Thursday, May 31, 2012

TUNKU AZIZ TERUS MENDEDAHKAN KEPINCANGAN DALAM DAP

Mana agaknya Lim Guan Eng nak sorok muka dengan pendedahan terbaru Tunku Abdul Aziz Ibrahim ini. DAP selalu mengambarkan ia sebuah parti yang ‘baik-baik’,tak main duit dan sogok jawatan. 

Apa yang berlaku pada Naib Pengerusi DAP yang letak jawatan Selasa membuka habis pekong yang terselindung selama ini. Dalam interbiu dengan akhbar The Star yang disiar Rabu,Tunku Aziz mendedahkan Guan Eng ada menelefon pada hari Ahad lalu untuk memujuknya jangan keluar parti. 

Ganjaran yang menjadi umpan Ketua Menteri Pulau Pinang itu ialah fellow dalam badan pemikir Penang Institute yang membolehkannya ‘berjalan sakan’ Katanya kemudianya Setiausaha Politik Ketua Menteri itu,Zairil Khir Johari pula menelefonnya bagitau tawaran itu datang dengan ganjaran elaun RM50,000. 

Ini semua sebagai ganti jawatan Senator beliau yang tidak disambung semula. Tunku Aziz bukanlah orang sebarangan.Beliau adalah bekas penasihat Bank Negara dan bekas Naib Presiden Tranparency International. 

Nak main-main dengan orang macam ini ..maka Guan Eng kena sebijik dimuka bila beliau sifatkan Setiausaha Agung DAP itu ‘biadap’. Katanya mereka tiada adap dan tiada rasa hormat pada orang. Lebih teruk lagi Tunku Aziz kata Guan Eng orang yang tidak boleh dipercayai. Katanya keputusan letak jawatan parti itu adalah muktamad dan tidak boleh dipujuk lagi. http://pahang-ku.blogspot.com


LIM GUAN ENG MARAH TENGOK VIDEO SKANDALNYA..!!! @azizisafar, @dzainalabidin




penceramah sdr azizi safar telah mendedahkan betapa munafiknya ketua menteri paling cilakak lim guan eng. perdedahan video skandal ketua menteri turut di dedahkan dalam video ini. MESTI TENGOK
Ketua Menteri, Lim Guan Eng dibidas kerana cuba mengugut media dengan tindakan saman sekiranya mereka menyiarkan sesuatu isu yang tidak disukainya. 
Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Huan Cheng Guan mendakwa tindakan sedemikian menunjukkan Setiausaha Agung DAP itu seorang hipokrit. "Ketua Menteri baru-baru ini memakai baju hitam dan reben kuning sebagai sokongan kepada Hari Kebebasan Media pada 3 Mei lalu. 
"Sekarang dia pula ugut mahu saman media yang siarkan isu tidak digemarinya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. Tindakan Guan Eng mengugut media itu disiarkan di dalam laman web YouTube. Dalam rakaman itu, Guan Eng mendakwa mahu menyaman mana-mana akhbar sekiranya mengeluarkan berita mengenai isu yang dikatakan tidak digemarinya. 
Guan Eng dipercayai bertindak demikian apabila disoal mengenai kesahihan cerita mengenai skandalnya dengan seorang guru wanita sekolah Cina seperti yang disiarkan di dalam laman web berbahasa Inggeris http://stopthelies.my sejak dua hari lalu. 
Sementara itu, Cheng Guan memberitahu, Guan Eng tidak sepatutnya bersikap sedemikian terhadap wartawan, sebaliknya boleh memilih untuk tidak mengulas. "Beliau boleh menjawab 'tidak' sahaja atau enggan cakap langsung, tetapi kenapa mahu ugut media dengan saman," katanya. "Saya akan berterus-terang dengan soalan yang ditanya oleh media kerana tidak bimbang reputasi terjejas sekiranya tidak membuat sesuatu yang salah," katanya.- UTUSAN 

AZMIN ALI PENYAMUN DAN PEROMPAK BERLESEN....!!!!!

satu persatu azmin ali kena lanyak oleh ummi hafilda. dari perlis hingga lah ke sabah nama azmin ali telah di ceritakan oleh adiknya sendiri. tak cukup dengan itu ibu kandungnya pulak terus merayu agar dia kembali ke pangkuan keluarga. 

sejak ibunya keluar tv memberi kata dua kepada azmin ali, arab melihat mamat ini ibarat sudah terkena sumpahan dari cerita dia derhaka kepada ibunya, selepas itu isu salahlaku skandal sex dia pulak keluar. selari dengan isu itu pulak di selit cerita isteri kesayangan nya dan gundik anwar ibrahim, belum pun reda kisah itu, penulis blog terkenal RPK datang mengemparkan dunia politik malaysia dengan membongkar azmin ali dengan kekayaan nya yang terlampau.

sebenarnya kepada sesiapa yang mengikuti kisah ceramah ummi hafilda, wanita ini didalam siri ceramah telah berulang kali menceritakan perihal abangnya. ini bukan lah cerita baru. tambahan lagi cerita isteri kesayangan nya menjadi gundik kepada boss nya si peliwat tegar anwar ibrahim. kisah wang di bawah rumah berjuta juta ringgit. seperti ummi bercerita. buka satu DUIT, buka lagi DUIT, buka lagi DUIT  bersusun di bawah rumah itu. cerita lagi tentang saham saham jutaan ringgit di atas nama azmin ali dan shamsidar. kisah paling memalukan keluarga nya iaitu skandal sex. 

azmin ali ini boleh lah di ibaratkan telah di sumpah menjadi hantu raya tak ada tuan. bila dia berkuasa dulu pernah kah dia fikir soal rakyat???  sekarang baru ingat rakyat. 

sekarang bila tak boleh songlap wang kerajaan. terpekik terlolong sana sini kata  umno dan bn rasuah, pemimpin2 umno dan bn  rompak duit rakyat,  dia tak sedarkah satu ketika dulu dia lah orang kanan kepala penyamun, masih ingat tak pada ibrahim pendek dalam cerita ali baba bujang lapuk. bila dia menggunakan   buah dadu untuk menipu rakyat hidup-hidup. Kalau dah ketuanya P.ramlee ada lah ketua penyamun. orang kanan kirinya seperti ibrahim pendek pun penyamun jugak.  azmin ali pun penyamun jugak...INGAT TU. !!! 

rakyat harus berfikir sedalam dalamnya, jangan tertipu lagi. tidak terlintaskah di fikiran rakyat semua  bilamana satu ketika dahulu dia pernah kaya raya dengan hasil merompak duit rakyat di dalam umno. tidak kah dia akan merompak lagi sekali duit rakyat bila dia berkuasa bezanya dulu umno sekarang pakatan haram jadah.???? 

atas nama rakyat, berjuang kerana rakyat, kembalikan kuasa kepada rakyat,  pooodahhhhhhhhhhhh rakyat konon,, !!!! 

rakyat yang dungu dan bodoh atau baru kenal azmin ali saja yang terikut ikut dengan politik dia. Anak anak muda memang tak tahu apa apa sejarah tentang dia. tolong lah jangan jadi bodoh sebelum waktunya. 


Wednesday, May 30, 2012

MULUT NIZAR MEMANG KURANG AJAR, MELAYU BANGSAT..!!!!


SHAH ALAM - Ketua Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor. 

sumber sinar harian.

terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata merana lah badan, padan muka hang nizar weiii..


ini lah arab kata kan pada posting yang dulu, nizar ini memang melayu bangsat lagi paria cuba mengajar rakyat untuk kurang ajar dengan raja melayu sendiri. 

betul orang tua kata, orang melayu hanya berani pukul orang melayu..!!!!

Tuesday, May 29, 2012

AZMIN ALI SUDAH JADI BATU.....!!!!,



azmin ali terus terkedu bila di malukan depan rakyat. nampak dah rakyat tolak pemimpin tidak bermoral dan tidak memperjuangkan hak rakyat, 

NIZAR TELAH MENGAJAR RAKYAT BAGAIMANA MAHU DERHAKA KEPADA RAJA...!!!!

hari ini arab cuba mengupas mengenai keceluparan pak nizar bilamana dia cuba bermain api atau lagi sekali cuba mohon derhaka untuk kali kedua memheret institusi raja dalam kancah politik pembangkang paling cilaka dan paling kotor. 

PLAT WWW 1 semua sudah tahu telah dimiliki oleh DYMM Sultan Johor. tetapi kenapa ada seorang melayu bangsat lagi paria ini  cuba mempersoalkan cara pihak istana membelanjakan wang, kononnya sultan johor telah menbazir duit rakyat untuk kepentingan istana. 

pak nizar melayu paria  ini cuba menunjukkan kepada bangsa lain bahawa institusi raja tidak perlu di hormati. apabila melayu menderhakai kepada rajanya sendiri, jangan salah bangsa lain kalau satu hari nanti akan ada orang cina dan orang india akan membuat benda yang sama satu hari nanti. 

melayu paria lagi bangsat ini sudah lupakah semasa dia menjadi MB Perak berapa juta dia menghabiskan duit rakyat dengan membeli kereta cambry bagi kegunaan exco exco perak ketika itu. apa kata bekas mb paling bangsat dan cilaka pak nizar.????????

Di bawah kenyataan Tengku Mahkota Johor di twitter berhubung isu no plat WWW1...

"Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. Selesa untuk tidak meminta dari MB atau dari mana-mana pegawai Kerajaan. Wang yang diperuntukkan kepada Bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum Anda buka mulut anda, sila selidik."

jelas lah di sini melayu paling bangsat dan cilaka pak nizar telah di malukan oleh TMJ sendiri. padan muka hang..!!!!!

mahukan lagi berita penuh dan kupasan yang lebih mendalam http://harapan-esok.blogspot.com

MY NEW BLACKBERRY NOT WORKING...!!!!!

fazura menjadi model blackberry curve  klik sini berita penuh

video

Monday, May 28, 2012

KEBEBASAN MEDIA KEPALA HOTAK HANG....GUAN ENG PALING CILAKA..!!!



Lim Guan Eng  mengadakan sidang akhbar mengenai penyebaran rangkaian mengenai skandal bekas Pembantu Khas, dia bukan sahaja gagal untuk bertindak balas dan menjelaskan, tetapi untuk menyekat kebebasan media dan wartawan.

mereka di ugut oleh guan eng paling cilakak iaitu akan mengambil tindakan, inikah kebebasan media yang di amalkan oleh DAP dan PR. seluruh rakyat Pulau Pinang tahu bahawa dia dan pembantu khas, tetapi teka-teki tersebut dan Lim Guan Eng tidak berani untuk berhadapan dengan media dan maklum balas KENAPA ????

Sunday, May 27, 2012

SYAITAN2 BERMUKA MANUSIA KENA HALAU DENGAN JEMAAH MASJID...!!!!

ini lah padahnya bila jemaah masjid melihat muka sekor2 tu dah macam syaitan, sebab itu lah mereka menghalau saja si kumpulan syaitan dan iblis keluar masjid dari membuat kerosakan dan kemusnahan minda rakyat..

APA GUNA JADI PERDANA MENTERI KALAU TELURNYA DIRAMAS OLEH DAP...!!!

matlamat si anwar ibrahim hanya SATU ,,, iaitu dia mahu menjadi PERDANA MENTERI, dia peduli apa masalah rakyat dan negara, janji  matlamat politiknya tercapai. rakyat harus memikirkan perkara ini. apakah kita mahu seorang perdana menteri tidak bermoral seperti anwar ibrahim. apakah kita mahu seorang perdana menteri yang hanya  menjadi boneka kepada yahudi dan dalam negera iaitu DAP,  

karpal singh akan tersenyum sinis bila melihat anwar ibrahim mahu menjadi perdana menteri kerana dia lah yang akan meramas mesra telur perdana menteri malaysia. karpal singh tahu segala rahsia salah laku si peliwat tegar itu. 

apa guna anwar menjadi PM kalau semua keputusan terpaksa merujuk kepada DAP. kita akan ada perdana menteri yang tiada kuasa untuk menentukan atau mengubah dasar dasar kerajaan. lagi sekali melayu akan di pijak pijak dan di hentuk hentuk ke dinding..!!!!! BODOH PUNYA MELAYU.!!!   

Saturday, May 26, 2012

1MALAYSIA PAD MAMPUKAH BERSAING ??? @MekMolly ,@IsmailSabri60

Dengan dunia tablet yang semakin mendapat perhatian ramai di Malaysia, kini sebuah syarikat tempatan hadir dengan tablet yang diberikan nama 1Malaysia Pad. Tablet Android yang bakal dijual bermula bulan hadapan itu bakal berharga RM999, dan kini dibuka untuk pra-tempahan oleh orang ramai. 

Dari segi rekabentuk, tablet 1Malaysia Pad kelihatan sebagai salah satu produk tablet daripada China, yang hanya dijenamakan semula dengan nama 1Malaysia Pad. Ia membawakan skrin sentuh seluas 7-inci, kamera 3.0-megapixel dibahagian belakang, kamera 0.3-megapixel dibahagian hadapan, bateri Li-Polymer sebesar 4000mAH, ruangan kad mikro-SD sehingga 32GB dan juga dijana menggunakan sistem operasi Android Gingerbread. 

Pada masa yang sama, tablet yang menggunakan penjenamaan 1Malaysia ini juga didatangkan bersama-smaa dengan sebuah aplikasi khas, dinamakan sebagai 1Malaysia Messenger (1MM), yang mana menawarkan sokongan permesejan antara pengguna, seumpama Whats App dan lain-lain. Selain itu, tablet ini juga dikatakan akan dilengkapi beberapa aplikasi lain seperti 1Malaysia Club dan juga 1Malaysia Info. 

Namun, dengan pasaran tablet yang mana para pengguna lebih gemarkan kepada iPad dan juga beberapa tablet Android lain, seperti daripada Samsung dan yang lain, serta Hyundai yang menawarkan tablet dengan rekabentuk lebih lawa pada harga yang lebih rendah, adakah 1Malaysia Pad ini terus akan menjadi pilihan pengguna?

thestar

arab nak komen: cantik 1malaysia pad tu..!!!! 

Friday, May 25, 2012

TAHNIAH ANWAR, AZMIN DAN AMBIGA !!!!

ini lah yang dimahukan oleh anwar ibrahim, azmin dan ambiga berjaya menunjukkan tahap kebencian dunia kepada pemimpin tertinggi malaysia iaitu Perdana Menteri Datuk Sri Mohd Najib. 

puak puak haram jadah ini bukan tahu apa pun dan kesannya. matlamat mereka hanya satu mahu memalukan kerajaan malaysia.   tindakan pihak kerajaan arab sekarang ini benar2 telah menyusahkan bakal haji dan umrah yang bercadang hendak pergi tahun ini.  

jika tangan itu tidak boleh membina, jangan lah mahu merosakkan apa yang telah orang buat. 

Thursday, May 24, 2012

RAKYAT HARUS TAHU RAFIZI TERNYATA BERBOHONG..!!!

Terima kasih pada seorang sahabat yang telah membuat analisis mengenai ketelusan perdebatan diantara Rafizi dan KJ . Analisis ini telah menunjukkan bahawa Rafizi hanya lah bermain spin isu bukan berdasarkan fakta fakta yang sedia ada.

sebenarnya setuju atau tidak arab katakan negara malaysia telah maju. telah memberi pendidikan kelas pertama di dunia, tetapi mentaliti kelas ketiga. 

debate bukannya seperti bermain bola sepak, membawa penyokong bersorak,  baca di sini

AMBIGA AKAN LANCARKAN BERSIH 4.0 DENGAN "LUCKY DRAW"

Penganjur Bersih 4.0 menawarkan hadiah dua buah kereta mewah bernilai kira-kira RM2 juta melalui kempen 'Bersih 4.0 Cintakan Keamanan'. Pengerusi Majlis Bertindak Peniaga-Peniaga Kuala Lumpur, Datuk Jamal Md. Yunus berkata, sebuah Lamborghini Gallardo dan BMW 530 bakal menjadi hadiah cabutan bertuah di laman peminat Facebook Bersih 4.0 yang akan dilancarkan tidak lama lagi.
"Kita tawarkan sebuah kereta BMW bernilai RM220,000 untuk seorang pemenang bertuah apabila laman ini mencecah 150,000 pengikut. "Kemuncak hadiah adalah sebuah Lamborghini yang akan dicabut sebagai hadiah utama apabila pengikut mencapai sejuta orang," katanya kepada pemberita di Restoran Sekinchan di sini hari ini. Jamal berkata, hadiah akan ditawarkan kepada pengguna Facebook yang berbelanja di mana-mana Restoran Sekinchan dengan mengemukakan bukti pembelian di laman berkenaan.

Beliau yang juga pemilik rangkaian restoran itu berkata, hadiah tersebut disediakan sebagai usaha memupuk dan mendapatkan sokongan warga Kuala Lumpur untuk menjadikan bandar raya itu bebas daripada perhimpunan haram dan rusuhan. "Kita akan buka sebuah laman pengikut Bersih 4.0 di Facebook dan menyeru orang ramai supaya menyertai kempen 'Cintakan Keamanan' sebagai bantahan kepada Bersih yang satu lagi. "Melalui usaha ini, kita berharap Bersih 4.0 akan menjadi penutup kepada perhimpunan Bersih yang menjadikan Kuala Lumpur huru-hara," katanya.

Sementara itu, Jamal memberitahu, pihaknya akan meneruskan perhimpunan peniaga dan penjaja di kediaman Pengerusi Bersih 3.0, Datuk S. Ambiga walaupun pihaknya tidak mendapat kebenaran daripada Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail. "Pasar malam di Jalan Setiakasih 1 akan diteruskan sebagai protes terhadap pihak yang bertanggungjawab terhadap kerugian para peniaga dan penjaja pada hari perhimpunan Bersih.

"Kami golongan peniaga dan penjaja yang tidak tahu undang-undang akan berniaga walaupun petak niaga yang dicat sebelum ini sudah dipadam Dewan Bandaraya Kuala Lumpur," katanya. Jamal turut menangkis tohmahan yang mengaitkan pihaknya sebagai alat kepada parti-parti tertentu. "Apa yang kita lakukan bukan untuk bermusuh dengan mana-mana pihak kerana kami bebas daripada pengaruh parti politik. "Ini adalah tindakan susulan kerana pada Bersih 1.0 ramai yang masih bersabar, Bersih 2.0 mereka mula marah dan baru-baru ini Bersih 3.0 ramai yang hilang sabar," katanya. Jamal berkata, pasar malam yang akan diadakan pada Khamis dan Jumaat ini turut mendapat sokongan daripada 70 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan persatuan penduduk. - UTUSAN

arab nak komen: melihat situasi ini sememangnya ambiga wajid di ajar dan di layan sebegini rupa. baru dia tahu apa itu PRIVACY dan hak rakyat untuk bersuara di atas kebiadapan nya yang terus menerus mahu menentang arahan pihak berkuasa dan mahkamah. ambiga sekarang harus berfikir dua tiga kali untuk melancarkan BERSIH 4.0 kerana nama BERSIH 4.0 itu sendiri telah di hijack oleh peniaga2 dan rakyat. adakah ambiga sedang memikir nama baru??? seperti BERSIH 4.0.1, dah macam model phone atau software phone lah pulak. hahahahahaahahha . baru hang ada akai.!!! 

Wednesday, May 23, 2012

PANAS: BEKAS TIMB MENTERI MAHU BERTANDING ATAS TIKET PAS???? Cc@dzainalabidin

Bekas Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Mohd Shariff Omar berkata beliau sanggup menawarkan dirinya sebagai calon pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) sekiranya diberi peluang.

Sebagai seorang ahli parti Barisan Nasional yang setia, Mohd Shariff berkata, beliau pernah menghantar surat kepada bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi mengenai kesanggupannya melepaskan kerusi Parlimen Tasek Gelugor kepada Tan Sri Nor Mohamed Yakcop pada pilihan raya 2008.

"Saya bersedia untuk bertanding semula kerana Tasek Gelugor adalah kubu kuat saya yang dibangunkan selama 20 tahun," katanya kepada pemberita sebelum menghadiri majlis makan tengah hari bersama Perkasa Tasek Gelugor di Hotel Seri Malaysia Kepala Batas di sini, Rabu.

Beliau bagaimanapun enggan memberikan sebarang komen berhubung khabar angin mengaitkannya akan bertanding di bawah tiket PAS pada PRU-13.

"Saya berkawan dengan semua ahli politik termasuk pemimpin DAP, Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR) dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dari PAS," katanya.

Sumber mystar

Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

DAP SUDAH TAKUT DENGAN SIKAP KETERBUKAAN BN PULAU PINANG

"Tuduhan oleh Guan Eng & DAP bahawa UMNO akan merampas kerusi Ketua Menteri P.Pinang jika BN menawan semula negeri ini terjawab apabila Dato Zainal Abidin Osman sendiri mengesahkan bahawa ianya milik komponen BN ."
Ketua menteri pulau pinang paling cilaka memang rasis, bilamana mengeluarkan kenyataan tersebut cuba menghasut pengundi cina UNDI BN bermakna UNDI UMNO DAN MELAYU. 

BN Pulau Pinang tidak mempunyai masaalah dengan kerusi ketua menteri jika dipegang oleh sesiapa pun tanpa mengira parti Gerakan atau pun MCA. Dah lebih 50 tahun tak pernah menjadi masaalah tapi itulah yang merisaukan DAP melihat keterbukaan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Pulau Pinang Datuk Zainol.  

dap memang rasis sebenarnya...!!!



Tuesday, May 22, 2012

PAS DI TASEK GELUGOR TERDUDUK TENGOK CERAMAH @dzainalabidin





Ceramah Agama oleh penceramah terkenal dari Perak ini iaitu Ustaz Kazim Elias pada malam minggu yang lalu telah berjaya menarik minat hampir 7000 rakyat tasek gelugor.  Memang hebat sambutan ceramah Ustaz Kazim Elias ini di SK Ara Rendang yang dianjurkan PIBG SMK Pokok Sena . 

Turut hadir ke majlis ini ialah Adun Prmtg Berangan , YB Ustaz Shabudin Yahya ketua umno bahagian tasek gelugor serta tetamu istimewa Mufti P.Pinang SS Datuk Seri Hj Hassan Ahmad . 

tahniah kepada UMNO bahagian tasek gelugor kerana berjaya mengadakan majlis ceramah tersebut dan membongkar parti pas supaya rakyat di beri maklumat yang benar. 

KEMPEN ANTI-ISLAM DILANCARKAN OLEH PARTI POLITIK..!!!

Dunia dikejutkan laporan bahawa sebuah parti politik Belgium melancarkan kempen anti-Islam dan menghina agama Allah itu. Lebih memburukkan lagi, ketua parti Vlaams Belang yang berhaluan kanan negara itu, Filip Dewinter, telah mempergunakan gambar anaknya, An-Sofie Dewinter, yang berbikini dan memakai purdah di bahagian kepalanya. 

Pada poster itu juga ditampal slogan “Kebebasan atau Islam?” di bahagian buah dada gadis itu manakala dibahagian seluar dalamnya pula terdapat gesaan yang membawa maksud, “Kamu pilih!”.

Menurut laman berita antarabangsa, Dailymail.co.uk, poster kempen anti-Islam anjuran Filip itu bertujuan untuk menggesa golongan wanita supaya menolak Islam dan mereka berhak memilih ‘kebebasan’ berbanding agama tersebut. “Kami mahu mereka (wanita) faham bahawa mereka sebenarnya mempunyai pilihan (untuk tidak memilih Islam,” kata Filip berhubung kempennya itu.

Selain itu, An-Sofie yang sebenarnya dipergunakan bapanya itu menafikan dirinya dipergunakan untuk tujuan kempen tersebut dan menegaskan bahawa dia bangga dengan poster gambarnya itu. “Saya sendiri yang mencadangkan (poster tersebut)…kempen (melalui poster itu) ini memberikan gambaran jelas mengenai seluruh perasaan untuk isu ini..sebagai wanita, kita mesti memilih sama ada kebebasan atau Islam,” katanya tanpa rasa malu.

Parti Vlaams Belang turut berkempen bagi menghadkan kemasukan imigran beragama Islam ke Belgium dan bimbang dengan pengaruh Islam yang kian mendapat sambutan di negara tersebut. Difahamkan juga bahawa Filip Dewinter merasakan dirinya sebagai patriot sejati Belgium dan bertanggungjawab bagi memastikan Belgium bebas dari pengaruh Islam. 

edisikini

arab harap tiada benda macam ini di malaysia. walaupun sudah ada sikit sikit ke arah seperti itu. malam ini jangan lupa datang beramai ramai ke dewan bagan lebai tahir ada ceramah rapat umum membongkarkan apa rancangan DAP sebenarnya.

PEMIMPIN UMNO YANG TIDAK DIDENDANGKAN...!!!!!


Baru baru ini arab berkesempatan bertemu 4 mata dengan seorang tokoh pemimpin UMNO yang paling disegani dan dihormati oleh kawan dan lawan iaitu Dato' Sri Shariff Hj Omar, dari apa yang arab perhatikan pemimpin ini masih kuat dan jiwanya terhadap perjuangan umno, semangat mantan ketua umno bahagian tasek gelugor untuk berkhidmat kepada rakyat masih membara, arab tidak nampak DSSO seperti mahu bersara dalam arena politik. malah  akan terus berkerja demi parti. 

sempena hari ulangtahun umno yang ke 66 baru baru ini DSSO sempat memberi komen "UMNO kini di persimpangan untuk terus melihat sejarah UMNO di belakang atau bangkit meneruskan perjuangan UMNO. Realiti yang harus UMNO terima; UMNO adalah orang Melayu tetapi bukan semua Orang Melayu adalah UMNO. UMNO harus kembali kepada perjuangan asal seperti pemimpin2 terdahulu yang berjuang untuk orang Melayu dan rakyat keseluruhannya bukan hanya berjuang untuk Orang UMNO." 

sekarang semua tahu dengan demam piliharaya, DSSO sempat juga melahirkan pandangan nya tentang PRU13, Dalam merangka gerak kerja menghadapi pilihanraya umum ke 13. Ada 3 perkara penting yang harus dimainkan di peringkat akar umbi dan pimpinan BN. beliau  menamakannya sebagai Gerak 3 'M'. Pertama "Machinery" - Jentera gerakkerja pilihanraya yg bersistem dan efisien melaksanakan tugas masing2. Kedua- "Money" - peruntukan kewangan yang disalurkan kepada jentera gerakkerja untuk melakukan aktiviti dan kempen menjelang pilihanraya dan terakhir 'Media' - Penerangan yang hebat merangkumi media konvensional dan media baru yang mampu memberi penerangan tentang manifesto, transformasi kerajaan yang harus sampai ke setiap pengundi.
 sebagai orang lama yang pernah berkhidmat di tasek gelugor selama 26 tahun, DSSO tidak pernah lupa kepada tempatnya. beliau sering turun padang untuk bersama rakyat dan pengundi di tasek gelugor. rata rata rakyat amat senang dengan personality DSSO. arab cuba mencuit DSSO adakah beliau masih berhajat untuk kembali ke arena politik, jika pucuk pimpinan merestuinya saya pasti akan kembali untuk bersama sama pengundi tasek gelugor dan terus berkhidmat

Kita seharusnya berbangga bahawa dalam menghadapi tsunami politik PRU 12. Parlimen Tasek Gelugor berjaya kekalkan 100% kemenangan kepada BN. Kekuatan kita adalah diri kita sendiri yang bekerjasama berjuang untuk memastikan calon2 kita menang tidak kira mereka bukan pilihan ramai. Yang paling penting adalah kemenangan untuk parti. Hari ini dengan cabaran yang lebih besar. Media baru yang main peranan dan persepsi generasi muda yang lebih liberal maka sudah tentu persiapan di peringkat TG harus berlipat lipat kali ganda apatah lagi YAB PM sudahpun memalu semboyan. Persoalan yg paling utama adakah pimpinan BN peringkat Tasek Gelugor sudah bersedia bersama2 YAB PM menempuhi PRU 13 yang getir itu nanti."

pssssssssssssssss, Parlimen P042 akan bergegar lagi..!!!!! , 

Friday, May 18, 2012

LIVE: UMNO PULAU PINANG SAMAN LIM GUAN ENG @dzainalabidin

Hari ini jam 8.30 pagi di Mahkamah Jalan Duta, perbicaraan kes saman antara Umno Pulau Pinang  terhadap Lim Guan Eng Setiausaha Agung DAP.

Umno Pulau Pinang diwakili Peguam Datuk Jahaberdeen Mohamed Yunoos akan menjalankan pendakwaan ke atas lim guan eng kerana dua dakwaan iaitu menuduh Umno Pulau Pinang telah terlibat dalam demostrasi ganas pada 1 Julai 2011 dan menuduh membakar pejabat DAP. 

umno pulau pinang  melalui ketua perhubungan negeri Dato Zainal Abidin Osman kali ini tidak akan memberi muka kepada pembuat fitnah tegar seperti lim guan eng dan akan berhadapan saman sebanyak RM30 juta. itu lah harga yang perlu di bayar di atas keceluparan guan eng lidah biawak dan sikap angkuhnya.  Saman malu ini juga difailkan terhadap Parti DAP dan dua orang pekerja Suara Keadilan. 

kronologi kes
Dalam pernyataan tuntutan itu, Zainal Abidin mendakwa pada 3 Julai 2011, Lim telah menerbitkan suatu kenyataan akhbar melalui e-mel yang kemudiannya disiarkan di Keadilan Daily pada 3 Julai dan di akhbar Suara Keadilan pada 5 Julai, tahun lepas, yang antara lain membawa maksud kononnya beliau terlibat dalam kegiatan mengguling Ketua Menteri Pulau Pinang. 
Beliau didakwa Lim melakukan perkara tersebut melalui cara yang salah serta menyembunyikan penglibatannya dalam satu demonstrasi ganas yang berlaku di Komtar dan Jambatan Pulau Pinang pada 1 Julai 2011. Beliau berkata pada 18 Ogos tahun lepas, Lim telah mengeluarkan satu lagi kenyataan menyinggungnya di hadapan sekumpulan wartawan, yang telah disiarkan di laman berita elektronik, The Malaysian Insider, pada hari yang sama. 
Zainal Abidin berkata antara lain kenyataan itu membawa maksud kononnya beliau telah merancang untuk mensabotaj premis parti DAP di Pulau Pinang, dan kononnya beliau terlibat dalam mencetuskan cubaan membakar premis itu. Beliau berkata akibat kenyataan itu, ia telah merosakkan reputasinya dan menjejaskan kepercayaan parti induk terhadapnya. Zainal Abidin menuntut ganti rugi RM30 juta, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah dan suatu injunksi bagi menghalang kesemua defendan daripada terus mengeluarkan atau menyiarkan kenyataan fitnah itu. - Bernama 

nantikan live berita bergambar dari mahkamah jalan duta pagi ini.

Thursday, May 17, 2012

LELAKI MURTAD MATI BUNUH DIRI...!!!!

Seorang lelaki yang asalnya beragam Islam bernama Syahir dan kemudiannya murtad menukar agama kepada Kristian, Edward Martin Jesus mengumumkan di Facebook miliknya bahawa dia akan membunuh diri sebelum jam 12 tengah hari, hari ini.

Lelaki itu dikatakan putus cinta dengan wanita bernama Nur Atiqah Nor Aziz. Sebelum membunuh diri dia memberitahu mahu memulangkan barangan pemberian teman wanitanya itu. Tempoh 15 jam lalu, dia mengumumkan berikut di Facebooknya;

sebelum aku ingin bunuh diri aku akan pergi ke rumah atiqah aziz untuk menyerahkan segala pemberian dia pada aku.. kemudian aku akan bunuh diri di suatu tempat yang aku pernah pergi dgn dia jalan2… Ada pula yang melaporkan Edward telah meminda tarikh bunuh diri dari tengah hari tadi, kepada 3 Jun pula, yakni tarikh lahir teman wanitanya itu.

Sehingga kini belum dapat disahkan sama ada dia telah melaksanakan niatnya atau tidak. Maklumat yang diberikan dalam akaun Facebooknya ialah dia pernah bersekolah di SMK Seksyen 19, Shah Alam dan tinggal di bandar yang sama. Tidak diketahui sama ada maklumat berkenaan benar atau tidak Mesej 6 jam lalu (waktu berita di ditulis ialah pukul 2 petang – 12 Mei) berbunyi ; those yg banyak beri support pada aku .. aku minx maaf kerana dr awal hingga akhir usahamu adalah sia2 belaka.. aku sudah buat keputusan… harap perjalanan aku akan berjalan dengan lancar.. jgn ada yang cuba untuk menghalang aku untuk aku bunuh diri!

Tidak diketahui apa nasibnya sekarang. Terlalu banyak bahan berita yang mengelirukan ketika ini, termasuk ada yang kata akaun Facebook miliknya telah digodam. Apakah dia melawak atau dia serius. Namun, kalau melihat kepada update-update yang diletakkan, nampaknya serius.

Ada sebahagian yang memberikan komen pula agak lawak. Ada yang menasihat Edward agar bersabar tunggu Euro habis dulu, ada yang kata layan hindustan kejap, ada yang paste link untuk jual barang kat internet, mengambil kesempatan untuk berkenalan, ada jugak yang mengatakan kisah cinta dia lebih baik pada filem Twilight, Ada pula rakan lama yang memaki Edward dengan mengatakan dia seorang kaki buat drama. Apa pendapat anda, dia ni buat lawak nak perhatian atau memang dia akan meneruskan niatnya? Apa yang boleh kita buat, nak percaya ke? Facebook Edward Martin Jesus di sini.

sumber: mynewshub.my

TUNKU AZIZ TIDAK AKAN MENGADAIKAN MARUAH, DIA MALU..!!!!

Ketua menteri paling cilaka dan lidah biawak memang mengamalkan rasuah tegar. sepanjang yang arab tahu. dia pernah cuba merasuahkan beberapa pihak untuk menutup kejahatan kepimpinannya dalam DAP. Tungku Aziz memang patut rasa malu kerana mempunyai pemimpin seperti guan eng lidah biawak dan memang patut dia keluar dari parti DAP.

Patutlah Tunku Aziz tidak percaya dan menganggap Lim Guan Eng DAP tidak patut dihormati walau sedikit pun. Lim Guan Eng seorang kaki putar belit dan lidah biawak.

Dalam entri terbaru kroni tegar Lim Kit Siang DAP itu, Guan Eng dengan tanpa malunya menulis 'serta boleh menerima perbezaan pendapat dengan DAP' tetapi siapakah yang melenting meroyan berlebihan apabila Tunku Aziz tidak bersetuju dengan demo jalanan Bersih 3.0?

Bukan Lim Guan Eng kah?

Di dalam entri tersebut Guan Eng DAP dengan tebal muka tak tahu malunya menulis kononnya 'memberi ruang yang luas dan tempat' untuk Tunku Aziz! Sungguh memalukan!

Entri Guan Eng DAP : Apabila mengumumkan perletakan jawatannya daripada DAP, Senator Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah menyatakan “perbezaan pendapat” sebagai sebab, atas perselisihan dengan pendirian rasmi DAP untuk menyokong Bersih 3.0 dan menyertai protes “duduk-bantah” di Dataran Merdeka untuk menuntut pilihan raya bersih, bebas dan adil. DAP memberi ruang yang luas dan tempat untuk Tunku Abdul Aziz untuk kekal sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan serta boleh menerima perbezaan pendapat dengan DAP atas usaha Bersih untuk membuat protes “duduk-bantah” di Dataran Merdeka untuk menuntut pilihan raya bersih.
Dan untuk menguatkan lagi sikap biadap Lim Guan Eng terhadap Tunku Aziz ialah beliau seolah-olah tidak serius dan berusaha untuk dapat berjumpa dengan Naib Pengerusi DAP tetapi sebaliknya hanya merujuk kepada laporan portal pro-pembangkang yang banyak kali kantoi kerana berbohong di dalam laporan mereka.

Ironinya, wartawan dapat bercakap dengan Tunku Aziz tetapi Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang mendakwa 'gagal' untuk menghubungi Naib Pengerusi DAP itu! Come on la Guan Eng.....ada orang mau percaya ka alasan anda itu?

Mengikut laporan Malaysiakini, Tunku Abdul Aziz telah menyatakan bahawa akibat perselisihan pendapat secara terbuka dengan DAP, beliau sendiri tindak ingin dicalonkan semula sebagai senator Pulau Pinang selepas tamat tempoh perkhidmatannya pada 30 Mei 2012, dan juga menyatakan bahawa beliau tidak diberhentikan daripada jawatannya dalam Dewan Negara oleh DAP. Tunku Aziz juga telah mencadangkan kepada pimpinan parti supaya “mengambil tindakan tatatertib yang setimpal dengan ahli-ahli lain” kerana menyuarakan pendapatnya yang berbeza. Oleh sebab tindakan tatatertib tidak diambil, beliau mengambil keputusan untuk letak jawatan daripada DAP untuk mengelakkan malu.

terima kasih dr MIM

SKANDAL LAGI: VIDEO SEX AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG TERBONGKAR...!!!!

Pihak berkuasa Indonesia akan melakukan siasatan menyeluruh terhadap dakwaan penglibatan dua tokoh politik pembangkang Indonesia dalam satu skandal video seks yang menggemparkan republik ini.

Fokus siasatan adalah untuk mengenal pasti sejauh mana kebenaran penglibatan pasangan tokoh politik daripada Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P) dalam video tersebut. Pemimpin lelaki dan wanita dalam video selama satu minit itu didakwa menyerupai Ahli Parlimen Jawa Tengah, Aria Bima dan Ahli Parlimen Kalimantan Barat, Caroline Margareth Natasha.

Polis dalam siasatannya akan mengenal pasti punca penyebaran video seks itu termasuk menjejaki pihak yang bertanggungjawab menyebarkannya di Internet.

“Iní merupakan jenayah siber. Polis akan melakukan siasatan rapi dengan bantuan pakar," kata jurucakap Polis Indonesia, Boy Rafli Amar.

Akhbar-akhbar tempatan hari ini melaporkan, video berkenaan pernah dimuat naik di dua laman web iaitu kilikitik.net dan indonesiarayanews.com. Aria, bagaimanapun awal-awal menafikan penglibatan beliau dalam video seks itu.

“Saya boleh memberi jaminan bahawa saya bukan individu yang terlibat dalam video seks itu. Saya masih menyelia laporan media mengenai skandal itu," jelas Aria seperti dilaporkan akhbar The Jakarta Post semalam.

Seorang tokoh politik kanan daripada PDI-P, Pramono Anung yang merupakan rakan Aria, menafikan rakan seperjuangannya itu terlibat dalam video seks berkenaan.

“Penampilan fizikal dalam video itu tidak menyamai Aria," tegas Pramono mempertahankan rakannya.

Skandal seks melibatkan tokoh-tokoh politik bukan lagi perkara baru di Indonesia biarpun belum ada mana-mana pemimpin yang terlibat dipenjarakan
sumber 

Wednesday, May 16, 2012

PULAU PINANG AKAN MENJADI PELABUHAN BEBAS JIKA BN MENANG..!!!!

Pengerusi BN pulau pinang yang baru dilantik telah mencadangkan  untuk mengembalikan status pelabuhan bebas Pulau Pinang bagi meningkatkan pelaburan pelancongan antarabangsa. ini adalah usaha yang amat baik dan telah dikemukakan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan Pengerusi Pelancongan Malaysia, Datuk Dr Victor Wee Eng Lye. 

Perbincangan sedang dijalankan untuk menjadikan Pulau Pinang syurga pelancong dan melengkapkan status pelabuhan bebas,  status pelabuhan bebas bagi Pulau Pinang adalah sebahagian daripada langkah untuk memperbaiki rayuan pelancongan kedua-dua Pulau Pinang dan Langkawi dan menarik pelabur  tinggi kepada kedua-dua pulau. "Dalam mempertingkatkan kedudukan Pulau Pinang dan Langkawi, sebagai destinasi pelancongan bertaraf dunia, ia adalah diharapkan bahawa dengan status pelabuhan bebas akan  menarik hotel antarabangsa dan resort percutian tetapi juga meningkatkan panjang penginapan pelancong tempatan dan asing, yang akan mengakibatkan ekonomi pelancongan yang lebih tinggi . 

" Pulau Pinang, sejak zaman penjajah, ialah sebuah pelabuhan bebas sehingga status telah dibatalkan pada tahun 1969. Teng Chang Yeow pengerusi bn yang baru tidak menafikan bahawa cadangan tersebut telah dikemukakan kepada pihak berkuasa persekutuan. Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu. Walaupun kehilangan taraf pelabuhan bebas, Pulau Pinang, di bawah kepimpinan menteri kemudian ketua, Allahyarham Tun Dr Lim Chong Eu, 

Pulau Pinang juga menyaksikan penubuhan sehingga zon perdagangan 1 percuma di negara ini di Bayan Lepas, yang mengalu-alukan beberapa nama teratas di dunia dalam teknologi, seperti Intel, Advanced Micro Devices (AMD), Hewlett-Packard (kini Agilent Technologies), Clarion dan Nokia (kini Osram Opto Semiconductors). 

Mengembalikan status pelabuhan bebas mungkin akan menjadikan Pulau Pinang menarik lagi, Status pelabuhan bebas merujuk kepada semua atau sebahagian besar barang-barang asing yang mempunyai akses bebas cukai ke wilayah yang ditetapkan.


LIM GUAN ENG LAGI SEKALI MEMBELI MARUAH MELAYU....!!!!

Bekas naib presiden DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah ditawarkan wang RM50 ribu sebagai imbuhan. hebat betui guan eng lidah biawak ini lagi sekali mengunakan wang untuk membeli maruah orang melayu, jika dahulu dia menggunakan mak sabu untuk memujuk razali menarik balik repot polis dan akan diberikan wang saguhati 1juta tetapi kali ini dia menggunakan Zairil Khir Johari (setiausaha politik Guan Eng) pulak untuk memujuk Tungku.


malah tungku menyifatkan guan eng memang kurang ajar dalam hal ini, bilamana dia tidak menjawab segala emailnya bagi menjawab komen guan eng tentang bersih.dia membantah perhimpunan Bersih kerana dia tahu ia akan berakhir ganas tetapi menegaskan bahawa beliau adalah penyokong kuat pergerakan dan panggilan untuk pilihanraya yang bebas dan adil.

guan eng dengan muka tak malu telah menawarkan jawatan baru kepada tungku aziz, macam budak budak lah ketua menteri paling cilaka ini..

tungku aziz berkata "Saya menganggap tawaran 50 ribu telah menghinanya. dengan sikap kurang ajarnya adakah dia boleh membeli maruah orang??? lantas tungku aziz menganggap ini adalah satu percubaan merasuah agar tungku aziz tutup mulut.

inikah demokrasi yang di perjuangkan oleh pakatan rakyat, guan eng dengan mudah membeli jiwa melayu dengan wang ringgit. orang melayu harus sedar bahawa DAP  sedang mempermainkan atau memperdagangkan maruah orang melayu. 

DAP boleh membeli jiwa orang melayu dengan harga RM 100, bangsat sangat kah orang melayu kita ini. sampai ada yang menjadi anjing anjing belaan DAP, ada pak haji serban sebakul di kepala pun masih memuji ketua menteri paling cilaka ini kerana memberi wang RM100,


"Sepetang Bersama Perdana Menteri" di london

ini lah wajah pengacau di majlis rasmi perdana menteri di london dan sekali gus telah memalukan rakyat malaysia. tahap kebodohan malaun ini terserlah setelah sanggup menjadi anjing bersih untuk membuat kacau bukan saja di dalam negara malah sampai ke luar negara, adakah ini yang mereka mahu kan ??? adakah ini yang cuba di tonjolkan kepada mata dunia yang rakyat malaysia tidak tahu undang undang negara luar. cukup lah memalukan. bagaimana kita nak mencontohi orang macam ini, dunia luar pasti tidak akan hormat kita bila kita tidak hormat undang2.

Najib dalam ucapannya yang disampaikan dalam suasana yang sangat tidak formal, telah diterima dengan penuh semangat! Oleh rakyat Malaysia yang telah membanjiri dewan konsert, ada yang membawa bersama anak-anak mereka juga.
Terdapat satu atau dua orang yang kurang ajar telah membuat  Perdana Menteri memberi kenyataan bahawa ia adalah "yang sangat unMalaysian dan sangat biadap , tetapi seluruh penonton mendengar dengan perhatian yang asyik untuk ucapannya.
 
yang pastinya pemimpin2 pembangkang harus bersedia tindak balas akan berlaku jika mereka pulak pergi ke dunia luar, rakyat malaysia yang benci pemimpin2 rendah akhlak ini bakal di malukan suatu masa nanti.

apa yang arab perhatikan gelagat puak puak pembangkang ini ialah mereka sedaya upaya akan terus memberi tekanan kepada perdana menteri,  ini adalah usaha yang berterusan dari pihak pembangkang sejak hari pertama najib memegang jawatan perdana menteri, pihak pembangkang berjaya menanam satu sifat kebencian sampai ke tulang hitam kepada penyokong2 nya. dan ini lah hasilnya. 

politik yang paling kotor di mainkan oleh pembangkang, politik malaysia sekarang ada lah politik paling kotor yang pernah di lahirkan oleh pihak pembangkang. mengajak rakyat terus membenci pemimpin.

kepada pihak pembangkang mereka boleh ketawa dan tersenyum kerana berjaya memperbodohkan diri sendiri di mata dunia luar.

Tuesday, May 15, 2012

JOM HAPUSKAN PINJAMAN TEKUN,,,,!!!!

tahniah kepada peminjam2 tekun kerana menunjukkan sikap amanah dengan membayar balik pinjaman. pembayaran balik ini akan membuka ruang kepada peminjam baru dan secara tak langsung akan melahirkan usahawan baru juga.

sikap ini patut di contohi bukan nya seperti budak2 jahat yang mahu menghapuskan ptptn yang mementingkan diri sendiri.

KUALA LUMPUR — Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) Nasional berjaya mengumpul lebih RM1.1 bilion bayaran balik daripada RM2.07 bilion pinjaman yang diagihkannya, sehingga bulan lepas.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Abdul Rahim Hassan berkata, Tekun Nasional kini mengumpul RM20 juta bayaran balik pinjamannya sebulan dan berharap jumlah itu meningkat kepada RM25 juta sebulan menjelang akhir tahun ini.

"Tahun lepas kita agihkan RM311 juta dan daripada jumlah itu RM190 juta merupakan bayaran balik pinjaman yang kita agihkan kembali manakala bakinya pinjaman yang diberikan kerajaan kepada Tekun Nasional.

"Tahun ini kerajaan beri RM300 juta dan kami sasar agih lebih RM400 juta, malah jika pembayaran balik lancar kami harap capai RM500 juta,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Perjumpaan Usahawan Tekun Cheras bersama Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee di sini, hari ini.

Abdul Rahim berkata, Tekun Nasional sentiasa berusaha mempermudah dan mempercepat proses permohonan pinjaman itu bagi mengelakkan usahawan terutamanya usahawan bumiputera meminjam dengan pihak ceti haram atau ah long. — BERNAMA

TRAGEDI 13 MEI: SATU PEMBONGKARAN LAGI .

satu perdedahan mak minah pelakon di dalam filem masam masam manis telah mati di bunuh oleh DAP

PUAK BERSIH TERUS MENYEBAR FITNAH DI SELURUH NEGERI.





terima kasih papagomo kerana berjaya upload dokument ini, kepada yang terlepas atau terlupa hendak menonton RTM1 malam ahad lepas boleh tonton sekarang. 

dokument ini berjaya membongkar tingkah laku himpunan bersih,di fahamkan puak puak bersih ini sedang menjelajah seluruh negeri dengan memberi ceramah dan tayangan slide video kepada pengikut2 nya, 

harap kita boleh menggunakan ini sebagai serangan balas

DATO SRI SHARIFF HJ OMAR NAK MASUK PAS???? BIAR BETUL !!!!

seorang pemimpin yang telah lama tidak didendangkan, bak kata orang tua, harimau tidur jangan di ganggu. tapi arab sengaja nak cuit sikit harimau ini, arab bertanya sendiri kepada Dato Sri Shariff Hj Omar tentang BERSIH, dan ini lah jawapannya. 

Dalam kita meniup semangat ke medan perjuangan, terkadang kita mungkin terlupa dan terleka bahawa bumi Malaysia sudah berdiri 55 tahun lamanya. 

Memang tidak dapat dinafikan bahawa setiap warganegara Malaysia punya hak masing2 tidak kira hak individu, hak bangsa, hak beragama mahupun hak berhimpun yang ingin sama sama kita diperjuangkan. Namun, dalam kita bersemangat menegakkan hak masing2, jangan sesekali kita terlupa bahawa Malaysia sebagai sebuah negara juga punya HAK untuk ia terus berdiri 100 tahun lagi sebagai sebuah negara bangsa yang harmoni, bertoleransi, bertamadun dan berdaulat!. 

Perhalusi iltizam pejuang kemerdekaan terdahulu yang ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara untuk semua bangsa. Apa yang diinginkan oleh bapa bapa kemerdekaan kita adalah bangsa Malaysia yang hidup harmoni, berbilang latar belakang dan kepercayaan, bertoleransi antara satu sama lain dan berintegriti. 

Dari itu perbetulkanlah niat dan keikhlasan kita dalam menuntut perjuangan hak masing2. Jangan sesekali menidakkan HAK bumi Malaysia. Semoga rasional dan akal budi menguasai jiwa, jgn sesekali biarkan emosi mencetus gelora di dada. Kerana apa jua yang ingin kita perjuangkan semalam, hari ini mahupun hari esok adalah kerana tanahair kita Malaysia yang tercinta demi anak bangsa, demi generasi Malaysia akan datang. Semoga Tuhan bersama kalian. 
arab nak komen: tahniah dan hebat komen seorang pemimpin lama yang masih bertaring, semangat juang yang tinggi. tajuk di atas itu sengaja nak bagi PANAS. 


psssssssssssssssssssssssss: dengar kata dato sri nak kembali dalam arena politik ?????  betul ke nie !!!!
 

Monday, May 14, 2012

AMBIGA BURGER MINTA TOLONG POLIS,,,,,!!!!

KUALA LUMPUR: Polis tidak akan mengambil tindakan terhadap sekumpulan peniaga termasuk yang menjual burger di hadapan rumah Pengerusi Bersih Datuk S. Ambiga di Bukit Damansara baru-baru ini, kerana mereka melakukannya di tempat awam.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, peniaga boleh berhimpun dan berniaga di hadapan rumah ketua badan bukan kerajaan (NGO) itu, selagi mereka tidak mengganggu ketenteraman awam.

"Di bawah Akta Perhimpunan Aman 2011 (APA) semua orang boleh berhimpun asalkan memberi notis dan maklumkan kepada polis di mana boleh berhimpun.

"Mereka (peniaga) berniaga di hadapan rumah dia (Ambiga) dan mereka buat di 'public space', mereka tidak menganggu orang awam...jadi tidak menjadi kesalahan, kecuali jika mereka menimbulkan kekacauan baru kita boleh mengambil tindakan," katanya kepada pemberita, di sini Ahad.

Khalid yang ditemui selepas melancarkan kempen derma darah peringkat polis kontinjen Kuala Lumpur, ditanya sama ada polis akan bertindak terhadap laporan polis yang dibuat Ambiga pada 10 Mei lepas, susulan tindakan sekumpulan peniaga berhimpun dan berniaga di hadapan rumahnya.

Kumpulan peniaga itu termasuk seorang yang bertindak membuka gerai burger, dilapor berbuat demikian sebagai tanda marah selepas mengalami kerugian susulan perhimpunan bertukar ganas yang dianjurkan NGO pimpinan Ambiga di ibu kota pada 28 April lepas.

Mengulas lanjut, Khalid turut mencadangkan agar Ambiga mengambil tindakan saman terhadap peniaga burger terbabit jika tindakannya mengganggu privasi. - BERNAMA

AGAMA PAS DAN HUDUD PAS BAWAH KAKI DAP

arab melihat ini mudah saja, pas dan penyokong tak usahlah menyalak cakap HUDUD kalau tidak boleh melaksanakan, agama pas dan hudud pas  terletak bawah kaki DAP.

petikan blog unitmediasiber
Lagi satu jaminan tertinggi dari pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat dan juga pemimpin tertinggi Democratic Action Party, Lim Kit Siang yang menyatakan bahawa tiadanya Hudud akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat diberi mandat oleh rakyat pada Pilihan Raya Umum ke 13 yang bakal menjelang tidak lama lagi. 

Ahli penyokong PAS, usahlah berangan dan bermimpi bahawa hudud akan dilaksana jika Pakatan menang kelak. Sesungguhnya, puak kafir ini telah pun berulangkali menyatakan keengganan mereka mengenai perlaksanaan ini. 

Masa yang begitu lama telah diberikan kepada PAS untuk mentarbiyahkan dua pemimpin bukan islam ini. Tetapi tidak berjaya... bukan menolak hukum hudud tetapi fikirlah sendiri bahawa PAS telah banyak kali menipu penyokongnya bahawa mereka (PAS) akan mendirikan kerajaan Islam di negara ini namun seringkali tunduk ketakutan apabila disergah oleh puak DAP.

Sudah kerap kali isu hudud diputarbelitkan PAS untuk meraih undi melayu islam... namun? Hasilnya tetap sama.. tidak pernah berjaya..

Saturday, May 12, 2012

TIDUR MALAM ANWAR IBRAHIM TERGANGGU DENGAN GELOMBANG MERAH.

Gelombang merah umno 66 tahun telah menarik perhatian ramai orang apabila Datuk Seri Najib Tun Razak telah mahu membubarkan parlimen sambil berkata himpunan malam nie seperti satu semangat untuk mengadakan pilihanraya "esok"

beliau bertanya kepada ahli ahli umno  adakah sudah bersedia, sudah bersedia, sudah bersedia?" laungan hadirin dengan tiupan trumpet " sudah,,,sudah,, sudahh"

barisan kepimpinan datuk seri juga memberi respond yang baik lalu terikut sama dengan laungan ahli ahli umno dan meminta di segerakan secepat mungkin.

datuk seri mohd najib juga menggunakan peluang berucap di hadapan 100 ribu ahli dan penyokong dengan terus menghentam BERSIH .3.0, beliau menyifatkan kehadiran malam tadi begitu luas biasa. Umno akan terus mendapat sokongan rakyat

apa yang menarik minat arab didalam ucapan presiden umno ialah sebelum mngadakan piliharaya 7 mandat wajib rakyat pilih BN. KLIK SINI

gambar -gambar yang sempat arab tangkap sebagai bahan koleksi. 




Related Posts with Thumbnails