Friday, April 27, 2012

KENDURI RAKYAT 1MALAYSIA MERIAH DI BAYAN BARU.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang ditadbir oleh pakatan pembangkang perlu bersikap lebih terbuka khususnya kepada pemimpin yang mempunyai jawatan dalam kerajaan pusat, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata kerajaan negeri juga tidak seharusnya melakukan sesuatu yang menghalang penganjuran majlis sehingga menimbulkan kesulitan kepada rakyat.

"Saya ada peranan dan tanggungjawab hendak berjumpa dengan rakyat untuk menyampaikan cerita dan dasar-dasar kerajaan, bukan untuk kepentingan diri sendiri atau politik semata-mata tetapi untuk rakyat," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian 'My Carnival NGO 1Malaysia' di Politeknik Seberang Perai di sini, pada Khamis.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas insiden khemah untuk program kenduri rakyat 1Malaysia di Persiaran Mahsuri Bayan Baru di sebelah pulau dihalang pembinaanya oleh exco kerajaan negeri sebanyak dua kali.

"Untuk tujuan itu (menghalang penganjuran majlis) adalah sesuatu yang tidak berapa manis, dia (kerajaan negeri) halang, walaupun begitu majlis dapat diteruskan dan saya telahpun dapat sampaikan perkara yang perlu kepada rakyat," katanya. - BERNAMA


mengikut cerita blogger anakharamcilaka, umno bayan baru mengunakan tapak kenduri 1malaysia telah menganggu peniaga pasar malam atas alasan ini lah yb malik itik dan exco datang untuk menghalang persiapan tempat majlis kenduri tersebut.

barua barua anjing belaan DAP buat perhimpuan haram beershit menganggu peniaga2 di jalan tengku abdul rahman, itu yb itik ada kisah ka..blogger anakharam ada amik kisah juga ka. 

sebelum nak kata pada orang..cermin lah diri sendiri...!!!!!


0 comments:

Related Posts with Thumbnails