Saturday, November 11, 2017

BANTUAN BANJIR DI PERMATANG PAUH @BNpermatangpauh @NajibRazak @Zahid_Hamidi @dzainalabidin


Pada Allah Saya Berdoa , Pada Pemimpin Saya Berbisik .. Saya Yakin Doa Dan Bisikan Saya Di Dengar Maha Pencipta .. Bantulah Seluruh Rakyat Yg Sdg Diuji Dgn Musibah Banjir Ini  - Datuk Mohd Zaidi Bin Mohd Said




Semua 650 Mangsa Banjir Di Kg Tg Putus, Kg Tun Sardon, Mengkuang Titi, Kuala Mengkuang, Mengkuang, Kubang Ulu, Penanti, Kg Kolam, Sg Semambu & Kg Uma Menerima Sumbangan Awal Dari UMNO Bhgn Pmtg Pauh. Tidak Ada Siapapun Yang di Nafikan Hak. Fahaman Politik Tidak tidak di Pedulikan ! InsyaAllah Kg2 Lain Akn Menyusul Segera ! Harap Bersabar .



Rakyat Permatang Pauh..AMAT BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH PADA DATO..DGN USAHA TIDAK MENGIRA PENAT LELAH..PARTI POLITIK..MELUANGKAN MASA MENYAMPAIKAN BANTUAN DGN SEIKHLAS HATI
UNTUK MANGSA2 YG TERKENA MUSIBAH BANJIR..




Pada Hamba2 Allah Yg Terkena Musibah..,,,
Tenanglah duhai hati, terimalah ia dengan redha dan ikhlas. "Setiap Kesulitan pasti ada kemudahan". Kembalilah kepada Rabb yang dicintai. Jika kita diuji dengan kehilangan seseorang ia mengajar kita bahawa kita tidak boleh bergantung dengan orang lain. Sebaliknya hanya DIA tempat kita bergantung. Jika kita diuji dengan disakiti oleh orang yang kita sayang, ia sebenarnya mengajar kita untuk jadi lebih kuat. Ujian itu sebenarnya mematangkan kita untuk meniti kehidupan yang lebih mencabar dimasa akan datang.Mengadulah pada ALLAH, Dia sebaik-baik tempat mengadu.Ketika ujian inilah sebenarnya Allah mengukur iman kita, semakin dekat atau jauh dariNYA.

Mungkin ada yang beralasan kau tidak berada ditempat aku, senanglah cakap. Hmm percayalah jika kita redha dengan ujian yang Allah bagi pasti kita mampu hadapinya dengan senyuman. Semua yang terjadi ada hikmahnya. Siapa tahu setelah itu akan muncul pelangi indah. Didiklah hati agar ikhlas menerimanya. Suatu hari nanti pasti kau tersenyum mengenang kembali ujian itu.Yakin disebalik itu ada sejuta hikmah yang tersembunyi..Wallahualam..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails