Tuesday, November 27, 2012

PAS YANG BODOH SOMBONG...!!!! #PAU2012

Orang Melayu jangan jadi bodoh. Hanya parti yang memenangi kerusi terbanyak adalah tulang belakang di dalam sesuatu pakatan. Dalam konteks ini orang bukan Islam adalah tulang belakang PR, kerana DAP dan wakil PKR yang bukan Islam adalah mejoriti di dalam PR.

UMNO melalui BN pula bertanding 117 kerusi, menang 79 (kalah 38) dan parti komponen yang lainnya bertanding 105, menang 61. BN membentuk kerajaan dengan jumlah keseluruhan 140 kerusi.

PAS bertanding 66 kerusi dan menang 23 (kalah 43). PKR pula bertanding 97, menang 31 dan DAP bertanding 47, menang 28. Ia menjadikan keseluruhan kerusi PR, 82.

PAS hanya digunakan untuk memecah undi UMNO, tidak lebih daripada itu. Kemenangan PR bermakna, berakhirlah kepimpinan Islam di Malaysia. Maka dengan itu, gugurlah syahadah kepada orang yang menjatuhkan kepimpinan Islam yang ada.

Ada banyak hadis yang mendalilkan isu ini. Malah NAbi SAW, mengarahkan kita umat Islam, untuk menetap bersama orang2 Islam yang lain tanpa mengira seburuk mana maksiat yang dilakukan oleh komuniti Islam itu. Dan sekiranya tiada langsung komuniti Islam, maka, NAbi SAW mengarahkan kita supaya lari untuk tinggal di gunung2 (Tafsir Akhir Zaman-Ibn Khathir).

Kerajaan sekarang telah banyak memperjuangkan Syariat Islam, malah ulama2 di dunia Islam, menyatakan persetujuan tentang banyak hal pembangunan yang di lakukan oleh kerajaan yang sedia ada. Biasiswa, kewangan Islam dan lain-lain.

Satu soalan sahaja yang kita kena tanya diri kita. sepanjang kita mendengar ceramah agama ustaz2 pro-PAS, ada berapa kali mereka bercakap tentang pembangunan? jauh sekali untuk mereka bercakap tentang Islamic Finance. Ini adalah kerana mereka tidak berilmu melainkan terbawak-bawak pemikiran khawarij yang kita sedia tahu tempat dan asal usul puak Khawarij iaitu di Mesir (Sejak zaman Uthman lagi).

Saya ulangi sekali lagi, sekiranya kemenangan PR menyebabkan kuasa majoriti Islam hilang, maka gugurlah syahadah pengundi-pengundi yang bersekongkol dengan mereka.

Nik Aziz, haji hadi awang dan anwar ibrahim, takutlah pada Allah! bukan begini caranya kita memperbaiki perkara yang tak elok yang dilakukan oleh UMNO. jika tangan itu tidak boleh membina jangan lah jadi tangan yang merosakkan carilah titik pertemuan dan saling nasihat menasihati. 

email pembaca blog
Abdulla Yew.

2 comments:

Anonymous said...

Orang Pas yang tak tahu ditipu

arab said...

Saya suka statement nie, nnt nak pakai tajuk nie.

Related Posts with Thumbnails