam.dalam DUN: 06

1 comments:

Anonymous said...

maaf hujah anda mmg substandard. Itu mmg duit rakyat yg membayar cukai.

Related Posts with Thumbnails