Tuesday, July 17, 2012

PENDEDAHAN: ANWAR IBRAHIM BOHONG LAGI KEPADA RAKYAT...!!!!



Dalam satu ceramah baru-baru ini Anwar Ibrahim dengan bangganya menyatakan bahawa beliau amat baik dengan Sheikh Salleh Kamil, dari Bank Dallah Al-Barakah, dan beliau dengan selambanya mengaku bahawa beliau adalah ‘Penasihat’ kepada Bank tersebut. alamat nak mampus lah bank tu kalau dia jadi punahsihat bank.

Malangnya, apabila dibuat carian Internet, Anwar Ibrahim hanya tersenarai sebagai Ahli Lembaga Pengarah sahaja (Board Member) KLIK SINI. Siap letak title Dr lagi kat depan nama dia. Mungkin dia ada dapat Honorary Doctorate, tapi itu tidak melayakkan beliau menjadi Dr seperti Tun Mahathir. Ini pun kes ‘deception’ jugak. 


Ini adalah satu lagi pembohongan Anwar Ibrahim yang menjadi makanan harian dia. Orang yang kerap bohong akhirnya akan menjadikan skill bohong ini untuk berbohong mengenai apa sahaja, dari perkara kecil hinggalah yang besar. Orang yang kaki bohong ini akan menjadi satu tabiat untuk mereka dapat berbohong dengan selamba dan ‘very convincing’. ini lah yang di katakan " dia akan berdosa kalau tidak berbohong kepada rakyat dan dunia"


Dr. Anwar Ibrahim
Member




Dr. Ibrahim, Malaysian national, is a well-known and respected international figure. He resides in Malaysia, where he is a Member of Parliament. He has served his country in many ministerial capacities including those of Education Minister, Finance Minister and deputy Prime Minister of Malaysia. He was formerly a visiting professor at Georgetown University in Washington D.C. and was appointed Honorary President of the London based organization Accountability (Institute of Social and Ethical Accountability). Dr. Ibrahim has been an independent non-executive director of Al Baraka Banking Group since March 2006.





1 comments:

wonder2_things2ponder said...

its all about the image man. the bank only wants someone who has /had someone with reputation to up their own. having someone who was a finance minister of malaysia might be good for their so called "CV/resume" even though that someone, in Malaysia soil is known for his many doubtful activities in the past, present and future.

Related Posts with Thumbnails