Monday, November 20, 2017

LIM KIT SIANG - TUN M MENJADI BUSUK CIPTAAN DIA SENDIRI 22TAHUN


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad telah mengisytiharkan bahawa saya bukan seorang komunis, namun beliau menggelar saya sebagai seorang "autoritarian".

Saya tidak pasti hendak berterimakasih atau tidak kepada Mahathir kerana membersihkan nama saya daripada tuduhan 'komunis' yang masih dilemparkan kepada saya oleh tentera siber UMNO bersama-sama pembohongan lain, termasuk sebagai dalang rusuhan kaum13 Mei 1969.

Mahathir mungkin mahu membersihkan namanya sendiri, kerana tentu beliau akan dilihat amat bodoh kerana membiarkan seorang 'komunis' bergerak bebas di Parlimen selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri dan 15 tahun sebagai Menteri Dalam Negeri.

Jika saya seorang 'komunis', maka bererti Mahathir telah gagal sebagai Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri kerana tidak mengetahuinya.

Saya bagaimanapun tertarik dengan tuduhan beliau bahawa saya seorang "autoritarian" dan mahu anak saya, Guan Eng, menggantikan saya.

Saya tidak mahu menuduh Mahathir nyanyuk walaupun dia mampu berpura-pura nyanyuk atau berpura-pura terkena penyakit lupa, seperti yang dilakonkannya dengan baik ketika tampil di depan Suruhanjaya Siasatan Bebas berkenaan rakaman video Lingam. Beliau ketika itu teruk diserang lupa – perkara yang tidak lagi berulang setelah itu.

Menurut Mahathir, saya mahu Guan Eng menggantikan saya.

Apakah beliau merujuk kepada langkah Guan Eng mengikuti jejak langkah saya menjadi tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA); seterusnya 'menamatkan pengajian' dengan mengisi Penjara Kajang selama 18 bulan dan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen; hilang hak sivil, termasuk hak mengundi dan ikut serta dalam pilihanraya sebagai calon selama lima tahun kerana mempertahankan hak-hak seorang gadis berusia 15 tahun dari Melaka?

Atau yang Mahathir maksudkan adalah langkah Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang? Perlukah saya ingatkan Mahathir bahawa saya tidak pernah menjadi ketua menteri Pulau Pinang?

Atau beliau memaksudkan langkah Guan Eng menjadi Setiausaha Agung DAP? Izinkan saya mengingatkan Mahathir bahawa saya berhenti menjadi Setiausaha Agung DAP pada tahun 1999 dan Guan Eng menjadi Setiausaha Agung pada tahun 2004.

Selain itu, Mahathir mungkin perlu diingatkan juga bahawa beliau bertanggungjawab atas penangkapan besar-besaran tanpa bicara di bawah ISA menerusi Operasi Lalang, pada Oktober 1987; bahawa beliau secara bersendirian telah memusnahkan kebebasan, kemandirian, dan profesionalisme jabatan kehakiman, polis, Suruhanjaya Pilihanraya, agensi pencegahan rasuah dan perkhidmatan awam?

Apakah Mahathir juga perlu diingatkan bahawa di bawah pentadbirannya rasuah mula merebak di peringkat tinggi politik di Malaysia dan begitu juga salah-guna kuasa oleh pihak berkuasa?

Setelah Mahkamah Persekutuan membuat keputusan mengejutkan dengan menolak rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menghumbannya ke penjara buat kali ketiga pada hari Selasa, 10 Februari, Mahathir telah mencatat di blognya, memetik Hamlet, mengisytiharkan bahawa "something is rotten in Malaysia."

Ya, ada benda sedang membusuk di Malaysia – seperti yang terlihat pada terhumbannya seorang patriot seperti Anwar Ibrahim ke penjara buat kali ketiga walaupun telah mengabadikan 47 tahun daripada usianya untuk memperjuangkan keadilan, kebebasan, maruah manusia dan perpaduan negara.

Jika Malaysia ditanya siapa pemimpin politik tertinggi di masa lalu dan sekarang yang sepatutnya menghabiskan masa selama lima tahun dalam penjara, orang akan menyebut nama-nama lain, bukan nama Anwar Ibrahim.

Ini menunjukkan adanya kebusukan di Malaysia, busuk dari reput yang bermula dalam tempoh 22 tahun Mahathir berkuasa, dan dimulakan oleh Mahathir sendiri!

Hari ini, Mahathir bersungguh-sungguh mahu menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri, tetapi bukan kerana beliau hendak menghilangkan kebusukan, atau untuk memulihkan kebebasan dan integriti kehakiman dan kedaulatan undang-undang; untuk mengakhiri campurtangan ke atas kebebasan dan profesionalisme institusi negara seperti perkhidmatan awam, polis, suruhanjaya pilihanraya atau agensi anti rasuah; membasmi rasuah yang bermaharajalela; atau memulihkan etika dan kejujuran dalam kehidupan awam; atau memulihkan sistem pendidikan; atau mengembalikan daya saing ekonomi Malaysia.

Mahathir mahu menjatuhkan Najib bukan untuk menghilangkan kebusukan yang dimulakan oleh Mahahtir sendiri sewaktu menjadi Perdana Menteri, untuk agenda peribadi beliau sendiri.

Roketkini.com

KOMEN AKU

tun m mudah lupa . rupanya dia kata umno busuk hingga ke usus... dia mengata pada diri sendiri .

umno tak busuk tapi yang sedang membusuk ialah tun m selama 22 tahun .

1 comments:

Anonymous said...

JANGAN kita terPEDAYA dgn. MO "Good Cop, Bad Cop" si PENDATANG SAMSENG RASIS kit siang TAIK BABI DAPjuboq BABI ni!

Dan, UMNO/PAS - tolong JANGAN tunduk pd. PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PEMBUNUH PAPork/DAPig dan TUAN depa, si ISrael/NA*O/CIA/ICJhomo ZIONIS tu dlm. isu BATU PUTIH kita!

Si PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEROMPAK PAP SingaPORK ni memang jenis keturunan TAIK BABI, BANGKAI BABI!!!! Tak habis2 nak mengHINA/mengGERTAK negara ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni! Dahlah hak/identiti/warisan/sejarah/tanah pusaka BANGSA Orang Asal/Indigenous (BUMIPUTERA) Islam/Melayu kita di SingaPORK tu telah diHAPUSkan; ini nak MENJAJAH lagi PULAU BATU PUTIH kita dgn. begitu ANGKUH dan RAKUS lagi! Sbb. SingaPORK tu adalah pusat MOSSAD/CIA/NATO di ASIA TENGGARA kita ni – lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

Inilah akibatnya SingaPORK ni termasuk PEMILIK2/PEMAJU2 hartanah serta PENTERNAK2 BABI dia dibiaqkan BEBAS layan NEGARA ISLAM kita ni seolah dah jadi mcm. SingaPORK-no-2; terutamanya di PP dan JOHOR; bahkan depa bersama GENG KEPARAT depa dr. si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL TAIK BABI Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT/PKRhomo ANJING KURAP/madeyTAIK kutty kerala CELAKA anak BERANAK JAMBAN-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS IS(IS)rael/MOSSAD-NA*O/CIA - nak MEMISAHkan SABAH/SARAWAK dr. MALAYSIA terCINTA kita ni; utk. MENAKLUK Laut China Selatan (di samping SELAT MELAKA pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita)! Dan si PENYAMAQ Madey ZIONIS ANAK BERANAK TAIK BABI tu sebenaqnya dah diREKRUT si MOSSAD/ISrael sejak si KITOL Madey TAIK ni belajaq kat univ. kat SingaPORK tu; masa dia muda dulu (legasi si PENYAMAQ KITOL kutty kerala yahudi ZIONIS yg. mengakibatkan KEJATUHAN Empayar Melayu Melaka GEMILANG kita)!

Ya, kita sebenaqnya diTIPU bulat2 si PENJAJAH Zionis madey TAIK anak beranak ni; mcm. Kamal Atarturk, si PENYAMAQ Yahudi ZIONIS (iaitu puak Yahudi Sabbatean/Doenmeh yg. MENYAMAQ sbg. umat Islam; disambung legasi PENIPUAN/PENYAMARAN ni oleh puak TERORIS Zionis Kurdish dan Gulen sekarang) - yg. berJAYA mengHAPUSkan Empayar Turki OTTOMAN utk. TUAN Zionis Rothschild si Atarturk ni, utk. MENAKLUK Palestin, Turki dan Laut Mediterranan dan Laut Hitam(Black Sea) yg. amat KAYA minyak-gas LAUT DALAM (inilah juga sbb. Rothschild/NATO-MOSSAD/CIA menakluk UKRAINE dan MEMBUNUH penganut2 Orthodox Katolik yg. anti-ZIONIS, tapi SYUKUR Russia masih dpt. berKUASA di CRIMEA)!

Dahlah RAKYAT BABI SingaPORK yg. PENJENAYAH2 tak nak bayaq SAMAN2 jlnraya - tapi lansung TAK diHARAMkan masuk negara kita ni; APA KEJADAHnya ni?!! Dan juga asyik JPA nak berKERJASAMA dgn. JPA SingaPORK; begitu juga si FAMA bangang tu asyik dok GILA mengEKSPOT produk pertanian kita termasuk buah2an TEMPATAN kita ke SingaPORK etc; sdgkan RAKYAT kita sendiri KEMPUNAN tak dpt. makan DURIAN, mahupun PISANG/KELEDEK GORENG dgn. MURAH dan setiap masa lagi etc. mahupun produk LAUT spt. UDANG GALAH/KETAM/SOTONG etc.; APA KEJADAH semuanya ni???!!!!

Tok Labu.

AWAS - SELAT MELAKA (terutamanya TELUK KEMANG/ TELUK DATAI ) dan MARKAS TENTERA PORT DICKSON/LANGKAWI kita, dan SABAH/SARAWAK, serta LAUT CHINA SELATAN kita memang mahu diTAWAN oleh si rejim2 TERORIS NA*O-CIA/ISrael-MOSSAD dan KULI2 depa dr. si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL Cash is King PAPork/DAPJuboq BABI-BerSHIT !!

Related Posts with Thumbnails