Thursday, July 26, 2012

PAS TERSUNGKUR DI CELAH KANGKANG DAP LAGI

lagi sekali Sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat  Shamsul Iskandar Mohd Akin  telah membuktikan bahawa parti yang paling bangsat dalam pakatan haramjadah ialah  parti pas. jelas sudah pas saja yang terhegeh hegeh macam beruk mak yeh bilamana mengaku parti mereka lah yang paling dominan, sebalik nya mereka terlupa parti DAP adalah yang paling berkuasa dalam regim pakatan haramjadah. 

natijahnya apa saja yang hendak di buat mesti lah mendapat persetujuan DAP, pas tidak ada kuasa untuk mengubal atau mengubah apa apa dasar di dalam pakatan, ianya umpama parti pak turut. di suruh duduk, duduk, di suruh berdiri, berdiri, di suruh makan taik pun sanggup makan kerana apa??? kerana nak sedikit kuasa untuk menjahanamkan parti umno. 

Mesyuarat Majlis Pimpinan Pembangkang (MPP) tidak menyatakan secara jelas pendirian mereka berhubung isu hudud. Sebaliknya, Penasihat PKR yang juga Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan berkata isu hudud telah dilihat dari sudut dasar-dasar bersama yang dipersetujui seperti yang terkandung dalam Perlembagaan, dasar bersama pembangkang dan Buku Jingga.



KUALA LUMPUR: Sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat telah memilih untuk menyebelahi Pengerusi DAP Karpal Singh dalam menolak aspirasi hudud Pas.  
Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin, semalam memberi amaran kepada rakan sejawatannya dari Pas, Nasrudin Hassan Tantawi, bahawa dia telah membuka kotak Pandora, di komen beliau baru-baru ini mengenai pelaksanaan hudud, yang telah menimbulkan kemarahan Karpal dan ahli DAP yang lain.  
Beliau berkata ia adalah tidak wajar untuk Nasrudin membangkitkan isu yang sekian lama wujud kerana beliau mendakwa bahawa pendirian pakatan antara PKR, DAP dan PAS pada undang-undang jenayah Islam adalah jelas.  
"Saya ingin menasihatkan Nasrudin supaya merujuk persetujuan kita akhir tahun lalu bahawa hudud bukan sebahagian daripada dasar bersama Pakatan Rakyat yang telah dipersetujui oleh semua pihak."  KLIK SINI

1 comments:

Pedang Sibuti said...

Mohon pautkan link blog kami sibuti-selamanya.blogspot.com dari Sarawak.

Terima kasih tuan blog.

Related Posts with Thumbnails