Wednesday, November 16, 2016

RAFIZI CUBA KELIRU KAN RAKYAT #padanmuka

1. Rafizi sedang mengelirukan orang ramai tentang sabitan kes beliau di bawah Akta Rahsia Rasmi yg menyebabkan beliau bakal di penjarakan selama 18 bulan.

2. Rafizi menyatakan beliau di zalimi dan di penjarakan kerana MENDEDAHKAN SKANDAL 1MDB MENGEPOW DUIT LTAT SEHINGGA BEKAS TENTERA LAMBAT DAPAT DUIT CARUMAN BULANAN SEBAB DUIT LTAT DAH HABIS BAGI PINJAM KAT 1MDB

3. Sebenarnya,RAFIZI BUKAN DI PENJARAKAN KERANA SEBAB DI ATAS.

4. Rafizi sebenarnya di sabitkan kesalahan di bawah Akta Rahsia Rasmi kerana MEMILIKI DALAM POSESINYA SATU MUKASURAT DOKUMEN YANG DI KLASIFIKASIKAN SEBAGAI DOKUMEN RAHSIA DI BAWAH AKTA RAHSIA RASMI.

5. Tu je sebab Rafizi di dapati bersalah. Bukan kerana beliau MENDEDAHKAN rahsia 1MDB tetapi kerana beliau MEMILIKI dokumen rahsia yang beliau tidak memiliki otoriti untuk memilikinya.

6. Dokumen Rahsia itu hanya di dedahkan dalam mesyuarat PAC yg turut di anggotai 5 wakil pembangkang termasuk Tony Pua.

7. Bermaksud Tony Pua memiliki otoriti untuk melihat dan memiliki dokumen itu tetapi Tony Pua sendiri tidak di beri kebenaran untuk MENDEDAHKAN kandungan dokumen itu kpd awam.

8. Kalau Tony Pua pun MENDEDAHKAN dokumen rahsia itu kpd awam, walaupun beliau memiliki otoriti untuk MEMILIKINYA,beliau tetap boleh du dakwa kerana otoriti yg di beri kpd anggota PAC hanyalah untuk MEMILIKI bukannya untuk MENDEDAHKAN.

9. Rafizi pulak kunun nak tunjuk hero, dia dah la takde otoriti utk memiliki, malah pegi mendedahkannya pula kpd orang awam sambil dengan bangga menunjukkan bukti kpd org awam salinan mukasurat 98 dokumen rahsia itu yg beliau tiada otoriti utk memilikinya.

10. Kalaulah sidang media Rafizi dan tulisan laman web Rafizi hanya mengulas tentang skandal LTAT dengan 1MDB tanpa perlu menunjukkan SALINAN MUKASURAT 98 DOKUMEN RAHSIA tu pun takpa. Rakyat akan percaya je pendedahan eksklusif Rafizi ni tanpa perlu tengok dokumen mukasurat 98 tu.

11. Tapi ternyata Rafizi ni bodoh piang nak tunjuk hero sangat. Padan muka. Tony Pua cerdik sebab dia pun balun juga isu IMDB tanpa mendedahkan apa2 kandungan dokumen Rahsia.

12. Rakyat percaya je tuduhan tanpa bukti jika tuduhan itu di buat pemimpin pembangkang terhadap Rosmah tetapi sebaliknya, kalau pemakan dedak Rosmah yg dedah skandal puak pembangkang,rakyat memang akan minta bukti bertaraf "go live" utk membuktikan tuduhan rosmah terhadap pembangkang Tu pun, belum tentu rakyat akan terima terus bukti yg najib tunjuk sebab orang BN je reti edit. Puak PR ni bodoh tolol tak reti mengedit.

13. Jadi inilah penjelasan saya berkaitan kes rafizi. Isu IMDB pow duit rakyat sehingga rakyat hidup susah miskin papa kedana kebuluran menderita sehingga anak muda takat mampu beli banglow lelong harga RM1juta saja di Ampang adalah isu yg benar dan tak perlu dokumen sokongan apa2 untuk membuktikannya pun.

14. #silameninggal

-Peguam Buzze Azam

0 comments:

Related Posts with Thumbnails