Sunday, April 1, 2012

AMK PULAU PINANG AKHIRNYA TUNDUK KPD DESAKAN...!!!



setelah hampir 2 bulan isu rampasan tanah masjid di bayan mutiara telah di bangkitkan oleh ketua pemuda umno pulau pinang baru lah amk pp mula nak menjawab bagi pihak bossnya itu ketua menteri paling cilakak lim gan eng. sungguh melucukan bila orang nya menjadi barua untuk menjawab bagi pihak. itu pun baca text setelah di susun oleh lim guan eng. betul ka ???? 

Di antara kenyataan dangkal a.k.a bangang tahap d.o.g  Ketua AMK,
Dalam hal kononnya Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang menjual tapak masjid dan sekolah pula, jelas di sini Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang tidak tahu menahu akan hal ehwal perancangan pembangunan.

Perlu kita ketahui bahawa bagi setiap kawasan yang pembangunannya mempunyai 1200 atau 1500 buah rumah, pihak pemaju perlu menyediakan tapak untuk Masjid dan juga Sekolah di dalam pelan pembangunan (Master Plan) mereka.Ini adalah antara syarat yang perlu dipenuhi oleh Pemaju bagi membolehkan perancangan mereka diluluskan oleh pihak Majlis Perbandaran.
dan akhirnya Ketua AMK itu sebenarnya bersetuju mendesak Ivory Properties mendedahkan pelan pembangunan mereka.

isu ini tercetus bila kontroversi Bayan Mutiara timbul selepas kerajaan negeri bersetuju menjual tanah seluas 41.5 hektar kepada pemaju persendirian, Ivory Properties, dengan harga RM1.07 bilion.

Ketua Menteri itu hanya perlu memberi jawapan berdasarkan fakta tanpa sebarang putar belit, iaitu sama ada kerajaan negeri telah menjual ataupun tidak tapak masjid dan sekolah tersebut.

"Senang saja (Guan Eng) beritahu kata tapak masjid Bayan Mutiara kekal. Luasnya lima ekar... akan dibina bila. Akan diserahkan kepada MAIPP (Majlis Agama Islam Pulau Pinang), akan dikategorikan sebagai wakaf. Senang saja, tidak payah susah-susah.

ARAB NAK KOMEN:... hang jangan jadi mangkok berhayun... bercakap pun macam kambing sembelit ter ter ter ter ter,,,, 




0 comments:

Related Posts with Thumbnails