Sunday, February 26, 2012

VIDEO PANAS: BERMUHASABAH LAH WAHAI USTAZ BADRUL. KITA BERADA DI GARISAN HALUS



benar orang kata, kalu kangkang depan ustaz,, serban kopiah putih pun boleh terbang.

percaya atau tidak itu belakang kira, yang pasti kita semua berada di garisan halus, pernah tengok drama di astro tajuk nya ANTARA GARISAN, patutnya astro kena main kan semula drama itu. sebab jalan cerita antara ustaz pkr dengan cerita watak dlm itu sama. Antara perkara yang ana dapat dari drama "Antara Garisan" adalah "orang yang baik boleh menjadi jahat, orang yang jahat boleh menjadi baik, maka jangan menghukum orang". nasihat kepada ustaz badrul dan puak puak yang berlindung di sebalik serban dan korpiah putih.

wanita wanita di luar sana memang suka mencari jalan singkat untuk membersihkan salah laku mereka dengan mencari ustaz. kalau kita tanya pada wanita yang pernah menjadi liar, apakah ciri ciri bakal suami yang di cari, mereka akan jawab nak cari calon suami yang dpt membimbing mereka ke syurga. kerana mereka ini percaya di tapak kaki suamilah mereka mencium pintu syurga. persoalannya benarkah teori ini?????

bertitle kan ustaz adalah kunci utk semua,  boleh beri ceramah dan tarbiah pada wanita wanita yg malang. dan boleh mengambil kesempatan bila nafsu menguasai diri.

di malaysia kita ada institusi yg memberi kaunseling hal rumahtangga, dan hal nikah cerai, kenapa tidak rujuk saja masalah wanita itu kepada pejabat agama????, ustaz badrul yg di katakan tahu hukum kenapa mesti berperangai seperti syaitan yang bertopengkan manusia.

jangan berdolak dalik dan memberi seribu satu alasan untuk mengelirukan rakyat. adakah nafsu serakah seseorang itu di tentukan oleh pihak lain????

adalah lebih baik ustaz duduk diam dan bermuhasabahkan diri dan akui kesilapan sendiri, mungkin ini adalah ujian dari Allah. sebab takut bila melawan ketentuan Allah akan jadi yang lebih teruk.

penguatkuasa jabatan agama negeri hanya menjalankan tugas. mereka bukan nak perangkap atau nak menganiya orang. jika benar ustaz tak bersalah tolong beri kerjasama, jangan tahu nak menuding jari kepada pihak lain.

mungkin ustaz lupa ada satu ayat al-quran ;

Dan Tuhanmu tidak sekali-kali hendak membinasakan mana-mana negeri dengan sebab kezaliman penduduknya, selagi mereka sentiasa memperbaiki keadaan sesama sendiri.(surah hud: 117)


0 comments:

Related Posts with Thumbnails