Saturday, October 6, 2012

MELAYU PULAU PINANG MUDAH LUPA....!!!!

Utusan malaysia hari ini menyiarkan kata kata anwar ibrahim satu ketika dulu semasa peliwat tegar ini menjadi timbalan perdana menteri, apa yang menarik arab ialah spesis haram jadah ini seolah olah boleh nampak apa akan berlaku di masa hadapan, dia tau politik pembangkang,arah tuju pembangkang, antara petikan kata kata nya ialah

"Dap tidak harus diberi peluang memerintah Pulau Pinang kerana menentang dasar membantu BUMIPUTERA meningkat taraf sosioekonomi mereka"

Kata kata itu pada tarikh 7 Mei 1990, jelas lah apa yg dia ucapkan telah berlaku, bilamana DAP memerintah pulau pinang. Sudah terang lagi bersuluh sekarang demi satu perjanjian politik untuk menjadi perdana menteri, dia sanggup dukung DAP.

Apa kata nya lagi sambil mengingatkan orang melayu pulau pinang

"Melayu Pulau Pinang tidak harus bekerjasama dengan DAP kerana perbuatan itu hanya akan membawa kehancuran dan kemusnahan masa depan generasi melayu di pulau pinang."

Sekarang orang melayu sudah pilih DAP, org melayu sudah lupa apa yg dia cakap dulu. Akibatnya sudah jelas orang melayu pulau pinang sikit demi sikit telah di singkir dan bakal dilenyapkan oleh DAP.

Betul kata tun M "Melayu Mudah Lupa"

Si peliwat tegar itu berkata lagi. " Saya kesal dengan sikap segelintir orang melayu yang sanggup berkerjasama dengan dap kerana tidak ada apa apa yg DAP dapat berikan kepada orang melayu pulau pinang"

Betoi kata orang,, kawan boleh jadi lawan, musuh boleh jadi kawan, ini lah politik,


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails