Wednesday, February 8, 2012

1.5JUTA RAKYAT PULAU PINANG KENA TIPU

PRU 13 semangkin hampir kerajaan DAP pulau pinang masih mahu menipu rakyat, pertadbiran lemah malah hanya tahu menyalahkan kerajaan terdahulu BN dan UMNO. 

lagi satu mengaburi mata rakyat ialah mengumunkan  bahawa kerajaan pulau pinang yang di pimpin DAP adalah yang terbaik, masuk bakul angkat sendiri itu namanya. 

manisfesto pilihanraya ke 12 pakatan dap + pkr + pas yang dahulu banyak tidak di tunaikan, jesteru itu mereka berharap rakyat akan lupa. 

menggunakan dasar kerajaan BN dengan menciplak prinsip " BERSIH, CEKAP DAN AMANAH" serta nilai nilai islam Hadhari ke dalam cogan mereka " CEKAP, AKUNTABEL DAN TELUS" (CAT), malah telah merosakkan nama khalifah umar abdul aziz yang jelas merupakan kaedah pembohongan yang amat tidak bermoral. 

DASAR KERAJAAN BERJIWA RAKYAT HANYALAH SATU PEMBOHONGAN

1. Pulau Pinang merupakan antara negeri yang menghadapai kesesakan jalanraya tertinggi di malaysia. mereka berjanji untuk menyelesaikan masalah kesesakan jika mereka menang pru 12. kerajaan dap tidak menunaikan hanya pandai buat janji.

2. Pulau Pinang atau Georgetown di kenali sebagai TAPAK WARISAN DUNIA UNESCO adalah usaha dari kerajaan BN dan UMNO  ketika memerintah. DAP muka tak malu mengaku bahawa mereka lah yang mengusahakan sebaliknya pelancongan di pulau pinang semakin merundum. 

3. HARI TANPA BEG PLASTIK - kononnya ini dasar menghijaukan negeri, gimik ini tidak lah relevan dan menyusahkan rakyat bilamana rakyat terpaksa membeli bag untuk mengisi barang yg di beli. nak tanya sikit mana pergi hasil jualan beg plastik yang di kutip oleh kerajaan DAP????? 
4. kerajaan BN dan UMNO  di bawah NKRA telah berkerjasama program pemasangan cctv bagi memerangi jenayah yang telah di naikkan taraf melalui kepolisan dan tentera. program ini jugak bukannya datang dari kerajaan DAP. rakyat mesti faham dan tahu.

5. Projek PENANG FREE WIFI jugak bukanlah dari kerajaan DAP, projek wifi di negeri pulau pinang telah di perkenalkan semasa kerajaan BN melalui Multimedia SuperCoridor. kerajaan DAP telah mencanang seluruh pelusuk kampung untuk memperbodohkan rakyat sebagai ini projek DAP. 

6. dasar memerangi rasuah, kerajaan malaysia telah lama membuat dasar ini, SPRM bukan sahaja memantau sebarang aktiviti rasuah malah telah mengambil tindakan tanpa mengira latar belakang perasuah. kerajaan dap pulau pinang hanya pandai mencuri ideo orang sahaja dengan menggunakan ' rasuah' dan ' integriti' sebagai gimik politik. adakan DAP itu sendiri tulus apabila ketua menteri sendiri menjadi pengerusi lembaga tender perbadanan pembangunan pulau pinang (PDC) dan perbadanan bekalan air (PBA), sejarah telah membuktikan tiada ahli politik yang terlibat tetapi mereka lah yang mencipta sejarah tersendiri. APA AGENDA DAP SEBENARNYA ???? 

7. kerajaan dap pulau pinang mengumpan dan merasuah rakyat atas nama " BONUS" ketika kempen pilihanraya umum ke 12 dengan berjanji akan memberi RM6000 kepada setiap isi rumah. tapi hanya memberi rm 100 sahaja. janji tinggal janji saja lah. rakyat tertipu lagi aduhaiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!! hanya golongan rakyat yang terpilih saja yg dapat

8. kerajaan dap pulau pinang juga mengambil nama atas kemudahan yang di sedia bangunkan oleh kerajaan persekutuan untuk memajukan orang kurang upaya (OKU) dan golongan daif. DAP dengan muka tak malu dan selamba mengaku mereka lah yang membinanya. sebenarnya kerajaan persekutuan telah berbelanja RM 40 juta di salurkan kepada jabatan kebajikan masyarakat untuk golongan2 tersebut. 

9. semasa kempen piliharaya umum ke 12, DAP telah berjanji akan menghapuskan TOL SUNGAI NYIOR  jika mereka menang. bila dah menguasai kerajaan negeri kenapa diam. rakyat terus membayar tol seperti biasa, kali ke berapa rakyat kena tipu lagi....aduyaiiiiiiiiiiiiiii !!!!! 

10. merasuah jiwa rakyat warga emas dengan harga RM 100 setahun, DAP telah mencanang satu negara telah membasmi kemiskinan, haktuihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hinanya orang warga emas di perlakukan. dana itu datangnya pulak dari aktiviti perjudian dan maksiat. lim guan eng si lidah biawak cuba menafikan dan apabila ada bukti dokumen dia terpaksalah mengaku dana kelab lumba kuda pulau pinang yang diterima. 

tunggu lagi akan di bongkarkan. 





1 comments:

Unknown said...

Mata penduduk Pulau Pinang perlu dicelikkan!! teruskan usaha murni!

NURUL IZZAH TAK BERANI ANGKAT MUKA DEPAN PENDUDUK PPR!! Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails