Saturday, September 25, 2010

ORANG CINA AKAN MENJADI PERDANA MENTERI.........!!!!!


Kenyataan ini telah dibuat oleh Dr Mahathir dalam Utusan Malaysia – 24 September 2010. Kenyataan ini telah menimbulkan beberapa reaksi yang berbeza.

Suara-suara lantang Melayu akan mengambil kenyataan ini sebagai satu kenyataan penting untuk memastikan orang Melayu tidak tersalah pilih kerajaan yang bakal memerintah. Bagi Dr Mahathir memilih Pakatan Rakyat akan menghilangkan kuasa orang Melayu.

Banyak pula kenyataan yang mengatakan bahawa apa yang Dr Mahathir kata terkeluar dari konsep 1 Malaysia. Dekat mana hilangnya konsep itu bila Dr Mahathir keluarkan kenyataan itu perlu kita juga kita nilai.

Ada pula yang mengatakan bahawa Dr Mahathir sekali lagi mahu mencampuri urusan politik – dalam keadaan kaum lain tidak menerima BN – Dr Mahathir lebih merosakkan peluang BN untuk menawan hati pengundi bukan Melayu.

Tidak kurang pula yang menyebut bahawa ini adalah satu peringatan supaya Melayu bersatu – kerana sekiranya tidak, tidak mustahil Perdana Menteri Malaysia adalah dari kaum Cina dan India

dari rujukan : FACEBOOK ANUARMOHDNOR

arab nak kata: Peringatan ini telah berulang kali di suarakan oleh Perdana Menteri Malaysia ke-4, ini bukan satu ugutan, tapi akan pasti berlaku, kita jangan lupa satu ketika dahulu pernah berlaku presiden MCA pernah memegang jawatan itu untuk sementara waktu, bilamana UMNO telah diharamkan, kerana apa??? lu fikir lah sendiri......!!!!!!!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails