Friday, January 6, 2017

JAWAPAN ORANG SIAM TERHADAP FITNAH POLITIK JAHAT ORANG MALAYSIA .

"Ada segelintir manusia POLITIK TAKSUB dari Malaysia, paksa kami untuk mengaku kebenaran FITNAH ini.

Kami tiada kepentingan dalam politik Malaysia, so buat apa kami nak berbohong. Mereka gunakan bendera Thailand untuk melakukan provokasi politik. Ada juga yang TAG di Facebook kami, bila kami nyatakan kebenaran, dia dan geng mereka maki hamun saya. Apa dosa saya bila BERKATA BENAR. Ada yang suruh saya buka cawangan UMNO di Thailand. GILA GILA GILA.

Bila anda buat FITNAH, orang jelaskan kebenaran, Janganlah nak marah. Jangan keluar hadis dan Al Quran bagai katakan kami kafir. Kami memang tak sokong atau undi PAS di Thailand. Takkan kami KAFIR ?

PENJELASAN TENTANG FITNAH BERKENAAN

1. Top Sim Kad Tiada Expiry Date .

Soalannya syarikat mana ? Di tiga Wilayah bergolak, penggunaan HP sangat ketat. Salinan Kad Pengenalan juga diambil. Cuma di wilayah yang dianggap selamat tidak perlu didaftarkan. Tarikh luput sama saja. Ada yang 3 bulan, 6 bulan , 12 bulan dan bergantung kepada tawaran dan promosi.

2. Lesen boleh pakai sampai mati dengan sekali bayar

Lesen apa ? lembu, kerbau atau babi ? Lesen kenderaan, kena renew setiap tahun, sama dengan di Malaysia. Cuma orang yang ambil 30 – 40 dahulu sahaja, boleh guna sepanjang hajat. Sekarang ini penguatkuasaan memasang lampu siang untuk motosikal dan pemakaian helmet dikuat kuasa. Setiap hari ada road block. CUKAI JALAN DAN INSURANS pun kena bayar setiap tahun. Yang murah, sekadar Syarat untuk membeli kereta atau kenderaan. Bila accident ramai yang mati kena tembak bukan mati kemalangan. KERANA masing masing nak claim kerosakkan. Terjadilah pergaduhan.

3. Warga tua, OKU dan Ibu Tunggal dapat Seratus sebulan bersamaan 1200 setahun. 

HAHAHAHA THB100 = RM10 . THB1200 sama dengan RM120, makan kuaci pun belum tentu boleh hidup. Wargatua TERPILIH dapat THB500-THB700 sebulan bersamaan dengan RM50-RM70. Setahun berapa ? Sama dengan BRIM ka ?
Ibu Tunggal dapat? FITNAH yang sangat besar. Orang Islam Thai umur 15 pun dah kahwin, umur 16 th dah cerai. Kebanyakan yang berniaga Tom Yam di Malaysia adalah dari 3 Wilayah bergolak terutama Pattani. Kebanyakan wanita adalah Ibu Tunggal. Pi Tanya sendiri.
OKU dapat? kakak saya pun OKU, sampai sekarang umur 42 tahun mohon tak dapat lagi.

4. Murid Murid diberi Makanan Percuma. 

Benar. Murid murid yang nak jadi Tok Sami Buddha memang dapat makanan percuma. TAPI mereka kena berjalan ke tempat tempat yang mahu bagi makan pada mereka.

5. Parabola sekali bayar RM400 pakai sampai mati . 

HAHAHAHAHA tak da parabola tak gambar la sheikh ooooi. Semua channel kena guna para bola. Kalau nak tengok HBO atau macam Astro, kena bayar sebulan THB1000 – THB1500. Kalau nak IPTV pun kena langgan. Ada PAHAM KA ?

6. Kereta lebih murah di Thailand berbanding Malaysia

Kereta import memang murah. Vios THB600,000 sebuah. Sebab Thai dah lama guna GST. So duti kereta dikurangkan. Kebanyakan kilang pemasangan kereta dan motor Thai antara yang terbesar di dunia. 

Seperti juga Malaysia Ron95 baru 2,30 dan di Thai Ron95 RM4.50 per liter. Guna kereta setahun bubuh minyak nilainya sama macam beli kereta Malaysia dan guna di Malaysia. Ada Faham ka ?

7. Keretapi kelas ketiga FREE. 

Benar, semasa promosi. Macam Airasia juga la, RM1 pun boleh fly.

8. dan macam macam lagi.

Nak komen tentang ini.  Anda perlu bersyukur tinggal di Malaysia, sebab buat FITNAH macam ni boleh terus hidup panjang. Kalau di THAI anda dah mungkin jadi MAYAT. Anda sekadar datang Thai cari AYAM di DANNOK dan balik MALAYSIA LAGAK MACAM ALIM ULAMAK. Sebenarnya anda tak tahu penderitaan kami di sini. Sekarang kami sedang mengadakan kelas Bahasa Melayu dan Fardu AIn dan Pengajian IQRA. Kami ada seramai 232 orang. Kami terpaksa mencari DANA sendiri dalam membimbing anak anak mengenali ALLAH DAN MUHAMMAD SAW. Kalau anda terasa sukar tinggal di Malaysia, kami alu alukan kedatangan anda untuk mengajar sukarela tanpa gaji di Kampung kami. Sila hubungi kami di karlisahalim@gmail.com

4 comments:

Anonymous said...

hahaha.. bangang mana yg buat fitnah tu.. dan bangang mana yg percaya tu.. kalau tak takda lah ramai org siam cari mkn kat msia ni oooii.. kalau nak tolol pun jgn smpi jd mcm lembu main ikut jer ada otak pikir lah sendiri...

Anonymous said...

Bangang mana lagi yang suka buat bandingan menipu dan menghina negara sendiri yg Tuhan berikan limpahan Nikmat dan Makmur melainkan dari pencacai Pakatan HaraPRAK. Pakatan pembangkang malaysia terdiri dr PKR, PAS, PAN, DAP(pig) ini tunjang utama FITNAH dlm negara tercinta ini.

Siang malam mereka viralkan macam-macam fitnah.. hingga budak pergi sekolah kasut kotor pun mereka tibai cukup-cukup kerajaan. Apakah mereka mahu kerajaan sediakan bibik untuk cuci kasut sekolah rakyat?

Mereka2 ini mengambil untung laba dari menjadi kakitangan awam kerajaan, terutama guru2. Gaji yang cukup besar diberikan kerajaan tapi tak pernah bersyukur dan suka mengeluh dan membanding2kan dengan negara lain.

Jika negara ini seperti yangdigambarkan, untuk apa limpahan jutaan pendatang asing berpusu-pusu ke sini untuk cari rezeki? Fikir2lah. jangan ikut golongan ini. tidak ubah seperti Bani Israel zaman Nabi Allah Musa!

Prince Righty I said...
This comment has been removed by the author.
Ali Zulkifli said...

Kenapa tak nak bandingkan Malaysia dengan India dan china sekali.dia orang pun ada gst
Masukkan Sinpore dan Indonesia juga.. dia orang pun ada gst
Ni main banding ikut rasa.
Aku setuju.. rakyat Malsyaia harus berasa bertuah.
Jangan nak pandang pada paras mata wang dan nilai ringgit je.

Related Posts with Thumbnails