Friday, November 30, 2012

BUKU JINGGA DOKUMEN FATAMORGANA HANCURKAN NEGARA

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata sekarang adalah masa untuk seluruh ahli UMNO bersama mengucapkan selamat tinggal kepada puak pembangkang dengan memastikan kejayaan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum akan datang.

“Di sini pada Perhimpunan Agung UMNO terpenting ini, tibalah masanya untuk perwakilan dan seluruh saf kepimpinan UMNO, menyahut seruan Presiden agar bersiapa siaga pada tahap tertinggi untuk PRU-13”, katanya di sini hari ini.

Ini tegasnya boleh dicapai dengan mematuhi disiplin organisasi dengan matlamat yang jelas untuk kemenangan BN demi membela nasib semua rakyat dengan adil.

Jelas beliau lagi PRU-13 bukan bahan ujikaji untuk memperjudikan masa depan Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Tambahnya pembangkang telah terbukti tidak berjaya menunaikan janji pilihanraya di empat negeri di bawah pemerintahan mereka.

“Buku Jingga mereka pula adalah dokumen yang fatamorgana yang bakal membankrapkan negara tercinta ini. Oleh itu, sekarang ini juga mari kita bersama mengucapkan selamat tinggal kepada puak pembangkang.

“Sokonglah Barisan Nasional yang sentiasa menepati janji untuk manafaat rakyat”, ujarnya. -MediaUMNO

ANWAR IBRAHIM PENGKHIANAT BANGSA #PAU2012

Datuk Seri Reezal Merican Wakil Pemuda UMNO. -ehsan utusan


Datuk Seri memulakan usul ucapan dasar presiden semalam dengan mengajak ahli ahli umno membuka minda kenapa Allah memilih Melayu untuk memerintah negara. ini ada lah pilihan Allah. 

Umno telah terbukti sebagai parti yang memperjuangkan islam yang sebenar, tidak masuk akal lah bila ada parti kononnya pejuang islam untuk mendoakan umno dalam kehancuran. adakah cuba melawan takdir yg di pilih oleh Allah. ini bukan musyidul am tetapi ini mudhinul am.

didalam ucapannya beliau menceritakan bagaimana pengkhianat itu wujud sejak zaman rasullulah, zaman abu bakar hanya bertahan selama 29 tahun kerana adanya pengkhianat  seperti abdullah ibnu sabak. di zaman moden ini pengkhianat bangsa ialah Anwar Ibrahim

Datuk Seri Reezal mengakhiri pembahasan dengan menyeru semua pewakilan2 dan ahli ahli umno mari lah kita sama sama merampas kembali mandat dan terus mentadbir negara.


LIVE DARI PWTC: WAKIL PULAU PINANG MEMBONGKAR NIAT JAHAT DAP. #PAU2012

Datuk Abdul Rahim Saibu WAKIL PULAU PINANG
Alhamdulilah hari kedua kita semua dapat bersama sama mengikuti pembahasan ucapan dasar presiden. pagi ini wakil dari pulau pinang di beri peluang untuk membahas.

Datuk Abdul Rahim Sabu Ketua Umno Bahagian Bayan Baru menyelar parti pas dan pkr didalam mainan politik paling kotor supaya dapat memecahkan sokongan orang melayu kepada umno. mengutuk parti pas kerana mendoakan kehancuran parti umno, mengutuk cara pentadbiran kerajaan DAP pulau pinang yang berterusan main isu perkauman dengan meminggirkan orang melayu di pulau pinang. 

kebebasan media juga disekat sehinggakan utusan malaysia dan berita harian tidak dibenarkan untuk membuat liputan dalam dewan undangan negeri. PAS menjadi kuda tungangan pada dap dan pkr untuk memecahkan orang melayu islam dengan mengadakan pilihanraya masjid. 

ini adalah satu rancangan halus untuk menyinkirkan orang melayu bilamana ramai orang melayu telah berpindah ke seberang kerana tidak mampu lagi membeli rumah, DAP tidak pernah membina rumah mampu milik tetapi hanya tahu berjanji.

jom kita tengok photo

pemerhati setia sedang mendengar pembahasan dari wakil pulau pinang

mak2 encik merahnyaaaaaaaaaa






WAKIL NEGERI KELANTAN MEMBONGKAR KISAH NIZ AZIZ....

rupanya nik aziz dan keluarga ada tanah sana sini. macam tu lah punya dok ada perbodoh rakyat kelantan. kalau dah nama pun manusia, nafsu tetap ada, usah bercakap hal orang,

Thursday, November 29, 2012

I LOVE PM. #PAU2012


video

UCAPAN PRESIDEN UMNO ADALAH IBU SEGALA UCAPAN DI #PAU2012

semasa ucapan presiden umno pagi tadi ramai yang berpuas hati. memang masak lah pembangkang kena ganyang umno style. 

Presiden UMNO di hadapan para perwakilan di dewan merdeka  menghentam anwar ibrahim sebagai "SESUMPAH POLITIK" anwar lah orangnya satu ketika dulu sebagai menteri kewangan menggunakan dana maya kewangan antarabangsa IMF. rakyat harus tahu bahawa sahabat karibnya didalam IMF. beliau lah yang menjahanamkan puluhan ribu perniagaan dengan menaikkan kadar faedah. rakyat di dalam sektor perniagaan begitu sengsara dengan tindakan kerajaan walhal itu semua kerja jahat anwar ibrahim. 

Anwar ibrahim bukan pengurus ekonomi yang cekap tetapi menjahanamkan. 

anwar ibrahim sememangnya lidah bercabang, tiada siapa boleh meneka wataknya. di sana dia menyokong israel tetapi di malaysia bila kerajaan membentang usul mengecam israel , anwar menyokong pulak. 

didalam ucapan presiden umno selama sejam lebih, beliau suka mengingatkan masa depan kerajaaan bukan lah di buat bahan uji kaji dengan menyogok rakyat supaya memilih kerajaan pembangkang dalam tempoh percubaan untuk menjadi kerajaan. menukar kerajaan bermakna rakyat memberi tikus membaiki labu. 


jom lihat photo photo yang sempat arab ambil untuk berkongsi dengan pembaca blog. 














LIVE FROM PWTC. RAMAI GILA WEI,

Memang ramai yang luar biasa pada perhimpunan agung umno 2012. Semuanya datang kerana mahu mendengar ucapan presiden umno datuk seri mohd najib.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, November 28, 2012

UCAPAN PEMIMPIN NO 2 MEMANG BERBISA SAMPAI KE TULANG HITAM. #PAU2012





Ucapan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Haji Muhyiddin Yassin semasa ucaptama perasmian serentak persidangan agung umno wanita, pemuda dan puteri begitu membakar semangat kepada semua yang ada didalam dewan malam tadi. 

ini lah yang ahli ahli umno mahukan dari seorang pemimpin no 2 berucap dengan penuh tajam dan sinis walaupun dalam nada lembut. seolah olahnya TPM mahu melepaskan geram terhadap parti pembangkang pas, pkr dan dap 

di permulaan ucapan nya beliau membawa semua yang hadir untuk mengimbau bagaimana negara lain menggunakan sistem perkongsian kuasa di negara2 jajahan british. tetapi ianya tidak menjamin keamanan dan kestabilan politik yang berkekalan kerana perbalahan sesama kaum dalam satu negara, sebagai contoh negara sri lanka rakyatnya merusuh, perang saudara, kemusnahan dan mundur. negara myammar juga menerima nasib yang sama, orang rohigya sendiri menganggap neraka dunia. 

pemerintahan kerajaan barisan nasional selama 55 tahun telah membuktikan perkongsian kuasa antara parti komponen didalam nya telah memarmurkan negara, ini yang tidak ada pada pakatan. kerana soal siapa perdana menteri mereka pun masih berbalah. 

mereka menggunakan agama dan perkauman untuk menarih undi, pas menuduh umno sekular, parti taghut, parti mustakbirin, parti fir’aun, parti kafir semata-mata kerana kita bekerjasama dengan rakan-rakan bukan Islam dalam Barisan Nasional.

dap pulak cuba menghasut mic, mca dan gerakan  dan parti sahabat umno sebagai pak turut , mereka menuduh parti lemah, parti DAP juga menuduh umno parti perkauman bagi membangkitkan kebencian yang amat mendalam bagi orang bukan melayu  terhadap umno.

PAS menggunakan sentimen agama yang sempit untuk menghasut orang Melayu membenci UMNO dan menyokong mereka. DAP pula menggunakan sentimen perkauman yang melampau untuk menghasut orang bukan Melayu membenci MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti lain dalam Barisan Nasional, supaya orang bukan Melayu menyokong mereka. Semuanya ini dilakukan atas dasar kepentingan politik yang jumud dan politik serakah, tanpa mengira kesannya ke atas perpaduan masyarakat berbilang kaum dan agama di negara kita.

dalam pantun tan sri yang best ialah Sutera dilipat habis dicuci Tersimpul kemas di dalam laci Kalau hati berkarat benci Terpacul di mulut nista dan caci , memang tepat sekali. kalau dah benci sampai tulang hitam begini lah sikap mereka.

tan seri terus mengasak dan membenam segala tohmahan parti pembangkang bahawa pakatan memang tiada  persefahaman dan muafakat untuk memimpin negara. ucapan begini lah yang nak dengar. aku yang berada di dewan begitu teruja dan sesekali ketawa bila mendengar terjahan oleh tan sri.

ayuh semua perwakilan yang hadir malam tadi guna lah idea2 dalam ucapan tan sri untuk mematah segala tohmahan pembangkang, agar pihak yg berkenaan boleh kembali dan yakin kepada kerajaan barisan nasional







Tuesday, November 27, 2012

PAS YANG BODOH SOMBONG...!!!! #PAU2012

Orang Melayu jangan jadi bodoh. Hanya parti yang memenangi kerusi terbanyak adalah tulang belakang di dalam sesuatu pakatan. Dalam konteks ini orang bukan Islam adalah tulang belakang PR, kerana DAP dan wakil PKR yang bukan Islam adalah mejoriti di dalam PR.

UMNO melalui BN pula bertanding 117 kerusi, menang 79 (kalah 38) dan parti komponen yang lainnya bertanding 105, menang 61. BN membentuk kerajaan dengan jumlah keseluruhan 140 kerusi.

PAS bertanding 66 kerusi dan menang 23 (kalah 43). PKR pula bertanding 97, menang 31 dan DAP bertanding 47, menang 28. Ia menjadikan keseluruhan kerusi PR, 82.

PAS hanya digunakan untuk memecah undi UMNO, tidak lebih daripada itu. Kemenangan PR bermakna, berakhirlah kepimpinan Islam di Malaysia. Maka dengan itu, gugurlah syahadah kepada orang yang menjatuhkan kepimpinan Islam yang ada.

Ada banyak hadis yang mendalilkan isu ini. Malah NAbi SAW, mengarahkan kita umat Islam, untuk menetap bersama orang2 Islam yang lain tanpa mengira seburuk mana maksiat yang dilakukan oleh komuniti Islam itu. Dan sekiranya tiada langsung komuniti Islam, maka, NAbi SAW mengarahkan kita supaya lari untuk tinggal di gunung2 (Tafsir Akhir Zaman-Ibn Khathir).

Kerajaan sekarang telah banyak memperjuangkan Syariat Islam, malah ulama2 di dunia Islam, menyatakan persetujuan tentang banyak hal pembangunan yang di lakukan oleh kerajaan yang sedia ada. Biasiswa, kewangan Islam dan lain-lain.

Satu soalan sahaja yang kita kena tanya diri kita. sepanjang kita mendengar ceramah agama ustaz2 pro-PAS, ada berapa kali mereka bercakap tentang pembangunan? jauh sekali untuk mereka bercakap tentang Islamic Finance. Ini adalah kerana mereka tidak berilmu melainkan terbawak-bawak pemikiran khawarij yang kita sedia tahu tempat dan asal usul puak Khawarij iaitu di Mesir (Sejak zaman Uthman lagi).

Saya ulangi sekali lagi, sekiranya kemenangan PR menyebabkan kuasa majoriti Islam hilang, maka gugurlah syahadah pengundi-pengundi yang bersekongkol dengan mereka.

Nik Aziz, haji hadi awang dan anwar ibrahim, takutlah pada Allah! bukan begini caranya kita memperbaiki perkara yang tak elok yang dilakukan oleh UMNO. jika tangan itu tidak boleh membina jangan lah jadi tangan yang merosakkan carilah titik pertemuan dan saling nasihat menasihati. 

email pembaca blog
Abdulla Yew.

ANWAR IBRAHIM MAHU KL JADI NO 1 KOTARAYA DEMONTRASI...#PAU2012

Anwar ibrahim mesti sakit mata dan hati sampai ke tulang hitam bila membaca lagi sekali negara malaysia mendapat nama di mata dunia.

Nasib baik lah kuala lumpur no 4 kotaraya terbaik membeli belah, kalau tersenarai sebagai kotaraya terbanyak mengadakan demontrasi sudah tentu anwar orang yg paling gembira.

Kuala Lumpur disenaraikan sebagai kota raya membeli-belah ke-4 terbaik dunia oleh rangkaian berita global CNN, kata Menteri Pelancongan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.

Beliau berkata dalam kajian CNN menerusi '10 Top Best Shopping Cities in the Wolrd', kota raya New York menduduki tempat pertama diikuti Tokyo dan London.Paris berada di tempat kelima, diikuti Hong Kong, Buenos Aires, Vienna, Dubai dan Madrid, katanya pada sidang akhbar di sini, Isnin.

"Penghakiman adalah berdasarkan empat kriteria, iaitu kemudahan bergerak, nilai untuk wang, kepelbagaian dan pengalaman. "Kuala Lumpur meraih 30 mata daripada 40 mata keseluruhan: enam mata bagi kemudahan bergerak, 10 mata bagi nilai untuk wang, lapan mata untuk kepelbagaian dan 10 mata bagi pengalaman," tambah beliau. New York meraih 35 mata, diikuti Tokyo (34) dan London (31).

Dr Ng berkata, Kuala Lumpur merupakan satu-satunya kota raya yang meraih 10 mata penuh dalam nilai untuk wang, sekali gus menunjukkan bahawa kepelbagai produk yang terdapat di bandar raya ini, mampu dimiliki dan harga berpatutan.

Pada awal bulan ini, Kuala Lumpur telah dinobatkan sebagai destinasi membeli-belah kedua terbaik di Asia Pasifik oleh Globe Shopper Index yang dicipta oleh 'Economist Inteligence Unit' yang merupakan sebahagian daripada kumpulan ahli ekonomi dan ditauliahkan oleh syarikat pelancongan membeli-belah, 'Blue Global' yang terletak di Switzerland. -BERNAMA
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, November 26, 2012

ATURCARA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2012

tahun ini lagi sekali aku akan berada di sana untuk bersama sama mengikuti Perhimpunan Agung UMNO 2012 akan berlangsung selama lima hari bermula 27 Nov – 1 Dis, 2012.

Pelbagai acara akan berlangsung di PWTC .

Berikut adalah aturcara dan program sepanjang persidangan terbabit.

TAKLIMAT PRESIDEN 
  • Majlis Taklimat Presiden Pakaian : Baju Kemeja Merah (Ulang Tahun UMNO ke-66) 
  • Tarikh : 27 November 2012 (Selasa) 
  • Masa : 3.00 petang – 5.30 petang 
  • Tempat : Dewan Merdeka, Aras 4, PWTC 
PENDAFTARAN PERWAKILAN PERGERAKAN WANITA / PEMUDA / PUTERI 
  • Pendaftaran Perwakilan 
  • Tarikh : 27 November 2012 (Selasa) 
  • Masa : 9.00 pagi – 6.00 petang 
  • Tempat : Bilik Melati, Aras 2, PWTC 
PERHIMPUNAN AGUNG PERGERAKAN WANITA / PEMUDA / PUTERI 
  • Pakaian : Lelaki : Baju Melayu Perempuan : Baju Kurung 
  • Perasmian Serentak Pergerakan Wanita / Pemuda / Puteri 
  • Tarikh : 27 November 2012 (Selasa) 
  • Masa : 8.00 malam – 11.00 malam 
  • Tempat : Dewan Merdeka, Aras 4,PWTC 
PERSIDANGAN PERGERAKAN WANITA 
  • Tarikh : 28 November 2012 (Rabu) Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang 
  • Tempat : Dewan Merdeka, Aras 4, PWTC 
PERSIDANGAN PERGERAKAN PEMUDA 
  • Tarikh : 28 November 2012 (Rabu) 
  • Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang 
  • Tempat : Dewan Tun Dr. Ismail, Aras 2, PWTC 
PERSIDANGAN PERGERAKAN PUTERI
  • Tarikh : 28 November 2012 (Rabu) 
  • Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang 
  • Tempat : Dewan Tun Hussein Onn, Aras 2, PWTC 
PENDAFTARAN PERHIMPUNAN AGUNG UMNO – PERWAKILAN BAHAGIAN 
  • Tarikh : 28 hb November 2012 (Rabu) 
  • Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang 
  • Tempat : Bilik Melati, Aras 2, PWTC 
PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 
  • Perasmian Perhimpunan Agung UMNO 
  • Tarikh : 29 November 2012 (Khamis) Masa : 8.00 pagi – 10.30 pagi 
  • Tempat : Dewan Merdeka, Aras 4, PWTC 
Anjung Merdeka 
  • Tarikh : 29 November 2012 (Khamis) 
  • Masa : 9.00 pagi – 10.30 pagi Tempat : Dewan Merdeka, Aras 4, PWTC 
SOLAT JUMAAT
  • Tarikh : 30 November 2012 (Jumaat) 
  • Masa : 12.00 tengah hari – 2.00 petang 
  • Tempat : Dewan Tun Razak 4 (TR4), PWTC 
JAMUAN PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 
  • Tarikh : 29 November 2012 (Khamis) 
  • Masa : 7.30 malam – 10.30 malam 
  • Tempat : Dewan Tun Razak 1 (TR 1), PWTC 
GERAI JUALAN 
  • Tarikh : 27 November – 01 Disember 2012 (Selasa – Sabtu) 
  • Masa : 8.00 pagi – 10.00 malam 
  • Tempat :  Ruang Legar Aras 2 dan 3 PWTC
arab mengucapkan selamat bersidang kepada perwakilan pemuda, puteri, wanita dan bahagian.

Sunday, November 25, 2012

TPM MAHU ORANG MUDA PERTAHANKAN PEJUANGAN PEMIMPIN LAMA.

Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta pemimpin muda hari ini supaya mempertahankan asas perjuangan pemimpin terdahulu supaya ia tidak diganggu gugat oleh pihak pembangkang.

Timbalan Perdana Menteri berkata pihak pembangkang akan sentiasa mencari jalan untuk menggagalkan segala program transformasi yang telah dan sedang dijalankan kerajaan.

"Situasi sekarang ini ada pihak yang mahu 'lokomotif' yang telah kita letakkan di atas landasan supaya ia dapat 'diderailkan' (digelincirkan), di hala ke tempat lain lalu menjunam jatuh ke gaung yang mungkin akan membawa bahaya besar kepada negara kita.

"Sebab itu sebagai pemimpin masa depan, saudara harus pertahankan ini supaya keretapi yang sudah ada di atas landasan yang betul ini jangan diganggu gugat hingga boleh menyebabkan program transformasi kita gagal, kerana dengan kegagalan itu Malaysia tidak boleh mencapai tahap negara maju," katanya.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata demikian ketika menutup Wacana dan Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional yang dihadiri kira-kira 3,500 mahasiswa universiti dan kolej swasta tempatan, di sini hari ini.

Turut hadir ialah Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Sebagai pemimpin masa depan, Muhyiddin berkata mereka juga harus sedar bahawa negara telah menetapkan sasaran untuk menjadi negara maju menjelang tahun 2020 dan perlu bersaing serta berada di hadapan demi mencapai sasaran berkenaan.

"Tempoh masanya hanya tinggal lapan tahun saja lagi, persoalan penting sekarang adakah Malaysia mampu mencapai tahap negara maju menjelang tahun 2020?...kesemuanya terletak di atas batu jemala bahu saudara saudari sebagai pemimpin masa depan negara.

"Walaupun jawapannya ya, tapi ia bukan mudah kerana situasi dunia pada hari ini bukan seperti yang lepas dan kita tidak boleh duduk berdiam diri dan hanya menerima hakikat bahawa Malaysia akan menjadi sebuah negara maju," katanya.

Beliau juga mencadangkan supaya konvensyen berkenaan diadakan setiap tahun sebagai platform bagi mahasiswa berbincang mengenai masa depan negara, selain soal pembangunan sosio ekonomi, politik dan sebagainya.

Pada majlis itu, Muhyiddin turut melancarkan logo konvensyen berkenaan dan menerima 11 resolusi yang dicapai pada konvensyen itu yang berlangsung sejak dua hari lepas.

Sementara itu, semasa sesi soal-jawab bersama mahasiswa, Muhyiddin menjelaskan bahawa pelan untuk menjadikan negara sebagai hab pendidikan dunia menjelang tahun 2020 sudah dimulakan dan ianya bukan hanya sekadar pernyataan retorik.

"Di mana melalui dasar kita, kita galakkan pembangunan institusi pendidikan bertaraf dunia di Malaysia dan kita mahu setiap universiti di Malaysia, kedudukan ranking dan taraf pencapaiannya adalah setanding dengan mana-mana universiti di luar negara ataupun yang terbaik di dunia," katanya dan menambah dasar ke arah itu telahpun diumumkan oleh Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin sebelum ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata antara lain, usaha ke arah matlamat itu turut dilaksanakan melalui galakkan pembangunan kampus-kampus universiti luar negara di dalam negara.

Dalam pada itu, beliau berkata kerajaan juga sedia mempertimbangkan pemberian biasisswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) kepada pelajar jurusan diploma dan pelajar universiti melebihi umur 25 tahun.

"Banyak pihak lain juga menawarkan biasiswa (selain JPA kepada dua golongan itu) dan tidak terhad umurnya asalkan ada kelayakan dan sebagainya, cuma di peringkat JPA dasar sedia ada begitulah...,"katanya.

Ditanya mengenai kemampuan kerajaan menawan semula negeri ditadbir pembangkang pada pilihan raya umum ke-13 akan datang, Muhyiddin berkata terdapat banyak perubahan ketara berlaku di negeri-negeri pembangkang dan tidak menolak tsunami politik boleh berlaku di kubu kuat pembangkang di Kelantan.

Mengenai undian pos pelajar luar negara, beliau berkata satu mesyuarat mengenai pindaan undang-undang kepada isu itu akan dipengerusikannya esok, dan keputusan mengenainya akan diumumkan kerajaan dalam masa terdekat.

"Mengenai perkara ini Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) yang kita tubuhkan bersetuju supaya SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) mengambil langkah sewajarnya untuk bolehkan rakyat Malaysia di luar (negara) mengundi, tetapi sebelum itu kita perlu buat pindaan kepada undang-undang, ini belum selesai," katanya. - Bernama

PREVIEW FILEM LAGENDA BUDAK SETAN 2 BERSAMA @maya_karin


Filem yang di tunggu oleh aku. akhirnya akan muncul di pawagam pada 29hb Nov 2012. melihat filem romatik ini memang aku nak kata best selepas filem ombak rindu. secara peribadinya aku memang tidak akan melepaskan peluang menonton filem2 lakonan artis kesayangan aku MAYA KARIN. 

filem  ini menceritakan tentang kehidupan Kasyah lakonan Farid Kamil selepas kematian Ayu pada filem pertama dulu dan sambungannya pula  Kasyah bakal bertemu dengan Katerina lakonan Maya Karin, seorang gadis yang telah mencuri hati Kasyah. 

perasaan cinta itu mula datang kerana katerina selalu bersama kasyah, tetapi malangnya mendapat tentangan dari keluarga katerina. mana mungkin keluaga katerina dapat lupakan kisah lama kerana kasyah berkahwin dengan ayu, katerina hampir membunuh diri. 

konflik cinta tiga segi mula berlaku lagi sekali bila hisyam pulak datang dan menggangu hubungan kasyah dan katerina. dalam pada waktu yang sama keluarga katerina cuba memasang perangkap mengupah zahirah untuk menggoda kasyah. perkara ini telah di hidu oleh katerina. lalu mengambil keputusan untuk bersama hisyam tujuannya untuk membalas dendam terhadap kasyah. 

perhhh memang gila lah kalau tengok filem ini. aku tak akan cerita semua, biar bagi suspen, biar semua kaki wayang mengedik  nak kena juga pi tengok. 

nak tahu apa terjadi selepas itu, jom kita pakat ramai ramai pi tengok filem LAGENDA BUDAK SETAN 2 di pawagam .

photo maya karin semasa preview filem lagenda budak setan 2


aku melihat matahari terbit dan terbenam setiap hari, tetapi kecantikan mu tetap ku nantikan. luv u maya..!!! 


ABBY ABADI BUAT AYAT TAK BOLEH BELAH...!!!


ustazah cucuq abadi sudah meroyan di dalam tweeter bila melihat rakan rakan artis dengan dunia glamour mereka. ustazah ini sudah tidak boleh lagi update tentang dunia artis sebab itu terasa cemburu yang amat sangat. 

abby wei baik jangan dok sibuk hal orang lain. jaga kain sendiri. sedarlah diri sama di manakah kedudukan hang di sisi Allah sampai nak posting macam tu sekali. kalau hang kata artis2 boleh tolong ka. hang pun patut tanya soalan itu. tok guru nik aziz hang tu pun boleh tolong juga ka..opssss aku lupa nik aziz boleh tentu kan siapa boleh masuk syurga.

terbaik lah abby weii, !!!!





Friday, November 23, 2012

MESTI BACA: PEMIMPIN PARTI DAN AHLI PAS YANG MENYESATKAN.


GEJALA menganggap orang Islam lain sebagai sesat atau tidak Islam sudah nampak dalam masyarakat Melayu di negara ini. Sikap pemimpin pas yang merosakkan agama dan bangsa ini diamal dari peringkat dewasa hingga kepada peringkat umur kanak-kanak sekolah rendah. PAS akan menganggap sesiapa sahaja tidak betul asal saja orang itu tidak menuruti fahaman agama mereka, seperti cara mereka berpakaian, atau sesuatu hukum agama yang mereka adakan. Lalu amalan mengejek, dan keangkuhan tanpa patut, tidak dapat dipisahkan daripada masyarakat Melayu.

Namun, wabak ini mudah ditangani kerana dalam agama Islam yang suci terdapat sebuah Kitab daripada Allah yang menunjukkan dengan jelas apa yang benar dan apa yang palsu. Kitab ini dinamakan-Nya al-Furqan atau Pembeza di samping nama agungnya, al-Quran. Firman-Nya,

"Bulan Ramadan yang padanya al-Quran diturunkan untuk menjadi satu petunjuk bagi manusia, dan sebagai bukti-bukti yang jelas daripada Petunjuk itu, dan Pembeza" (2:185).

Dengan merujuk kepada al-Quran didapati bahawa keadaan sesat adalah yang paling buruk boleh berlaku kepada diri seseorang sehingga Allah menyebut mengenainya di halaman pertama Kitab itu. Sebutan pertama perkataan "sesat" di dalam al-Quran terdapat dalam sebuah ayat yang kelihatan seperti sebuah doa untuk memohon kepada Allah supaya tidak menjadi sesat. Ayat itu berbunyi,

"Tunjukkanlah kami jalan lurus, jalan orang-orang yang Engkau merahmati, bukan orang-orang yang ke atas mereka dimurkai, dan bukan juga orang-orang yang sesat" (al-Fatihah, 6-7).

Menurut kamus, sesat bererti tidak mengikuti jalan yang betul, atau tersalah (tersilap) jalan, sementara lawan bagi perkataan itu, menurut al-Quran pula, ialah petunjuk daripada Allah. Dari itu, orang yang tidak mengikuti jalan yang ditunjukkan Allah adalah sesat. Ini dijelaskan lagi dengan sebuah ayat yang berbunyi,

"Jika Pemeliharaku tidak memberi petunjuk kepada aku, tentu aku menjadi daripada kaum yang sesat" (6:77).

Manusia dari awal lagi, sejak zaman Adam, telah diperingatkan Allah supaya mengikuti petunjuk-Nya. Ketika dia dan isterinya diperintah keluar dari Jannah, Allah berfirman,

"Turunlah kamu, kedua-dua kamu bersama-sama, keluar darinya ..... tetapi jika datang kepada kamu petunjuk daripada-Ku, maka sesiapa yang mengikuti petunjuk-Ku, tidak akan sesat, dan tidak juga dia menjadi sengsara" (20:123).

Dewasa ini petunjuk Allah berada di dalam al-Quran. Nabi sendiri telah mendapat petunjuk daripadanya. Sabda Nabi, "Dan untuk (aku) membaca al-Quran. Maka sesiapa mendapat petunjuk, hanyalah mendapat petunjuk bagi dirinya sendiri; dan sesiapa yang sesat, katakanlah, 'Aku hanya seorang pemberi amaran'" (al-Quran, 27:92). Segala petunjuk daripada Allah dipermudahkan untuk manusia. Ia diturunkan dalam bahasa kaum manusia itu sendiri hanya supaya ia menjadi jelas. Setelah dijelaskan-Nya, Dia menyesatkan orang yang patut disesatkan. Firman-Nya,

"Dan Kami tidak mengutus seseorang rasul melainkan dengan bahasa kaumnya supaya dia memperjelaskan kepada mereka; kemudian Allah menyesatkan sesiapa yang Dia mengkehendaki, dan Dia memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia mengkehendaki; dan Dia Yang Perkasa, Yang Bijaksana" (14:4).

Bahasa Rasul kita dan kaumnya adalah Arab yang didapati mudah diterjemahkan. Allah sendiri telah menyatakan bahawa bahasa Arab al-Quran adalah jelas. Oleh yang demikian, pada hari ini, petunjuk-Nya (al-Quran) telah diterjemahkan ke dalam lebih daripada seratus bahasa di dunia.

Maka petunjuk-Nya sudah menjadi jelas kepada semua manusia. Sesatlah orang yang tidak mengikutinya. Seperti itu juga dengan orang yang ragu-ragu terhadap kandungan al-Quran, yang turut sesat. Firman-Nya,

"Mereka adalah dalam keadaan ragu-ragu di antara yang demikian, tidak kepada ini dan tidak kepada itu; dan sesiapa yang Allah sesatkan, kamu tidak akan mendapati baginya jalan" (4:143). Bukan sahaja kandungan Kitab itu tidak seharusnya diragu-raukan tetapi pegangan kepadanya hendaklah secara total. Ia tidak boleh diambil hanya sebahagian daripadanya sahaja. Itulah ketetapan Allah yang tersirat di dalam sebuah ayat berbunyi,

"Tidakkah kamu merenungkan orang-orang yang diberi sebahagian al-Kitab membeli kesesatan dan menghendaki bahawa kamu juga sesat daripada jalan?" (4:44).

Justeru itu, orang yang mengambil sebahagian daripada Kitab (atau, itulah sahaja yang diberi Allah kepadanya) adalah bukan sahaja silap dan sesat tetapi juga berbahaya kepada masyarakat kerana mereka berkehendakkan masyarakat turut sesat bersama mereka. golongan pemimpin pas ini mudah dicam kerana ajaran mereka hanya mengandungi beberapa potong ayat daripada al-Quran lalu menyatakan itulah asas dalam kepercayaan Islam, tetapi banyak sekali merujuk kepada sumber yang selain daripada al-Quran untuk menetapkan peraturan dan hukum agama.

Mendustakan Kitab adalah penyebab menjadi sesat yang seterusnya. Firman-Nya, "Jika dia di antara orang-orang yang mendustakan, dan menjadi sesat, maka sajiannya (di neraka) daripada air yang mendidih" (56:92). Mendustakan bererti menganggap dusta (tidak benar, bohong). Lantas, orang yang menganggap al-Quran tidak benar akan tidak mengendahkan kandungannya juga.

Di samping mendustakan, perbuatan membantah ayat-ayat Allah turut disebut di dalam sebuah ayat al-Quran yang lain. Allah menyifatkan perbuatan-perbuatan ini sebagai menyekutukan-Nya (40:69-74). Ini ialah kerana orang yang mendustakan al-Quran, atau membantah ayat-ayat Allah, tentu akan mengambil, sebagai ikutan dalam agama, kitab-kitab yang selain daripada kitab Allah. Dengan cara tidak langsung ikutan mereka diangkat menjadi seperti tuhan dalam agama, atau sebagai sekutu Allah.

Selain daripada menyifatkan sesuatu perbuatan itu sebagai (hanya) sesat, Allah didapati mengkategorikan amalan sesat kepada tiga kategori lagi. Pertama ialah "kesesatan yang nyata". Antara yang tergolong dalam kategori ini adalah orang zalim (19:38). Turut dianggap zalim adalah orang yang mengada-adakan dusta terhadap Allah. Firman-Nya,

"Siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan dusta terhadap Allah, atau mendustakan ayat-ayat-Nya?" (7:37).

Gejala mengada-adakan dusta terhadap Allah ketara kerana sokongan dan penerimaan orang Melayu yang leka. Contoh pendustaan ialah apa yang dikatakan sebuah firman Allah yang kononnya menyatakan bahawa para ulama itu pewaris Nabi, atau janji masuk syurga Allah sekiranya memilih sesebuah parti politik. Atau, pihak yang menganjur pendustaan, yang selalunya dianggap alim, akan menyelitkan kalimat "Allahu Akbar", "Islam" atau "Rasul" dalam dakyah mereka.

Kategori kedua adalah golongan yang sesatnya "lebih jauh". Firman-Nya, "Kami menciptakan untuk Jahanam banyak jin dan manusia; mereka mempunyai hati, tetapi tidak memahami dengannya; mereka mempunyai mata, tetapi tidak melihat dengannya; mereka mempunyai telinga, tetapi tidak mendengar dengannya. Mereka adalah seperti binatang ternak; tidak, tetapi mereka lebih jauh sesat. Mereka itu, merekalah orang-orang yang lalai" (7:179). . Jangan sangka perkara ini tidak mungkin berlaku kepada orang yang kelihatan seperti suci atau menganggap diri mereka lebih suci daripada orang lain.

Kategori yang ketiga dan terakhir ialah golongan orang yang sesatnya disifatkan Allah sebagai "paling sesat". Terdapat tiga ayat mengenainya, yang turut menunjukkan kepada tiga golongan manusia. Ketiga-tiga ayat tersebut bermula dengan pertanyaan Allah yang berbunyi serupa iaitu "Siapakah yang lebih sesat?"

Dari itu, tiadalah yang lebih sesat daripada tiga golongan itu. Golongan pertama ialah orang yang mengikuti keinginannya atau kehendaknya dengan tanpa petunjuk daripada Allah. Ini dijelaskan dengan sebuah ayat berbunyi "Siapakah yang lebih sesat daripada orang yang mengikuti keinginannya tanpa petunjuk daripada Allah?" (28:50). Orang yang mengikuti keinginannya didapati mengamalkan pelbagai amalan sesat yang lain, seperti berlebih-lebihan dalam agama. Firman-Nya, "Katakanlah, 'Wahai ahli Kitab, janganlah berlebih-lebihan dalam agama kamu, selain daripada yang benar, dan janganlah mengikuti keinginan kaum yang telah sesat sebelumnya, dan menyesatkan ramai, dan sesat lagi daripada jalan yang betul'" (5:77).

minta tok guru nik aziz jawab ini, kalu dia betoi2 seorang ulamak...bukan ularmak, kalu dia tak boleh jawab ini,,,suruh ja dia berenti jadi ulamak...

HUDUD PAS UMPAMA TAKBIR RAYA..!!!

hudud sana, hudud sini nak dekat pilihanraya maka berteriak lah pemimpin2 pas nak laksanakan hudud. ianya seumpamaan bila takbir raya makna besok nak raya. begitu lah sikap parti pas. apa pun pas ini cuba sedaya upaya untuk meraih undi pilihanraya.

setelah hampir 20 tahun memerintah kelantan adakah masih mengharap hudud akan tertegak di sana????, dok nampak pakai tak ada apa apa lah ianya hanya penyedap hati rakyat kelantan saja.

petikan artikel dari bernama.

Cakap sahaja berdegar-degar, begitulah Pas apabila sekali lagi mengulangi janjinya mahu melaksanakan hukum hudud di Malaysia jika tiba masanya dan tidak akan memaksa bukan Islam menerimanya.

Ibarat tong kosong, Pas kali ini berhasrat melaksanakannya melalui proses demokrasi, suatu umpan yang sudah acap kali dijadikan modal untuk meraih kesetiaan anggota parti.

Selain bermatlamat mahu menarik sebanyak mungkin undi di kalangan orang Islam khususnya Melayu, hudud juga dijadikan sandaran Pas demi menjayakan cita-cita bersama sekutunya DAP dan PKR untuk menawan Putrajaya.

Kalangan pemerhati politik berpendapat, selain menjadikan hudud sebagai sandiwara politik, ia dilihat bertujuan melonjakkan nama Pas yang kian tenggelam dihimpit DAP dan PKR.

Ada juga pandangan yang menyatakan, semakin hangat sesuatu isu itu diperdebatkan, semakin menonjol jugalah pihak yang membangkitkan isu tersebut.

Isu hudud secara tidak langsung memberi 'kredit' kepada Pas yang kian tenggelam berbanding sekutunya dan ia dilihat sebagai usaha terakhir parti itu membina momentumnya sendiri sebelum menghadapi pilihan raya umum ke-13 yang akan diadakan pada bila-bila masa.

Tanpa penjelasan bagaimana hukum hudud boleh dilaksanakan di Malaysia, isu hudud yang tenggelam timbul dan bermusim ini sebenarnya lebih banyak menimbulkan spekulasi dan polemik yang meresahkan rakyat pelbagai kaum di negara ini.

Mampukah isu hudud ini meyakinkan semula orang Islam khususnya Melayu kepada Pas sedangkan sebelum ini lagu serupa turut didendangkan parti itu, yang sehingga kini masih belum menjadi realiti?

Pensyarah Fakulti Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan Universiti Islam Antarabangsa, Prof Emeritus Datuk Dr Mahmood Zuhdi Abdul Majid berkata, hudud tidak sepatutnya menjadi alat politik dan adalah lebih elok ia diperjelaskan oleh pakar akademik jika parti itu benar-benar ikhlas mahu melaksanakannya.

"Biar ahli akademik yang mempunyai kepakaran dalam bidang itu yang menjelaskan apakah hudud dan ia adalah lebih menyakinkan daripada ia dibincangkan di kalangan ahli politik yang akhirnya menjadi alat politik.

"Saya minta berhentilah menggunakan hudud sebagai senjata politik atau menjadikannya sebagai batu loncatan," katanya ketika dihubungi Bernama.

Mahmood Zuhdi, yang juga Pesuruhjaya Suhakam (Pendidikan dan Perhubungan Awam), berkata ahli politik juga tidak seharusnya bercakap apa-apa yang di luar kemampuan mereka.

Pada Ahad lepas selepas Muktamar Tahunan Pas ke-58, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa hukum hudud adalah hak eksklusif parti itu untuk melaksanakannya di negara ini apabila tiba masanya.

Jika benar hukum hudud itu hak eksklusif Pas, mengapa ia masih tidak dilaksanakan di Kelantan dan Kedah yang mana Pas adalah majoriti di kedua-dua negeri itu?

Pengerusi DAP, Karpal Singh pada 16 November menegaskan, beliau tidak pernah bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud di negara ini.

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM) Prof Dr Ahmad Atory Hussein berpendapat isu hudud yang "didendangkan" Pas tidak lebih daripada modal politik.

"Sebenarnya Pas tidak serius pun nak laksana hudud... ia hanya untuk pancing undi sahaja. Isu ini sengaja dibangkitkan kembali semata-mata mahu menambat hati ahli Pas yang kian pudar sayangnya kepada Pas," katanya kepada Bernama.

Kerajaan Negeri Kelantan meluluskan Enakmen Jenayah Syariah II yang melibatkan hukum Hudud, pada persidangan Dewan Undangan Negeri 1993 dan mendapat sokongan padu semua anggota, tetapi ia masih tidak dilaksanakan.

Ahmad Atory tidak menafikan hudud sengaja dibangkitkan semula sebagai strategi menonjolkan parti itu di mata rakyat selain bertujuan membina momentum dalam berhadapan pilihan raya umum ke-13 kelak.

"Tetapi pengundi hari ini bijak dan buka mata. Doa pemimpin Pas yang mahu Umno dan Barisan Nasional (BN) hancur juga sudah cukup untuk menjejaskan imej Pas di mata rakyat," katanya. - Bernama

ANWAR IBRAHIM MENJUAL MARUAH NEGARA.

Bagaimana nak jadi pemimpin terhormat, satu malaya menjelajah dengan bas mewah JELAJAH MERDEKA RAKYAT kata pakatan akan menuju ke putrajaya, mengajak rakyat yakin kemenangan di pihak mereka. tetapi diri sendiri tak yakin sehingga terpaksa mengajak negara Australia pulak datang. 

anwar ibrahim lupa kah kemenangan dia di permatang pauh kerana rakyat yang memilih dia, bukannya negara luar, dia lupakah dia menang kerana SPR tulus, kalau SPR menjadi barua UMNO. SPR pun tak hingin lah nak bagi menang wan azizah di parlimen itu sejak tahun 1999.  

Sebenarnya anwar ibrahim tahu perkara ini tidak akan berlaku. tetapi dia sengaja meminta pihak luar datang masuk campur bagi menyakinkan rakyat sememangnya piliharaya tidak bersih dan tulus. 

di atas pentas bergegar KITA LAWAN TETAP LAWAN.  kalau dah rasa kuat hang jangan lari. jom kita lawan di parlimen permatang pauh.  kami pun tak sabar nak kuburkan anwar ibrahim supaya senang hadi awang jadi perdana menteri. kalau mahukan hadi awang menjadi perdana menteri pengundi2 di permatang pauh mesti menangkan calon parlimen barisan nasional kali ini. 

Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta Australia membantu dalam memastikan pilihan raya umum akan datang di Malaysia bebas daripada penipuan dan rasuah dianggap sebagai memperlekeh serta memalukan negara dan rakyat. 
Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, tindakan kurang bijak itu seolah-olah menjual maruah negara apabila meminta negara asing menguruskan demokrasi di Malaysia.
"Dengan kata lain, beliau memperlekeh kemampuan SPR dan menidakkan suara rakyat yang mengundi memilih kepimpinan negara. "Rakyat Malaysia yakin dengan proses pilihan raya Malaysia yang bakal memasuki edisi ke-13. 
Keyakinan tersebut diterjemah dengan peratusan pengundi keluar mengundi hampir 80 peratus bagi Parlimen dan lebih tinggi untuk Dewan Undangan Negeri," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. - utusan

Thursday, November 22, 2012

PERTELAGAHAN PAS DENGAN SEKUTUNYA MEMBERI PELUANG CERAH KEPADA UMNO DAN BN

Dengan komitmen semula ke atas konsep Negara Berkebajikan yang diperkenalkan oleh PAS sebelum Pilihanraya Umum 2008, kita boleh lihat betapa pimpinan PAS sebenarnya tidak sepakat dan sering memutar kenyataan masing-masing demi menjaga hati PKR dan DAP. 

Perbezaan pendapat antara golongan profesional yang lebih liberal di dalam PAS bersama golongan ulama yang konservatif sudah lama menggoncang kesatuan PAS bersama rakan-rakan kongsi mereka dalam Pakatan Rakyat.

Bukan setakat itu sahaja, perbezaan pendapat antara pimpinan dengan akar umbi PAS juga sering terdedah sejak kebelakangan ini apabila isu murtad dan hudud mula timbul menjelang PRU 13 nanti.

Apa yang pasti, pertelagahan dalaman yang melanda PAS ini sudah pastinya akan mengurangkan sokongan terhadap PAS dalam PRU13 nanti dan berpotensi untuk mengembalikan semula sejumlah undi Melayu kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Cetusan pendapat dari sebuah Singapore Straits Times
email dari pembaca blog


PAS COMMITTED TO RELIGIOUS AGENDA, PAKATAN ALLIANCE 
STRAITS TIMES 2012-11-17 00:59:37 CAROLYN HONG MALAYSIA BUREAU CHIEF  
KOTA BARU (Kelantan) - Opposition Parti Islam SeMalaysia (PAS) president Abdul Hadi Awang has launched a stout defence of the party's Islamic credentials that have come under challenge, saying its current focus on a "benevolent state" was not a deviation from its religious agenda.
This philosophy is, in fact, in line with Islam, which requires followers to act with fairness and justice, he added.
PAS adopted the philosophy of Negara Berkebajikan, which means benevolent state in Malay, just before the 2008 general election, when it joined forces with Parti Keadilan Rakyat and the Democratic Action Party (DAP) to form Pakatan Rakyat (PR).
Datuk Seri Hadi also reiterated PAS' commitment to the PR, dispelling speculation that the party might ditch the opposition alliance after it was attacked for purportedly shelving its Islamic agenda under pressure from its political partners.
This perception has already caused a split in the party between the liberal and conservative membership, and also cost it some support as the Malay vote swung to its rival Umno over the last few years. PAS is expected to face a tough fight in the next election, which must be called by April.
"Many of our opponents and observers misunderstood it to the extent of making open statements accusing PAS of deviating from the goal of struggling to uphold Islam," Mr Hadi said in a two-hour speech to the 1,100 delegates at the party's annual convention. "They made these assumptions because they did not understand the language of the Quran and were influenced by the foreign term 'welfare state', which conveys a narrow meaning of welfare."
He added that the concept of a benevolent state encompasses justice and fairness, both of which are emphasised in Islam.
PAS' economic policies, he said, would be fairer than those of the ruling Barisan Nasional coalition, which has concentrated wealth in the hands of a few.
He said PAS' philosophy rejects discriminatory policies, cronyism, monopolies and cartels.
"Therefore, administrating national wealth, managing the country's finances wisely, managing the economy and growing wealth are part of the key matters which must be preserved and advanced by a benevolent nation," he said.
Mr Hadi also pointed out that the PAS administration in Kelantan and Kedah - as in Terengganu previously - had implemented this concept by abolishing taxes such as road tolls and land tax that burdened the people.
He said PAS was committed to the PR and has agreed to promote their common interests and not focus on their differences.
The three parties, he said, have agreed to uphold Islam as the religion of Malaysia, recognise the special position of the bumiputera, promote the Malay language and defend the role of a constitutional monarchy.
The rights of the minority communities will also be protected.
"PAS is ready to govern Malaysia together with its allies in Pakatan Rakyat, fulfilling its responsibility and trust," Mr Hadi said.
Asked later by reporters about the touchy issue of hudud - the Islamic law that prescribes punishments like the amputation of limbs for theft - which is opposed by the DAP, he said they have already agreed to disagree.
PAS retains its hudud agenda but has taken the stand that the implementation must comply with Malaysia's Constitution.
While the split between PAS' liberal and conservative factions is a longstanding one, it has grown more stark in recent months after its former deputy president Nasharuddin Mat Isa began to attack the party for apparently abandoning its Islamic agenda.
The PAS youth wing, at its congress on Thursday, complained that the party's newspaper Harakah appeared to focus more on the PR agenda and the speeches of its leaders than on the Islamist party's positions.
The party's ulama or religious scholars wing chief Harun Taib reiterated that the hudud should remain a key part of PAS' agenda.
Mr Hadi yesterday said these comments would be taken into consideration.
The issue, however, is not expected to affect the party's formidable election machinery in the next general election, as PAS does not have a tradition of internal sabotage.PAS vice-president Salahuddin Ayob said the party had long been seen by outsiders as being divided between the ulamas and professionals, but this has never been a real issue for the party itself.

Wednesday, November 21, 2012

ANWAR TIDAK MENYOKONG NEGARA ISLAM. @dzainalabidin @Khairykj @ustazfathulbari




kenyataan Tun M memang terbaik. beliau mengingatkan kita supaya mengunakan kuasa mengundi itu dengan bijaksana bukan nya mengikut kata hati semata mata nak angkat Anwar Ibrahim .

bagi arab mudah saja, sudah berpuluh kali solat hajat di buat oleh puak2 firaun Pas dan di zaman reformasi tahun 1998 dan 1999 pun telah ada solat hajat ini kononnya memohon Allah memberi jalan supaya Anwar ibrahim menjadi Perdana Menteri. puak puak ini sedar ke tidak, Allah telah memakbulkan doa mereka, yang anwar ibrahin tidak boleh jadi perdana menteri. PRU 1999 , PRU 2004, dan PRU 2008 telah berlaku tetapi sehingga sekarang impian anwar ibrahim tidak di restui oleh Allah. 

mana mungkin Allah nak mengangkat seorang manusia bernama anwar ibrahim untuk menjadi pemimpin islam, sedangkan  sudah terang terang Nabi Muhammad sendiri tidak akan mengaku umat dengan salahlaku dan moralnya yg bertentangan hukum hukum islam. 

mohon puak puak firaun pas buat lagi solat hajat, kalu boleh tiap tiap negeri sehingga pilihanraya. mari kita tengok kuasa Allah atau kuasa "TUHAN" Pas lagi kuat. 

Tuesday, November 20, 2012

ANWAR IBRAHIM MESTI TERSENYUM TENGOK VIDEO INI...


video

UMNO MURTAD DAN PAS ANAK HARAM.


Ahli Pas dan Penyokong PAS harus berfikir sejenak dengan kalimah raja firaun pas sejenak. kalau umno itu murtad dan kafir dan tiada agama. orang pas wajid fikir apa sudah terjadi dengan saudara mara ahli pas yang menyokong umno. 

arab percaya tok kadi seluruh malaysia ada juga yang menjadi ahli umno dan menyokong umno, sudah berapa ramai mereka ini telah kahwin kan pasangan orang pas. kalau ini berlaku bermakna taraf perkahwinan mereka seumpama lah orang kafir telah menikahkan orang pas. anak yang bakal di lahirkan pulak anak haram jadah. 

tok mudim juga telah berapa ramai telah mengkhatankan anak anak orang pas, arab juga percaya ada juga doktor dan tok mudim yang menyokong umno dan ahli umno. jika ini berlaku juga bermakna kote kote anak orang pas kena khatan lagi sekali. 

walau pun ini benda lucu tetapi ini lah realiti sebenarnya. 


Sunday, November 18, 2012

PAS NAK KE PUTRAJAYA DENGAN MENDOAKAN KEMUSNAHAN KERAJAAN ISLAM.

manusia yang di katakan seorang ulamak, ulamak pulak adalah pewaris nabi. tapi perangai macam setan gondol. orang macam ini berserban sebakul telah menjemar imej islam. bila melihat VIDEO INI memang aku juga terkejut. mereka ini tak ubah seperti perumpamaan binatang paling hina di sisi Allah. dalam cerita p.ramlee IBU MERTUAKU " aku hairan kenapa Allah jadi kan kau manusia, kan lebih baik Allah jadi kan kau haiwan." 

kalau orang yang ada agama, seorang ulamak sudah pasti tidak tergamak untuk mendoakan kehancuran kepada orang islam lain macam dalam video itu, seorang ulamak wajib mengajak manusia supaya berkasih sesama manusia. 

memang setan dan bapak segala setan ulamak macam nie. bilamana tok guru ini jatuh sakit satu ketika dahulu, orang yang di sumpah pecah perut telah mengarahkan di bawa ke hospital IJN dari kelantan ke kuala lumpur dan di berikan perubatan kelas pertama. perdana menteri dato najib pergi melawat dia lagi dan mendoakan supaya dia cepat sembuh. tetapi apa balasanya selepas sihat ini lah perangai macam firaun. 

kisah firaun telah kembali di malaysia. apabila kaum firaun di timpa musibah, nabi musa telah mendoakan supaya Allah menurunkan hujan. selepas hujan turun, raja firaun berkata kepada rakyat nya kerana dia lah yang menurunkan hujan. persamaan ini sudah jelas dan selayaknya tok guru nie di panggil raja firaun pas. 

apa pun tak kisah lah, wahai orang pas, berapa kali orang pas bersama tok guru firaun mengadakan solat hajat??, kalau perjuangan pas benar iaitu mahu menegakkan islam, Allah tidak zalim untuk memakbulkan segala apa yang di doakan oleh pas. almaklum lah semua yang ada dalam pas semuanya para ulamak. tetapi apa yang terjadi sebaliknya, kemusnahan parti pas sedikit demi sedikit telah terserlah. lihat lah bagaimana pas di perlakukan dalam pakatan. 

orang pas ini sedar ke atau tidak, DAP sedang mengambil faedah dari politik bodoh pas. didalam doa solat mereka, pas mahu ke putrajaya saja, apa matlamat mereka selepas menawan putrajaya ???,  yang pastinya setakat jaga jamban kat putajaya je lah. pemimpin DAP dan PKR  buat salah. pas datang tolong cuci. begitu lah selayaknya pas. 

Friday, November 16, 2012

PAS MAHU GULING KAN KERAJAAN UMNO DAN BN

gila,,,gila gila gila punya kerja dengan menghasut ahli ahli pas supaya gulingkan kerajaan yang ada. kalau pun nak guling kan kerajaan sedar lah sikit kedudukan PAS di mana??

kalau pertandingan DUA parti politik melayu di peringkat parlimen pun UMNO lebih jauh meninggalkan PAS, sampai mampusss pas tak boleh memerintah. setakat 60 kerusi parlimen nak lawan dengan parlimen UMNO lebih banyak dari pas, jelas lah di sini hadi sedang bermimpi di siang hari.

ramai orang melayu sudah sedar, UMNO saja lah yang mampu menjaga agama dengan baik. bukan nya seperti pas melacur agama untuk berkuasa, jika benar apa yang PAS perjuang kan di restui oleh Allah, sudah tentu Allah akan mengizinkan. tetapi Allah masih sayangkan umat islam di malaysia, sebab itu lah UMNO tetap menjadi pilihan rakyat untuk memerintah.

Pas hanya melukut di tepi gantang.

baca petikan dari sinar harian;

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, sudah cukuplah "kuasa politik lebih 50 tahun ini telah disyaitani manusia yang menganggap dirinya maha suci daripada segala kesalahan dan kelemahan" dan kini sudah tiba masanya kerajaan seumpama itu digulingkan.

Merujuk kepada pentadbiran Umno-BN, Abdul Hadi berkata, di bawah kepimpinan parti itu, penyelewengan semakin merebak, maksiat, bahkan jenayah besar dan kecil dibiarkan tanpa undang-undang yang mendidik rakyat.

"Ketika ini kita berada dalam lingkungan alam yang tetap berubah, walaupun di bawah kerajaan yang berselindung di sebalik tembok besi paling kebal dalam sejarah manusia, namun tetap akan menemui ajalnya mengikut pusingan alam dunia.

“ALLAh menjadikan kerajaan ini silih berganti untuk menguji kita, kita diajar bahawa tidak ada kerajaan yang kekal dan mutlak melainkan kerajaan ALLAH s.w.t," katanya.

Oleh itu katanya, Pas sebagai salah satu komponen Pakatan Rakyat akan mengembleng usaha bersama gagasan pembangkang itu bagi memastikan agenda mentabir Putrajaya akan tercapai pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) bagi memberi kehidupan yang lebih baik kepada rakyat.

Abdul Hadi kemudiannya menggariskan empat resolusi untuk memantapkan jentera parti itu menjelang PRU13 bagi menghadapi musuh tradisi mereka, Umno-Barisan Nasional.

"Tindakan Pertama: Petugas Pas perlu banyak bersabar dan kekal bersiap sedia walaupun terganggu oleh strategi BN melambat-lambatkan PRU, sebab penundaan tarikh-tarikh PRU adalah sememangnya strategi BN untuk menurunkan moral serta melemahkan kedudukan kewangan kita, selain dari mereka juga cuba memancing isu yang akan memerangkap kita.

"Sepanjang tempoh ini jugalah, kita akan berdepan dengan tiupan api perkauman dan ketegangan oleh media arus perdana yang menjadi perkakas dalam mempertahankan kerakusan kerajaan Umno-BN.

Teguhlah dengan jamaah, nescaya kita akan terus selamat dan mampu menghadapi dengan cabaran ini," kata Abdul Hadi dalam ucapan dasar Presiden.

Muktamar kali ini bertemakan 'Negara Berkebajikan Teras Perpaduan' di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan, di sini, hari ini.

"Tindakan Kedua: Petugas Pas hendaklah banyak membuat persediaan menjaga benteng masing-masing (Parlimen atau DUN) menghadapi musuh yang amat licik," kata Abdul Hadi.

Ujarnya lagi, petugas Pas juga hendaklah bersedia "menangani kedatangan orang-orang Melayu khususnya golongan muda yang sudah berubah tetapi tidak menzahirkan sokongan kerana menghormati ibu bapa mereka yang masih menyokong Umno."

Jelasnya, sikap orang muda pada hari ini amatlah berbeza dengan generasi terdahulu.

"Fahamilah, bahawa mereka tidak suka ceramah yang mencaci-cela orang, mereka menyokong Pas tetapi tidak mahu menjadi ahli, mereka mahukan pimpinan Pas memperincikan agenda-agenda yang dijanji dan dan bukan sekadar retorik, mereka cepat cakna perkembangan semasa kerana sentiasa berkomunikasi antara satu sama lain menerusi Facebook, blog, SMS dan lain-lain," katanya.

Sementara tindakan keempat pula ialah memastikan Pas memenangi sebanyak mungkin kerusi yang diamanahkan Pas dengan keutamaan mempertahankan kerusi Parlimen yang dimenangi pada 2008 (24 kerusi).

"... kerusi Parlimen yang lain akan diberikan suntikan kerja yang tersusun dengan disokong oleh pimpinan pusat yang diamanahkan tugas tumpuan ini, semua parlimen yg ditandingi Pas di Sabah dan Sarawak akan juga diberi tumpuan khusus bagi menjamin kemenangan bersama," tambah Abdul Hadi lagi.

SINAR HARIAN. 

Thursday, November 15, 2012

ABBY ABADI YANG MANGKAQ....!!!!!

Janda mangkaq ini semakin tak ketahuan bila bercakap demi mengejar populariti. Dengan menggunakan amanat Tok guru lawan umno dpt pahala.

Sokong umno lah dapat pahala, sebab umno membela agama islam sampai sekarang berdiri teguh, umno menentang pas kerana nak pertahankan agama islam,,

Pas membela agama ka, dok nampak pas dok melacur agama demi undi PRU13, kalau setakat 60 kerusi nak bertanding parlimen, tobat lahummm tak boleh jadi pemerintah kerajaan.

Undi pas bermakna undi dap, undi dap bermakna undi nak hancurkan agama islam.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, November 14, 2012

PRU13: BN KALAH BILA ADA SABOTAJ DLM PARTI.

Kenyataan ahmad maslan telah mengambarkan senario sebenar didalam parti. Macamana nak menang bila ada penyakit sabotaj dalam parti sendiri.

Perkara sabotaj parti bukan baru, perkara ini pasti ada, jangan main wayang sangat. Didepan PM kata akan buat kerja, tapi di belakang sedang rancak menyusun strategi untuk mencantas calon calon yang telah di ketengahkan kepada pucuk pimpinan pusat.

Pembangkang tak kuat mana pun, tapi orang dalam sendiri akan jatuhkan calon. Ini telah memudahkan pembangkang mendapat undi sabotaj. Ada parlimen hitam perlukan 5 peratus saja pengundi atas pagar dan pengundi pembangkang yang mula sedar BN pilihan terbaik untuk menang, tapi nak kalah pun ada potensi kalau 10 peratus ahli2 parti sabotaj. Fakta peratusan berdasarkan kajian sikap pengundi di parlimen tersebut.

Artikel dari bernama

Kekalahan calon Umno pada pilihan raya umum lepas adalah kerana faktor sabotaj di kalangan ahli parti yang turut menjadi antara punca yang menjejaskan peluang Barisan Nasional (BN) mendapatkemenangan dua pertiga, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.

"Inilah maklum balas yang saya terima berdasarkan tinjauan saya ke 80 peratus tempat di Malaysia ini termasuk kawasan (dilabelkan) "hitam mahu pun putih".

"Janganlah ada sabotaj lagi. Kita perlu dahulukan parti dan bukannya kepentingan periuk nasi sendiri," katanya kepada Bernama baru-baru ini.

Jelasnya ada tiga faktor wujudnya virus sabotaj ini iaitu sabotaj kerana tidak suka kepada calon yang dipilih, sabotaj kerana tidak dicalonkan dan sabotaj kerana tidak setia kepada parti dan tiba-tiba ingin keluar dari parti.

Pemahaman bagi tiga faktor itu adalah, "Sebagai ahli parti, kita kena setuju pada calon yang dipilih, kena setia pada parti. Jangan ada budaya pangkah calonikut kaum sahaja sebab kita 1Malaysia.

"Kalau tidak jadi calon, banyak lagi rezeki dan tidak salah untuk terus menyokong kepimpinan tanda taat setia kepada perjuangan parti," katanya.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata oleh yang demikian, perhimpunan agung Umno nanti perlu dijadikan medan pertempuran terakhir dan digunakan sebaik-baiknya oleh anggota Umno untuk menghapuskan terus virus sabotaj daripada terus menular di dalam parti yang menyatukan kaum Melayu ini.

Beliau turut mendedahkan majoriti perwakilan pada perhimpunan itu adalah'winnable candidate' atau "calon boleh menang" dan juga boleh menjadi 'pembawavirus sabotaj'.

Ahmad percaya perhimpunan agung Umno 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini yang bermula 27 Nov hingga 1 Dis ini sebagai persediaan terpenting bagi memantapkan jentera parti.

Katanya jurucakap negeri dan perwakilan yang telah dilantik parti perlu menjelaskan sejauh mana program turun padang yang dilakukan pemimpin mereka berkesan di akar umbi.

"Pimpinan pusat juga ingin tahu dan ingin maklum balas apa sebenarnya yang diperlukan perwakilan atau jurucakap bagi memantapkan jentera. Seharusnya mereka jelaskan apa respons akar umbi dan rakyat tentang program-program kerajaan.

"Selain itu, mereka juga perlu menjelaskan persiapan kawasan masing-masing menghadapi PRU selain membuktikan apa yang telah mereka lakukan sebagai tanda setia kepada parti. Jangan ada yang tidak setia seperti tokoh dan ahli-ahli sebelum ini," katanya.

Ahmad turut mencadangkan agar ahli Umno memperbaharui ikrar tanda taat setia kepada parti semasa perhimpunan tersebut. Baginya perhimpunan kali ini juga penting untuk memastikan jentera parti bersiapsiaga dalam memastikan Umno membantu BN kembali kepada tradisi menang dua pertiga selain menawan semula negeri yang kalah dan menambah jumlah undi popular semasa PRU nanti.

"Seperti faktor A BA TA, iaitu A - agama Islam, BA - bangsa dan TA - tanah air. Maka faktor ABATA ini perlu tersemat dalam setiap ahli Umno jika inginkan negara terus diterajui BN pada masa depan," katanya.

Ketika ditanya senjata tambahan Umno selain perhimpunan agung ini, Ahmad berkata barometer Umno juga ada pada pengundi baharu dan ini terbukti pada pilihan raya kampus di mana pro-aspirasi memenangi banyak kerusi berbanding pro-pembangkang.

"Pemikiran pengundi baharu khasnya dari belia penting kerana mereka ada wawasan jangka panjang dan bukan singkat ini boleh membantu jentera kita pada PRU nanti," katanya. BERNAMA
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, November 13, 2012

BAHANA KERANA CINTA CYBER... SEMUANYA BOLEH..!!!!


aku hari nie nak bercerita sikit tentang cinta cyber nie, baru baru nie aku pergi ke kedai mamak untuk membeli rokok sambil tu aku bacalah tajuk tajuk penting pada buku buku yang di jual luar kedai. dalam banyak banyak paper. majalah aku baca...tiba tiba aku terpandang satu buku nie yang bagi aku tajuk nya agak menarik iaituSEKS SIBER (BUKTI CINTA + HILANG MALU = TERIMA PADAH) antara tajuk yang ada dalam majalah REMAJA BIL:486 keluaran 15 NOv,2006.

Di antara petikan cerita cerita didalam majalah REMAJA :-

"Tinggal berjauhan juga membuatkan kami semakin kreatif untuk mencari jalan agar kami berasa lebih dekat antara satu sama lain.Suatu hari, ketika saya sedang ber chatting menggunakan "YahooMessenger", saya membuat kejutan kepada Haikal dengan menghantar visual diri saya menggunakan webcam. Saya memang gembira sebab dia boleh melihat saya dengan jelas. Selepas itu, Haikal juga turut mengikut jejak langkah saya menggunakan webcam setiap kali kami online. Sekurang-kurang terubat sedikit perasaan rindu kami berdua."Cerita Nadia

Menurut Nadia, semenjak menggunakan webcam sebagai alternative semasa berbual, perhubungannya dengan Haikal juga semakin rapat walaupun hakikatnya mereka berjauhan. Malah setiap hari sehingga lewat malam dia sanggup bersengkang mata untuk terus berbual dengan Haikal.

"Suatu hari Haikal menyatakan dia terlalu rindukan saya. Terutamanya rindu melihat tubuh saya. Saya faham maksud nya. Dia meminta saya mendedahkan tubuh dan dia boleh melihatnya dari sana. Pada mulanya saya tidak bersetuju dengan permintaannya itu kerana takut orang lainnya, namun akhirnya saya akur dengan pujukan dan rayuan Haikal. Demi kasih dan cinta terhadapnya, saya sanggup melakukan apa sahaja,asalkan dia setia dengan saya.

Itu lah salah satu sebahagian petikan dari majalah REMAJA tersebut yang mana telah memberi perhatian kepada aku untuk terus membelinya,ada lagi cerita yang menarik di dalam tu 11 mukasurat semuanya. Ada tiga kes di dalam tu…dan selebihnya ada lah dari sudut pakar motivasi dan pakar agama, mereka nie memberi komen komen ke atas tiga kes itu. Tapi aku hanya memetikkan hanya salah satu kes sahaja…kerana aku juga pernah mengalami pengalaman seperti itu.

Setelah aku baca….baru lah aku faham…kerana cinta, kerana kasihnya dia pada teman lelaki dia sanggup melanggar prinsipnya, cerita ini berlaku tidak kira pada sesiapa pun, malah yang dah bersuami pun sanggup melakukan perkara terkutuk macam nie.

p/s: ini posting lama yang tak keluar sejak dari tahun 2008, 

Monday, November 12, 2012

WAN AZIZAH CUBA MENCIPTA SEJARAH,,

Cuba kita bayangkan kalau ini menjadi kenyataan, dimana anwar ibrahim menang parlimen, bini dia pulak menang di dun, anak dia menang di parlimen, dengar kata ada lagi seorang wakil anak anwar ibrahim juga akan bertanding,

Habis semua satu keluarga menang, apa nak kata kan lagi, keluarga ini akan mendapat pendapatan seisi rumah melebihi puluhan ribu, ini bermakna sejarah bakal tercipta,

Arab nak kata ini GILA KUASA. Gila punya kerja. Rakyat harus menolak parti anak beranak ini, macamana di katakan nak membela rakyat, cara ini adalah nak membela perut mereka sahaja.

Puak dan penyokong pakatan ini tak akan menyalak sebab itu yg mereka mahukan, cuba kalau di pihak umno dan bn buat, puak nie lah yg akan melompat tinggi lebih pada beruk makyeh,

Datin rosmah baru bergambar dengan agung saja, mereka dah bising menyalak tiap tiap hari,

Jom baca posting ini

Bekas ahli parlimen Permatang Pauh selama dua penggal itu tidak boleh bertanding di kerusi parlimen selama lima tahun di bawah undang-undang selepas meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali ke parlimen.

Akan tetapi beliau masih lagi layak untuk bertanding di kerusi dewan undangan negeri (Dun) sama ada di Pulau Pinang, tempat beliau mendaftar sebagai pengundi atau Selangor dimana beliau menetap sekarang.

"Saya mahu bebas berkempen di semua tempat," Dr Wan Azizah dipetik dari sebuah portal berita hari ini.

"Jika saya bertanding, saya akan terhad kepada kawasan saya," tambah ibu kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar it
u.

PKR Selangor telah menawarkan empat "kerusi Dun selamat" kepada beliau — Kota Anggerik, Seri Muda, Seri Setia dan Sementa.

Wan Azizah mula bertanding dalam pilihanraya umum 1999 selepas Anwar didakwa kes liwat.- Agenda Daily

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

NURUL IZZAH MULUT PUAKA...!!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sunday, November 11, 2012

PAS SEMAKIN BERCELARU....!!!

Pemimpin pas semakin bercelaru, penyokong pas gila meroyan cuba mempertahankan "TUHAN" mereka.

Hari ini arab nak bersantai menulis blog, sesuai hari ini hari rehat rehat kan minda.

Pas ini memang dah gila babi dengan perbagai tingkah laku mereka. Bercakap bukan mengikut kepala otak tapi pakai kepala lutut. Bagi arab mampus pi kat hangpa lah nak buat apa pun, arab peduli apa dengan parti politik mulut longkang pas.

Demi nak pertahankan kawan baik sanggup kata dap boleh menolak hudud, seluruh penyokong pas bertepuk tangan tanda sokongan.

Bila parti MCA kata tolak hudud pas,, anjing2 belaan DAP pulak berteriak sana sini menhentam umno pulak, malah ada yang buat demo bagi membantah kenyataan presiden mca di pejabat wisma mca.

Apa sudah gila kah penyokong pas ini??? Semakin nak dekat pilihanraya, semakin menjadi jadi sakit depa nie.

Tahu tak kenapa org cina bela anjing di luar rumah mereka???, anjing ini akan menjaga rumah tuan mereka. Bila ada org datang rumah, anjing2 ini akan menyalak dulu. Tuan rumah akan duduk sedap terlentang dalam rumah,

Maaf ini lah perumpamaan yang arab nak bagi pada puak2 nie. Harapan arab cukup cukup lah menjadi anjing untuk tuan dap hangpa.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

LANA NORDIN JADI HANTU KOPEK DALAM PONTIANAK VS ORANG MINYAK...!!!!


kalau sudah wanita cantik, ada aset paling terbaik dari ladang seperti buah dada dan punggung suka sangat tunjuk ianya satu kebanggaan.

pelakon seksi dan penuh kontrovesi Lana Nordin sedia berlakon dengan menunjuk lurah buah dada yang montok itu di dalam filem "Pontianak VS Orang Minyak " arahan Adlin Shauki. 

sememangnya Pamela Anderson malaysia ini begitu berani, nak buat macamana kan orang dah cantik dan punya yang montok montok, di dalam senario ini  nampaknya filem yang akan menemui penonton tidak lama lagi bakal meletup di panggung kerana aksi berani lana nordin. 

apapun nampaknya lana nordin harus bersedia dengan sebarang komen dari penonton dan peminat filem melayu. 

Saturday, November 10, 2012

MALAYSIAKINI KENA CAMDEK BAIK PUNYA OLEH TUN M.

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini hilang sabar dan memerli pihak media yang melaporkan bahawa beliau mengarahkan Petronas untuk memberi kontrak carigali minyak kepada anaknya.

Kejadian berlaku apabila  seorang wartawan bertanya beliau tentang nepotisme melibatkan SapuraKencana Petroleum Bhd.

"Ya, sudah tentu. Dia memberinya sebab saya yang arahkan Petronas.

"Sila letakkannya di akhbar kamu," katanya.

"Sudah tentu. Saya beritahu kepada mereka (Petronas), sila berikan kepada anak saya dan bukan orang lain," kata bekas perdana menteri itu.

Dr Mahathir berkata demikian dalam sidang media selepas menerima anugerah kehormat dari Institut Perancangan Malaysia (IPM) di Hotel Renaissance hari ini.

Sebelum itu, penganjur acara telah memberitahu media untuk bertanya soalan tentang perancangan bandar atau sebarang topik yang melibatkan IPM.

Tetapi Dr Mahathir bersetuju untuk menjawab tentang kenyataan seorang ahli parlimen pembangkang tentang kenyataannya berkaitan dengan agama Islam.

Selepas soalan tersebut, seorang lagi wartawan bertanya apakah ada "perselisihan kepentingan" dalam kontrak bernilai RM836 juta kepada SapuraKencana Petroleum Bhd, di mana anaknya Datuk Mokhzani Mahathir adalah timbalan pengerusi eksekutif.

"Itu yang selalu saya buat," kata Dr Mahathir lagi.

"Semasa saya menjadi perdana menteri, semuanya saya beri kepada anak saya.

"Tetapi bila semua pergi ke anak perdana menteri yang lain, kamu tidak mahu menyebutnya sebab dia orang yang baik, begitu?" katanya sambil tersenyum.

Dr Mahathir kemudiannya menjawab soalan lain.

Menurut laporan Reuters minggu lalu, Allied Marine & Equipment Sdn Bhd, anak syarikat SapuraKencana Petroleum, telah dianugerahkan kontrak perkhidmatan selama tiga setengah tahun oleh Petronas Carigali Sdn Bhd.

Sebuah lagi anak syarikat, Kencana HL Sdn Bhd, telah dianugerahkan kontrak bernilai RM135.8 juta untuk kontrak kejuruteraan dan pembinaan dari HESS Exploration and Production Malaysia BV untuk projek gas di Kamelia Field di North Malay Basin.

Kedua-dua kontrak telah diumumkan dalam memfailkan pertukaran saham pada Khamis lalu.

Sumber: mynews.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Related Posts with Thumbnails