Saturday, May 1, 2010

DATO JOHN SOH CHEE WEN: SIAPA DIA ???? tunggu satu pembongkaran akan berlaku.!!!!!!!

Dato John Soh Chee Wen adalah banker kepada Parti Keadilan Rakyat dan juga bantu PKR susun strategi. Soh Chee Wen juga bayar memberi sumbangan duit untuk membiayai aktiviti laman web Malaysia Today, Malaysiakini dan juga untuk membantu Raja Petra Kamarudin hidup mewah sebagai banduan di London.
Soh Chee Wen adalah seorang taukeh China yang telah jadi kaya dengan bantuan Anwar Ibrahim sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri. Dia kroni Anwar. John Soh Chee Wen sekarang memiliki 118 syarikat berdaftar. Tapi hanya 18 syarikat saja yang aktif :
  • Dian Modal Marketing, WW Wings Corporation, WW Wing Chemical Industries, WW Trading, 
  • Big Boy, Prestige Creation, Ambang Aktif Malaysia, Global Markvest, 
  • Bintang Piramid, Helang Ria, Fasa Masyur dan Indra Pesona adalah sebahagian daripada syarikat John Soh Chee Wen yang aktif. Semuanya syarikat Sendirian Berhad. 
Selaku Ketua Perancangan dan Pembangunan Sumber PKR, dia merangka strategi parti dan mempunyai akses secara langsung dengan Anwar Ibrahim. John Soh terlibat dalam strategi perang propaganda PKR.

Dia pernah menggesa PKR mengadakan latihan pendaftaran pengundi dan juga telah memperkenalkan sistem ‘multi level marketing’ (skim cepat kaya) sebagai strategi PKR mewujudkan organisasi kumpulan kecil tetapi menyeluruh.

John Soh membiayai operasi Antara TV, TV Internet PKR dan Suara Keadilan serta berpengaruh di Malaysiakini dan Malaysia Today untuk menyiarkan berita Anwar Ibrahim dan PKR. Juga membiayai aktiviti Aasil Kazi Ahmad, seorang agen CIA, warga negara Amerika keturunan Pakistan, yang menjadi ahli strategi media Anwar.

John Soh Chee Wen telah juga belanjakan duit untuk membuat filem di Indonesia dan Hong Kong mengenai isu Altantuya. Dia juga telah bantu memperluaskan Malaysia Today (Laman web Raja Petra Kamarydiin) untuk menghimpunkan berita daripada Malaysian Insider dan Malaysiakini.

Soh Chee Wen juga telah mengupah Private Investigator untuk menyiasat latar belakang Saiful Bukhari Azlan untuk tujuan bantu Anwar menghadapi tuduhan liwat. sila baca ini: anwaraidc

Tapi baru ini pendirian John Soh Chee Wen dipercayai makin berubah. Dia khuatiri krisis kepimpinan PKR yang telah memecahbelahkan parti yang mengakibatkan beberapa ADUN dan Ahli Parlimen PKR meninggalkan parti. Soh Chee Wen telah mendesak Anwar Ibrahim menjelaskan pendiriannya berhubung perkara ini.

(Berita terkini ialah bahawa bendahari PKR Hulu Selangor Datuk Dr Halili Rahmat telah keluar PKR dan menyertai UMNO. Dr Halili pernah dikenalpasti sebagai calon PKR di Hulu Selangor.)

John Soh Chee Wen telah menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Anwar Ibrahim atas beberapa isu. Antaranya ialah:

* tidak senangi Datuk Ravi yang sekarang sangat akrab dengan Anwar (mungkin Ravi ganti Nallakurappan)

* tidak setuju cara samseng Azmin Ali dan Tian Chua yang juga cuba memburuk-burukkan nama John Soh Chee Wen dalam parti

* John Soh juga tidak senangi MB Tan Sri Khalid dan telah mula mengatur strategi untuk singkirkan Khalid daripada jawatan Menteri Besar Selangor.

* Soh Chee Wen setuju dengan Datuk Sallehudin Hashim mengambil tindakan saman terhadap Syed Hussin Ali, Tian Chua dan Khalid Ibrahim.

* bersekongkol dengan Raja Petra Kamarudin dan Datuk Salehuddin Hashim menonjolkan Zaid Ibrahim dalam PKR dan pada masa yang sama menghentam Azmin Ali. Zaid Ibrahim dilihat sebagai pengganti Anwar Ibrahim jika Anwar masuk penjara.

* John Soh telah berkata kepada sahabatnya bahawa dalam dua tahun ini Anwar tidak membuat sebarang perkara yang signifikan untuk perjuangan parti.

Hubungan dengan pimpinan BN

John bertanggungjawab membawa masuk Chua Jui Meng menyertai PKR. Dia masih mempunyai pertalian rapat dengan beberapa pemimpin MCA. John masih mendapat maklumat sulit daripada pemimpin tinggi MCA berkenaan kedudukan MCA di lapangan untuk manfaatkan PKR.

Baru ini John telah beri bantuan kepada seorang pemimpin tinggi MCA dalam rebutan tiga penjuru untuk jawatan parti. Ini termasuk mengatur wawancara dengan Malaysia Today serta ‘membocorkan’ soalan wartawan kepada pemimpin itu untuk membuat persiapan awal.

Jika Anwar dan PKR naik, John Soh sedia menjadi penyokong dan pengampu. Jika MCA naik, John Soh juga sudah melabur duit dalam MCA. Jika pemimpin MCA hendak lompat parti pun John Soh sudah sedia membantu.  sumber dari : parpukari

arab nak bongkar: dengar kata dia ada hubungan luar biasa ngan CSL jugak, tunggu kita akan bongkar kan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails