Saturday, February 25, 2012

SANGAM..... Bol Radha Bol....!!!!

hari ini 25 feb 2012, tv3 menayang filem sangam. jom kita layan.
cinta segitiga  ini adalah kisah psikologi kepelbagaian mengenai ikatan lelaki, erti kasih sayang dan persahabatan. 

aku bukan lah peminat cerita bollywood, tapi kadangkala bila dah tertekan button di remote astro ,,,ahhh sangam layan sekejap, aku tidak dapat menafikan atau tidak boleh kata tidak filem ini ada daya tarikan yang maha hebat, sebabnya biar pun di tengah atau di mana mana saja aku sempat tengok yang pastinya aku tak boleh nak tukar ke channel lain. ini lah penangan filem sangam. 

aku tertarik filem sangam ini dalam konteks hubungan kekasih dan kawan,   Sundar adalah satu yang menghalang kebahagiaan dua orang lain dan akhirnya juga diri sendiri. Beliau muncul sebagai naif dan tidak bersalah, namun dia seolah-olah berkeras hanya perasan perkara-perkara yang sesuai dengan pemikiran beliau. Dia penuh kasihan diri dan membuli emosi orang lain . Tema yang dianggap penting dan kritikal dalam filem adalah ikatan lelaki dan perkongsian tidak rasmi wanita di antara dua kawan lelaki. Gopal memanjakan "pengorbanan" sendiri, tetapi tidak pernah memikirkan perasaan wanita yang dia suka. 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails