Wednesday, February 8, 2012

CAT: ADALAH SATU PEMBOHONGAN,

DASAR PEMBOHONGAN KERAJAAN DAP KEPADA RAKYAT PULAU PINANG. 

1. Pemimpin2 kerajaan DAP pulau pinang  terus menikmati hasil kerankusan merompak wang rakyat, dengan menaikkan tarif air . PBA telah mengalami kerugian yang teruk setelah PBA mengaut keuntungan RM 51.5 juta sebelum DAP memerintah, elaun elaun lembaga pengarah PBA yg di pegang oleh pemimpim pakatan haramjadah telah di naikkan berkali ganda tinggi. begitu juga dengan tuntutan lembaga pangarahnya, mesyuarat lembaga pengarah yg berelaun juga semakin kerap diadakan, nilai tanggungan kos setinggi RM 80.000 setiap kali mesyuarat.

Elaun elaun lembaga pengarah PBA pada tahun 2008 ialah RM160.000, PBA Holding pulak hampir RM 190.00 dan dinaikkan ke RM 424.000 pada tahun 2009, rakyat bayar bil air manakala DAP dan kroni pula merompak wang yang rakyat membayar untuk perkhidmatan air. rakyat lagi sekali di perbodohkan...!!!!

2. rakyat terus merana dalam kemiskinan - janji kempen pilihanraya umum 12 DAP masih bermain silap mata dengan kemiskinan tidak berjaya di hapuskan. Jelas sekali pemberian gula gula RM 100 setahun kononnya dapat membasmikan kemiskinan adalah cakap cakap politik dan terus membohongi rakyat yang terpedaya dengan janji manis oleh kerajaan DAP pulau pinang.

3. secara diam kerajaan DAP pulau pinang telah menghapuskan pembinaan rumah mampu milik rakyat. dasar ini telah mengusir golongan miskin keluar daripada pulau pinang.  dasar yang cukup terancang ini ialah dengan membina atau meluluskan pembinaan rumah bernilai ratusan ribu malah jutaan di atas premis berdasarkan kepada harga komersial tanah yang tinggi di pulau pinang.

4. menggunakan kuasa yang ada pada kerajaan DAP pulau pinang untuk melambatkan dan menganggu projek projek rakyat iaitu projek keretapi berkembar, kuarters TLDM, sekolah. penempatan rakyat dan banyak lagi.

5. kerajaan DAP pulau pinang telah merampas premis dan dewan dewan orang ramai termasuk tadika yang di gunakan dalam dewan org ramai, DAP pulau pinang zalim kepada rakyat pulau pinang.

6. DAP terus menzalimi ekonomi rakyat miskin di pulau pinang dengan meruntuhkan gerai gerai rakyat dan menghalang peniaga berniaga di tempat tempat tradisi rakyat.

7. mendiskriminasikan peluang ekonomi kaum kaum yang lemah apabila memperkenalkan sistem tender terbuka, pemerolehan projek projek di pulau pinang kini di miliki oleh kontraktor yang kaya dan berkemampuan manakala kontraktor kecil semakin parah dan hilang peluang. kaum miskin terus terpinggir.

8.projek projek perumahan kini tidak mewajibkan pembinaaan surau di setiap pembangunan yang bakal di adakan. surau dan masjid kini bukan lah di bawah kuasa wakaf majlis agama islam sebaliknya di bawah perbadanan setiausaha kerajaan negeri pulau pinang yang sudah tentu di kuasi di miliki oleh ketua menteri. di masa hadapan sudah pasti status bangunan surau atau masjid boleh berubah bila bila masa sahaja.

9. guru guru kafa di beri elaun sebanyak RM 50 sebulan, ini jelas telah menghina status guru guru agama islam. ini kah yang di katakan DAP yang mahu mengurangkan beban rakyat. kerajaan BN dan UMNO telah lama memberi elaun kepada guru agama islam sebanyak RM 800 sebulan, siapa yang memperjuangkan rakyat. sudah tentu kerajaan BN dan UMNO bukannya DAP.

10. Pentadbiran kerajaan dap pulau pinang melaksanakan dasar tertutup untuk rakyat, kakitangan yang bertugas dalam pejabat kerajaan negeri juga didikriminasikan. larangan telah di keluarkan dari memasuki pejabat ketua menteri.

ada lagi nnt kita bongkarkan....




1 comments:

Unknown said...

Bangkitlah rakyat Pulau Pinang!!

KJ TELANJANGKAN NURUL IZZAH & TONY PUA!! Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails