Friday, October 7, 2016

KELUAR UMNO. KES RASUAH TIMBUL . KELUAR SAJA RASUAH. ITU UMNO.

kes rasuah di Sabah dikatakan sejak tahun 2010.  enam tahun mengumpul wang haram rasuah di dalam pejabat. rumah, atas syilling. dalam kereta. RM112juta. selepas itu ada orang cuba kaitkan pengarah jabatan air Sabah adalah dari UMNO. 

nama bekas naib Presiden parti UMNO datuk seri Shafie afdal antara Menteri kementerian luar wilayah ketika itu terbabit juga. 

lalu ada orang pertikaikan UMNO ini memang kaki kuat makan rasuah.  

teorinya bila didalam UMNO. kes rasuah ini tertutup rapat. sebab itu Shafie afdal terlalu kuat menentang NajibRazak. cuba menunjukkan diri itu sesuci sucinya di depan penyokong.  akhirnya terbongkar sudah ketika dia di dalam UMNO dia lah kaki paling kuat makan rasuah. 

tetapi apabila sudah tidak ada didalam kabinet dan UMNO. wang rasuah itu tidak boleh keluar . caranya ialah buat report kepada SPRM.  dan boleh babitkan UMNO. ini bagi aku. paling haramjadah punya permainan.

bekas timbalan perdana menteri Anwar Ibrahim juga dikatakan paling kuat makan rasuah. bapak segala rasuah ketika itu. taktik yang sama. terkeluar saja dari UMNO. baru pendedahan 6 kotak hitam terbongkar. dikatakan dalam kotak itu ada nama nama menteri UMNO rasuah.  UMNO lagi sekali terbabit.

asal keluar UMNO saja. kes rasuah pun timbul. keluar saja kes rasuah. itu UMNO.

sekarang aku nak tanya. macamana bila sudah di dalam parti baru. nak memerangi rasuah. sedangkan diri sendiri itu yang pengamal rasuah. 

UMNO dah buang orang macam nie. ada pulak parti kutip orang rasuah. dan di suruh cakap UMNO rasuah.  dalam bahasa yang mudah. bekas bekas pemimpin UMNO yang kaki rasuah sekarang sedang bersarang dan membiak di dalam parti pembangkang. persoalannya siapa yang patut malu.

patutlah Shafie afdal sanggup nak beli parti yg sedia ada di Sabah dengan harga berjuta nilainya.  dahsyattt ko baaaa.  ko boleh beli parti dan orang macam itu saja.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails