Wednesday, April 18, 2012

KOMEN TERBUKA MENGENAI PTPTN DAN MAHASEWEL..!!!!!!

Salam semua, 

Semua para pelajar seharusnya bersyukur dengan apa yang anda terima sekarang berbanding dengan saya semasa bersekolah dahulu. Saya hanya berjaya setakat Tingkatan 6 Atas di SDAD Muar, Johor 1974 sahaja.

Ini disebabkan oleh funder saya arwah Abang saya (bapa saya penoreh getah yang hanya berpendapatan RM 1.50 sahaja sehari) awal-awal lagi memberitahu bahawa beliau tidak sanggup untuk membiayai pelajaran saya ke Universiti (masa tu hanya ada 4 buah Universiti sahaja), walau pun saya telah ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran ke UM masa tu…

Berbanding dengan pelajar sekarang, tak lulus SRP pun boleh terus ke Tingkatan 5, apa yang anda semua mahukan lagi????

Jadi jika ada pinjaman PTPTN tu bayar sahaja lah setakat yang termampu…. apa ?? tak mampu…. saya lihat lepasan pelajar yang baru berkerja sudah boleh pandu sekurang-kurang nya MyVi atau Satria Neo…. boleh pulak…..

Bayar aje lah….. duit tu adalah duit rakyat……

Sekian, salam
Capt. Shahar Alwee
15.04.12

komen arab: kepada mahasewel yang berdemo di dataran merdeka, sila pulangkan kembali wang ptptn, biar kerajaan bagi pada yang benar2 perlu saja, 

2 comments:

Unknown said...

Melayu mudah lupa...

NURUL IZZAH: ANTARA NOBAT & LAGU P.RAMLEE... Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

UNTUK PENGETAHUAN SEKALIAN,

1. BUNGA "UJRAH" YANG KITA KENA BAYAQ MENINGKAT 2 KALI GANDA SEJAK BULAN MEI 2013.

2. JUMLAH BUNGA "UJRAH" YANG PERLU DIBAYAR BAGI SETIAP PEMINJAM TIDAK SAMA WALAUPUN JUMLAH BAKI PINJAMAN SAMA. TAK FAIR.....ADA ORANG KENA BAYAQ BUNGA LEBIH DAN ADA ORANG KENA BAYAQ BUNGA KURANG WALAUPUN BAKI HUTANG SAMA SEBIJIK.



MANSUH HUTANG PTPTN SEMEMANGNYA IDEA BODOH. YANG RAJIN BAYAR SELAMA NI TERTINDAS MANAKALA YANG PEMALAS BAYAR HUTANG SELAMA NI TETIBA UNTUNG ATAS SIKAP MALAS BAYAR. TAK FAIR. SEPATUTNYA HUTANG BANYAK TU, BAYAQ BALIK BANYAK TU. UJRAH HANYA MENGABUI FIKIRAN PEMINJAM PADAHAL UJRAH PTPTN JUGA SEBENARNYA ADALAH RIBA.

Related Posts with Thumbnails