Saturday, November 18, 2017

LANGGAR AKTA PERLEMBAGAAN R.O.S PARTI PPBM BAKAL DIBUBARKAN


Kenyataan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) berhubung istilah \'Armada\' dibuat berdasarkan rujukan perlembagaan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) sendiri yang hanya menunjukkan kewujudan istilah \'Pemuda\' dan bukannya Armada, kata Ketua Pengarahnya Surayati Ibrahim.

Sehubungan itu, katanya, Armada adalah suatu yang tidak sah serta tidak diiktiraf RoS dan berisiko berdepan tindakan serius ke atas PPBM dan pucuk pimpinan parti termasuk pembatalan pendaftaran parti.

Surayati dalam kenyataan sebelum ini dilaporkan berkata penggunaan istilah yang tiada dalam perlembagaan parti boleh menyebabkan pendaftaran sesebuah pertubuhan dibatalkan mengikut Akta Pertubuhan 1966.

"Isu Armada adalah sangat serius dan dilihat tidak menghormati Akta Pertubuhan," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Beliau turut memberi amaran bahawa tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang memanipulasi isu tersebut dan membuat tuduhan tidak berasas terhadap RoS.

Dalam pada itu, beliau berkata menurut perlembagaan PPBM yang berdaftar dengan RoS, Fasal 28 mengenai pindaan perlembagaan iaitu 28.1 menyebut "apa-apa pindaan ke atas Perlembagaan PPBM perlu dipersetujui oleh tidak kurang daripada dua pertiga perwakilan yang hadir pada persidangan agung tahunan atau persidangan perhimpunan agung khas".

Beliau berkata ia berkait dengan PPBM sendiri yang masih belum mengadakann mesyuarat agung tahunan walaupun telah setahun ditubuhkan.

Beliau berkata walaupun Setiausaha Agung Khas PPBM menerusi kenyataan media menyatakan parti itu telah mengadakan persidangan perhimpunan agung khas pada 2 Nov 2016, penelitian RoS terhadap minit mesyuarat tersebut mendapati hanya 12 anggota Majlis Pimpinan Tertinggi yang direkodkan hadir.

Menurutnya, RoS ada menerima permohonan untuk menangguhkan mesyuarat agung tahunan PPBM, tetapi semakan ke atas perlembagaan parti itu mendapati tiada apa-apa fasal atau peruntukan yang membolehkan mereka menangguhkan mesyuarat tersebut.

"Kesalahan bagi tidak mengadakan mesyuarat agung tahunan merupakan sesuatu yang sangat serius kerana telah melanggar perlembagaan PPBM sendiri yang boleh menyebabkan pembatalan pendaftaran parti itu.

"Pucuk pimpinan PPBM perlu tahu bahawa perlembagaan parti dan juga undang-undang berkaitan pertubuhan adalah sesuatu yang sangat serius, malah pernah terjadi pada 1988 di mana UMNO telah diharamkan kerana melanggar perlembagaan parti dan Akta Pertubuhan," katanya.

-- BERNAMA

komen aku ..

cerita gambar .... dia jilat takpa ...hahahaha

1 comments:

Anonymous said...

JIJIKnya aku tgk. si PENJILAT2 TAIK-si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH ZioNAZI (Zionis NAZI) KANIBAL Madey TAIK kutty KERALA-si DIKTATOR PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH BANGKAI2 BABI amat RASIS-si PENJILAT JAMBAN TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPjuboq BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA ni!!!

Tak habis2 si mahathir TAIK ni nak MENIPU rakyat; bayangkanlah mesyuarat VIP dia yg. hanya 12 org. dipromosikan sbg. EGM?! APA KEJADAHnya ni?!! Patutnya ROS dah HARAMkan terus Parti Mahathir TAIK ni; akibat PENIPUAN ni! Kenapa TAK dak HUKUMAN lansung?!!

Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2017/11/12-orang-hadir-egm-ppbm-buat-mesyuarat.html :

12 ORANG HADIR EGM, PPBM BUAT MESYUARAT TEPI LONGKANG KE!!!

Posted by Semut Hitam on Ahad, November 19, 2017

..... Katanya, Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) tidak mengiktiraf Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) PPBM yang diadakan tahun lalu kerana hanya 12 orang ahli majlis tertinggi sahaja yang menghadiri mesyuarat itu.

“ROS telah meneliti minit ‘2016 EGM’ dan mendapati hanya 12 anggota dewan tertinggi yang hadir,” jelas Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim.

“Oleh itu, ia tidak diiktiraf sebagai EGM atau AGM (Mesyuarat Agung Tahunan), dan parti itu belum mengadakannya sejak ditubuhkan. Ini bermakna sehingga hari ini, parti itu telah tidak menganjurkan mana-mana EGM atau AGM.

“Kenyataan media yang dibuat oleh setiausaha agung parti mendakwa bahawa ia menganjurkan EGM pada 2 November 2016, tetapi hakikatnya itu hanya mesyuarat majlis tertinggi dan bukan EGM,” jelasnya.

Menurut Surayati, Fasal 28, yang merujuk kepada pindaan perlembagaan Pribumi, menyatakan bahawa “sebarang pindaan kepada perlembagaan parti itu mesti disokong oleh tidak kurang daripada 2/3 perwakilan yang hadir di AGM atau EGM”.

Dalam erti kata lainnya, tindakan Setiausaha Agung PPBM itu merupakan satu cubaan untuk menipu rakyat secara terbuka. Diorang ingat, rakyat di Malaysia ni bodoh sangat gamaknya........

(Tok Labu)

(ANTI-mahathirTAIK kutty kerala anak BERANAK BANGKAI BABI-si PENJILAT TAIK DAPjuboq BABI amat CELAKA 100%)

Related Posts with Thumbnails