Monday, July 30, 2012

MASA DEPAN NEGARA DI TANGAN KITA, BIAR KITA BANGUNKAN DENGAN CARA KITA SENDIRI @NajibRazak @HishammuddinH2O


filem TANDA PUTERA sudah siap, hanya tunggu bila bila masa untuk di tayangkan. dijangka 13 september 2012 filem ini bakal menemui penonton di pawagam. ada desas desus dari sumber terdekat bahawa filem ini besar kemungkinan tidak akan di tayangkan kerana tekanan politik rasis DAP.  

buku INTELOK. yang pernah panas satu ketika dahulu. tekanan oleh parti pembangkang menghasut kaum india kononnya didalam buku itu ada perkataan "PARIA" lalu bangkit lah semua kaum india untuk mempertahankan supaya buku itu di larang menjadi teks buku, teruk lah  sampai terpaksa menerbitkan semula buku itu setelah di ubah ayat paria itu. 

dua situasi di atas menunjukkan betapa hebatnya tekanan puak puak pembangkang mendesak dari soal filem dan buku teks sekolah. 

Banyak pihak melihat jika filem tanda putera di tunda atau mungkin diharamkan masuk panggung demi menjaga hati pemimpin rasis dap sebenarnya kita terlalu lembut dan takut lagi bacul. tidak pernah dalam sejarah apabila filem telah diluluskan tayangan nya filem itu pasti akan menemui penonton mengikut tarikh syarat wajib tayang, tiada siapa berhak menghalangnya  Tetapi yang berlaku kepada filem Tanda Putera adalah luar biasa. Kenapa?

Sekiranya filem ini tidak ditayangkan pada 13 September ini, secara tidak langsung ini mengiyakan tuduhan DAP bahawa filem ini memaparkan sejarah palsu. Dalam mendepani konspirasi politik begini, harap jangan ada pihak yang tersalah langkah dan masuk perangkap musuh. Filem yang dituduh memaparkan sejarah palsu ini mesti ditayangkan supaya rakyat boleh membuat penilaian. Memeram filem ini adalah menafikan kemampuan rakyat berfikir secara waras tentang negara, tokoh dan tragedi yang melibatkan mereka.






PANAS: BERITA YANG TAK SANGGUP DI BACA UMAT ISLAM DI BUNUH KEJAM DI BUMI BURMA

melihat photo ini sudah tentu kita sebagai orang islam amat marah bila saudara2 islam kita di burma telah di bunuh dan di sembelih oleh buddha di sana. ini adalah photo2 yang telah di uploadkan di dalam facebook, twitter dan blog berbagai cara bahasa telah di tunjukkan bagi menunjukkan kemarahan orang islam terhadap agama lain. 

photo ini menampakkan kekejaman polis dan tentera thailand terhadap orang islam di sana. photo ini juga ada di semua laman social. kita marah dan kita mulalah menuduh bangsa lain menindas dan membunuh orang islam dengan tanpa belas kasihan. 

jom kita tengok lagi apa cerita sebenarnya  KLIK SINI

moral of the story: jangan kita share pada gambar yang belum tentu kesahihannya. 

PENYOKONG PEMBANGKANG KURANG AJAR,,, MEMPERMAINKAN ISU KEMATIAN ORANG

ini lah didikan pemimpin2 yang tidak bermoral. pengikut pun sama tidak bermoral dan kurang ajar, tidak salah lah kalau arab nak kata memang sesuai lah bila kurang ajar mahu sokong dengan parti  musibat. baru ada geng. betul tak.??? jom tengok komen pengikut haramjadah ini KLIK SINI


PETALING JAYA - Seorang eksekutif pentadbiran wanita stesen televisyen TV9 ditemui mati di kediamannya di Apartment Saujana, Damansara Damai semalam.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya ACP Arjunaidi Mohamed berkata mayat Syaleza Jaffar, 31, ditemui di dalam sebuah daripada bilik tidur rumah itu oleh suaminya, Norazman Bashah, pada kira-kira 7 malam.

"Mayat mangsa ditemui di bilik kedua rumah mereka," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata siasatan awal polis mendapati tidak ada unsur jenayah dalam kejadian itu dan buat masa ini kes diklasifikasi sebagai mati mengejut.

Sementara itu, bapa mangsa Jaffar Bakri, 60, berkata beliau hanya mengetahui mengenai kejadian itu selepas dimaklumkan oleh anak sulungnya.

"Anak saya dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh suami Syaleza kira-kira 9.30 malam tadi," katanya ketika ditemui di Bilik Mayat, Hospital Sungai Buloh di sini.

Jaffar berkata Syaleza menghubungi ibunya pagi semalam dan memberitahu dirinya tidak sihat.

"Selalunya dia akan berbual panjang tetapi semalam perbualannya tidak lama," katanya yang tinggal di Segamat, Johor.

Beliau berkata Syazleza merupakan anak kedua daripada enam beradik dan mempunyai seorang cahaya mata berusia dua tahun. - Bernama

Sunday, July 29, 2012

MAJLIS BERBUKA PUASA AHLI PARLIMEN TASEK GELUGOR BERSAMA KEPIMPINAN UMNO BAHAGIAN @NajibRazak @dzainalabidin @NorMdYakcop












selalunya hujung minggu di bulan ramadhan adalah hari yang paling sibuk kepada Yang berhormat2 untuk mengadakan majlis berbuka puasa. semalam ahli parlimen tasek gelugor telah mengadakan majlis tersebut selama 2 hari berturut, bermula hari jumaat untuk ketua ketua cawangan dan ajk2 bahagian tasek gelugor. semalam untuk ketua2 sayap di peringkat cawangan dan ajk. 

semalam semua meja penuh dengan kehadiran hampir 500 orang, acara bermula dengan membaca yassin dan selepas itu yb tan sri nor mohamed yakcop berbesar hati memberi sumbangan buah kurma dan yang paling best  mungkin membuat penerima tersenyum ialah DUIT RAYA dari yb tan sri nor. 

yb tan sri nor pada petang semalam juga telah memjemput ustaz kamal saidin untuk memberi tazkirah kepada hadirin. ustaz kamal saidin banyak membri nasihat umat islam wajib bersatu demi kehormornian rakyat malaysia, pergolakan di negera negara islam seperti syria harus di buat pengajaran. 

terima kasih kepada yb tan sri nor mohamed yakcop. 

Saturday, July 28, 2012

BLOG PRO UMNO BOLEH TUTUP KEDAI LEPAS INI..!!!!!

mampus lah blog pro umno yang buat fitnah, alamat tak raya lah bloggers pro umno yang di kaitkan oleh setpol MB kedah. kalau benar di minta percepatkan saman itu sebelum raya. mari kita tengok siapa yang kena dan siapa yang dapat duit raya. .!!!!

dari sinar harian: Setiausaha Politik (Setpol) Menteri Besar (MB) Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor melantik peguam untuk mengambil tindakan undang-undang ekoran daripada fitnah yang mengatakan beliau menerima rasuah sebanyak RM1.3 juta oleh blog pro-Umno.

Muhammad Sanusi dan peguamnya itu akan mengadakan sidang akhbar pada Ahad ini untuk menjelaskan tentang status kes itu.

“Tunggulah dan kami akan memberi maklumat terkini mengenai dakwaan itu,” kata Sanusi mengikut lapor akhbar Sinar Harian.

Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah, Ahmad Yahya menyokong tindakan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang bertanggungjawab menyebarkan fitnah melalui blog pro-Umno terhadap Setpol MB Kedah itu.

“Walau apa jua alasan, tindakan fitnah yang dilemparkan itu sangat berat dan memberi kesan terhadap imej Kerajaan Negeri dan parti sendiri.

“Tambahan pula beliau (Sanusi) turut memegang jawatan penting dalam parti sebagai Timbalan Ketua Pemuda PAS Kedah.

“Kita amat kesal dengan tuduhan berkenaan,” kata Ahmad mengikut lapor Sinar Harian.

Menurut Ahmad lagi, bulan Ramadhan seharusnya digunakan untuk belajar lebih bertimbang rasa dan bukan untuk memfitnah.

“Sepatutnya dalam bulan Ramadan, kita seharusnya bertimbang rasa, berkasih sayang serta tidak dicemari dengan unsur fitnah.

“Satu tindakan tegas sepatutnya dikenakan terhadap penfitnah yang menyebarkan perkara ini,” katanya.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kedah menafikan memanggil Muhammad Sanusi untuk siasatan kes rasuah bernilai RM1.3 juta dalam laporan Sinar Harian semalam.

Sebelum ini, akhbar tersebut turut melaporkan, Setpol MB Kedah itu menafikan dakwaan blog pro Umno tentang dakwaan beliau menerima rasuah sebanyak RM 1.3 juta.

Malah beliau menyifatkan penyebaran fitnah itu sebagai usaha pihak tertentu untuk menimbulkan persepsi negatif terhadap pemimpin PAS Kedah.

Selain Muhammad Sanusi, nama Pegawai Kewangan Negeri Kedah, Datuk Mohd Puat Mohd Ali turut dikaitkan sebagai sasaran seterusnya yang akan disiasat SPRM.- sinar harian.

Friday, July 27, 2012

GUAN ENG IS A NEW DONALD TRUMP IN PENANG


For a Chief Minister who prides himself as the man of the people, Lim Guan Eng sure has gotten his hands into various private companies’ good books. 
Last week, he was fighting for B Braun, a pharmaceutical business that claimed that they were not getting any contracts at Ministry of Health (MOH). 
B Braun’s claims were dismissed by MOH who released a detailed statement listing all the contracts that Braun had won over the past years. One must wonder why LGE is so concerned about Braun specifically when there are so many other pharmas operating here in Malaysia. 
Anyway, this week, LGE is fighting tooth and nail for Victoria Hospitals, a private firm that intends to build a hospital in Penang. LGE claimed a couple of days ago that MOH has never given any operator a permit to build new hospitals since DAP won in 2008. 
He attempted to paint MOH as bias and unwilling to assist Penang in developing its health industry. 
So before Malaysiakini happily prints a column on federal vs state politics, Stopthelies.my wants to make it clear that MOH has in fact given 4 permits for private hospitals in Penang since 2008. 
But, this case is a bit different so the permit to allow building not so easy to get lah. 
You see LGE wants this hospital to be built on land that is supposed to be for low cost housing. And he did not only want to build a private hospital…the hospital is supposed to act as a hotel too. To boost health tourism you see. 
LGE’s excuse is that the plot of land is too small for low cost flats. But how can a land that is too small for low cost flats be big enough for a 30 storey complex?! 
Let’s not forget that all this drama is at the expense of low cost housing. It may be a socialist party but DAP stopped caring about the poor long time ago.

sumber. http://stopthelies.my 

Thursday, July 26, 2012

ORANG MALAYSIA PALING KURANG AJAR...!!!!




BILA PAS MENGKAFIRKAN UMNO...!!!!!

KOTA BAHARU: Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata parti itu tetap akan melaksanakan hukum hudud walaupun ada tentangan daripada pihak lain termasuk anggota pakatan pembangkang iaitu DAP. 

Nik Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan berkata semua pihak telah mengetahui hasrat PAS berhubung pelaksanaan hukum hudud terutama di negeri ini. Beliau berkata tiada sebab PAS tidak melakukan sesuatu yang dianggap untuk kepentingan agama walaupun ada pihak yang tidak bersetuju. 

“Rasanya saya tak perlu sebut kali kedua, kerana ia (cadangan itu) sudah lama dah, semua orang tahu,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini, hari ini. Beliau ditanya mengenai kedudukan PAS dan DAP yang nampak tidak sehaluan dan berbeza pendapat mengenai dasar negara Islam dan hukum hudud.

Sebelum ini, Pengerusi DAP Karpal Singh dilaporkan meminta pemimpin PAS supaya tidak terus membangkitkan isu negara Islam yang boleh merencatkan kemaraan pakatan pembangkang ke Putrajaya.

Nik Aziz berkata jika hukum gantung boleh diterima semua pihak, maka tidak ada sebab hukum hudud tidak boleh diterima.

“Pelik apa kalau ambil hudud, bukankah di Malaysia ini ramai orang kena hukum gantung. Hukum gantung menyebabkan isteri dia (pesalah) jadi bujang (janda), anak jadi anak yatim, keluarga kehilangan tempat bergantung.

“Tapi hudud tak matikan orang, nak kerat (potong) tangan pun letak bermacam-macam syarat,” katanya. - Bernama

arab nak komen: dia dok kalut hukuman gantung...yang dia nak kena pancung ngan dap dia tak tau..

PAS TERSUNGKUR DI CELAH KANGKANG DAP LAGI

lagi sekali Sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat  Shamsul Iskandar Mohd Akin  telah membuktikan bahawa parti yang paling bangsat dalam pakatan haramjadah ialah  parti pas. jelas sudah pas saja yang terhegeh hegeh macam beruk mak yeh bilamana mengaku parti mereka lah yang paling dominan, sebalik nya mereka terlupa parti DAP adalah yang paling berkuasa dalam regim pakatan haramjadah. 

natijahnya apa saja yang hendak di buat mesti lah mendapat persetujuan DAP, pas tidak ada kuasa untuk mengubal atau mengubah apa apa dasar di dalam pakatan, ianya umpama parti pak turut. di suruh duduk, duduk, di suruh berdiri, berdiri, di suruh makan taik pun sanggup makan kerana apa??? kerana nak sedikit kuasa untuk menjahanamkan parti umno. 

Mesyuarat Majlis Pimpinan Pembangkang (MPP) tidak menyatakan secara jelas pendirian mereka berhubung isu hudud. Sebaliknya, Penasihat PKR yang juga Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan berkata isu hudud telah dilihat dari sudut dasar-dasar bersama yang dipersetujui seperti yang terkandung dalam Perlembagaan, dasar bersama pembangkang dan Buku Jingga.



KUALA LUMPUR: Sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat telah memilih untuk menyebelahi Pengerusi DAP Karpal Singh dalam menolak aspirasi hudud Pas.  
Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin, semalam memberi amaran kepada rakan sejawatannya dari Pas, Nasrudin Hassan Tantawi, bahawa dia telah membuka kotak Pandora, di komen beliau baru-baru ini mengenai pelaksanaan hudud, yang telah menimbulkan kemarahan Karpal dan ahli DAP yang lain.  
Beliau berkata ia adalah tidak wajar untuk Nasrudin membangkitkan isu yang sekian lama wujud kerana beliau mendakwa bahawa pendirian pakatan antara PKR, DAP dan PAS pada undang-undang jenayah Islam adalah jelas.  
"Saya ingin menasihatkan Nasrudin supaya merujuk persetujuan kita akhir tahun lalu bahawa hudud bukan sebahagian daripada dasar bersama Pakatan Rakyat yang telah dipersetujui oleh semua pihak."  KLIK SINI

BN SUDAH BERSEDIA... PILIHANRAYA 13 OCTOBER INI..

KUALA LUMPUR - Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan diadakan bergantung kepada prestasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam melaksanakan janji-janjinya kepada rakyat, demikian menurut seorang ahli akademik.


Pengerusi Pusat Pengajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Dr Fuad Mohd Jali berkata, Perdana Menteri mahu rakyat menikmati hasil transformasi yang dilaksanakan kerajaan. 


 "Saya rasa Perdana Menteri mahu pastikan Barisan Nasional (BN) menang dua pertiga majoriti. Beliau juga nak pastikan apa jua janji seperti turun padang dan bertemu rakyat dilaksanakan, sekarang pun kita dah rasa," katanya. 


Beliau berkata demikian pada sesi soal jawab pada Perbincangan Meja Bulat PRU13: Malaysia Pilih Siapa anjuran Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN) di sini hari ini. 


Dr Fuad berkata, beliau menjangkakan PRU-13 mungkin diadakan pada November atau pun selepas Tahun Baru Cina tahun depan. "Bajet akan dibentang pada September dan ia mungkin satu pengumuman yang terbaik untuk rakyat. Jadi kemungkinan Parlimen akan dibubar pada Oktober dan pilihan raya diadakan pada November," katanya. 


Menjawab soalan sama ada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai impak pada PRU13, Dr Fuad berkata, ciri-ciri seorang calon yang diperlukan mestilah tidak korup, mempunyai personaliti yang baik dan bermoral. 


"Ciri-ciri ini memainkan peranan tetapi ia bergantung kepada individu melihat setakat mana kriteria yang dikehendaki sebagai seorang calon dipenuhi oleh calon tersebut, rakyat boleh berfikir," katanya. 


Prof Madya Dr Rohana Yusof dari Universiti Utara Malaysia (UUM) berkata, kajian menunjukkan bahawa 70 peratus daripada 10,800 responden di Kedah tidak mempunyai keyakinan terhadap kepimpinan Anwar.  


"Mereka lebih mementingkan hal-hal yang membawa erti serta masa depan kepada mereka berbanding isu-isu yang dibangkitkan Anwar yang dianggap sudah basi dan dibuat-buat, tiada impak lagi setakat ini," katanya. - Bernama

Wednesday, July 25, 2012

PELIK TAPI BENAR.....MINTA ABBY ABADI JELASKAN SIKIT..!!!

photo dari facebook IPS.

teramat lah baik sekali warna pun nak sama dengan warna kebangaan PAS, siap ada tulisan jawi lagi, hebatkan. pembaca blog boleh tengok dan nilai lah, agak agak di negeri mana ada seperti ini. 

NAK DEKAT PILIHANRAYA TANTAWI SEMAKIN BERCELARU...!!!!

ketua Dewan Pemuda Pas Pusat Nasrudin Hassan hari ini pertahan DAP kompromi terima hudud, 

mangkok hanyun ini tetap mempertahankan fakta berhubung kesediaan Karpal Singh berkompromi untuk melaksanakan hukum hudud walaupun ia disanggah oleh Pengerusi DAP itu. 

Bukan itu sahaja, malah Nasrudin turut mempertahankan fakta yang menyatakan bahawa Pas merupakan parti dominan dalam pakatan pembangkang. Sehubungan itu beliau mencabar mana-mana pihak menganjurkan satu lagi perdebatan sekiranya mereka mendakwa dua fakta yang dikemukakannya itu ketika berdebat dengan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya pada Khamis lalu sebagai satu pembohongan.

arab nak kata...dalam pakatan haramjadah siapa lebih dominan  pas ke dap atau pkr,  masih tak nak mengaku yang parti DAP lah yang paling dominan dan berkuasa. pas hanya parti pak turut, tidak boleh mengubal sesuatu dasar didalam pakatan pun. pejuangan DAP paling konsisten sekarang ini .. tidak kepada parti pas, bertukar sesuka hati mengikut politik semasa. kalau semalam kata nak tubuh negara islam tetapi hari ini tiada pulak di mana mana transkrip yang pas mahu menubuhkan negara islam sebalik negara berkebajikan. apa yang arab nampak pejuangan pas hanya satu, mahu menjatuhkan dan meranapkan kekuatan parti umno itu saja matlamat mereka. 

mereka lupa kekuasaan Allah, mereka menolak takdir Allah. jika perjuangan mereka ikhlas sudah tentu Allah merestui pejuangan mereka. tetapi sekarang apa yang kita mesti lihat ialah Allah tidak mengizinkan apa saja peracangan mereka. sebab itu semua pakat jadi gila babi nak menonjol kan diri mereka lah lebih berkuasa. 

DS NAJIB ZALIMI ANAK ANAK YATIM ???? BIAR BETULL !!!!

photo: parpukari.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mahu umat Islam di negara ini sentiasa bersyukur dengan keamanan yang dikurniakan oleh Allah kerana dengan adanya nikmat itu mereka boleh melaksanakan ibadah termasuk berpuasa tanpa rasa takut.

Hakikatnya beliau berkata, keamanan merupakan sesuatu yang tidak ternilai, malah ia merupakan satu rahmat Allah yang wajib dipelihara.

Mengambil contoh apa yang berlaku di Syria beliau berkata, umat Islam di Malaysia wajar mengambil situasi di negara itu sebagai satu iktibar serta pengajaran ekoran berlakunya pergolakan.

"Kita wajib berasa bersyukur bahawa dalam bulan yang penuh kemuliaan dan kerahmatan daripada Allah kita dapat menjalankan ibadah puasa dalam keadaan yang begitu selamat, tenang, tanpa rasa gentar dan takut.

"Sebagaimana kita tahu juga satu demi satu negara Islam tidak melalui kenikmatan yang sama. Kita di sini anggap biasa dan kita juga tidak anggap ia sebagai rahmat yang disyukuri," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Berbuka Puasa Sempena Penyampaian Sumbangan Aidilfitri dan Pelajar Cemerlang Persatuan Kebajikan Anak-Anak Yatim Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (Perkayatim) di Dewan Besar Tabung Haji di sini hari ini.

Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Yang Dipertua Perkayatim yang juga Pengerusi Tabung Haji, Tan Sri Abi Musa Asa'ari Mohamed Nor dan Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Datuk Ismee Ismail.

Dalam pada itu, Perdana Menteri berkata, atas faktor keselamatan kerajaan telah membuat keputusan untuk membawa balik rakyat Malaysia yang berada di Syria.

"Walau apa pun saya amat berharap kita semua sentiasa memanjatkan doa kepada Allah supaya keamanan yang kita dikecapi selama ini sentiasa berpanjangan," ujarnya.

Sementara itu, beliau meminta umat Islam di negara ini sentiasa membantu anak-anak yatim kerana mereka merupakan golongan yang mempunyai kedudukan mulia di sisi Allah.

Beliau berkata, di dalam kitab suci al-Quran sendiri ada dinyatakan sebanyak 23 kali perihal anak yatim dan begitu juga dalam hadis-hadis Rasulullah SAW.

"Sekali gus ia memberitahu kita betapa mulianya kedudukan anak-anak yatim di sisi Allah, malah junjungan besar Rasulullah SAW juga merupakan seorang anak yatim piatu," katanya.

Najib di dalam ucapannya turut memetik sebuah hadis Rasulullah mengenai balasan mereka yang memelihara anak yatim dengan baik.

"Dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh ibn. Abbas, Rasulullah telah bersabda; Orang yang memelihara anak yatim di kalangan umat Islam dengan memberi makan minum kepada mereka pasti Allah memasukkannya ke dalam syurga," kata Perdana Menteri lagi.

Oleh SAIFULIZAM MOHAMAD 
pengarang@utusan.com.my

arab nak komen: terharu bila perdana menteri menyambut birthday nya bersama anak anak yatim,  nak kata apa lagi. 

Tuesday, July 24, 2012

PECAH DARA ISTERI DALAM FACEBOOK..!!!

Macam macam sungguh dalam kehidupan dalam dunia serba canggih ini, ada juga yang berani menghantar dan membuat posting memaparkan selaput darah dara isteri yang diraguti pada malam pertama. Megah sungguh untuk membuktikan bahawa isteri nya masih dara. Tapi ini juga pernah berlaku suatu ketika dahulu di zaman datuk moyang kita di mana cadal yang mempunyai darah akan disidai di ampaian untuk di pamerkan setelah pasangan pengantin yang baru melayari malam pertama mereka.

sumber: tepakbersulam.

ini yang di katakan cerita lama telah di perbaharui mengikut kesesuaian masa dan zaman,,, mana tau lagi 50 tahun ke depan, siap ada video pulak... jangan terkejut. !!!!

GAME OVER: GUAN ENG MEMANG TAK PANDAI MENIPU...!!!!

Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang pada Selasa mendakwa kerajaan negeri telah memutar-belit fakta dan menipu rakyat berhubung penjualan tanah di Taman Manggis di Jalan Zainal Abidin di sini kepada sebuah syarikat swasta bagi pembinaan hospital swasta. 

Pengerusi BN negeri Teng Chang Yeow mendakwa kerajaan negeri pimpinan DAP itu didapati mereka cerita untuk menyembunyikan fakta sebenar dengan mengatakan permohonan lesen untuk pembinaan hospital swasta itu telah ditolak oleh Kementerian Kesihatan pada 22 Oktober 2010. Bagaimanapun, beliau berkata rekod yang diperoleh daripada One Stop Centre (OSC) menunjukkan syarikat swasta, Kuala Lumpur International Dental Corporation Sdn Bhd, telah mengemukakan pelan perancangan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang pada 23 Disember, 2011. "Tidak masuk akal kalau pemaju masih mahu mengemukakan pelan perancangan jika permohonan lesen mereka ditolak satu tahun lebih awal daripada tarikh mereka mengemukakan permohonan merancang. 

"Kenapa kerajaan negeri apabila isu ini pertama kali dibangkitkan tidak mendedahkan bahawa permohonan lesen daripada Kementerian Kesihatan telah ditolak pada 22 Okt 2010? Jika kita tidak mendedahkan perkara ini, masyarakat umum masih lagi berada dalam kegelapan," katanya pada sidang media. 

Pada Jun lepas, BN negeri mendedahkan tanah seluas 0.45 hektar yang sepatutnya dibangunkan untuk Projek Perumahan Rakyat (PPR) fasa kedua itu dijual kepada syarikat swasta untuk pembinaan bangunan setinggi 30 tingkat yang mengandungi 19 tingkat hotel, enam tingkat hospital swasta dan lima tingkat tempat letak kereta. Ketua Menteri Lim Guan Eng sebelum ini berkata kononnya tanah itu terpaksa dijual kerana keluasannya tidak mencukupi untuk membangunkan projek perumahan. 

Teng mendakwa beliau juga mendapat maklumat daripada pejabat Menteri Kesihatan yang mengesahkan bahawa lesen untuk pembinaan hospital itu telah diluluskan kepada Victoria Specialist Hospital iaitu hospital kepunyaan Kuala Lumpur International Dental Corporation Sdn Bhd. "Unit Perancang Ekonomi Pulau Pinang telah dimaklumkan mengenai kelulusan tersebut pada 5 Jun 2012. 

Macam mana kerajaan negeri mengatakan pelan ini telah ditolak. Kita dapati kerajaan negeri memutar belit dan mereka cipta cerita untuk menyembunyikan perkara-perkara yang masih tersirat," katanya. Beliau berkata dakwaan kerajaan negeri bahawa Kementerian Kesihatan tidak meluluskan pembinaan mana-mana hospital swasta di Pulau Pinang selepas pakatan pembangkang mengambil alih negeri itu, adalah tidak benar. 

Teng berkata berdasarkan maklumat yang diperoleh, Kementerian Kesihatan telah meluluskan sebanyak lima projek pembinaan hospital swasta di Pulau Pinang iaitu di Jalan Kedah, Kepala Batas pada 2008, Jalan Perda Utama, Bandar Perda (2008), Jalan Jawi Jaya 1, Taman Jawi Jaya Sungai Jawi (2011), Jalan Masjid Negeri (2011) dan Jalan Zainal Abidin (2012). Katanya kesemua maklumat yang diperoleh jelas menunjukkan terdapat usaha oleh kerajaan negeri menyembunyikan fakta yang sebenar dengan memutar-belit fakta. Beliau berkata BN negeri tidak akan berhenti untuk meneruskan usahanya dalam mendedahkan fakta sebenar apabila lebih banyak bukti akan didedahkan kelak.-BERNAMA 

arab nak kata: guan eng tengah cuba nak salahkan kerajaan BN lagi nie.. kalau semua salah kerajaan bn terdahulu. apa yang ketua menteri lidah biawak nie buat selama nie, bohonggg je ke kerja dia nie.  


PANAS: ... KANTOI KETIKA BERPUASA...


video


petang petang macam ini dah tak tahu nak buat apa kan, jom kita tengok cerita panas kantoi ketika berpuasa. 


moral of the story, jangan jadi macam anwar ibrahim . ini semua salah anwar ibrahim ....

PAS SUDAH MENJADI BATU.....!!!!



tengok dua photo di atas di manakah perbezaan nya, sudah tentu fahaman politik, tetapi kalau nak beza siapa lebih islam rasanya sama saja, so kepada puak puak penyokong pas jangan buta mata. bercakap itu pandang kiri kanan sama, jangan membabi buta menuduh orang lain tidak islam.

tengok pada photo nik aziz bersolat dengan ramai orang tengok di belakang, sudah menjadi satu MITOS, serupa tak pernah tengok orang solat. begitu lah jadi nya bila sudah menutup mata dan pintu hati.

jom kita baca ulasan dari blog pas beruk

Apabila nak masuk musim PRU, maka tersusun gambar2 Nik Aziz yang dianggap nabi oleh Ust Budak dan juga penglipur lara PAS. Posisi gambar Nik Aziz yang menarik serta menyentuh emosi akan dipertontonkan kepada rakyat bagi tujuan mencuri emosi rakyat.

Sebab itulah ramai dikalangan penyokong PAS amat berbangga bahawa mursyidul Am mereka serta barisan kepimpinan PAS pada pandangan mereka adalah jelmaan susunan dewa suci yang perlu di ikuti secara mandatori. Permainan emosi kepada gambar2, kisah2 misteri Nik Aziz, cerita2 mitos PAS dan imej berserban dan berjubah telah menjadi senjata utama Pas dalam memenangi hati nurani rakyat, terutama yang cenderung kepada Islamik.

Dalam tidak sedar, PAS sebenarnya lebih merbahaya dari Parti komunis DAP jika dilihat modus operandinya menggunakan landasan agama sebagai tapak penyebaran dan mencari pengaruh kepartian. Sifat orang melayu Islam terutamanya yang amat sensitif terhadap agama, mampu rebah dengan dakyah dan doktrinisasi PAS yang menjadikan agama sebagai alat politik kepartian. Sedangkan beragama itu adalah jauh melangkaui parti dan politik.

Gambar2 menarik seperti Nik Aziz menangis, solat atas tikar buruk, solat atas tanah, berwudu' di sungai dan bermacam posisi menarik lagi akan terus dimainkan sehingga PRU. Mereka tahu bahawa jiwa umat Islam boleh dibeli dengan perlakuan2 ini.

Sedangkan jika hendak diukur dengan jasa kerajaan yang menyedia kemudahan asas seperti bekalan air, lektrik, masjid dan segalanya, semua itu akan tenggelam oleh sekeping gambar Nik Aziz sedang solat atau menangis.

sumber ...pas beruk

Monday, July 23, 2012

PAS SUDAH KE DEPAN, UMNO PULAK UNDUR KE BELAKANG..!!!!


pas pernah berkata satu ketika dahulu, kita kalah dengan umno kalau kita lawan dengan "FIZIKAL" kita tak ada duit nak lawan politik dengan parti umno. tetapi kita kalau nak menang dengan umno ialah dengan lawan cara spiritual, kita pengaruhi rakyat dengan agama, itu lebih dekat dengan rakyat.

pasa masa itu di mana umno, ada umno peduli nak menjawab segala kritikan pas hal agama kepada rakyat, semua ulamak di dalam kerajaan membisu. kita ada majlis ulamak dan fatwa tetapi menjadi bisu. satu ayat pun tidak ada dari intitusi ini menjawab segala tohmahan pemimpin2 pas. ini amat lah memalukan umno. bila melihat pemimpin2 pas bermahajarela mengeluarkan fatwa demi kepentingan politik mereka. perdana menteri ke empat Tun Mahadhir adalah seorang pemimpin Islam terbilang, beliau menjawab segala kritikan pas mengenai islam.

sekarang apa bila pas tidak lagi bercakap mengenai negara islam, pas sekarang sudah berubah mengikut politik semasa iaitu mahu menjadikan negara kebajikan , pas sudah tidak peduli soal islam baru lah lah umno terhegeh hegeh nak bercakap soal siapa lebih islam,  baru lah umno nak panggil ulamak, baru lah umno nampak ulamak itu penting.

apa pun alasan nya arab nampak umno harus ke hadapan untuk memperjuangkan islam di malaysia, peduli kan saja politik pas yang songsang itu, umno jangan terlalu banyak bermain politik.


petikan dari blog http://ob21.net/ Tidak berapa lama dulu, PAS pernah dikenali sebagai parti alim ulama berikutan ramainya para ulama pondok dan ilmuan agama lulusan dari Timur Tengah yang lebih selesa berjuang dari dalam PAS berbanding bersama dengan UMNO.

Bagaimanapun beberapa tahun kebelakangan ini, trend sedemikian seperti sudah berubah arah apabila para ulama dan tok guru pondok kini kelihatan semakin menjauhi PAS dimasa yang sama dilihat semakin mesra pula dengan UMNO.

Sikap PAS yang semakin angkuh dan bongkak dalam mengejar kuasa termasuk sanggup menggadai prinsip dan dasar perjuangan Islam termasuk kerap tunduk pada tekanan rakan sepakatan dari pembangkang turut menyumbang ke arah perubahan trend tersebut.

Di Kelantan umpamanya, sebahagian besar tok guru pondok sudah tidak lagi sanggup bersekongkol dengan PAS yang dilihat melebih-lebihkan dunia hingga lupa matlamat sebenar untuk mendaulatkan Islam dan hukum hakamnya.

Jika dulu pandangan dan nasihat tok guru pondok sering menjadi rujukan pemimpin PAS dalam sesatu isu, kini peranan tok guru pondok tidak lebih sekadar sebagai tukang baca doa dan adakalanya menjadi tok imam untuk program politik yang berselindung disebalik majlis ‘solat hajat perdana’.

Tambahan pula semenjak sebahagian besar pimpinannya dikuasai oleh puak liberal yang dikenali sebagai Anwarinas ataupun Erdogan, rentak hala tuju PAS juga kian liberal manakala suara-suara golongan ulama parti pula semakin tenggelam.

Pandangan Timbalan Mursyidul Am PAS dalam isu kalimah Allah s.w.t misalnya, sengaja dibakul sampahkan sahaja hanya semata-mata hati dan perasaan pemimpin DAP dan pengundi kristian pro DAP dilihat lebih utama untuk kepentingan mengejar kuasa duniawi.

Malah, apabila ramai pimpinan utamanya yang berlatar belakangkan agama sengaja dipinggirkan dalam perebutan jawatan parti, ia mengesahkan lagi yang PAS kini sudah melalui zaman perubahan total yang meletakkan para ulama dalam PAS kini hanyalah umpama kain buruk sahaja.

PAS lebih selesa dengan rentak baru haluannya yang lebih bebas tanpa kawalan dan teguran dari ulama dalam parti, meletakkannya kini seakan sama seperti PKR dan DAP walaupun tarafnya masih bersifat balaci.

Tika PAS berubah sikap secara drastik membuang satu demi satu pemimpin berlatarbelakang agama dan mula meminggirkan suara ulama-ulamanya, UMNO pula mengorak langkah memperkukuhkan suara alim ulama supaya lebih memainkan peranan dalam parti dan kerajaan.

Bagi PAS, para ulama dan tok guru pondok seakan sudah tiada nilai untuk dimanfaatkan sebaliknya kemunculan beberapa artis perempuan yang suatu ketika dulu meliuk-liuk tubuhnya bergaya seksi di depan kamera kini dilihat lebih berharga untuk memancing undi muda mudi.

ORANG ISLAM MEMCUBA NASIB DI KEDAI JUDI...!!!!




apa nak jadi dengan orang islam, ini lah yang di katakan islam hanya di atas kertas, hari kedua ramadhan masih ada orang islam mencuba nasib di kedai judi.

jom KLIK SINI

Sunday, July 22, 2012

SIAPA ABBY ABADI SEBENARNYA....!!!!





ustaz ini kata memang betul, apa kejadah nya baru pakai tudung 2 hari sudah di angkat menjadi ustazah, apa punya haram jadah baru pakai serban sebakul, hafal dua tiga ayat Quran lalu di angkat menjadi ustaz.  ini lah standard ulamak2 dalam pas. tak perlu belajar agama tapi cukup hanya pandai memaki hamun kerajaan dan kafirkan umno. 

arab nak komen : sepatutnya kita diam.,,, kita pulak dok bagi publisiti free pada abby adabi, dia skrg dah tak terima mana mana tawaran lakonan, tv pun dah tak main cerita dia lagi, populariti dia dah tak ada pun. kita pulak dok terhegeh hegeh bagi dia popular semula, setakat mana lah sangat dia nak popular masuk parti jamban tu. biaq pi lah dia dengan pas tu. 

sejarah orang masuk pas keluar pas pernah berulang, apabila abby abadi ini sedar pejuangan nya sia sia sahaja maka nanti orang macam ini pulak kita jilat dan bagi red carpet di pentas2 utama umno untuk hentam pas. melayu mudah lupa..!!!!

Saturday, July 21, 2012

GUAN ENG SUDAH MULA CAKAP BOHONG...BUKIT BENDERA DENGAN BUKIT RAINBOW TAK TAHU BEZA..!!!!!


ketua menteri DAP pulau pinang lagi sekali berbohong, guan eng lidah biawak terlalu banyak menipu rakyat melalui buletin mutiara dan beberapa siri statement pada sidang akhbar. bohong dan tipu adalah makanan harian dia.

ketua menteri a.k.a broker tanah paling berjaya telah cuba mengelirukan rakyat bahawa didalam kerajaan pulau pinang sekarang tidak pernah merogol tanah bukit buktinya lihat photo di atas.


tengok kenyataan dia dalam buletin mutiara yang paling cilakak menyiarkan berita membohongi rakyat. 
CM Lim said in his speech, " I wish to invite Star Group Chief Editor Datuk Seri Wang Chun  wai either to go up Penang hill or do a hill trek to see for himself whether PENANG HILLS ARE DYING as claimed by the Star. 
tolong lah ketua menteri paling cilakak jangan berbohong dan putar belit kan fakta untuk satu harI. Ini pendedahan star .BACA SINI
A hillslope in Sungai Ara on the island being levelled to make way for a housing project. — NG AH BAK / The Star



apa yang kita bongkar kan ialah tanah tanah bukit di sungai ara telah dirogol oleh kerajaan negeri dap. kita langsung tidak pernah sebut bukit bendera.  nampak sangat dia cuba mengalih dan mengelirukan rakyat di seluruh negara, rakyat pulau pinang tidak bodoh,

Friday, July 20, 2012

BN NEGERI PULAU PINANG MELANCARKAN SENJATA BARU....!!!!



tadi di bilik gerakan barisan nasional negeri pulau pinang telah melancarkan satu kenderaan yang di panggil MOBILE WAR TRUCK BN PULAU PINANG, nampaknya BN pulau pinang akan terus serang dan terang kepada rakyat pulau pinang dengan kemudahan yang baru di lancarkan. 

Kehadiran melebihi 400 orang ahli-ahli parti komponen BN dan penyokong-penyokong BN Pulau Pinang begitu teruja  pada majlis perlancaran Mobile War Truck BN Pulau Pinang 

Ketua Biro Penerangan BN Negeri Pulau Pinang Puan Tan Cheng Liang merupakan pemimpin BN wanita yang pertama berceramah pada Mobile War Truck BN Pulau Pinang.

Barisan Nasional Pulau Pinang akan terus mendekati rakyat dengan mobile war truck ini, komited dan kesungguhan yang di tunjukkan untuk merampas kembali pulau pinang dari pakatan  akan menjadi kenyataan. 

tahniah kepada barisan nasional negeri pulau pinang. 

foto dari BNpulaupinang 



Thursday, July 19, 2012

STRATEGI PAKATAN UNTUK MELAWAN DI ALAM MAYA

patut lah pun, mereka awal awal lagi tuduh umno dan bn bayar cybertroopers, rupanya mereka yang buat pastu tuduh orang lain yang buat. hampehhhh toi

arab pun macam teringin jugak lah nak join. ???? ,  boleh jadi macam ali baba dan 40 penyamun.  

terima kasih facebook sahabat

MODEL FACEBOOK BERGAMBAR DALAM JAMBAN.... !!!!!

Kadang tu tak faham dengan kelakuan model model facebook tak berbayar nie  berperangai seperti orang yang langsung tidak malu dan yang lebih menyedihkan gambar-gambar sebegini diupload dalam facebook. https://www.facebook.com

arab pernah kata, satu hari nanti gambar tengah mandi pun nak upload dalam facebook, sekarang terbukti apa yang arab pernah kata dua tahun lepas, walaupun gambar ini bukan mandi tetapi dah nak sama lah tu. 

kepada wanita wanita di luar sana, kenapa jadi macam nie. sayang lah wajah dah cantik lawa. tapi sedih lah kalau dok bergambar macam model model kemaruk gila komen facebook.  


PEMIMPIN PAS "SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA"....!!!!!!



terbukti sudah mereka mereka ini lah syaitan bertopengkan manusia. golongan laknatullah kafir kepada ajaran Allah seperti mana di sebut dalam al-quran. ini bukan arab kata tetapi ini apa yang di ceritakan di dalam Al-Quran.

"Manusia adalah umat yang satu, kemudian Allah membangkitkan Nabi-Nabi sebagai pembawa berita gembira dan pemberi amaran, dan Dia menurunkan bersama mereka Kitab ....... Hanya orang-orang yang diberikannya berselisih, setelah bukti-bukti yang jelas datang kepada mereka, kerana keangkuhan antara mereka; kemudian Allah memberi petunjuk kepada orang-orang yang percaya pada yang benar mengenai apa yang dalamnya mereka memperselisihkan, dengan izin-Nya; dan Allah memberi petunjuk kepada sesiapa yang Dia mengkehendaki pada jalan lurus." (2:213)


Turut menjadi sebab bagi perselisihan terdapat antara kita  mengambil ulamak ulamak dalam parti pas selain daripada Allah. Pengambilan tersebut serupa dengan menyembah mereka. Golongan yang berbuat demikian menyangka tok guru2 dan ulamak parti pas dapat mendekatkan mereka dengan Allah. 


Firman-Nya, "Tidakkah kepunyaan Allah agama yang tulus? Dan orang-orang yang mengambil wali-wali (pelindung-pelindung) selain daripada Dia - 'Kami hanya menyembah mereka supaya mereka mendekatkan kami dalam kedekatan dengan Allah' - sesungguhnya Allah akan menghakimkan antara mereka mengenai apa yang padanya mereka memperselisihkan. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada pendusta, yang berdegil dalam ketidakpercayaan." (39:3) 


pemimpin pemimpin dalam parti pas seperti tok guru nik aziz, hadi awang, dan nik bodoh disangka dapat mendekatkan manusia dengan Allah kerana ajaran mereka yang dianggap menarik dan benar. Akan tetapi, Allah menyifatkan mereka dan ketua ularmak mereka sebagai pendusta, dan sebagai orang-orang yang berdegil dalam ketidakpercayaan. Mereka tidak dapat petunjuk daripada Allah. 


Perselisihan tersebut disebabkan ajaran sesetengah manusia yang bertentangan dengan ajaran Allah daripada al-Qur'an. ini yang sedang berlaku didalam puak puak kafir pas ini. mereka hanya tahu mengkafir kan orang lain..tanpa ada pengetahuan langsung walau sedikit pun dalam hal agama..mereka hanya menjadi ikutan sahaja, seperti anjing anjing bila di panggil terjelir lidah...di suruh pergi pun terjelir lidah. buruk benar perumpamaan Allah kepada puak puak ini. 


arab melihat perpecahan  umat dapat dilihat dengan jelas setelah manusia menjadi bergolongan dalam agama, dan mereka yang bergolongan itu pula bergembira dengan apa yang mereka ada. Kenyataan tersebut dipetik daripada ayat berikut: 


"Tetapi mereka berpecah dalam urusan mereka antara mereka kepada golongan-golongan kepercayaan; tiap-tiap golongan bergembira dengan apa yang ada di sisi mereka." (23:53)


dengan apa yang arab terangkan ini berserta ayat ayat al-quran jangan lah pulak ada yang kata golongan yang di maksudkan itu ada lah di zaman nabi. arab nak jawab, terbukti lah AL-QURAN itu ada mujizat dia hidup sepanjang zaman. 


bukan kah parti pas itu adalah dari golongan yang suka memecah belahkan umat. 


terbukti atau tidak bila ada golongan artis seperti abby adabi, bob lokman, dan bekas timbalas polis  menyangka parti pas dapat mendekatkan  diri mereka   dengan Allah kerana ajaran parti pas dianggap menarik dan benar.


PAS BUKAN ISLAM, TETAPI PARTI POLITIK.


APA KEJADAHNYA PAK AJI WEI..!!!

bila dah jadi macam ini nak salah siapa, nak salah kan kerajaan atau diri sendiri, atau nak salahkan wanita@pondan ini yang mengajak pak aji itu tengok. ianya cukup memalukan, di luar dengan imej islan tapi tak tahu nak bawa imej islam. 

Wednesday, July 18, 2012

PENANG MEDIA CANT BEAR DAP MEDIA REPRESENTATIVE

Tua Pow Eng's Media Boys (and Girls) – Hated by Journalists in Penang 

The newspapers have reported that Lim Guan Eng is surrounded by a bunch of cocky, half baked and juvenile staff on his 28th floor office in Komtar. Well, maybe the papers didn’t quite describe it that way but you know what the papers are like. They are so “takut” of this vindictive man who cannot take even a little bit of criticism.

He is so megalomaniac that if you tell him, your hair so nice today, he will say, yesterday not nice ah? Why you so critical of me today? Anyway we don’t want to get sidetracked by his hair which is back to the oily style now that his love affair has ended.

Today we want to talk about LGE’s boys and girls who have caused so much problems for him and the Penang media. According to our reporter friends, these gang of people around Emperor LGE are known as the 28th floor.

LGE’s boys and girls are now the most hated bunch of clowns in Komtar. Why? Let us tell you.

They are bloody arrogant. They think that just because their boss is so powerful and loved by Penang Chinese, that means the people also love them. They are strutting around like their arrogant boss. You say their boss, they go for you with a sledgehammer. You criticise their boss, you are finished.

Reporters tell us they will send nasty press statements running them down. They are not very smart. We can tolerate some cocky behaviour if you graduated from Harvard or Cambridge. The clowns around LGE have some education, some don’t even go to university.

But half had failed their Form 5, joined DAP and suddenly the tsunami happened and they were lording it over the media from the 28th floor. In fact, state exco member Danny Law cannot even speak English correctly! Another exco, Lim Hock Seng, was a contractor, filling up potholes in Butterworth and he also struggles with his English and BM.

They belong to the Dong Jiao Zong gang. That means they speaking little bit England only. As for Bahasa Malaysia, err, what is that language ah? You get our drift? So when they issue press statements, it’s like in Astro Oh My English! Really teruk.

We won’t go into their command of the national language because these guys think they are living in a branch of China. Can you blame the Malay papers for not being able to relate with them and the English media for misunderstanding them?

The most powerful man after LGE on 28th floor is Zairil Khir Johari. No need for introduction, he is already famous as the Chinese fella with the Malay name. His power comes from the fact that he is currently LGE’s favourite, most trusted.

He will be made the next Deputy CM to replace that good for nothing Mansor Ismail. Actually he is not as obnoxious as his boss because he is quite blur but say anything about his boss and he will immediately rebut you in press statement, at ceramah or write in his column for the Malaysian Insider.

Anyway Zairil, enjoy your place under the Son (pun intended) while it lasts. LGE is like another cuckoo bird Ong Tee Keat, megalomaniac, paranoaic and neurotic. Prone to mood swings, morning happy, afternoon angry, evening sad. One day you are there, next day you are out. Give us a call when you fall, we don’t mind lending you a shoulder to cry on before you are pushed off 28th Floor

from TAN KHAI BENG. 

PORTAL PRO PEMBANGKANG KATA LYNAS SELAMAT.....

sudah terang lagi bersuluh, sekarang sudah terbukti LYNAS adalah selamat. perdana menteri tidak bodoh hendak membina kilang itu kalau boleh membahayakan kesihatan penduduk2 berdekatan di sana. perbagai tohmahan telah di lemparkan menghasut rakyat menolak pembinaan kilang memproses nadir bumi lynas, kalau portal pro pembangkang sudah mengaku dan memohon maaf atas kesilapan berita mereka bagaimana  dengan pemimpin parti pembangkang pulak.

Portal berita pro pembangkang Free Malaysia Today (FMT) hari ini memohon maaf kepada Lynas Corporation Limited kerana sebelum ini menerbitkan artikel-artikel yang mendakwa bahawa kilang memproses nadir bumi milik syarikat itu tidak selamat 
Mtoday News Sdn. Bhd. yang mengoperasikan FMT dalam satu kenyataan ringkas di portal itu berkata, pihaknya memohon maaf atas semua penerbitan mengenai Lynas memandangkan dakwaan-dakwaan yang diterbitkan tiada asas saintifik. 
Kenyataan itu turut mengakui “Kajian mengenai kilang memproses Lynas telah dilaksanakan secara menyeluruh dan terperinci,"
Permohonan maaf oleh portal itu dikeluarkan berikutan kes saman sivil di Mahkamah Tinggi antara Lynas Corporation Ltd dan Mtoday News Sdn Bhd.
sumber http://www.melanaublogger.com 

PAPAGOMO KENAPA JAHAT SANGAT NIE....!!!!!


kenapa papagomo dibiarkan bermahajarela membongkar salah laku peliwat tegar bernama anwar ibrahim bapak kepada nurul izzah. boleh tak kita nak tanya pulak kenapa bapaknya membiarkan papagomo membongkar cerita sex dia tanpa ada tindakan saman ke atas blog papagomo, mungkin kah anwar ibrahim membayar kepada papagomo untuk membuat cerita sex nya. kalau dulu bapaknya boleh bayar raja petra untuk menulis blog fitnah, kenapa tidak pulak kali ini bapaknya pulak bayar kepada papagomo. ini semua salah anwar ibrahim. 

jika itu semua fitnah, saman sajalah datuk nalla, ummi hafilda, yb zulkifli nordin dan papagomo, 4 nama ini dengan konsisten bercakap yang anwar memang kaki pungkok dan tibai bini orang. 

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar melahirkan kebimbangan kerana tiada tindakan diambil terhadap pengendali blogger pro-Umno termasuk Papagomo yang menurutnya menyebarkan fitnah terhadap pimpinan Pakatan Rakyat (PR) selama ini. 

Beliau berkata ini bukanlah kali pertama penyebaran fitnah dilakukan, namun masih dibiarkan tanpa apa-apa tindakan. “Tambahan pula Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan tiada laporan yang diterima setakat ini," katanya kepada media selepas menghadairi jamuan teh di sini petang ini. 

Beliau yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai diminta mengulas laporan blog yang menyebut kononnya seorang lagi siswa membuat laporan polis di kawasan utara kerana diliwat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini. 

Nurul Izzah berkata, sampai bila pimpinan PR termasuk bapanya, Anwar dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng akan terus dituduh dengan pelbagai dakwaan yang tidak berasas. KLIK SINI

arab nak kata: papagomo wei aku rasa dia suka kat hang tu, hehehehehehehheeh
Related Posts with Thumbnails