Friday, June 15, 2012

PANAS: ROWENA YAM PULAK MARAH LIM GUAN ENG.!!!!!@NajibRazak @dzainalabidin


pagi tadi di pejabat gerakan negeri pulau pinang telah diadakan sidang akhbar bagi membantah beberapa projek mendirikan condominium 40 tingkat  kerana ianya telah menganggu kehidupan penduduk setempat dan telah menyesakkan lagi persekitaran di tengah bandar yang sememangnya telah ada. ini amat lah di kesali bilamana kerajaan DAP telah tidak lagi menghiraukan rakyat pulau pinang.

sdr Teh Leong Meng ketua biro kerajaan GERAKAN didalam sidang akhbarnya telah banyak menerima aduan tentang bangunan pencakar langit telah di bina bersebelah kediaman mereka.

pembangunan yang tidak tersusun dan tidak dirancang begitu baik telah membatalkan garis panduan kerajaan tempatan MPPP yang telah di guna pakai lebih 27 tahun iaitu meluluskan peningkatan ketumpatan dan nisbah plot. untuk pengetahuan rakyat semua nisbah ketumpatan yang diluluskan ialah 30 unit/ekar tetapi sejak kerajaan DAP menjadi pemerintah, lim guan eng telah meluluskan dari 30 unit/ekar kepada 120unit/ekar 

semasa kerajaan BN dahulu hanya bangunan 8 tingkat sahaja diluluskan tetapi sekarang boleh menjadi sehingga 32 tingkat dan ini amatlah di kesali di atas perancangan yang tidak teratur. dalam erti kata lim guan eng dan kerajaan DAP tidak boleh nampak ada tanah, asal saja ada tanah sebelah menyebelah mana pun yang mana sesuai dia akan bina bangunan condominium tinggi 30 hingga 40 tingkat. lim guan eng telah mengkayakan pemaju pemaju perumahan demi untuk mengaut keuntungan.

cik rowena yam penyelaras DUN pulau tikus berkata kawasan yang menjadi tumpuan ialah Pykett Avenue 4 blocks 32 tingkat dan solok moulmein. rakyat di situ tidak mahu kawasan mereka menjadi seperti Hong Kong. cik rowena yam terus menyelar kerajaan DAP setelah 4 tahun memerintah masalah kesesakan lalu lintas di negeri pulau pinang masih belum di atasi sebaliknya  masih menyalahkan kerajaan BN. 


1 comments:

Anonymous said...

cun juga amoi Gerakan ini ..

Related Posts with Thumbnails