Saturday, February 25, 2012

DAP DAH MULA MAIN KOTOR.....

dari berita dalaman aku terima tadi, DAP telah merancang satu taktik kotor dengan mengimpot beberapa peguam  peguam yang pro AMBIGA mewakili SUARAM untuk merampas kembali 'SPEAKER CORNER" pada ahad nie jam 6 petang. 

SPEAKER CORNER yang terletak di padang kota lama adalah ilham pemimpin DAP untuk memberi kebebasan rakyat pulau pinang untuk berucap menghentam kerajaan pusat, suatu ketika dulu mereka telah menguasai tempat itu. 

sekarang ini atas nama kebebasan suara rakyat, pemuda umno pulau pinang telah mengambil peluang yang ada untuk sama sama berucap di sana, sebabnya di SPEAKER CORNER tidak ada syarat,  sesiapa pun boleh datang dan berdiri di atas untuk berucap. 

ir shaik hussein ketua pemuda umno pulau pinang adalah orang pertama yang berani hadir berdiri di atas platform speaker corner dan terus menghentam kepimpinan dan pertadbiran kerajaan DAP pulau pinang setiap hari ahad. menurut maklum balas ramai rakyat pulau pinang kursusnya dari kaum cina yang berada di sana sudah mula terpengaruh dengan terjahan serta beberapa siri pembongkaran salah laku kepimpinan pakatan rakyat, ini yang merisaukan lim guan eng. 

sudah 6 minggu SPEAKER CORNER telah di kuasai oleh pemuda umno selepasa 3 tahun puak pakatan rakyat menguasai tempat itu, pemuda bn dan umno telah bertindak balas apabila puak puak ini membuat provokasi yang teruk, setelah beberapa minggu puak puak pakatan di serang oleh pemuda bn dan umno atas pentas speaker corner tiada langsung tindak balas untuk melawan hujah2 maka kerana itu lah lim guan eng mahu merampas kembali dengan mengimpot peguam SUARAM yang pro ambiga. 

nampaknya ini adalah satu tamparan hebat pada muka lim guan eng, 

jom kita ramai ramai pergi ke padang kota lama petang ahad ini jam 5 petang, yang pasti akan ada perkara menarik bakal berlaku,

0 comments:

Related Posts with Thumbnails