Wednesday, November 7, 2012

MESTI BACA: KENYATAAN NURUL IZZAH SANGAT MERBAHAYA...!!!!

Persoalan yang lebih besar untuk rakyat Malaysia, khususnya umat Islam bangsa Melayu ialah apakah dasar pakatan DAP-PKR-PAS dalam isu hak orang Melayu beragama Islam untuk murtad?

Nurul Izzah bukan calang orang! Nurul Izzah adalah anak Anwar Ibrahim, Ketua PKR! Nurul Izzah adalah anak orang yang diwar-warkan untuk menjadi PM oleh pembangkang! Nurul Izzah adalah anak kepada Presiden PKR! Nurul Izzah adalah Naib Presiden PKR! Nurul Izzah adalah Ahli Parlimen PKR! Dan pandangan Nurul Izzah sama dengan pandangan bapanya yang dikompangkan sebagai calon bakal PM untuk pembangkang!

Dalam keadaan itu, kenyataan yang dibuat Nurul Izzah boleh ditafsirkan sebagai mewakili suara, hasrat, rancangan, agenda dan  dasar PKR dan pakatan pembangkang!

1. Persoalannya, adakah menjadi dasar pembangkang akan meminda Artikel 160 (2) Perlembagaan Persekutuan untuk membuang ciri-ciri Melayu tidak termasuk “wajib beragama Islam?” untuk membolehkan Melayu mendapat hak kebebasan memilih agama sendiri selain Islam?

 2. Adakah pembangkang akan menggubal undang-undang untuk memberi kebebasan kepada orang Melayu beragama Islam untuk murtad dan memilih agamanya?

 3. Adakah menjadi dasar pembangkang akan menerima desakan Majlis Peguam bersama beberapa NGO lain untuk menerima tuntutan penubuhan IFC untuk. memberi kebebasan agama dan murtad kepada orang Melayu beragama Islam!

 4. Adakah menjadi dasar pakatan pembangkang menerima pakai dan akan melaksanakan Artikel 18 Deklarasi Hak Asasi Manusia yang menerima hak kebebasan memilih agama, dan membenarkan murtad?

 5. Persoalannya ialah adakah pimpinan dan para ulama dan ustaz PAS sebagai parti rakan sebantal sekatil pembangkang ini bersetuju dengan pandangan dan pendirian Nurul Izzah ini?

Jika mereka bersetuju,teman cadangkan supaya satu muktamar khas diadakan bagi membolehkan ahli akar umbi PAS dimaklumkan mengenainya, dan untuk mendapat persetujuan mereka kerana ini membabitkan satu isu dasar yang sangat besar ; iaitu satu dasar yang akan sekaligus menghapuskan bangsa Melayu itu sendiri!

Kenyataan Nurul Izzah tersebut jelas bercanggah dengan status dan kedudukan orang Melayu yang sudah diterima umum sebagai beragama Islam. Malahan sudah dimaktubkan begitu rupa didalam Perlembagaan Persekutuan.

Malahan bangsa Melayu wajar berbangga dan bersyukur kerana ia satu-satunya bangsa didunia ini yang bukan sahaja kewujudannya dikait-rapat dengan agama Islam; malah ia merupakan satu-satunya bangsa yang ditakrif ciri-ciri bangsanya dengan agama Islam seperti yang tercatat dalam Artikel 160 (2) dalam Perlembagaan Persekutuan!

Mencadangkan bangsa Melayu wajar diberi kebebasan memilih agamanya selain Islam, boleh murtad dari agamanya Islam sama seperti cuba menghapuskan bangsa Melayu itu sendiri! Ianya satu penghinaan kepada bangsa Melayu, agama Islam dan Perlembagaan Persekutuan.

Malah ianya mencabar aqidah bangsa Melayu secara langsung! Pada teman, cadangan, pandangan dan pendirian Nurul Izzah ini adalah sangat merbahaya kepada keharmonian agama dan kaum! Sudah pasti ianya akan mencetuskan satu polemik yang bakal mengundang rasa tidak puas hati dan kemarahan orang Melayu beragama Islam.

Kepada umat Islam bangsa Melayu, teman berharap dan berdoa supaya bukalah mata! Sudah terlalu banyak isyarat, keterangan dan bukti yang telah ALLAH hantarkan untuk menyedarkan kita! Sudah banyak solat hajat dan doa kita minta supaya ALLAH tunjukkan kebenaran! Dan ALLAH telah pun menunjukkan kebenaran itu dengan pelbagai bukti, keterangan dan isyarat!! Janganlah jadi kaum yang disebut ALLAH sebagai PBB-Pekak, Bisu dan Buta kepada kebenaran!

dari pembaca blog.
Noor Mohammad.


nurul izzah menghadiri satu forum bertajuk “Islamic State: Which version? Whose responsibility?” sebagai seorang panelis. pelik bukan ??? , sepatutnya pihak penganjur panggil para ilmuan tentang agama kalau nak bercakap soal agama.

penganjur ada agenda tersembunyi ka.

orang tua dah berkata, terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata binasa lah badan,,,,!!!!



0 comments:

Related Posts with Thumbnails