Saturday, February 11, 2012

LIM GUAN ENG JUAL TANAH SEBAB DAH TAHU DAP AKAN KALAH...!!!!!!!


Guan Eng sering mendabik dada dalam isu tanah di PP bahawa kerajaan CAT nya amalkan (Kompetensi Bertanggungjawab dan Telus).Tetapi semua itu semuanya wayang sahaja untuk mengaburi mata rakyat . 

Ada sesetengah keputusan dan dasar-dasar kerajaan DAP tidak menghebahkan kepada rakyat . 

Terkini contohnya kontroversi perjanjian Bayan Mutiara yang sedang hangat di Pulau Pinang.Baru-baru ini Guan Eng selaku Pengerusi PDC telah mengumumkan bahawa PDC milik kerajaan (Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang), telah menjual 103 ekar tanah yang super-prima di Bayan Mutiara kepada pemaju swasta untuk RM1.1 bilion. 

Sebidang tanah ini adalah salah satu kawasan yang paling didambakan di Pulau Pinang kerana laut menghadapi lokasi bidang hadapan dan strategik kerana kedudukannya yang berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang. 

Persoalannya , tiada angin dan tiada ribut Guan Eng begitu mudah melelong tanah PDC yang cukup strategik ini tanpa sebarang perundingan awam untuk menjual tanah ini, yang dianggap sebagai permata mahkota PDC. 

Lebih penting lagi mengapa tanah ini perlu dijual ? Mengapa tidak PDC sendiri membangunkan tanah ini untuk manfaat awam yang maksimum seperti membina rumah mampu milik untuk rakyat di pulau ?? Malang sekali rakyat P.Pinang yang akan terus melopong je tanah2 milik kerajaan negeri digadai Guan Eng kepada pemaju.

ARAB KOMEN:  lim guan eng terpaksa menjual semua tanah tanah itu kerana terdesak untuk menggunakan dana untuk pilihanraya umum 13, dan lagi satu dia tahu dah bahawa DAP akan kalah dan akan balik ke melaka, siapa yang rugi...rakyat pulau pinang dan keluarga yang rugi, sebab habis semua tanah dia dah jual kat orang. 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails