Wednesday, May 26, 2010

PAS HARUS BERTAUBAT...!!!!!! penyokong PAS mesti BACA,


Saya terbaca kenyataan Ketua Dewan Pemuda Pas iaitu Nasrudin Tantawi didalam akhbar online Harakah yang mengatakan bahawa Umno adalah lebih berbahaya dari Al-Arqam.

Nasrudin menyifatkan Umno sebegitu dengan alasan bahawa Umno lebih memperjuangkan bangsa melayu daripada agama Islam itu sendiri. Nasrudin juga mengatakan bahawa Umno sentiasa berusaha menjauhkan masyarakat Islam di dalam negara ini daripada mendalami ilmu agama.

Saya paling tertarik dengan kenyataan Nasrudin tentang konsert Jom Heboh TV3 yang dikatakannya sebagai haram tetapi kerajaan tetap membenarkan program tersebut berlangsung.

Disini sahaja jelas nampak kedungguan Nasrudin. Bukankah kerajaan Pas negeri Kelantan juga telah menganjurkan program dan konsert Jom Heboh di negeri itu pada 27 Mac yang lalu?

Mengapa ketika itu Nasrudin serta konco-konconya tak berdemo dihadapan Pejabat Menteri Besar Kelantan bagi membantah konsert yang dikatakan haram tersebut?

Apakah jika dibuat di Kelantan dan dianjurkan oleh ahlul-ahlul Pas, maka konsert Jom Heboh tersebut akan jadi halal? untuk berita penuh klik sini: blogger pusakaayahnda

dari blog GAP

arab nak kata: Sejak dua menjak nie aku tengok PAS dah mula merapu, orang penang kata perjuangan depa nie dah dalca malba, segala kepincangan telah terserlah,  bila UMNO BN buat semua tak elok di mata mereka. tapi bila depa buat. semua nya bagus di mata mereka dan penyokong2 mereka, hoi hoi hoi hoi hoi...!!!!

pas suka mengeluarkan fatwa merepek, suka menjual nama Allah dan Nabi. komen2 mereka semuanya sama., nabi pun macam nie...nabi pun macam tu. Allah pun kata macam nie...Allah pun kata macam tu. itu semua kerana apa??? kerana nak bagitau kat pengikut2 .mereka lah lebih islam.  aku nak bagi satu ayat Allah di dalam kitabNya...iaitu Al-quran. SIAPA MEREKA SEBENARNYA..

Berdusta dengan mengatakan apa yang mereka kata adalah daripada al-Kitab atau Allah:

"Dan antara mereka (ahli Kitab), ada segolongan yang memutarbalikkan lidah mereka dengan al-Kitab supaya kamu menyangkanya daripada sebahagian al-Kitab, sedang ia bukanlah daripada al-Kitab; dan mereka berkata, 'Ia daripada Allah', tetapi ia bukanlah daripada Allah, dan mereka berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahuinya." (3:78)

Kejahatan yang mereka lakukan berterusan hingga ke hari ini . Mereka dilarang daripada ditaati oleh orang-orang yang percaya kerana mereka mampu mengembalikan orang-orang yang percaya, sesudah mereka beriman, kepada kekafiran atau ketidakpercayaan. Firman-Nya,

"Wahai orang-orang yang percaya, jika kamu mentaati segolongan daripada orang-orang yang diberi al-Kitab, mereka akan mengembalikan kamu, sesudah keimanan kamu, kepada orang-orang yang tidak percaya." (3:100)

Sudah terang lagi bersuluh. ini lah kerja PEMIMPIN2 PAS sekarang ini,  PUAK PUAK PAS HARUS BERTAUBAT, atau tunggu lah KECELAKAAN dari Allah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails