Saturday, August 6, 2011

PAS HANYA PANDAI KUTIP ISU TEPI LONGKANG UNTUK JATUHKAN NAJIB.

KETUA UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee menyifatkan pemimpin PAS hanya mengutip cerita tepi jalan untuk dijadikan isu besar kononnya ada gerakan menjatuhkan Perdana Menteri.

“Walhal cerita tersebut tidak benar sama sekali dan bertujuan mencemarkan nama baik Datuk Seri Najib Tun Razak,” tegasnya.

Katanya, semua itu adalah cerita rekaan dan karut yang cuba diperbesarkan oleh pemimpin PAS setelah hubungan mereka dengan sekutunya dalam Pakatan Rakyat (PR) semakin renggang.

Beliau berkata, PAS mengutip cerita tidak benar itu dalam usaha mereka untuk memecahbelahkan perpaduan UMNO dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Sebaliknya jelas beliau, kepimpinan Najib dan timbalanya, Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah terbaik setakat ini dan mendapat keyakinan penuh daripada ahli-ahli parti serta rakyat keseluruhannya.

Katanya, perbuatan tersebut merupakan sebahagian daripada propaganda digunakan PAS ketika bahang Pilihan Raya Umum (PRU) semakin hampir hampir,” tambahnya.

“ Semua itu cerita karut dan dakwaan tak masuk akal dibuat oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali kononya ada gerakan untuk menjatuhkan Najib” tegasnya.

Beliau mendakwa, Mustafa hanya mengambil cerita tepi jalan dan dijadikan satu isu besar hanya untuk menutup pelbagai kepincangan dan kelemahan PAS.

Beliau mengulas dakwaan Mustafa menerusi portal berita pro-pembangkang – Malaysiakini bahawa ada gerakan dalaman UMNO untuk menjatuhkan Najib.

Mustafa juga dilaporkan berkata bahawa Najib dan isterinya sebagai liabiliti kepada UMNO dan BN.

Dalam hal ini, Syed Ali menyifatkan Setiausaha Agung PAS itu sudah ketandusan modal politik sehingga terpaksa mengutip cerita tersebut yang dijaja di warung kopi dan di tepi jalan.

“Masakan seorang pemimpin kanan PAS boleh percaya kepada cerita atau gosip tepi jalan ?, soalnya lagi.

PAS juga jelas beliau, terpaksa ‘tumpang sekaki’ untuk menonjolkan diri supaya dilihat masih mempunyai suara dalam PR yang didominasi oleh DAP.

Katanya, untuk memulihkan semula hubungan PAS dengan DAP serta PKR, mereka mula mencari isu termasuk membuat dakwaan ada usaha dalaman UMNO untuk menyingkirkan Najib sebagai Perdana Menteri.

Sebelum ini katanya, PAS hanya 'melukut ditepi gantang' dan tidak mendapat layanan mesra oleh DAP.

“Malah PKR juga mula berasa cuak dan curiga dengan permainan politik PAS yang dilihat mempuyai agenda tertentu,” ujarnya

sumber dari : umnobahagiancheras.

1 comments:

Anonymous said...

Sila war-warkan

Tajuk Buku - Barisan Nasional - Menuju Ke Arah Kemenangan Pilihanraya Umum ke 13

Penulis : Dr Nik Yahya Abdul Rahman

Pencetak : Laris Resources Sdn Bhd

Penerbit : Thinkers Library Sdn Bhd
No. 123 Jalan Jasa Tiga Taman Jasa Sungai Tua
Batu Caves, Selangor 68100
Malaysia
tel: +60 603-61897570
fax: +60 603-61878525
e-mail - thinkers_library@yahoo.com

ISBN : 978-967-69-0786-8


Buku ini adalah sebuah prediksi berasaskan fakta dan kemelut politik semasa terhadap keputusan pilihanraya ke 13 dimana, semua sebab-sebab kenapa BN pasti menang pilihanraya ke 13 ini dikupas bagi tujuan memberi peluang kepada pengundi-pengundi menggunakan buku ini sebagai rujukan bagaimana membuat pilihan yang tepat pada pilihanraya ke 13 kelak. Buku komprehensif ini mencakupi pelbagai pandangan serta memuatkan jawapan-jawapan kepada semua isu-isu dalaman dan luaran yang dibawa oleh pihak pembangkang yang pasti memberi impak besar kepada para pengundi muda khususnya dan masyarakat umum , amnya. Pendekatan berdasarkan kaedah Factor Rating digunapakai di dalam membuat analisa terhadap semua parti-parti politik utama di Malaysia. Empat piawai digunapakai di dalam menganalisa setiap parti politik iaitu ;


Konsisten
Pembangunan Berterusan
Kesejahteraan
Pembetulan Dalaman

Ke-empat-empat kriteria ini juga sudah mencukupi bagi memberi satu jawapan yang terperinci tentang apakah sumbangan sesebuah parti politik di Malaysia di dalam menjaga hak-hak serta kepentingan-kepentingan rakyat berbilang kaum, bangsa dan suku etnik di Malaysia ?

Penerangan tentang Dasar-Dasar Kerajaan Barisan Nasional daripada tahun 1957 sehingga 2011 juga dimuatkan agar menjadi bukti tentang kesungguhan serta iltizam Kerajaan Barisan Nasional merangka rancangan-rancangan jangka pendek serta jangka panjang dan statistik kesan-kesan perancangan tersebut kepada pembangunan sosio-ekonomi Malaysia.

Kaedah SWOT Analysis telah digunakan di tempat-tempat yang bersesuaian membincangkan tentang Strength (Kekuatan), Weaknesses (Kelemahan), Oppurtunity (Peluang) dan Threat (Ancaman) dan diterangkan dengan diselit dengan fakta-fakta yang jelas serta rapi. Buku ini boleh dijadikan “Hand-Book” bagi petugas – petugas jentera-jentera pilihanraya bagi menghadapi rakyat yang memerlukan penjelasan yang mudah tetapi tepat berkenaan dengan apakah faktor-faktor yang perlu diambil kira sebelum membuat keputusan untuk menunaikan tanggung-jawab di dalam latihan demokrasi di pusat-pusat pengundian.

Satu ciri buku ini adalah selain daripada fakta-fakta yang dikemukakan, Debat Rakyat adalah bahagian dimana contoh-contoh senario berlatarbelakangkan kemelut politik semasa dikarang dalam bentuk skrip dimana terdapat perbincangan serta debat-debat antara penyokong-penyokong kerajaan dengan penyokong-penyokong pembangkang ditulis dengan gaya bersahaja agar diambil pelajaran dan pengajaran daripada Debat Rakyat ini.

Buku ini merupakan jawapan kepada semua hujah-hujah yang dikeluarkan oleh puak pembangkang yang sudah kehabisan modal serta dilanda pelbagai isu yang bakal memecahkan kesatuan serta kredibiliti Pakatan Rakyat.

Pemintaan dijangka melebihi pengeluaran - Sure 100% Best Seller.....

Dapatkan naskah anda di ;

Thinkers Library Sdn Bhd
No. 123 Jalan Jasa Tiga Taman Jasa Sungai Tua
Batu Caves, Selangor 68100
Malaysia
tel: +60 603-61897570
fax: +60 603-61878525
e-mail - thinkers_library@yahoo.com

Sila hubungi Brother Isa di - 0192205015

atau Haji Latif di - 0166856285


Nota : Buku ini dijangka keluar sebelum Hari Raya Aidilfitri, insya Allah.

Related Posts with Thumbnails