Sunday, March 18, 2012

PAS KELANTAN SONGLAP WANG RAKYAT RM600 JUTA....?????

Majlis Tindakan Kelantan Rakyat (MTRK) hari ini mendakwa terdapat penyelewengan dalam pembelian sebanyak 80,000 meter air milik negara Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) bernilai kira-kira RM12.4 juta dua tahun lalu. 

Pengerusinya, Azmi Ali, yang dikatakan bahawa 40.000 meter telah didapati rosak selepas dipasang di premis pelanggan air dan unit selebihnya dibiarkan tidak digunakan. "AKSB membuat pembelian walaupun surat daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara, melalui kontraktor, memberi amaran terhadap menggunakan meter kerana terdapat keraguan tentang kebolehpercayaan. 

 "Maklumat ini telah dikumpulkan daripada dokumen yang ditinggalkan di dalam kotak mel saya baru-baru ini," katanya selepas berucap pada perhimpunan yang dihadiri oleh kira-kira 1,000 orang di Pasir Pekan di sini untuk membantah pengendalian miskin kerajaan negeri pimpinan Pas-perkhidmatan bekalan air. Selain daripada pembelian itu, Azmi berkata dokumen itu juga menunjukkan bahawa projek bukan hasil air di negeri ini, berharga kira-kira RM130 juta, adalah kegagalan. 

"Kami juga diberitahu bahawa terdapat penyelewengan dalam pelantikan kontraktor seperti mereka yang telah gagal untuk menyiapkan projek mereka terus menerima projek-projek baru. Tender mereka telah dikemukakan kepada AKSB hanya melalui mesin faks. "Kami menggesa menteri besar (Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) untuk menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan terhadap ahli majlis eksekutif yang menjaga kerja-kerja awam jika maklumat itu adalah betul." 

 Negeri Perumahan, Kerja Raya, Utiliti dan Alam Sekitar Jawatankuasa ini diketuai oleh Datuk Md Anizam Abdul Rahman. Azmi berkata beliau akan menyerahkan dokumen kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di Kuala Lumpur pada hari Selasa untuk menyiasat dakwaan tersebut. Beliau berkata beliau percaya bahawa pinjaman RM600 juta yang diluluskan oleh Kerajaan Persekutuan kepada negeri ini adalah mencukupi untuk menyelesaikan masalah air di Kelantan jika peruntukan telah dibelanjakan dengan betul. 

Beliau berkata majlis itu akan terus menganjurkan perhimpunan di semua daerah di negeri ini untuk membantah ketidakcekapan AKSB.

ARAB NAK KOMEN: kerajaan pusat tidak pernah menganak tirikan rakyat kelantan, demi rakyat kelantan kerajaan umno dan bn telah meluluskan pinjaman RM600 juta bagi membaik pulih masalah air, tetapi sepeti yang di laporkan kerajaan pas negeri kelantan telah banyak membuat penyelewengan.

Pas jangan mengelirukan rakyat kelantan kononnya umno dan bn zalim, merampas hak rakyat kelantan, dan mahu menuntuk royalti minyak, sebenar nya pas bukan nak bela rakyat. tapi nak menyamun untuk perut pemimpin pas. 
hang buat apa weiiiiiii !!!!!



0 comments:

Related Posts with Thumbnails