Tuesday, October 9, 2012

HENJUTAN AZMIN ALI TAK MENJADI...DAH KENA SERGAH DENGAN DAP.

jika pemimpin pas bercakap mengeluarkan kenyataan yang melibatkan pakatan rakyat, orang yang akan membantah ialah karpal singh, sekarang bila orang kuat PKR pulak bercakap, orang yang akan membantah juga dari karpal singh, bila suara karpal singh bermakna ini suara DAP juga. so di sini nampak dah siapa lebih berkuasa di dalam pakatan rakyat, bukan anwar ibrahim dan bukan nik aziz tetapi DAP. 

Azmin telah melampaui batas semasa menyatakan pandangannya kerana isu berkenaan adalah di luar bidang kuasa PKR. Isu itu melibatkan pucuk pimpinan pakatan pembangkang,

itu kata karpal singh,, kata kata politik yang cukup berlapik, cakap saja lah apa apa yang melibatkan pakatan kena rujuk kepada DAP, so senang kami rakyat malaysia nampak siapa lebih berkuasa didalam pakatan. 

KUALA LUMPUR 8 Okt. - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali tidak layak untuk mengeluarkan kenyataan tentang siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar Selangor jika pakatan pembangkang kekal memerintah negeri tersebut selepas Pilihan Raya Umum Ke-13. 
Pengerusi DAP, Karpal Singh menegaskan, Azmin tidak sepatutnya memberi sebarang kenyataan yang boleh mendatangkan kesan kepada pakatan pembangkang. ''Azmin telah melampaui batas semasa menyatakan pandangannya kerana isu berkenaan adalah di luar bidang kuasa PKR. Isu itu melibatkan pucuk pimpinan pakatan pembangkang," katanya seperti dilaporkan akhbar The Star hari ini. 
Beliau mengulas kenyataan Azmin baru-baru ini yang membayangkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak akan dilantik semula sebagai Menteri Besar Selangor sekiranya pakatan pembangkang mengekalkan kuasa di negeri berkenaan - utusan malaysia.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails