Thursday, July 19, 2012

PEMIMPIN PAS "SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA"....!!!!!!



terbukti sudah mereka mereka ini lah syaitan bertopengkan manusia. golongan laknatullah kafir kepada ajaran Allah seperti mana di sebut dalam al-quran. ini bukan arab kata tetapi ini apa yang di ceritakan di dalam Al-Quran.

"Manusia adalah umat yang satu, kemudian Allah membangkitkan Nabi-Nabi sebagai pembawa berita gembira dan pemberi amaran, dan Dia menurunkan bersama mereka Kitab ....... Hanya orang-orang yang diberikannya berselisih, setelah bukti-bukti yang jelas datang kepada mereka, kerana keangkuhan antara mereka; kemudian Allah memberi petunjuk kepada orang-orang yang percaya pada yang benar mengenai apa yang dalamnya mereka memperselisihkan, dengan izin-Nya; dan Allah memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia mengkehendaki pada jalan lurus." (2:213)


Turut menjadi sebab bagi perselisihan terdapat antara kita  mengambil ulamak ulamak dalam parti pas selain daripada Allah. Pengambilan tersebut serupa dengan menyembah mereka. Golongan yang berbuat demikian menyangka tok guru2 dan ulamak parti pas dapat mendekatkan mereka dengan Allah. 


Firman-Nya, "Tidakkah kepunyaan Allah agama yang tulus? Dan orang-orang yang mengambil wali-wali (pelindung-pelindung) selain daripada Dia - 'Kami hanya menyembah mereka supaya mereka mendekatkan kami dalam kedekatan dengan Allah' - sesungguhnya Allah akan menghakimkan antara mereka mengenai apa yang padanya mereka memperselisihkan. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada pendusta, yang berdegil dalam ketidakpercayaan." (39:3) 


pemimpin pemimpin dalam parti pas seperti tok guru nik aziz, hadi awang, dan nik bodoh disangka dapat mendekatkan manusia dengan Allah kerana ajaran mereka yang dianggap menarik dan benar. Akan tetapi, Allah menyifatkan mereka dan ketua ularmak mereka sebagai pendusta, dan sebagai orang-orang yang berdegil dalam ketidakpercayaan. Mereka tidak dapat petunjuk daripada Allah. 


Perselisihan tersebut disebabkan ajaran sesetengah manusia yang bertentangan dengan ajaran Allah daripada al-Qur'an. ini yang sedang berlaku didalam puak puak kafir pas ini. mereka hanya tahu mengkafir kan orang lain..tanpa ada pengetahuan langsung walau sedikit pun dalam hal agama..mereka hanya menjadi ikutan sahaja, seperti anjing anjing bila di panggil terjelir lidah...di suruh pergi pun terjelir lidah. buruk benar perumpamaan Allah kepada puak puak ini. 


arab melihat perpecahan  umat dapat dilihat dengan jelas setelah manusia menjadi bergolongan dalam agama, dan mereka yang bergolongan itu pula bergembira dengan apa yang mereka ada. Kenyataan tersebut dipetik daripada ayat berikut: 


"Tetapi mereka berpecah dalam urusan mereka antara mereka kepada golongan-golongan kepercayaan; tiap-tiap golongan bergembira dengan apa yang ada di sisi mereka." (23:53)


dengan apa yang arab terangkan ini berserta ayat ayat al-quran jangan lah pulak ada yang kata golongan yang di maksudkan itu ada lah di zaman nabi. arab nak jawab, terbukti lah AL-QURAN itu ada mujizat dia hidup sepanjang zaman. 


bukan kah parti pas itu adalah dari golongan yang suka memecah belahkan umat. 


terbukti atau tidak bila ada golongan artis seperti abby adabi, bob lokman, dan bekas timbalas polis  menyangka parti pas dapat mendekatkan  diri mereka   dengan Allah kerana ajaran parti pas dianggap menarik dan benar.


PAS BUKAN ISLAM, TETAPI PARTI POLITIK.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails