Tuesday, April 27, 2010

DAP gembira, MCA dan GERAKAN main wayang cina.


Majoriti rendah atau apa sekalipun yang dIhamburkankan kepada BN oleh penyokong serta pemimpin pembangkang Malaysia, PKR dan Pakatan Rakyat tetap kalah di P94 Hulu Selangor.

Anwar Ibrahim tetap gagal didalam menghasut rakyat dengan isu APCO/Israel supaya benci kepada pihak kerajaan.

Wali ulung Pas iaitu Nik Aziz juga gagal didalam usaha menabur tiket sorga di Hulu Selangor malah si tua nyanyuk ini mungkin menjerut lehernya sendiri didalam isu "gedebe"nya terhadap Sultan.

Zaid Ibrahim juga bukan sahaja "ditelanjangkan" oleh pejuang maya pro kerajaan sejak dari awal hari penamaan calon, tetapi Zaid telah "dilucutkan" segala kredibilitinya hinggakan dia dilihat langsung tak setanding dengan calon BN di Hulu Selangor.

Tetapi, yang sebenarnya berjaya dan tersenyum lebar di P94 ialah apek kiasu Lim Kit Siang dan anaknya im Guan Eng.

85% masyarakat cina P94 yang mengundi calon PKR ialah kerana sentimen perkauman dan juga sentimen perlunya pemimpin cina menguasai teraju negara oleh DAP. klik sini: pusakaayahda

aku lihat ini amat lah mengerunkan, kerana aku pernah bercakap pada tahun 2000 iaitu kita takut sebenarnya kepada undi cina, sebab itu lah apa saja mereka tuntut kita ikut, pemimpin pemimpin melayu tidak boleh nak berkata apa apa lagi.

DAP telah ada kuasa politik, kaum cina telah bersatu, mereka mengharapkan DAP lah yang akan berjuang untuk bangsa mereka, bila bercakap soal MCA. GERAKAN dan parti komponen kaum cina, mereka ini hanya main wayang saja didalam BN, ini lah namanya politik, mereka bijak dan pandai, berniaga mesti mau untung maaaaaa!!!! 


Komen Arab : MELAYU HARUS BERUBAH, PERKASA HARUS MENDIDIK ORANG MELAYU MENCARI ILMU,

0 comments:

Related Posts with Thumbnails