Sunday, June 6, 2010

PAS MEMBAWA FAHAMAN YAHUDI YANG SEBENARNYA...!!!!

Saya terbaca mengenai kenyataan Nik Aziz di dalam perutusannya bagi mendesak Majlis Keselamatan Pertubuhan Bngsa-Bangsa Bersatu supaya mengenakan tindakan keras terhadap rgim Zionis Israel. Bagi saya perutusan Nik Aziz ini agak sinis kerana dia menggunakan kedudukannya sebagai Menteri Besar Kelantan dan sebagai Mursyidul Am Pas untuk mendesak Majlis Keselamatan Badan Dunia tersebut.Mungkin di Tanah Melayu ini khususnya di negeri Kelantan, Nik Aziz dianggap sebagai orang besar dan bagi jemaah-jemaah Pas pula, dia dianggap sebagai "wali". Tetapi siapakah Nik Aziz dimata perwakilan PBB?

Nik Aziz didalam kenyataan perutusannya telah menyifatkan bahawa Israel itusebagai kejam,zalim dan juga tak berperikemanusiaan. Betullah tu.Tetapi sedarkah Nik Aziz, siapa yang bertanggung jawab menjadikan puak-puak yahudi ini sebegitu?

Sebenarnya, pemimpin-pemimpin Israel lah yang sering memomokkan kepada rakyat mereka bahawa bangsa yahudi ini lebih "superior" dan bangsa yang tinggi darjatnya berbanding bangsa-bangsa lain.

Bagi puak-puak ini, hanya mereka sahaja layak dimuliakan dan hanya puak mereka sahaja yang layak dihormati. Sebab itulah mereka sanggup berlaku zalim kepada rakyat Palestin tanpa langsung rasa bersalah.

Pernah tak dengar perkara semacam ini berlaku di Tanah Melayu ini?

Bukankah Nik Aziz dan Pas juga menerapkan perkara yang lebih kurang sama didalam pemikiran serta aqidah jemaah-jemaah mereka? Apa yang saya lihat hari ini, ramai penganut-penganut parti Pas mendabik dada kononnya mereka lebih islamik dan lebih baik dari umat Islam lain. - CheWan

arab berkata:  memang betoi apa yang blogger che wan ini katakan dalam penulisan dia dalam facebook, arab memang dah lama dok lihat apa yang sebenarnya PAS. tapi arab tak tahu macamana nak mengolahkan didalam blog ini, setelah arab membaca ini baru lah arab terjumpa beberapa ayat di dalam al-quran di mana Allah memberitahu siapa YAHUDI, dan arab cuba linkkan PAS dengan YAHUDI. ternyata memang sikap mereka sama antara satu sama lain. fahaman mereka kebongkakan mereka semua nya sama.

mari arab tunjuk kan bukti didalam Al-quran apa yang Allah telah katakan..

62:6. Katakanlah, “Wahai kamu orang-orang Yahudi, jika kamu mendakwa bahawa kamulah wali-wali (sahabat-sahabat) Allah, selain daripada manusia lain, maka inginkanlah kematian, jika kamu berkata benar.”

2:111. Dan mereka berkata, "Tidak akan masuk Taman kecuali orang Yahudi, atau Kristian." Demikianlah khayalan mereka. Katakanlah, "Kemukakan bukti kamu jika kamu berkata benar."

antara ayat2 di atas,,,cuba kita link kan apa yang pernah nik aziz kata kan dulu, bilamana dia menentukan orang umno masuk neraka...orang pas masuk syurga. kalu nak ikutkan ayat 2:111 memang telah jelas dan nyata fahaman puak2 pas ini macam orang2 yahudi yang Allah katakan dalam Al-quran. 

puak puak pas dok mengaku mereka lah lebih islam dari umno, mereka lah segalanya. tidak kah  fahaman ini seperti jugak org2 yahudi. lantas Allah berkata di dalam al-quran seperti ayat 62:6.

4:160. Kerana kezaliman orang-orang Yahudi, Kami mengharamkan mereka beberapa benda yang baik-baik yang dihalalkan bagi mereka, dan kerana mereka menghalangi ramai daripada jalan Allah. 




1 comments:

KangNasir said...

lebih kurang macam ini lah..
http://myname63.blogspot.com/2010/04/cerita-berita-sengketa.html

Related Posts with Thumbnails