Monday, October 24, 2011

PEMiMPIN TURUN PADANG.

Program penyerahan sumbangan 20 buah kompang oleh Datuk Abdul Jalil Abdul Majid Ketua Umno Bahagian Permatang Pauh kepada wakil belia beliawanis kampung belah dua
 antara pemimpin2 umno peringkat cawangan yang hadir pada majlis tersebut.
 bergambar kenangan ketua umno bahagian bersama ahli ahli belia kampung belah dua 
dan pemimpin2 tempatan
yang telah di adakan di restoren makanan terkenal di permatang pauh KEYS CHOW KEOW TEOW
sebelum itu, Datuk Abdul Jalil turut meluangkan masa bersama penduduk kampung belah dua menyaksikan bolasepak EPL manchester united vs manchester city, 

GPMS: KALAU TAK BETUL SAMAN SAJA,,,,!!!

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang sebelum ini terkenal dengan sikap suka menyaman mana-mana pihak yang di dapati memberikan kenyataan menentang pakatan pembangkang, kini mula mendendangkan irama berbeza apabila berdepan isu moral yang dikatakan membabitkan anaknya. 

Guan Eng dilihat hanya memberikan kenyataan-kenyataan berbeza tetapi tidak mengambil sebarang tindakan terhadap mereka yang bertangungjawab menyebarkan isu tersebut. 

Menurut Yang diPertua Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) cawangan Barat Daya, Mohd Faiz Mohd Rafeek, Guan Eng sepatutnya berhenti daripada mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan rakyat dan terus mengambil tindakan undang-undang sekiranya benar isu ini hanya satu propaganda politik. 

“Daripada Guan Eng mengeluarkan kenyataan yang bakal menjerat leher sendiri, adalah lebih baik dia mengambil tindakan dengan menyaman pihak yang bertanggungjawab. Bukankah sebelum ini dia amat gemar menyaman mana-mana pihak yang tidak berpihak kepadanya. Jadi, mengapa bila isu ini timbul, dia mengambil pendekatan yang berbeza. 

“Guan Eng perlu telus dan menegakkan kebenaran sekiranya dia yakin berada di pihak yang benar. Sebenarnya, isu ini memberi satu kelebihan kepada Guan Eng sekaligus pakatan pembangkang sekiranya mereka tidak bersalah. Tapi kalau terus berdolak dalik, rakyat pasti akan berfikir Guan Eng cuba menyembunyikan kebenaran,” ujarnya kepada UMNO-Online di sini, hari ini. 

Faiz turut menjelaskan, sekiranya isu ini terjadi di kalangan pemimpin UMNO, sudah pasti Guan Eng dan pakatan pembangkang akan menggunakannya sebagai ‘senjata’ untuk merosakkan imej UMNO di mata rakyat. 

Contoh terbaik tambah beliau adalah isu cincin yang melibatkan Datin Seri Rosmah Mansur, isteri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. 

“Mereka menggembar-gemburkan isu ini demi kepentingan politik dan mahu merosakkan imej Perdana Menteri sendiri. Namun, apabila ianya terjadi kepada keluarganya sendiri, Guan Eng menggunakan pelbagai helah malah menuding jari kepada UMNO kononnya isu ini adalah konspirasi UMNO untuk merosakkan imejnya sebagai Ketua Menteri. 

“Bukan bermakna kita menggunakan apa yang menimpa anaknya sebagai senjata meraih undi tetapi rakyat mendesak dan mahukan kebenaran. Mudah sahaja, saman sekiranya perkara ini tidak betul. Biar rakyat tahu kebenaran,” katanya. 

Sebelum ini, anak lelaki Guan Eng didakwa terlibat dengan masalah moral apabila dikatakan telah mencabul seorang rakan sekolahnya. Akibat daripada kejadian tersebut, Guan Eng telah menukarkan sekolah anaknya dan menyogok keluarga mangsa dengan wang berjumlah RM200 ribu. 

Tetapi Guan Eng telah menafikan perkara ini dengan mengatakan anaknya bertukar sekolah kerana mahu membela rambut panjang. 

Selepas itu, Guan Eng telah menukar kenyataannya yang tersiar di dalam salah sebuah akhbar berbahasa Cina kononnya pertukaran tersebut adalah kerana Guan Eng bimbang anak lelakinya akan terlibat dengan gejala dadah di kalangan pelajar. 

Guan Eng sekali lagi menukar kenyataannya seperti yang disiarkan dalam portal pro pembangkang kononnya pertukaran tersebut kerana dia telah berjanji kepada akan menukar sekolah anaknya sekiranya dia mendapat keputusan sekurang-kurangnya 6A dalam PMR. -MediaUMNO

Sunday, October 23, 2011

ASK ME HOW TO LOSE WEIGHT

video
kepada pihak yang berkenan, video ini cara yang terbaik, harap mendapat pertimbangan untuk mencuba di bangunan tumpuan, seperti KLCC, dataran merdeka, putrajaya, 

yang pasti ini satu kebaikan untuk menguruskan badan... yehhaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Saturday, October 22, 2011

satu pertanda permatang pauh akan tumbang,,,,

Program SEPETANG BERSAMA DATO SERI ANWAR IBRAHIM di Permatang Janggus, 

jika program sebegini adalah dari UMNO maka juak juak pakatan dan orang umno sendiri akan memperlekehkan program itu, jika kita lihat pulak program ini dari pakatan, apa yang boleh kita katakan ?? arab nak tinggal persoalan kepada pembaca, !!!

klik sini
siapa yang sedang bercakap itu, di percayai itu ada lah Ahli UMNO cawangan batu lima, nama TALIB IBRAHIM, pernah memegang jawatan ketua umno cawangan batu 5 permatang pauh, dan pengerusi jkkk permatang pauh, permatang tengah sama gagah

didalam ucapan pedas nya dia mengatakan, masuk UMNO nak jadi ahli UMNO kena jadi BODOH, PENGAMPU DAN YES MAN.

hebat manusia ini, baru dia sedar selama nie dia bodoh, mungkin dia dah cerdik dan pandai tu yang menyokong pakatan,

nak tengok lagi gambar Talib Ibrahim.



DAP SELEWENG DUIT 480JUTA.....RAKYAT PULAU PINANG WAJID TAHU

Demo bantahan oleh NGO dan rakyat Pulau Pinang, Inilah bukti bahawa rakyat Pulau Pinang berasakan tidak tenteram dibawah pemerintahan regim DAP.
Isu yang dibawa oleh NGO ini seperti isu SPICE(skandal 480juta),merobohkan kampung orang melayu dan isu tanah.Kehadiran sekitar 120 orang,bermula sebaik saja selepas solat Jumaat. 

Mereka terdiri anggota Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Persatuan Kebajikan Insan Mulia, Persatuan Kemajuan Insan Malaysia (Kesan), Persatuan Peniaga Negeri Pulau Pinang dan Badan Bertindak Peniaga India Muslim.

Mereka turut membakar risalah terbitan kerajaan negeri bertajuk 30 Dasar Kerajaan Berjiwa Rakyat.


Thursday, October 20, 2011

UTUSAN MALAYSIA DI HUJUNG TANDUK.

Puak pembangkang belum lagi memerintah sepenuhnya telah mula menunjukkan taringnya,

sekarang ini ada pulak desakan dari wakil rakyat DAP, Jeff Ooi menuntut permit Utusan Malaysia digantung kononnya kerana menerbit berita palsu berhubung rancangan menjadikan Kristian agama rasmi.

cehhhh sungguh kurang ajar malaun sekor nie ya..selama ini lidah rasmi mereka HARAKAH, SUARA KEADILAN, MALAYSIAKINI, melaporkan berita pembohong dan fitnah kepada rakyat, tiada pulak kerajaan nak gantung mereka pun, walhal segala permit dan kelulusan datangnya dari pihak kerajaan BN,

adakah ini satu pertanda bahawa UTUSAN AKAN DI HARAMKAN jika mereka memerintah ?? arab tidak teragak agak itu yang akan berlaku,


GUAN ENG TIDAK LAYAK JADI PEMIMPIN ...!!!!

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak layak menjadi pemimpin di negara yang mengamalkan sistem pemerintahan raja berperlembagaan ekoran tindakannya memburukkan Malaysia khususnya Johor baru-baru ini.

Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Se-Malaysia (Pekida) negeri, Shukor Abdul Rahman berkata, Guan Eng sepatutnya sedar bahawa selaku pemimpin kanan DAP, beliau tidak seharusnya bertindak seolah-olah parti yang dipimpinnya mewakili satu kaum sahaja.

‘‘DAP bukan sahaja diwakili oleh kaum Cina, malah disertai kaum India, Melayu dan kaum-kaum lain.

“Dia kena lebih liberal dan perlu menghormati kaum-kaum lain terutamanya institusi raja.

‘‘Soal beliau hendak atau tidak menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar untuk memohon ampun dan minta maaf kepada seluruh rakyat Johor, itu hak beliau.

‘‘Tetapi beliau harus ingat telah melukai hati sebahagian rakyat negara ini, khususnya orang Melayu,” katanya mengulas kenyataan Guan Eng yang didakwa memburukkan negeri Johor dalam satu temuramah dengan media asing di Singapura baru-baru ini.

LICENSE TO KILL NAJIB...!!!!

Sungguh melampau! Ada seorang facebooker pro-pembangkang bernama Hidayat Mustafa yang mengancam mahu bunuh Najib!

arab berharap agar pihak berkuasa dapat menyiasat facebooker mulut celupar ini. Cari dia walau ke lubang cacing sekali pun dan kenakan tindakan yang sewajarnya,

Monday, October 17, 2011

DEEPAVALI: 12 JENIS BARANG KAWALAN


Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) akan mengumumkan 12 jenis barang kawalan di bawah Skim Kawalan Harga Musim Perayaan esok sempena sambutan Deepavali pada 26 Oktober ini. 

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob juga memberi jaminan, barangan keperluan bagi sambutan itu mencukupi. “Antara barangan keperluan pengguna termasuk kambing hidup import dan tempatan disenaraikan sempena perayaan Deepavali ini. “Skim Kawalan Harga ini adalah berdasarkan kepada keperluan perayaan kaum-kaum yang terdapat di negara seperti daging kambing yang menjadi kegemaran masyarakat India,” katanya kepada pemberita, 

di sini hari ini. Beliau yang ditemui selepas penyerahan van ”Skuad Sayang” kepada Wanita UMNO Bera berkata, kementerian juga akan memantau harga barangan kawalan di bawah Skim Kawalan harga musim perayaan selama 10 hari sebelum dan selepas perayaan.

si peliwat patut kena mcm nie, 

Belanjawan 2012 Fahami Denyut Nadi Rakyat

Belanjawan 2012 adalah belanjawan yang paling banyak diperkatakan kerana rakyat merasakan kerajaan memahami tuntutan dan denyut nadi mereka, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. 

Perdana Menteri berkata kerajaan telah mendengar kehendak dan masalah rakyat sebelum diterjemahkan dalam Belanjawan 2012 dan pelbagai inisiatif lain. “Kalau rakyat rasakan tekanan daripada kos sara hidup yang semakin meningkat, kita mesti tangani masalah ini. Jadi pertama kali dalam sejarah kita, kita beri RM500 kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 ke bawah. 

“Kuota kaum tidak ada. Tidak ada kuota wilayah, dari Perlis, Padang Besar sampai ke Semporna. Daripada petani ke lanun tapi bukan lanun sebenarnyalah. Ini dia bajet rakyat. “Kita catat sejarah sebab kita telah baca …

CONTOHI LAH DAP DAN PAS.

Ketua Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon mahu parti itu untuk mencontohi DAP dan semangat berjuang PAS, tidak pernah berputus asa untuk memenangi undi. "Semangat perjuangan mereka apabila mereka ke sana, kami perlu membayar mereka berkenaan. 

Tetapi saya percaya Gerakan boleh melakukan lebih baik daripada DAP dan PAS, "katanya dalam ucapan penutup beliau di Persidangan Perwakilan Gerakan Negara di sini hari ini. "Jika mereka boleh melawan, saya yakin Gerakan boleh melakukan lebih baik daripada mereka," katanya. 

Koh berkata DAP itu tidak berputus asa hantu itu walaupun selepas dikurangkan kepada satu kerusi di Pulau Pinang dari 1995 hingga 2008, dan bahawa PAS telah soldiered walaupun sebagai "ditinggalkan di padang belantara politik" dari tahun 1978 hingga 1990. Tetapi beliau mengingatkan bahawa parti itu tidak perlu menggunakan "bercakap kosong" seperti semasa Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tetapi sebaliknya meneruskan usaha-usaha untuk melakukan kerja yang baik untuk rakyat. 

Mengambil sebuah periuk yang ditembak di pendulunya, Koh juga berkata adalah mustahil bagi Lim telah melakukan kerja-kerja yang lebih baik untuk negeri ini sebagai masa yang kedua adalah kebanyakannya diambil oleh usaha-usaha publisiti sebagai setiausaha agung DAP. 

"Saya tahu seseorang yang melakukan banyak publisiti di Pulau Pinang tetapi saya tidak fikir dia melakukan kerja-kerja yang banyak," katanya. Koh menambah bahawa Gerakan tidak perlu menjadi "Parti wayang" (untuk menunjukkan parti) dan terus memegang teguh prinsip-prinsip dan integriti demi memacu perubahan sebenar. 

"Pemimpin-pemimpin Gerakan biasanya pemimpin-pemimpin yang melakukan kerja-kerja ... dan kita mahu untuk menyampaikan, bukan hanya bercakap kosong. Kita harus berbangga dengan tradisi ini Gerakan, "katanya. Gerakan telah jatuh pada masa yang sukar selepas ia telah dihancurkan oleh parti-parti pembangkang dalam pilihan raya umum 2008. 

Parti komponen Barisan Nasional (BN) mengalami kekalahan yang paling memalukan apabila ia kehilangan Pulau Pinang selepas menerajui kerajaan selama hampir 40 tahun. Gerakan gagal untuk mendapatkan tempat duduk sahaja sepanjang pilihan raya, manakala Umno memenangi 11 kerusi dalam perhimpunan 40 kerusi DUN. DAP menyapu bersih dan memperoleh semua 19 kerusi Dewan Undangan Negeri yang dipertandingkan, manakala PKR memenangi sembilan dan PAS, satu.

Sunday, October 16, 2011

CINTA MUKA BUKU LIMA....LAYANNNN

Assalamualaikum semua. Huh. Siapa yang tak tahu lagu "Cinta Muka Buku" memang cari pasal la. Bukan ke lagu tersebut selalu je diputarkan di radio dan menjadi siulan remaja dewasa ini? Tahniah saya ucapkan kepada Najwa Latif kerana berjaya mencipta lagu yang easy-listening macam tu. Semoga beliau akan terus menghasilkan lagu-lagu yang berkualiti untuk masa akan datang. Sekarang memang zaman moden, kalau boleh semua nak internet je. Semua nak berharap pada teknologi. Sebut je facebook or twitter, budak-budak pon tahu menatang apa tu. Memanglah social networking automotive macam Facebook dan Twitter ini memudahkan kita hendak berhubung dengan kenalan-kenalan kita. Tapi kadang-kadang kalau ianya disalahgunakan, mungkin boleh membawa padah. Tapi yakin je "automotive" aku sebut tadi. 

Facebook dan Twitter? 
  • Boleh buat kita bertambah kawan. Juga boleh buat kita bertambah musuh. 
  • Boleh buat kita bertambah ilmu. Juga boleh buat kita bertambah buntu. 
  • Boleh buat kita jatuh cinta. Juga boleh buat kita putus cinta. 
  • Boleh buat kita lebih memahami. Juga boleh buat kita salah faham. 
  • Boleh buat kita hilang rasa sepi. Juga boleh buat kita lebih menyendiri. 
  • Boleh buat kita lebih terbuka. Juga boleh buat kita lebih bermuka-muka. 
Saya tak mahu ulas panjang-panjang point-point yang telah diberikan di atas. Anda sendiri sebagai pengguna Facebook dan Twitter mesti lebih arif dan mungkin ada antara korang yang selalu mengalaminya sendiri. Jadi terpulang pada diri sendiri untuk memilih jalan mana yang baik untuk diri anda itu. Wah wah, macam pakar motivasi pulak I.

So sekarang mari kita berhibur dengan lagu sambungan kepada lagu "Cinta Muka Buku" nyanyian asal Najwa Latif itu. Mungkin bagi pendengar-pendengar lagu tersebut, mesti ada yang tertanya-tanya soalan-soalan seperti:
  •  "Eh apa da jadi dengan dorang lepas kapel melalui FB tu?" . 
  • "Kalau maen FB mesti dorang maen Twitter sekali. Boleh ke follow dorang?" 
  • "Dorang kawen tak lepas tu? Kekal ke cinta-cinta alam maya macam tu?". 
So bagi menjawab soalan-soalan tersebut, Encik Mimpi telah menyanyikan lagu ending untuk lagu "Cinta Muka Buku" tersebut. Tapi versi lelaki la. Silalah dengar.. Huhu.



 

JPN: MYKAD BARU


Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan memasukkan MyKad baru dengan ciri-ciri keselamatan bermula Januari tahun depan, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein. 

Hishammuddin berkata MyKad baru itu akan mempunyai ciri-ciri keselamatan yang dipertingkatkan, terutamanya cip, yang akan mempunyai unsur unsur untuk mencegah pemalsuan, 

"MyKad dengan struktur baru yang berkualiti lebih tinggi akan memenuhi keperluan keselamatan dan akan sesuai untuk perubahan masa, dalam keadaan dan cabaran masa depan, "katanya selepas melancarkan MyKad baru.

Hishammuddin berkata, MyKad baru dengan badan polikarbonat, menggunakan laser teknologi di permukaan dan cip yang diuji oleh SIRIM dan diiktiraf makmal semi-konduktor. 

"Pemohon-pemohon baru akan mengeluarkan MyKad baru manakala semasa pemegang MyKad boleh menukar kad lama mereka yang baru. 

Hishammuddin, yang juga Ahli Parlimen yang Semberong menambah bahawa JPN juga akan terus Program Jangkauan menggunakan perkhidmatan mudah alih JPN mengenal pasti rakyat Malaysia yang tidak mempunyai MyKad, terutama mereka yang tinggal di kawasan pedalaman.

Saturday, October 15, 2011

PERMATANG PAUH DISERANG LAGI...!!!!

 lebih 5,000 orang menghadiri Program Sentuhan Rakyat dan Kenduri Nasi Daging yang di adakan di Sekolah Kebangsaan Tanah Liat, Permatang Pauh hari ini. Ini bukan kali pertama kerajaan Barisan Nasional buat program di kawasan ketua pembangkang itu, sebelum ini, rumah terbuka Aidilfitri tahun ini juga dibuat di Permatang Pauh yang kehadirannya lebih 30,000 ribu orang September lalu. 

program kenduri rakyat yang dirasmikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berjalan lancar dan sangat meriah. Menurut beliau, semalam hampir 1,000 orang hadir menyaksikan persembahan Wayang Kulit Seri Asun yang diadakan di padang sekolah," katanya. 

Yang turut hadir pada majlis itu ialah Ketua Umno Bahagian Permatang Pauh Datuk Abdul Jalil Abdul Majid. Nor Mohamed yang juga Anggota Parlimen Tasek Gelugor berkata program kenduri itu mampu menjadi platform semangat bekerjasama masyarakat dan menjadi perantaraan untuk memelihara kesenian dan kebudayaan pelbagai kaum. 

"Program itu juga akan memberi ruang kepada pemimpin untuk mendekati masyarakat bagi mengenal pasti masalah dan kekurangan yang dihadapi oleh komuniti serta masyarakat setempat," katanya. Sementara itu, Abdul Jalil berkata Program Sentuhan Rakyat dan Kenduri Nasi Daging itu merupakan sebahagian program yang telah diatur di bawah Program Merakyatkan Seni (PMS) anjuran Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan


Thursday, October 13, 2011

Perjumpaan KJ bersama Awie dan teman2 artis


Perjumpaan  YB Kj bersama Awie dan teman2 artis yang telah menyerahkan borang menyertai Umno sebentar tadi,  

YB Kj didalam sidang akhbar telah melancarkan secara tak rasmi satu program BN YOUTH MUSIC, yang bakal menarik minat anak anak muda, 

Antara artis yang hadir memberi sokongan dan terus menjadi ahli umno ialah AWIE, ADAM AF, KUMPULAN KOOL DAN SHADE. pelakon hebat tanahair juga turut sama ialah RASHDAN, ZACK, lagi seorang arab dah lupa nama..minta maaf ya..!!! 

DARI LENSA IPHONE ARAB SEKITAR SIDANG AKHBAR PROGRAM PEMUDA UMNO BERSAMA ARTIS







DATUK ZAHRAIN: HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR


Ahli Parlimen Bebas bagi Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim hari ini menyarankan supaya sistem pendidikan negara diolah semula dengan menghapuskan sistem sekolah pelbagai aliran atau vernakular yang didakwanya menyebabkan polarisasi kaum di negara ini. 

Justeru, beliau meminta kerajaan mewujudkan semula sekolah wawasan bagi memastikan murid-murid dididik dalam persekitaran majmuk dan seterusnya melahirkan generasi akan datang yang lebih bersatu padu dan tidak hanya memikirkan kepentingan kaum masing-masing. 

"Malaysia bukan negara Cina, Malaysia bukan negara India dan Malaysia juga bukan negara Arab. Malaysia kita adalah satu negara majmuk dan seharusnya sistem pendidikan kita diolah kembali,” katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 di Dewan Rakyat di sini. 

Zahrain berkata, transformasi sistem persekolahan atau pendidikan peringkat sekolah rendah dan menengah kini pincang kerana sistem peninggalan penjajah menyebabkan kemunculan generasi yang rasis dan hanya memikirkan kepentingan kaum masing-masing. 

Beliau juga merujuk kepada perbuatan pelakon dan penyanyi rap Wee Meng Chee atau Namewee yang didakwanya kurang ajar hingga mudah memaki hamun seorang wanita dalam klip video terbarunya. "Saya pasti Namewee tidak akan bertindak sebegitu liar dan memaki hamun seorang wanita dalam klip video terbaru-nya jika beliau diasuh secara betul dalam persekitaran yang majmuk,” katanya. – Bernama

SOKONGAN RAKYAT KEPADA PM,

Masalah yang menyakitkan kepala 
Lim Swee Guan 
Timbalan Editor 

Jika Najib mahu adakan PRU dalam masa terdekat ini, terlebih dahulu perlu selesaikan masalah dalaman yang berlaku dalam BN, termasuk perbahalan dalam pemilihan calon-calon, berlaku persengketaan dan perbalahan antara puak-puak yang berkepentingan. 

Baru-baru ini Najib mengiatkan dan beri amaran kepada ahli-ahli BN supaya hentikan perbalahan, PM telah membazirkan banyak waktu untuk mendapatkan sokongan pengundi, sekarang ini terpaksa tumpukan masa kepada masalah dalaman supaya bersatu, jika tidak segala yang telah diusahakan akan hilang begitu sahaja seperti air yang mengalir keluar. Kekalahan pada PRU 2008 telah menunjukkan satu bukti yang nyata dan satu pengajaran yang cukup bermakna apabila mereka berbalah sesama sendiri. 

Politik dalam UMNO berbalah sesama sendiri tidak jumpa jalan penyelesaiannya, UMNO pusat mahu hantar pasukan sebaliknya pemimpin di kawasan masih tidak melepaskan kuasa mereka, menyebabkan masalah berpuak-puak tidak dapat diselesaikan, setelah Najib ubah perlembagaan UMNO, dapat halang politik wang, sebaliknya tidak dapat menyelesaikan masalah politik kem yang berpuak-puak itu. 

Dengan itu apabila Najib mahu memilih calon yang yakin boleh menang sebagai strategi dalam PRU, pemimpin-pemimpin sepatutnya mendapatkan persetujuan dari peringkat kawasan dan bawahan, kerana orang-orang yang yakin boleh menang tidak semestinya datangnya dari ketua-ketua bahagian yang dikatakan calon yang digemari itu. 

Setiap kali ada pilihan raya pasti ada pertukaran sesuatu di belakang tabir, di peringkat bahagian boleh sokong calon yang dikemukakan oleh pusat, tetapi sebaliknya mereka ada sesuatu perbincangan syarat-syarat yang dikenakan di luar meja perbincangan, temasuk menjanjikan jawatan-jawatan senator dan lain-lain imbuhan. 

UMNO punyai banyak perbalahan dalaman di peringkat negeri-negeri, dalam pemilihan pucuk pimpinan UMNO pada bulan Mac 2009, ada 4 orang menteri besar bertanding calon majlis tertinggi tewas, 4 orang menteri besar tersebut ialah menteri besar Pahang Adnan Yakob, menteri besar Perlis, menteri besar Negeri Sembilan dan menteri besar Johor Abdul Ghani Othman, ini menyebabkan tersembunyinya suasana tidak stabil di negeri-negeri tersebut. 

UMNO Terengganu berlaku perbalahan sengit dua tahun lepas, dan isu bekas menteri besar Selangor Mohamad Taib sebagai pengerusi UMNO negeri Selangor selepas kalah bertanding Naib Presiden UMNO, selepas itu UMNO negeri Selangor seperti kehilangan ketua; buat masa ini UMNO perlu halang Khir Toyo yang terlibat dengan skandal rasuah ambil kesempatan bangkit dalam PRU kali ini. 

Seperti kata-kata Mahathir, sebelum perkemaskan masalah dalaman UMNO, jangan adakan pilihan raya, keputusanya nanti mungkin lebih teruk daripada PRU lepas. Jika UMNO mahu tukar beberapa menteri besar di negeri-negeri, perlu ada strategi dan rancangan yang terbaik dan kemas, jika tidak puak MB yang sedia ada sekarang akan bertelagah dengan puak bakal MB yang akan dilantik, kedua-dua pihak tidak mahu pihak lawan mereka menang, yang mengunggu untung dan kemenangan nanti ialah Pakatan Rakyat. 

Selain dari itu isu kerjasama antara ahli-ahli dalam komponen Barisan Nasional dengan UMNO, walaupun ahli-ahli dalam komponen mendapat persetujuan dan kuasa, tetapi mengikut tradisi, masih perlu berbincangan dengan UMNO di bahagian-bahagian. Selepas beberapa kali BN menang dalam PRK, sudah dapat hapuskan kerisauan pemimpin-pemimpin di peringkat bahagian-bahagian, dengan itu pada PRU kali ini, pasti masih berlaku guna banyak wang baru boleh menang dalam pertandingan. 

Pertukaran calon kawasan dalam komponen Barisan Nasional bukan satu perkara yang tergesa-gesa, tetapi penentuan kuasa di kawasan selalunya timbul perbalahan, inilah yang sangat memeningkan kepala, seperti parti di Sabah keluar Barisan Nasional, semasa di bawah BN mereka menang 2 kerusi parlimen dan 4 kerusi negeri, akan datang siapa yang akan dicalonkan untuk bertanding kerusi itu? 

ADUN yang keluar parti di Sabah dan di Tanah Rata Cameron yang masuk parti Gerakan, adakah mereka ini akan diubah? Ahli Parlimen yang bertindak keluar parti PKR dan DAP seramai 5 orang termasuk 2 ADUN negeri Perak, bolehkah mereka mewakili BN untuk bertanding lagi? Walaupun mereka masuk ke dalam BN, dikhuatiri akan menerima tentangan di peringkat bawahan BN.

sumber dari TUN FAIZAL

ANWAR ADALAH PEMIMPIN POLITIK LONGKANG

Pendedahan Skandal Mantoya di Kedah melibatkan orang politik dan akhirnya tamatlah riwayat politik Syed Nahar Shahabudin. 

Pendedahan video Seks VP Vijandran oleh Karpal Singh yang membuat sidang akhbar dan menawarkan kepada ahli-ahli parlimen untuk menyaksikan sendiri video porno tersebut juga telah menyebabkan riwayat politik VP Vijandran tamat. 

Pendedahan video seks Chua Soi Lek oleh musuh politiknya berakhir dengan pengakuan ‘gentleman’ Chua Soi Lek yang mengaku dialah aktor di dalam video tersebut. Tetapi nasib politiknya berbeza malahan ‘naik pangkat’ dalam MCA. 

Politik Rahim Thamby Chik juga berakhir dengan pendedahan skandal seks budak bawah umur, walau pun akhirnya dia di dapati tidak bersalah oleh mahkamah. 

Politik melalui pendedahan secara jijik dan longkang yang dikatakan oleh Anwar dan pemimpin-pemimpin pembangkang termasuk Karpal Singh ini sudah berlaku di negara ini sejak 80an lagi. 

Karpal, Lim Kit Siang dan lain-lain pemimpin pembangkang akan mengambil kesempatan sepenuhnya untuk menggunakan budaya politik menjijikkan ini jika mereka mendapat maklumat tentang skandal para pemimpin BN. 

Malahan pemimpin BN yang bertaraf Timbalan Perdana Menteri pun pernah didedahkan tentang khabar angin perlakuan luar tabie di Parlimen oleh Karpal Singh. Mat Sabu juga turut menggelar Timbalan Perdana Menteri Malaysia al-juburi ketika itu, walaupun belum wujud apa-apa pertuduhan di mahkamah. Awal-awal lagi Karpl Singh sudah mendesak dan mencabar DS Dr Mahathir supaya mengambil tindakan terhadap timbalannya. KLIK SINI

ARAB KOMEN:  satu entri dari umno online telah menarik minat arab untuk menulis, cerita pemimpin politik di atas hanya tertumpu di malaysia, tapi cuba kita lihat politik dunia, mana mana pemimpin politik dunia yang terbabit dengan salah laku mereka, yang bersalah atau tidak bersalah akan terus meletakan jawatan mereka.

Tidak ada satu pun pemimpin politik didalam dunia yang didakwa dalam mahkamah atau baru didakwa enggan berundur melepaskan jawatan melainkan ANWAR IBRAHIM inilah pemimpin yang tidak tahu malu.

rakyat harus menilai semula adakah pemimpin yang NABI TAK MENGAKU UMAT  akan menjadi pemimpin orang islam,
                                                                            
arab melihat ada sesuatu yang aneh bila mana melihat pemimpin pemimpin di dalam PAS juga menyokong si lahanat ini. 
seharusnya pemimpin PAS hendak lah menasihat si kaki pungkok itu supaya berdiam diri, muhasabah diri sendiri dan sedia memberi tazkirah membimbing dia ke jalan yang benar, anggap lah ini semua ada lah dugaan Allah kepada dia,


bukannya dengan menyerang balas di pentas2 ceramah seluruh malaysia mendakwa ini semua kerja UMNO dan BN, konspirasi sana, konspirasi sini dalam dia kata konspirasi itu lah dia tutuh pulak pelacur dimana kes liwat nya belum tamat,

arab cuba membayangkan satu perkara, ini adalah satu bayangan  nak menceritakan betapa si lahanat ini hebat, di atas pentas ceramah ....anwar balun pungkok, selepas itu dia balun pulak pelacur, lepas dia sedap semua itu, dia akan kata, yang main tadi itu bukan saya, ini semua konspirasi jahat UMNO dan BN, maka bertepuk sorak lah rakyat yang tengok itu mengiyakan betul apa yang anwar kata, jesteru itu rakyat akan bersimpati dan akan marah kepada UMNO, ( ia hanya sekadar bayangan )

berbalik apa yang arab cuba ceritakan tadi, kalau pun UMNO yang bawa pelacur itu suruh Anwar balun di atas pentas ceramah, perbuatan itu rakyat mesti kena nilai semula, yang di atas pentas tu siapa, yang buat perkara terkutuk itu siapa??  tidak kah ini rakyat tak boleh fikir secara rasional,

BERCAKAP BENAR LAH WALAUPUN TIDAK DIBENARKAN.



Wednesday, October 12, 2011

EZAM MD NOOR: ADA USAHA MEMPELEKEHKAN INSTITUSI RAJA

Tindakan portal berita propembangkang, malaysiakini menyiarkan artikel mempersoalkan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dilihat sebagai satu agenda untuk memburuk-burukkan institusi raja. 

Ahli Dewan Negara, Senator Mohamed Ezam Mohd. Noor berkata, jika diteliti dari awal penubuhan portal berita tersebut, jelas dilihat Malaysiakini sering menyiarkan laporan yang menghilangkan rasa hormat masyarakat terhadap kerajaan, jabatan-jabatan kerajaan dan kini, institusi raja pula. 

“Tindak-tanduk mereka jelas untuk menimbulkan rasa kurang senang terhadap institusi asas negara kita. “Tindakan membenarkan pembacanya meninggalkan komen juga dilihat menambahkan lagi perbalahan berhubung isu tersebut,’’ katanya ketika dihubungi hari ini. 

Menurutnya, perkara itu harus diambil serius oleh pihak kerajaan dengan melakukan siasatan menyeluruh terhadap portal berkenaan. Sultan Sharafuddin semalam melahirkan rasa amat tersinggung dengan usaha pihak tertentu yang cuba melemahkan kepercayaan dan akidah orang Islam di negeri itu. Baginda yang merujuk siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas majlis Thanksgiving Dinner di Dewan 3, Kompleks Dream Centre di Seksyen 13, Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu bertitah, terdapat keterangan ada cubaan untuk memesongkan kepercayaan dan akidah umat Islam tetapi ia tidak mencukupi untuk tindakan undang-undang diambil. 

Ekoran itu Malaysiakini melaporkan berita seorang paderi yang mempersoalkan titah Sultan Selangor berhubung isu berkenaan. Paderi tersebut dipetik berkata: “Ampun Tuanku, bagaimana mungkin untuk mengatakan bahawa terdapat cubaan untuk memesongkan akidah umat Islam pada majlis makan malam di DUMC itu tetapi tidak ada bukti yang mencukupi bagi membuat pendakwaan.” 

Malah Malaysiakini juga menyiarkan pembaca portalnya memberi komen terhadap laporan berita tersebut. Ezam menambah, jika dahulu, perbezaan ideologi politik tidak menghalang rakyat untuk sama-sama menghormati institusi raja, tetapi kini perkara tersebut telah semakin terhakis. “Tindakan portal berita itu juga dilihat sebagai mencabar kerajaan Barisan Nasional (BN),” tegasnya.

BERNAMA,

MAYAT HIDUP ARIEL SHARON

MAYAT HIDUP ARIEL SHARON
Semua kita tahu mengenai cerita Kamal Artaturk yg mati secara terhina sehingga bumi tidak menerimanya. Namun manusia terus berani menentang Allah. 

Terbaru Allah buktikan kekuasaannya seperti berlaku di zaman Firaun dan Qarun yg mana kedua mereka mati dlm keaiban. 

Ariel Sharon telah byk merosakkan bumi Palestin. Banyak air mata yg mengalir kerana kezalimannya dulu. Hari ini, Ariel Sharon bagaikan mayat hidup selepas 4 tahun koma. 

Sehinggakan media di seluruh dunia malu untuk menerbitkan gambar keadaannya. Kini Ariel Sharon yg berusia 82 tahun dikatakan mempunyai berat sekitar 15 kg sahaja. Doktor yg merawatnya mengatakan Ariel Sharon akan terus koma sehingga 90 tahun. 

Dia dirawat di Hospital Hadassah di Jerussalem dan kemudian di Chaim Sherba Medical Center. Difahamkan Sharon telah dimasukkan ke bilik pembedahan untuk menyambung bahagian ususnya yg membusuk dan merebak ke seluruh bahagian lain. 

Beliau dah jadi umpama mumia firaun. Terpenjara dalam jasad yang sudah membusuk. Subhanallah...ambillah pengajaran daripadanya agar kita terus bertakwa dan beriman kpd Allah...Amin...

SENTUHAN KENDURI RAKYAT BERSAMA TAN SRI NOR MOHAMED YAKCOP

Bersama Tan Sri Nor; seorang yang berjiwa rakyat di Sekolah Kebangsaan Tanah Liat. 

Sebelah malamnya pada Jumaat ini, Sri Asun buat persembahan wayang kulit di padang sekolah, sambil2 cicah roti dengan sup tulang. 

Pagi besoknya (Sabtu) gotong royong cat bangunan sekolah yang dah berumur 30 tahun berselang seli dengan pelbagai aktivi menarik. Dam orang pun ada katanya. 

Kenduri tu dengar ceritanya nasi daging utara. Terbayang pula air asam Kg Tanah Liat. Jemput semua...(SKTL dengar ceritanya akan menerima surprise!)

Monday, October 10, 2011

MELAYU MUDA JOHOR HENTAM KM PULAU PINANG

matkilaupenang
MELAYU MUDA JOHOR MENDESAK KETUA MENTERI PULAU PINANG, LIM GUAN ENG UNTUK MERAFAK SEMBAH KE BAWAH DULI YG MAHA MULIA SULTAN JOHOR, SULTAN IBRAHIM ISKANDAR. MEMOHON MAAF SECARA TERBUKA KEPAD BAGINDA SULTAN DAN RAKYAT JOHOR DARUL TAKZIM. RAKYAT JOHOR TIDAK MEMBENARKAN SESEKALI LIM GUAN ENG MEMIJAKKAN KAKI KE BUMI JOHOR, WALAUPUN DLM MASA TERDEKAT INI LGE AKAN KE SEGAMAT PADA 12 OKT 2011 BERSAMA DAP SEGAMAT. LGE TIDAK LAYAK MEMIJAK KAKI KE JOHOR SELAGI TIDAK MENGADAP BAGINDA SULTAN MEMOHON MAAF. DAP IS DEAD 

arab nak komen: LGE harus di ajar macam ini, baru dia ada akai, bercakap biar dengan kepala hotak bukannya dengan kepala lutut, 

POLIS TEMBAK PENUNJUK PERASAAN

Polis Indonesia menembak dan membunuh salah satu penunjuk perasaan dan mencederakan yang lain kerana mereka bertempur dengan pekerja  pada hari Isnin di lombong yang dijalankan oleh syarikat Amerika Syarikat, Freeport McMoran, 

Lebih daripada satu ribu pekerja yang terlibat dalam pertempuran di Grasberg yang luas, kompleks, salah satu terbesar di dunia emas dan lombong tembaga, di Indonesia jauh Papua province. "Penunjuk perasaan terbunuh dari tembakan yang dilepaskan oleh pihak polis dan seorang lagi ditembak di dada," kata Virgo Solossa, seorang pegawai kesatuan pekerja-pekerja lombong, mengenal pasti lelaki mati sebagai Petrus Ayemsekaba yang berusia 30 tahun. 

Wachyono jurucakap polis Papua berkata bahawa pegawai polis melepaskan tembakan amaran ke udara selepas pekerja yang membantah lebih gaji, melontar mereka dengan batu. "Tujuh anggota polis cedera daripada melontar dengan batu-batu oleh pekerja-pekerja. Mereka telah dibawa ke hospital," Wachyono kepada AFP. 

Seorang doktor di hospital kerajaan daerah dilanda mengesahkan bahawa seorang telah dibunuh oleh tembakan, dan berkata bahawa enam lagi penunjuk perasaan cedera. Pertembungan meletus apabila polis cuba untuk menghentikan lebih daripada 1,000 pekerja yang memulakan mogok mereka on September 15, daripada memasuki kemudahan di kompleks perlombongan, kata Solossa. 

Seorang wartawan AFP di tempat kejadian berkata bahawa pekerja-pekerja telah merosakkan pintu masuk di terminal perlombongan dan membakar tiga trak penghantaran makanan. PTFI, anak syarikat Indonesia Freeport, berkata pertembungan berlaku apabila pekerja-pekerja lombong  cuba untuk menghentikan rakan-rakan lain untuk kembali bekerja. 

"Kami difahamkan bahawa satu kumpulan pekerja yang menarik berarak ... ke terminal bas yang bercadang untuk mengganggu loading bas untuk PTFI pekerja kembali bekerja," kata syarikat itu dalam satu kenyataan. "Kumpulan itu cuba untuk memasuki terminal bas dan polis bertindak balas untuk menyekat kemasukan yang tidak dibenarkan dan kumpulan bertindak agresif," kata syarikat itu. "Insiden itu menyebabkan satu kematian dan kecederaan kepada beberapa PTFI pekerja dan pegawai-pegawai polis," katanya. 

Pekerja-pekerja lombong, yang kebanyakannya Melanesia asli, menuntut bahawa gaji minimum semasa sebanyak $ 1.50 sejam akan dinaikkan kepada $ 12,50. "Kami menyeru untuk polis dan pengurusan untuk menghentikan pengeluaran sepanjang tempoh mogok," kata penunjuk perasaan Yohane Natkime. 

Solossa berkata bahawa kesatuan minggu lalu mengisytiharkan bulan kedua tindakan mogok, selepas tempoh mogok sepanjang bulan pertama tamat. Beliau berkata bahawa sekurang-kurangnya 8,000 23.000 pekerja syarikat itu akan terus mogok. 

Pengeluaran dalam minggu pertama mogok bulan lepas telah dikelar oleh 230,000 tan metrik sehari, mewakili kerugian harian sebanyak $ 6.7 juta dalam hasil kerajaan. Memperlahankan pengeluaran di Grasberg, ditambah dengan hujan lebat mogok di lombong Amerika Selatan Freeport, telah menimbulkan kebimbangan kekurangan tembaga global, 

penganalisis berkata. Wakil-wakil Kesatuan mengatakan bahawa pekerja Papua Freeport, yang kebanyakannya Melanesia asli, menerima gaji yang paling rendah apa-apa kemudahan perlombongan Freeport di dunia.

SERBUAN JAIS ADALAH SAH.

Sultan Selangor memutuskan bahawa serbuan pihak berkuasa agama negeri di Damansara Utama Methodist Church (DUMC) pada 3 Ogos adalah sah. 

Tetapi Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini berkata walaupun Selangor Jabatan Agama Islam (Jais) telah menemui bukti yang cuba untuk menjatuhkan umat Islam, ia adalah "tidak mencukupi" untuk tindakan undang-undang selanjutnya. 

Raja berkata oleh itu tiada siapa yang akan didakwa, dan Jais akan memberi kaunseling kepada umat Islam yang hadir di dalam gereja semasa serbuan. "Jais telah dikemukakan kepada kami laporan penuh carian yang dijalankan di Kompleks Pusat Dream, Seksyen 13, Petaling Jaya serta tindakan-tindakan seterusnya yang diambil oleh Jais. 

Kami telah benar-benar membaca secara terperinci laporan dan Kami berpuas hati bahawa tindakan Jais adalah betul dan tidak melanggar mana-mana undang-undang yang dikuatkuasakan di Selangor, "kata satu kenyataan daripada Sultan Selangor . 

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), yang mengganggu majlis makan malam amal di Damansara Utama Methodist Church (DUMC) on August 3, telah berkata bahawa ia "memeriksa" gereja evangelis - yang berpangkalan di Petaling Jaya - selepas bertindak ke atas aduan para peserta pada majlis makan malam tersebut telah cuba untuk menukar agama Islam 12 hadir pada majlis itu kepada agama Kristian Proselytising 

umat Islam adalah bertentangan dengan undang-undang di Malaysia. Serbuan perbalahan meningkat konflik agama antara Islam dan Kristian di negara ini, dengan surat khabar Melayu menonjolkan dakwaan Kristian yang cuba untuk menukarkan umat Islam melalui kerja-kerja kebajikan. 

Kumpulan pendengaran bekerja Selangor baru-baru ini bertemu Jais dan wakil-wakil dari NGO Harapan Komuniti - yang menganjurkan majlis makan malam di DUMC - dalam usaha untuk menyelesaikan kejatuhan yang marah umat Islam dan Kristian terhadap pentadbiran Pakatan Rakyat (PR). 

Harapan Komuniti - yang membantu pesakit AIDS dan ibu-ibu tunggal miskin - telah berkata ia sembahyang, lagu-lagu agama dan kuiz mengenai Islam pada majlis makan malam, tetapi menafikan ia proselytizing. 

Sultan Sharafuddin berkata walaupun undang-undang negeri membenarkan bukan Islam untuk mengamalkan agama mereka secara bebas, mereka tidak seharusnya cuba untuk menggulingkan kepercayaan dan akidah umat Islam. 

"Kami berharap bahawa selepas ini, apa-apa dan semua aktiviti yang dijalankan atau yang akan dijalankan bagi tujuan penyebaran agama lain kepada umat Islam di Selangor mestilah berhenti dengan serta-merta dan tiada aktiviti lanjut atau apa-apa jua yang serupa dengan mereka yang dijalankan dalam masa depan. 

"Kami, Ketua Agama Islam di Negeri Selangor, serius berkenaan dan amat tersinggung dengan cubaan pihak-pihak tertentu untuk melemahkan iman dan kepercayaan umat Islam di Negeri Selangor," kata Sultan, yang juga telah diperintahkan Jais dan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) untuk mengambil tindakan yang "perlu" sesiapa yang didapati menukar agama Islam.

Sunday, October 9, 2011

NAJIB: BN HARUS DI SOKONG SEMUA RAKYAT

Dalam mesej mahu menawan semula kerusi-kerusi tewas di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Datuk Seri Najib Razak mahu Barisan Nasional (BN) menjadi parti diterima setiap lapisan masyarakat, bukan hanya disokong pengundi luar bandar.

“Kita masuk pilihan raya kita nak menang, apatah lagi di Wilayah Persekutuan… kita tak mahu BN jadi parti luar bandar, orang bandar tak sokong BN.“Saya tidak mahu BN parti yang disokong petani, nelayan… kita nak BN disokong semua golongan termasuk di kota raya Kuala Lumpur,” kata Perdana Menteri pada Majlis Penerangan Perdana Peringkat Wilayah Persekutuan di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini. 

Pada pilihan raya umum 2008 BN hanya menang di satu kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, yang memperuntukan 11 kerusi. Malah ia juga kalah banyak kerusi Parlimen di kawasan bandar di Perak, Pulau Pinang dan Selangor. Najib yang juga Presiden Umno dan Pengerusi BN menegaskan “musim telah tiba, gendang pilihan raya sudah dipalu dan kita semua dapat merasainya.” 

“Dengan ini bererti bahawa kesediaan kita bertambah lebih mantap kerana kita ibarat nak turun di medan perang, maka kita tentu nak menang bukan nak kalah. “Untuk menang kita perlu buat persiapan untuk tentukan tahap kesediaan kita, tahap siap sedia kita. Kita mesti buat persiapan menyeluruh dari segi anggota dan yang paling penting kita jangan cipta masalah… jangan buat masalah,” kata Najib. 

Tegas Najib, meskipun BN mempunyai kekuatan luar biasa berbanding Pakatan Rakyat, namun masalah yang ditimbulkan dalam kepimpinan parti boleh menyebabkan parti pemerintah itu tewas. Jelas beliau, semua anggota dalam BN perlu ketepikan masalah dalaman parti dan memberikan tumpuan untuk membantu memenangi pilihan raya umum ke-13. 

“Ini adalah asas, kekuatan adalah anggota-anggota kita… cuba bayangkan dalam setiap Parlimen di kalangan penyokong kita di setiap peti-peti undi anggota BN, berapa ramai merupakan penyokong kita? 

“Kita ada kekuatan luar biasa tapi kalau kita terus ada masalah dalaman, misalnya kalau kita nak letak calon pasti menang, ini formula terbaik, sebab kalau nak menang kita mesti letak kriteria calon yang boleh menang tapi kalau kita dah tentukan, janganlah ada pula orang yang tidak setuju dan ia nanti akan beri kesan kepada kita,” katanya. 

Justeru Najib menasihatkan supaya semua masalah dan perbalahan dalam parti diketepikan demi masa depan BN dan juga negara. “Ramai yang kata kita boleh menang, ramai orang cakap atas kertas kita boleh menang, tapi itu atas kertas… kalau nak menang buat cara nak menang, jangan berbalah sesama sendiri, jangan ada puak-puak, jangan sabotaj parti sendiri dan jangan tarik tali antara parti komponen BN,” katanya. 

Najib juga mengingatkan anggota Barisan Nasional (BN) untuk bersiap siaga bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang dengan tidak mencipta masalah dan melakukan sabotaj ke atas parti. Katanya, atas kertas BN mampu menang di banyak kawasan tetapi jentera sendiri mestilah melaksanakan kerja tanpa menimbulkan perbalahan sesama sendiri. 

“Depan saya semua kata ok tapi saya tahu ada yang tak ok. Kita masuk pilihan raya kerana nak menang dan tak nak kalah apatah lagi di kawasan Ibu Kota kerana kita tak nak BN jadi parti hanya di kawasan desa atau kawasan-kawasan luar bandar sahaja serta dilihat kononnya golongan intelektual tidak menyokong BN.”

PM: SELANGOR MESTI KITA TAWAN SEMULA

Dua jam sebelum Tan Sri Khalid Ibrahim muncul di Ijok hari ini, Datuk Seri Najib Tun Razak telah pun di kawasan Selangor yang menjanjikan kenaikan gaji dan air bersih dan elektrik. Hanya hari sebelum ini, Perdana Menteri telah membentangkan rekod RM230 bilion bajet.

Semalam, Najib bercakap kebanyakannya dalam segi beratus-ratus dan beribu-ribu ringgit dan bukannya kepada pengundi yang telah menyerahkan negeri terkaya di Malaysia Pakatan Rakyat (PR) pada tahun 2008 di belakang kos yang meningkat dan rasa tidak puas hati lebih pembaziran kerajaan. 

Najib memberitahu pekerja-pekerja estet Ladang Tuan Mee di Ijok, di mana Khalid menang dengan kurang daripada 2,000 undi pada tahun 2008, bahawa mereka akan melihat kenaikan gaji mereka sebanyak RM200 sebulan selepas "menghampiri setiap pemilik estet untuk menaikkan gaji mereka." Disambut dengan tepukan banyak, beliau mengulangi janji-janji bajet, memberitahu orang-orang di ladang-ladang bahawa mereka akan menerima air bersih dan elektrik. 

Dari Ijok, Rawang dan Gombak - semua kawasan pilihan raya yang diadakan PR-- dia mengulangi skrip yang sama, menyentuh di atas pembayaran RM500 kepada semua isi rumah yang berpendapatan di bawah RM3, 000, RM100 kepada pelajar-pelajar dan kenaikan gaji penjawat awam dan pencen. 

Walaupun terdapat keraguan terhadap pertumbuhan dan Bajet 2012 ramalan defisit, Najib telah meyakinkan atas pagar di kawasan separuh luar bandar untuk  kembali kepada parti pemerintah. 

Khalid, di sisi lain, tiba lewat untuk bertemu dengan orang tua dari Ijok untuk program membeli-belah Jom yang tangan-tangan RM100 baucer membeli-belah untuk mereka yang berusia lebih 60 tahun. Menurut kerajaan negeri, kira-kira 170,000 warga tua yang berdaftar di bawah program ini. 

Sebaliknya, beliau meninggalkan isterinya, Puan Sri Salbiah Tunut, di Tesco Kuala Selangor untuk bergaul semasa dia bergegas ke Gombak, mempertahankan satu lagi kerusi dari serangan Najib. Bandar Tun Razak MP juga berkata warga emas yang kurang terdedah kepada berita alternatif "kerana mereka tinggal terpencil, tetapi kini kita perlu membuka diri kita kepada mereka." 

Najib memberitahu BN Selangor bahawa kerajaan adalah satu keutamaan bagi pilihan raya yang dijangka tidak lama lagi dan telah berjanji untuk memenangi kembali, Mengambil kembali negeri dan adat BN dua pertiga majoriti di Parlimen berkata, untuk menjadi satu-satunya jalan bagi Najib untuk menjamin beliau kekal dalam jawatan


TUN M: KRISIS EKONOMI GLOBAL

Tun Dr Mahathir Mohamad memberi amaran kesan krisis ekonomi global akan terus panjang ke masa depan sebagaimana Barat terus perbelanjaan dalam "keadaan penafian." 

Bekas Perdana Menteri itu berkata dalam blognya hari ini bahawa negara-negara Barat terus "mempercayai bahawa mereka entah bagaimana boleh terus kekal kaya. Mereka tidak dapat berkelakuan seperti orang miskin. " 

Pada hari yang sama Datuk Seri Najib Tun Razak membentangkan bajet yang bertujuan untuk mengurangkan defisit kepada 4.7 peratus, Dr Mahathir  berkata Barat "tidak akan pulih kerana mereka masih dalam keadaan penafian. 

"Mereka masih percaya bahawa mereka yang kaya, kaya seperti sebelum mereka menjunam ke dalam krisis. Mereka mesti menjaga imej negara kuasa besar yang kaya walaupun rakyat mereka tiada pekerjaan, rusuhan dan bantahan. 

"Krisis kewangan yang besar yang akan bersama kita untuk tempoh masa yang lama. Walaupun ia diselesaikan selepas itu akan menyaksikan pemulihan yang perlahan bagi gergasi Barat, "katanya. 

"Bagaimana baik ia akan jika poket kita dipilih, kami dibenarkan untuk mencetak wang untuk menggantikan apa yang hilang," katanya, mengejek kuantitatif Amerika Syarikat melonggarkan langkah-langkah yang telah melihat cetak rizab persekutuan AS $ 3 trilion (RM9. 5 bilion) sejak permulaan krisis kewangan pada tahun 2008. 

"Sekarang Britain mengikuti jejak langkah abang (Amerika)," katanya, merujuk kepada langkah terkini United Kingdom untuk mencetak £ 75 bilion (RM370 bilion) untuk membantu bank-bank bermasalah. 

Krisis hutang di Eropah dan Amerika Syarikat telah menyebabkan ekonomi global untuk bertatih-tatih dalam beberapa bulan kebelakangan ini dan mungkin kepada ekonomi yang didorong oleh eksport lagak ngeri Malaysia dalam masa terdekat. 

Penganalisis berkata semalam bahawa ramalan Najib 5-6 peratus pertumbuhan bagi tahun 2012 adalah "terlalu tinggi" yang mungkin pula melihat Putrajaya gagal untuk memenuhi ramalan defisit. 

Perdana Menteri membentangkan belanjawan semalam yang menyaksikan pemberian wang tunai, lebih banyak wang untuk kakitangan awam, sekolah-sekolah dan dana untuk "pembangunan berimpak tinggi" projek-projek yang meletakkan wang tunai di dalam poket pengundi menjelang pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi.

Saturday, October 8, 2011

BAJET 2012: ANWAR KENA BODOH DENGAN ORANG DALAM....!!!

Beria-ia Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat ingin mendahului Najib membentangkan bajet 2012. Anwar berharap, bajet yang dibentangkannya dapat memerangkap Najib Abdul Razak dan dapat membodohkan rakyat Malaysia kononnya, Najib meniru dan menciplak bajet bongoknya. 

Bila Najib bentangkan Bajet 2012 di Parlimen semalam, Anwar dengan yakin menganggap, rakyat Malaysia tidak akan teruja lagi sebab semua yang ingin disebut oleh Najib telah dipangkas lebih awal olehnya dalam pembentangan bajet alternatif yang dilakukan oleh Anwar dua hari sebelumnya. Namun, ternyata Anwar ternganga-nganga dan terpinga-pinga. 

Modul umpan yang diserahkan kepada Anwar Ibrahim untuk bajet alternatif dan digunakan oleh Anwar Ibrahim untuk tujuan tersebut, ternyata telah memburukkan imej Pakatan Rakyat. Bajet yang dibuat oleh Najib ternyata terlalu jauh berbeza dan tidak terjangkau dek akal Anwar Ibrahim. 

Misi Anwar menggunakan orang dalam untuk memalukan Najib, gagal. Keyakinan Anwar bahawa Najib akan malu besar dan dia tidak dipersalahkan menerusi ketidakhadirannya semalam sewaktu pembentangan bajet, berderai. 

Sudah berkali-kali sebenarnya Anwar Ibrahim tersalah jangka dengan kecerdikan dan kecerdasan Najib Abdul Razak. Anwar fikir, orang pengurusan ekonomi seperti Najib boleh diperbodohkan oleh orang sastera sepertinya. Apa lagi yang boleh dilakukan oleh Anwar selain daripada mengamuk kerana bayarannya kepada 'orang dalam' bukan menaikkan rating dan imejnya tetapi menjadikan dia jauh lebih terhina dan lebih kerdil berbanding Najib Abdul Razak!

sumber dari : flying kick.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya meninggal dunia


KUALA LUMPUR - Ketua Polis Daerah Subang Jaya, ACP Zainal Rashid, 56, meninggal dunia di Hospital Asia Columbia, Kota Kemuning dekat sini, tengah hari tadi, dipercayai akibat sesak nafas dan serangan penyakit jantung.

Jurucakap hospital ketika dihubungi memberitahu, Allahyarham dikejarkan ke wad kecemasan hospital tersebut kira-kira jam 12.45 dan pemeriksaan mendapati Allahyarham disahkan meninggal dunia sejurus tiba di hospital tersebut.

Bagaimanapun, jenazahnya kini dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat. Sebelum itu, Allahyarham mengadu sakit dada ketika bermain golf bersama beberapa pegawai kanan polis di Bukit Kemuning Golf and Country Club.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Mohd Adnan Abdullah ketika dihubungi berkata, beliau menerima maklumat berhubung kematian Rashid kira-kira jam 12.30 tengah hari dan mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Beliau berkata, jenazah Allahyarham akan disembahyangkan di surau Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Subang Jaya petang ini sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Putra Perdana, Puchong, dekat sini. - Bernama


Sent from my iPhone

PUTRAJAYA: Tiada tindakan terhadap A-G

Putrajaya telah menegaskan, ia tidak akan mengambil tindakan terhadap Tan Sri Abdul Gani Patail walaupun dakwaan diperbaharui rasuah dan mereka-reka keterangan yang dibuat terhadap peguam terkemuka di negara. 

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata keputusan itu tahun lepas untuk menutup pintu pada tuduhan penglibatan A-G pada 1998, Datuk Seri Anwar Ibrahim kes "mata lebam" masih berdiri. 

"Jawapan yang sama. Saya menjawab (penasihat DAP Lim) Kit Siang di Parlimen. Jawapan yang sama, "katanya kepada The Malaysian Insider ketika ditanya sama ada Putrajaya akan bertindak atas dakwaan terbaru terhadap Abdul Gani. 

Apabila ditanya menyatakan sama ada kerajaan akan mengambil tindakan terhadap penuduh Abdul Gani, Nazri mengulangi, "Jawapan yang sama" 

Di Parlimen pada 14 Disember, kerajaan sampingan melangkah tuduhan memberatkan yang dibuat oleh bekas pegawai penyiasat Datuk Mat Zain Ibrahim bahawa Abdul Gani telah memalsukan dokumen dalam kes "mata lebam", menggosok mengenepikan beberapa surat terbuka dan rayuan yang dikeluarkan oleh anggota polis yang telah bersara. . 

Sebaliknya, Nazri memberitahu Dewan Rakyat bahawa tidak ada keperluan untuk Mat Zain mengadu bahawa panel bebas yang ditubuhkan untuk menyiasat bukti fabrikasi yang dituntut telah gagal untuk membersihkan namanya dalam kejadian itu. 

Ini, kata Nazri, adalah kerana Mat Zain tidak pernah menjadi subjek siasatan panel dan semata-mata telah dipanggil sebagai saksi untuk memberi keterangan. 

"(Malaysia Pencegahan Rasuah Suruhanjaya) Lembaga SPRM nasihat, walaupun surat itu kepada Datuk Mat Zain pada Julai 23, 2009, telah sudah menegaskan bahawa ada adalah tidak perlu bagi panel itu bebas atau yang SPRM untuk mengosongkan nama Mat Zain,, melihat sebagaimana yang bukan subjek penyiasatan di tempat yang pertama, "katanya. 

Nazri juga berkata bahawa panel telah perlembagaan, walaupun tuntutan bahawa Peguam Cara Negara tidak mempunyai hak untuk melantik ahli-ahli Mat Zain. 

Dalam surat pertama terbuka kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, Mat Zain telah mendakwa bahawa hak untuk melantik tribunal hanya terletak dengan Yang di-Pertuan Agong, berdasarkan nasihat Perdana Menteri. KLIK SINI  


Related Posts with Thumbnails