Tuesday, April 17, 2012

PROGRAM TANPA SELUAR MENAIKI LRT....!!!


On Sunday, January 8th, 2012 tens of thousands of people took off their pants on subways in 59 cities in 27 countries around the world. In New York, our 11th Annual No Pants Subway Ride had nearly 4,000 participants, spread out over six meeting points and ten subway lines.
itu cerita di luar negara, di malaysia ada tak???  sebenarnya baru baru ini pun di kuala lumpur pun ada program ini tetapi bukan lah acara tak pakai seluar tetapi acara memakan sarong ketika naik LRT.
Orang ramai yang menggunakan perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) dan Monorail digalakkan menyertai program ”Kereta Api Sarong”. Pengarah Urusan Kumpulan Syarikat Prasarana Negara Berhad, Datuk Shahril Mokhtar meminta orang ramai menyertai petugas RapidKL dan KL Monorail memakai sarong bagi menyokong dan memeriahkan acara itu. 
 
"Malah, saya juga mengajak mereka yang tidak bekerja pada hari itu supaya sama-sama memeriahkan acara berkenaan dengan menaiki tren dan berkumpul bersama warga kota lain di Pasar Seni pada Sabtu pukul 4 petang. Tentu menarik nanti apabila melihat ramai orang memenuhi bandar raya dengan berkain pelekat dan berkain batik. 
 
"Ini sesuatu yang boleh menyatukan semua rakyat Malaysia dan mempamerkan semangat 1Malaysia kerana ia tidak mengira bangsa, agama dan usia,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Beliau juga menasihati penumpang supaya menggunakan Kad MyRapid Prasarana untuk menjamin kelancaran perjalanan apabila menggunakan dua rangkaian perkhidmatan itu. 
 
Program itu dianjurkan sebuah pertubuhan bukan mencari keuntungan Random-Alphabets bertujuan menggalakkan orang ramai berkomunikasi secara unik

0 comments:

Related Posts with Thumbnails