Sunday, June 28, 2015

KENA TANGKAP ORANG LAIN, KENAPA ORANG LAIN PULAK PANAS #popia4TunM #1MDB

 

NAMPAKNYA pihak-pihak yang mengkritik Datuk Seri Najib Tun Razak terpaksa menelan kembali cemuhan dan cercaan mereka terhadap Perdana Menteri dan syarikat pelaburan strategik, 1MDB.

Ibarat `meludah ke langit, terkena batang hidung sendiri', setidak-tidaknya siasatan awal ke atas bekas pegawai Petrosaudi, Xavier Andre Justo yang ditahan polis Thailand Isnin lalu, mendapati beliau bukan sahaja membocorkan dokumen 1MDB tetapi telah memindanya, mampu merungkai isu ini yang beberapa bulan ini berada dalam radar pemerhatian rakyat.

Ini terutama sekali `tumpuan luar biasa' yang ditunjukkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sehingga timbul desakan memaksa Perdana Menteri berundur.

Setiap hari, kecaman Tun M mengenai 1MDB dan Perdana Menteri secara praktikalnya telah meracuni fikiran rakyat Malaysia terhadap Najib dan kedudukan profesional 1MDB yang dilihat memalukan Malaysia di mata dunia.

Sebuah firma keselamatan siber antarabangsa, Protection Group International (PGI) yang dilantik untuk menjalankan siasatan terperinci terhadap sumber data yang disiarkan di internet juga mengesahkan kesahihannya.

Siasatan PGI mendedahkan terdapat bukti jelas kecurian sistematik data sulit syarikat oleh Justo sebelum meninggalkan Petrosaudi.

Siasatan turut menunjukkan data tersebut diubah setelah dicuri dari Petrosaudi.

Dipercayai, kebanyakan data yang diubah ini kemudian disiarkan di Sarawak Report yang bertindak sebagai `tulang belakang' kepada blog berkenaan tentang dakwaan `salah laku' 1MDB.

Sarawak Report menyiarkan petikan daripada e-mel yang didakwa dihantar oleh pihak terlibat. Namun e-mel itu tidak mempunyai penghantar yang mana menurut forensic Wiki 'adalah garis medata dilampirkan pada setiap e-mel yang mengandungi banyak maklumat yang berguna kepada penyiasat forensik'.

Sehubungan itu, alamat IP penghantar dan penerima e-mel, tanda tangan, kepala surat telah hilang.

Semua pengkritik yang membuat tuduhan tidak berasas terhadap PM dan 1MDB sewajarnya mengambil keberkatan di bulan Ramadan yang mulia ini untuk menarik balik kenyataan atau cemuhan mereka.

Sebaik-baiknya memohon maaf kepada Perdana Menteri kerana tidak mengesahkan maklumat yang diperolehi daripada Sarawak Report.

Akibat tohmahan dan fitnah ini, jumlah kerosakan yang dilakukan terhadap prestij, reputasi dan imej antarabangsa ke atas negara ini, Perdana Menteri, ekonomi dan semua individu serta organisasi yang dituduh dalam plot ini, amat besar.

Apa yang terjadi, Sarawak Report dan pihak-pihak yang membidas Perdana Menteri dan pegawai 1MDB tidak peduli untuk meneliti semula kesahihan dokumen.

Mereka lebih gemar mencemarkan pihak kerajaan walaupun mereka mempunyai maklumat yang boleh menghubungi pihak terlibat.

Mengapa? Siapa di sebalik kempen yang berniat menjatuhkan Perdana Menteri? Pihak ini perlu disiasat dan dikenakan hukuman jika didapati bersalah.

Bukan setakat dalam negara, permohonan maaf yang sama juga wajib dilakukan secara secara terbuka
di peringkat antarabangsa untuk mengembalikan reputasi negara ini.

Sanggupkah Tun M mengakuinya? 

klxpress.com.my


Sent from my iPad

2 comments:

Anonymous said...

Banyaknya orang sayang Najib, sampai hendak paksa orang minta maaf, takat ni dia terlepas, jangan berdendam dengan orang,politik ni putar-belit banyak yang betul pun tak tahu, boleh direka-reka, dengan bangsa lain boleh pujuk lagi dan jilat, dengan bangsa sendiri nak lenyapkan.

Anonymous said...

Anom 5:58pm, sah terlalu kecewa dgn citer terkini pasai 1MDB...

Hang kena liwat dgn madey jugak kaa..ingat macai pkr saja yg kena liwat, rupa2nya macai madey pon sama jugak...

Ish ish ish...suka benor anom ini kalau PM Najib turun jawatan, ekonomi malaysia kucar kacir..

Kau pergi suruk To Ketua harahjaddah tua bangka nak mampus nyayok mahathir tuu mintzk maaf, tak mau kalu memang madey pujaan hati hang betul celaka, jadi MahaCelaka..

Bulan possa maku kat Madey, tak paa, aku punya suka lah

Related Posts with Thumbnails