Tuesday, November 6, 2012

ALLAH AKAN MENYESATKAN IDEOLOGI PAS ...!!!

Pengerusi DAP, Karpal Singh dalam kenyataan terbaru, yang diulanginya berkali-kali, telah terang-terang menolak hukum Hudud dilaksanakan di Malaysia. 

Nik Abdul Aziz menggalakkannya :"Saya setuju biar dia 'geger' sokmo (selalu bising), daripada geger itulah orang faham."



Cuba lihat pandangan Nik Aziz berdasarkan Surah al-Nisa ayat 60:

"Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu ? Mereka hendak berhakim kepada thaghut , padahal mereka telah diperintah mengingkari thaghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya."

Karpal Singh Pengerusi Parti politik Dap yang berideologi 'thaghut' iaitu Sosialisma Marxist-Leninist yang menolak Islam kerana mereka anggap Islam ibarat candu yang menghayalkan penganutnya.Mereka menghasut pemberontakan oleh kaum pekerja (proliter)hatta merosak harta awam dan membunuhan untuk meruntuhkan kerajaan bersistem ekonomi kapitalisma yang sedang memerintah,memperlekehkan konsep individu sebagai khalifah Allah swt,menganggap rukun hidup bukan dari Quran dan Sunnah tetapi hasil dari cetusan konflik kelas dalam masyarakat menerusi konsep dilektikal materialisma dan macam-macam lagi..

Suatu ketika Ahli Parlimen DAP Taiping, Nga Kor Ming bertindak membaca surah "Aura" yang tidak terdapat pun dalam al-Quran. Sebelum ini pun, Wong Kar Woh (ADUN Canning, bekas Setiausaha Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat Perak) membacakan dua ayat dari Surah Al-Hujurat (ayat ke-12) dan Surah Ali-Imran (ayat ke-10) dalam Dewan Undangan Negeri Perak..

Disambut oleh Nik Abdul Aziz dengan kata-taka "Eh dia nak guna ayat Quran, sepatutnya dia guna lamo dah. Itu kesan gelombang kebangkitan Islam sekarang..

Sedangkan orang Islam harus menerima pendapat Persidangan Mufti-mufti Seluruh Malaysia pada 6 April 2009 yang berpandangan: "Tindakan mana-mana orang bukan Islam membaca ayat-ayat suci al-Quran untuk tujuan kempen politik adalah cubaan mempersenda kesucian dan keagungan al-Quran".

dari pembaca blog
pesara polis. 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails