Monday, November 7, 2016

DOSA TUN M KEPADA PAK LAH

Tanggal 31 Ogos 1957 merupakan hari keramat bagi Persekutuan Tanah Melayu kerana ia menandakan tamatnya penjajahan kuasa-kuasa asing selama hampir 450 tahun dan bermulanya sebuah negara berdaulat dikenali sebagai Persekutuan Tanah Melayu.

Bagaimanapun mungkin ramai yang tidak tahu bahawa tarikh itu ditetapkan di Pulau Pinang oleh seorang ulama, yang juga ahli falak terkemuka dan tokoh masyarakat yang disegani, Tuan Guru Haji Abdullah Ibrahim.

Haji Abdullah atau lebih dikenali sebagai Abdullah Fahim merupakan datuk kepada Perdana Menteri ke lima Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

ketika tuan guru Abdullah Fahim memilih tarikh 31 itu. ada lagi pesanan nya. JANGAN SALAH GUNA ANGKA 31.  sebab itu apabila kita terbalik kan angka 31. terjadi lah peristiwa 13 mei. huru hara negara ketika itu. 

dalam politik pulak. kita tidak tahu ianya secara kebetulan atau tidak.  sesiapa yang menganiaya pak lah. semuanya dah jadi tak ketahuan punca di dalam politik.   anwar ibrahim buang paklah. sekarang dah dalam penjara. tun m kacau pak pah. sekarang tun m keluar umno jadi tak ketahuan punca. tan sri muhyiddin bersama tun m desak pak lah letak jawatan. sekarang dah terkeluar dari umno. mukhriz mahadhir juga pernah desak pak lah letak jawatan. juga dah terkeluar dari umno.

cuba kita lihat itu semua. adakah ini satu kebetulan ???

pak lah pernah terkeluar dalam kabinet dan MT UMNO . kalau orang lain. mmg dah tak ada tempat lagi.  tapi pak lah boleh !!!  kembali jadi naib presiden umno. terus jadi timbalan presiden dan akhirnya jadi presiden umno

hangpa rasa adakah masih kebetulan atau takdir.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails