Wednesday, April 25, 2012

MAJLIS KENDURI RAKYAT KENA SABOTAJ,,, PEMBANGKANG HANYA MENIKUS..!!!

kerajaan DAP pulau pinang melalui exconya Adun Batu Maung Malik kassin a.k.a malik itik telah melarang penganjur program majlis kenduri rakyat bersama TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin di taman Iping Bayan Lepas khamis ini.

bersih 3.O pulak tetap akan membuat demo di dataran merdeka walaupun DBKL melarangnya.

dua situasi yang berbeza dalam isu ini, kes pertama di pulau pinang apabila kerajaan negeri dap tidak membenarkan buat majlis kenduri di tempat itu, penganjur terketaq ketaq takut lalu mengubah lokasi asal ke tempat baru, kononnya tak nak bergaduh dgn isu remeh temeh,

dan malik itik pulak membuat cadangan boleh buat di tempat2 kerajaan pusat kalau mahu majlis itu nak di teruskan

suka arab nak ingatkan sampai bila kita nak mengalah atas desakan pihak negeri, atau sebenarnya kita takut dan kita masih tak boleh terima kenyataan bahawa BN dan umno pulau pinang adalah pembangkang,

kes kedua. kita tengok kerja pembangkang pulak, kerajaan pusat tidak membenarkan demo jalanan bersih 3.0 buat di dataran merdeka, kita masih berlembut dan dalam mood negotiation iaitu boleh buat perhimpunan hanya di stadium atau tempat2 yang telah di cadangkan, apa tindak balas pembangkang?? mereka tetap mahu buat juga di dataran merdeka.

inilah bukti sikap double standard pembangkang....mereka nak buat apa sahaja walaupun dihalang, tetapi kalau org lain buat mereka akan halang habis-habisan.

kenapa kerajaan pusat dan dbkl tidak memberi satu arahan, sepertimana yg di lakukan oleh exco pp , kalau nak buat juga bersih 3.0 boleh lah buat di negeri2 pakatan. dan kenapa sampai sekarang kerajaan masih dalam mode negotiation. TAKE IT OR LEAVE IT.

kesimpulannya kita ada kuasa tapi tak pandai guna kuasa, tetapi bila pembangkang dah ada kuasa memerintah mereka akan guna kuasa yang ada demi kepentingan merekA. 

cukup cukup lah dengan sikap baik dan mengalah tak kena tempat. rakyat yg memilih kerajaan sekarang berharap kerajaan menjaga keamanan dan kesejahteraan rakyat, bukannya membiarkan orang lain membuat sesuka hati dan kerajaan hanya tengok saja.

berbalik pada majlis kenduri rakyat pulau pinang, sedar lah wahai pemimpin2 umno dan bn negeri, bangun lah dari mimpi, kita sebenarnya adalah pembangkang di dalam kerajaan DAP pulau pinang, 

kalau mahu menjadi pembangkang yang hebat dan kuat, kita kena berani dan tegas apa saja kehendak kita,  kita buat. jangan hanya berani sesama ahli saja, tapi bile berdepan dengan kerajaan DAP semua pakat menikus.

p/s; ada seorang kerjanya menyibuk majlis orang, habis semua dia nak langgar tunjuk buat kerja, tapi bila kerajaan DAP kata jangan buat,,, terus bisu, kenapa hang tak bising sama !!!! ,, aku pun tak tahu dia pegang jawatan apa dalam perhubungan negeri. sibuknya mengalah menteri. !!!! 

 

1 comments:

Anonymous said...

orang umno pp ni memang teloq kecik...penakut!! camna nak lawan dap. guan eng??? kalau dia orang berani langgar,...umno/bn mesti buat tsunami...karam habis mereka!!! Kalau baru keciik macam niii dah mengalah...tak nampaklah confidence...keyakinan rakyat terhadap umno!!! patutlah kalah d pp.

Related Posts with Thumbnails