Thursday, October 25, 2012

PEMIMPIN PAS DAN PEMIMPIN KOMUNIS NAK PEGANG JAWATAN SAMPAI MAMPUS..!!!!

SEJARAH tidak boleh menipu, adalah kita masih ingat pembangkang seperti PAS dan parti Keadilan satu masa dulu pernah menuntut Tun Dr. Mahathir Mohamed supaya  meletak jawatan sebagai perdana menteri sekitar tahun  1998,  

desakan itu dilakukan kerana parti keadilan dan pas ketika itu berpendapat adalah wajar Tun perdana menteri ke empat berundur kerana isu pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada kerajaan dan UMNO. 

berbagai tohmahan dan caci maki telah di lemparkan kepada perdana menteri ke empat itu. natijahnya pada pilihanraya pada tahun 1999, prestasi calon calon yang bertanding di bawah BN sedikit goyah, demi negara demi rakyat Tun Mahadhir telah berundur pada 31 Oktober 2003 dengan tenang di waktu beliau di kemungcak kegemilangannya. 

perdana menteri ke lima Tun Abdullah Badawi telah mengantikan tun mahadhir dan menghadapi pilihanraya ke 11 pada tahun 2004  BN telah menang besar . 

Kini setelah hampir 10 tahun berlalu era pemerintahan perdana menteri ke empat tun mahadhir . kini gelaran tuan haji abdul hadi awang pulak menawarkan diri untuk berundur dan menyatakan hasrat tidak mahu bertanding pada pilihanraya akan datang atas alasan kerana terlalu lama memegang jawatan sebagai Yang berhormat .

Bagaimanapun, Mursyid Am PAS yang juga Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju. Jika cakap berdasarkan logik dan hakikat yang jelas, Haji Hadi berbanding Nik Aziz dianggap lebih layak untuk berada pada kedudukan sekarang. Haji Hadi tidak terlalu tua seperti Nik Aziz. 

Nik Aziz pula selalu uzur. Kerana terlalu tua dan uzur ini menyebabkan yang memerintah di Kelantan bukan Nik Aziz, tetapi golongan Erdogan atau golongan awnarinas perasit perasit di dalam pas. 

Sebenarnya adalah jelas bahawa alasan terlalu lama memerintah atau menjadi yang berhormat, sudah tua dan sebagainya hanya mahu dituntut seboleh yg mungkin  ke atas musuhnya saja, iaitu UMNO dan BN. Sedangkang Pas sendiri mahu pemimpinannya memerintah sampai mampus.

penyokong dan ahli pas menganggap tok guru nik aziz  sebagai keramat hidup itu berhujah dengan berkata: "Penjawat awam ada had masa untuk bersara tapi pimpinan parti tiada had masa, boleh berkhidmat sampai mati," kata Nik Aziz .  dia berkata begitu kerana dia mahu semua penyokong2 nya faham apa yang di maksudnya itu. ini lah parti pembangkang, kalau pemimpin umno  tak boleh pegang jawatan lama lama. mereka saja yang boleh ,  sesuai lah Tun mahadhir kata, mereka ini umpama malaikat, 

Inikah pemerintahan cara Islam? ini sebenarnya adalah cara pemerintahan komunis.  dalam sejarah pemerintahan komunis pada abad lalu memerintah seumur hidup juga. Malah saki baki pemerintah komunis yang ada pun melakukan perkara yang sama seperti di Korea Selatan, 


0 comments:

Related Posts with Thumbnails