Thursday, February 23, 2012

ORG KAYA DAPAT BR1M?????

baru baru ini aku pergi membuat lawatan di pejabat ADUN yb mak jemah (nama bukan nama sebenar).

ramai orang sedang beratur untuk menerima BR1M RM500, ada seorang lelaki yang menjadi perhatian di sana.

yb mak jemah pun terkejut pada seorang penerima ini, lalu aku bertanya kepada yb mak jemah, siapa lelaki itu, dia jawab saya pun hairan macamana dia mohon dan dapat pulak tu RM500, sedangkan dia betul betul kaya raya.

aku terus tercengang, dlm pada tu ada kawan berseloroh dengan dia, jawapan dia ringkas saja, ini hak rakyat hak aku jugak, perhhhhhhhhh memang gila lahh mcmana LHDN membuat semakan di borang dia????

aku bukan sangat nak persoalkan pasai bantuan rakyat 1malaysia, tapi agak agak lah bila nak mohon tu, sedar tak ada yang tak dapat walaupun layak dan ada yang terpaksa membuat rayuan. mcmana seorang lelaki yang mempunyai rumah besar kereta sampai 2/3 buah boleh dapat.

beliau mempunyai rakaian peniagaan yang besar di dlm sektor perkapalan. bayangkan lahh kalau kapal laut pun dia ada. aku memang kata gilaaaaa lahh orang tua nie!!!!!

LHDN harus menghalusi dalam menyemak borang2 pemohon, jangan ada lagi kes macam ini,

0 comments:

Related Posts with Thumbnails