Sunday, June 12, 2011

RAKYAT MAHUKAN KEAMANAN, POLIS HARUS BERTINDAK.

Wira Perkasa Pulau Pinang  membuat laporan polis bagi membantah perhimpunan bersih yang dirancang  diadakan pada 9 julai 2011 di Kuala Lumpur, 

ketua Penerangan wira perkasa saudara norhalim Abdul ketika di temui menjelaskan laporan itu dibuat bagi mengesa pihak polis dan Kementerian Dalam Negeri supaya bertindak menghalang perhimpuan tersebut.

pengalaman yang pertama perhimpuan bersih pada tahun 2008 telah memberi satu pengajaran bilamana suasana amat tidak terkawal dan memberi kesan buruk kepada peniaga peniaga sekitar tempat berlangsungnya perhimpuan bersih, ketenteraman awam terganggu, rakyat di dalam situasi resah dan tidak tenang.

Kami merasakan perhimpunan itu mempunyaI agenda politik pihak tertentu menghasut rakyat supaya membenci kerajaan. ini ada lah satu usaha bagi mencetus kekacauan antara rakyat demi kelangsungan politik pihak pembangkang. katanya lagi, 

maka oleh itu,  kami di bawah badan NGO wira perkasa pulau pinang mendesak polis ambil  tindakan terhadap sesiapa yang mengambil bahagian didalam perhimpuan bebas itu. 
satu lagi badan NGO bersama wira perkasa iaitu pertubuhan penawar 1Malaysia (PENAWAR) turut sama membuat laporan polis di balai Perda bukit mertajam.




0 comments:

Related Posts with Thumbnails