Friday, October 11, 2013

CALON CALON EXCO PEMUDA YANG WAJID DI BERI PERHATIAN DAN UNDI OLEH PERWAKILAN. @Khairykj @jamawijaafar


CALON KETUA PEMUDA MALAYSIA 
YB KHAIRY JAMALUDDIN - CALON 01

CALON NAIB KETUA PEMUDA MALAYSIA 
SDR JAMAWI JAAFAR- NO CALON 01


1. USTAZ LUTFI  - NO CALON 28
2. MUA AMAR GHADAFI JAMAL - NO CALON 48

3. MOHAMAD NAZARI AHMAD - NO CALON 75


4. YB MOHD ISKANDAR JAAFAR - NO CALON 65


5. USTAZ DR FATHUL BARI - CALON NO 16

6. JEFFRI SALIM - CALON NO 38

7. MUHAMMAD FAIZ - NO CALON 61


8. USTAZ AZMI MD YATIM

9. DAZMA SHAH DAUD - NO CALON 17


10. ARMAND AZHA - CALON NO 04


11. ARIFFIN KASSIM - CALON NO 35

Kenapa aku membariskan nama nama ini, aku bukannya dapat apa pun kalau mengundi calon2 ini. tetapi setelah berjumpa bersembang aku boleh rasa ada sesuatu yang mereka boleh menyumbang untuk parti. aku sering bertanya kepada mereka. apakah visi dan misi mereka.

mereka ini begitu komited untuk  bersama ketua pemuda umno iaitu YB khairy bagi memastikan anak muda akan terus bersama UMNO dan BN. 

calon yang berlatar belakangkan ugama juga tidak ketinggalan, seperti ustaz fathul bari, ustaz lutfi dan ustaz azmi md yatim. mereka ini perlu ada dalam barisan exco pemuda bagi membantu YB Khairy dalam hal agama. mereka perlu bergerak seiring. apa yang aku harapkan mereka ini bukan hanya sekadar di beri tempat untuk membaca doa dalam majlis  atau mengimankan solat tetapi harus juga di beri peluang membantu dari segi pentadbiran, pendidik  dan  ekonomi.  

mana mana calon yang datang berjumpa dengan aku hanya setakat merayu undi untuk duduk di kerusi exco pemuda atau mengatakan untuk memperkuatkan umno memperkukuhkan umno, aku akan halau je ayat atau skrip mereka terlalu KLISE. 

sebenarnya UMNO itu dah kuat. tak perlu lah nak ajar kami kononnya nak bertanding nak kuatkan umno. nak kuatkan umno ke nak pelingkupkan umno.  sebab itu aku kata kalau nak datang jumpa aku sila buat ayat atau skrip lain yang lebih mantap. 

PS. 11 calon ini aku berjumpa secara peribadi, ada yang aku dah kenal dan tengok kerja kerja mereka semasa di dalam pemuda umno. aku tidak teragak agak untuk mengundi mereka. 









0 comments:

Related Posts with Thumbnails